//

Telfort/KPN: geen push.

Telfort/KPN: geen push. discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Zo, na lang zoeken en testen wijd ik er toch maar 'n topic aan. Sinds zondag 2 mei heb ik grote problemen met push mail ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-05-10, 08:08
Peter_K Peter_K is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Angry Telfort/KPN: geen push.

Zo, na lang zoeken en testen wijd ik er toch maar 'n topic aan.

Sinds zondag 2 mei heb ik grote problemen met push mail (Exchange Active Sync) en push notificaties. Het lijkt net of m'n 3G/GPRS-verbinding niet 'op' blijft. Zodra ik m'n mail app open (en dus in essentie verbinding maak) vliegen vaak ook de push notificaties me om de oren. Datzelfde gebeurt als ik 'n andere app verbinding laat maken, 'ineens' is er mail.

Inmiddels heb ik al een aantal dingen uitgesloten:
-het ligt niet aan de iPhone. Ik had eerst een 3G, inmiddels 'n 3GS. Beide hebben hetzelfde probleem. Daarnaast is er nog een gebruiker die ook gebruik maakt van dezelfde Exchange server (2007), die óók gebruik maakt van Telfort/KPN, die dezelfde problemen ervaart.

-het ligt niet aan de Exchange Server. Ik heb uitvoerig getest met een andere Exchange Server. Zelfde ziektebeeld. Daarnaast maken er nog 12 man gebruik van dezelfde Exchange Server, maar allemaal met T-Mobile. Zij hebben nergens last van.

-het ligt niet aan de jailbreak. Hoe naar het ook was, ik heb 2 dagen zonder jailbreak 'gedraaid'. Same problem.

-het ligt aan KPN. Zodra ik m'n Vodafone SIM erin steek, werkt het vlekkeloos. Zodra ik Wi-Fi aanzet, (en die aanhou met Insomnia) werkt het vlekkeloos.

Ik daarnaast van nog iemand gehoord dat ze hetzelfde probleem ervaart. Andere Exchange Server, dit keer niet op Telfort maar op KPN Mobiel. (maar wel weer KPN dus).

En het lastige van het verhaal: hoe leg je dit uit aan de dame of heer op de KPN Klantenservice, die weinig technisch onderlegd is? Vaak als ze het niet weten wordt ineens de iPhone niet ondersteund of moet je 'n 'normaal' toestel kopen....

Anyone else?

Peter
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-05-10, 12:42
frankz frankz is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

zelfde probleem hier. Ik haak dus even aan. Via KPN hi geen push. Heel erg vreemd
  #3  
Oud 25-05-10, 22:46
Falastine Falastine is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Jullie moeten pushfix downloaden in Cydia daarna werkt alles perfect.

Had ik namelijk ook en je kan het testen door Ipusher te downloaden in de appstore (free) en zo te testen.
  #4  
Oud 26-05-10, 13:24
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Ik heb zelf al jaren KPN en bij werkt alles goed mail komt direct binnen op mijn iphone via de exchange server.
  #5  
Oud 26-05-10, 13:46
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Ik heb zelf telfort op mijn iPad en daar pushed ie gewoon. Mijn vrouw heeft op hair iPhone telfort en die push werkt ooh goed.
  #6  
Oud 26-05-10, 14:23
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

misschien sim kaart rot van kpn, ff nieuwe aanvragen.
heb vaak genoeg zakelijk vage dingen gezien. nieuwe sim en opgelost.
  #7  
Oud 01-06-10, 23:31
Peter_K Peter_K is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Voordat deze thread verzandt in een discussie over push notifications, het gaat hier dus niet alleen om

Het is net of Telfort sessies killt, want zodra ik zelf actief een internetverbinding opzet gebeurt er ineens heel veel (mail waait binnen, een paar push notifications komen langs).

Dat idee van die nieuwe simkaart lijkt me op zich wel wat. Deze kaart is echt al heel oud nml, hij heeft zelfs m'n allereerst iPhone (2G) gezeten en zelfs toen had ik hem al even... minimaal 5 jaar oud vermoed ik.

Ik ga Telfort maar 'ns bellen Toch jammer dat ze me, ondanks dat ik al vanaf dag 1 bij Telfort zit, kost in rekening gaan brengen voor die kaart.
  #8  
Oud 02-06-10, 22:35
Poitrrr Poitrrr is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Falastine Bekijk bericht
Jullie moeten pushfix downloaden in Cydia daarna werkt alles perfect.

Had ik namelijk ook en je kan het testen door Ipusher te downloaden in de appstore (free) en zo te testen.
Als ik op zoek op pushfix kan ik niks vinden? Heb ook het zelfde probleem waarschijnlijk. Whatsapp en mail bv moet ik openen voordat hij berichten ophaalt, erg irritant.
  #9  
Oud 03-06-10, 01:41
Falastine Falastine is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poitrrr Bekijk bericht
Als ik op zoek op pushfix kan ik niks vinden? Heb ook het zelfde probleem waarschijnlijk. Whatsapp en mail bv moet ik openen voordat hij berichten ophaalt, erg irritant.

Voeg deze repo toe http://cmdshift.ipwn.me/apt/
  #10  
Oud 03-06-10, 07:47
Peter_K Peter_K is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poitrrr Bekijk bericht
Als ik op zoek op pushfix kan ik niks vinden? Heb ook het zelfde probleem waarschijnlijk. Whatsapp en mail bv moet ik openen voordat hij berichten ophaalt, erg irritant.
Dan betwijfel ik of je die pushfix nodig hebt.

Notifications van Whatsapp lopen via de push server van Apple. Mail is POP3/IMAP of in geval van push mail via het Active Sync protocol. Dit laatste staat dus los van de push notifications aangezien het 'n totaal ander concept is.
  #11  
Oud 03-06-10, 20:07
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Zet je mail op fetch.. dan haalt hij in ieder geval elke 15 min uit zichzelf de mail binnen.

En probeer "push doctor" eens.. is gratis en werkte bij mij wel, in tegenstelling tot pushfix. Niet geschoten altijd mis. Anders eens contact opnemen met je provider
  #12  
Oud 07-06-10, 23:46
ipodpino ipodpino is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 39
Standaard

Ben bang dat het toch aan jouw lokale instellingen ligt (iPhone/exchange), hier werkt alles naar behoren met zowel KPN als Vodafone.(ook exchange 2007)
  #13  
Oud 21-06-10, 19:31
christiangroothuis christiangroothuis is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: enschede
Berichten: 8
Standaard

zoeken in cydia naar PUSHDOCTOR
Installeren en dan moet het goed zijn. tenminste bij mij, heb kpn hi
zal mij benieuwen of de push het ook nog doet op de ios 4.0
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone internet (Wi-Fi) kpn/telfort xXbijvanckXx Wi-Fi 2 27-01-10 11:24
Telfort wordt Netwerk KPN, lijn Telfort. Soms reset de verbinding zich. Dychmann KPN 5 29-12-09 20:02
Uitschakelen Edge/Gprs KPN/Telfort Iphone 2g Camulos Archief 1 08-07-09 18:32
Beste combi met iPhone: Hi? Kpn? Vodafone? Telfort? jaapbuijs KPN 21 16-01-09 21:12
ongevraagd internet van telfort en kpn paulvanwees Archief 4 31-05-08 23:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:18.