//

KPN Fair Use Policy vraagje

KPN Fair Use Policy vraagje discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone4, geen jailbreak, en 4.1 software. Ik heb begin deze maand mijn bedrijfsbundel bij KPN verlengd. Als extra (en voor mij nieuw) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-10-10, 15:01
Chris56 Chris56 is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard KPN Fair Use Policy vraagje

Ik heb een iPhone4, geen jailbreak, en 4.1 software.
Ik heb begin deze maand mijn bedrijfsbundel bij KPN verlengd. Als extra (en voor mij nieuw) Surf & Mail.

Vandaag een SMS ontvangen met de volgende tekst:
Let op! Uw abonnement heeft een Fair Use Policy. U heeft 80% verbruikt.
Overschrijdt U de FUP dan wordt uw snelheid voor de rest van de maand verlaagd.


Als ik in de iPhone kijk bij 'Gebruik', staat er dat ik 18,1 MB heb verstuurd en 175 MB heb ontvangen.
Ik heb nimmer een filmpje binnengehaald en kijk nooit op YouTube. Eigenlijk het enige is een paar keer per dag kijken op iPc en de app van Nu.nl. Wel wordt mijn mail gepusht en wordt de hele boel gesynchroniseerd met MobileMe.
Dat ik 175 MB heb binnengehaald is voor mij begrijpelijk. Het is allemaal nieuw (en leuk) dus een 140MB aan Apps binnengehaald, maar is thuis gebeurd én met Wi-Fi.

Twee vraagjes:
- is het normaal dat bij dit gebruik na ca. 24 dagen een 80% waarschuwing komt? Hoeveel is FUP eigenlijk?
- als ik thuis Wi-Fi denk te gebruiken, kan ik dan iets verkeerd hebben ingesteld zodat dat alsnog op het conto komt van mijn KPN abo? Heb wel het Wi-Fi symbool in m'n display staan.

Lang verhaal, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn en hoop dat iemand mij een antwoord kan geven. Bij voorbaat dank.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-10, 23:35
Tjeerds Tjeerds is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 46
Standaard

Bovengenoemde tekst ontving ik recentelijk ook van mijn provider. (Hi i.c.m. Eindeloos Online)
Net als TS sinds kort in bezit van een iPhone dus nog veel aan het testen.

Momenteel geeft mijn teller het volgende aan;
Upload: 65,7mb
Download: 754mb
Gok dat in mijn geval de grens ergens rond de 1gb ligt.

Toevallig vandaag via Wi-Fi even TT gedownload (ca 2gb), dat telt niet mee voor je data-verbruik dus.

Zou als ik jou was morgen even de klantenservice bellen, niet dat je ineens voor een nare verrassing komt de staan als je tel-rek op de mat valt. Met zo weinig gebruik nu al zo'n sms, dat schiet natuurlijk niet echt op dan...

Succes!
  #3  
Oud 31-10-10, 23:28
Tjeerds Tjeerds is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 46
Standaard

Hmm, ben ik middels over de FUP-grens heen en heb nu een lagere snelheid tot (komt ie) het einde van de maand... (=nog 30min)

Ga maandag maar eens bellen voor een grotere/snellere bundel.
  #4  
Oud 31-10-10, 23:44
Chris56 Chris56 is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard

wie weet of men het WI-FI gebruik meetelt bij KPN?

@Tjeerd
Dan gebruikt dus Hi een veel grotere marge voor FUP dan KPN??
Toch vreemd dat ze dat 'zorgeloos internet of eindeloos internet' noemen.
  #5  
Oud 01-11-10, 01:40
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

Wi-Fi telt niet, dat kunnen ze ook niet meten.
  #6  
Oud 02-11-10, 00:24
Tjeerds Tjeerds is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 46
Standaard

Ik heb vandaag weer een jaar bijgetekend bij mijn provider (Hi).
Nu 'Eindeloos Online Xtra' (oid); zowel de snelheid als de FUP ligt driemaal hoger dan bij het gewone Eindeloos Online. Kost normaal €14.75 p/mnd, ik heb een aardige korting 'afgedwongen' en betaal nu 75% minder tot ik bij Hi weg ga.
  #7  
Oud 02-11-10, 09:13
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Die FUP bij Hi was/is altijd al een probleme geweest. Ze beweren dat het gemiddeld gebruik per persoon rond de 25MB per maand ligt. Ze nemen hiermee alle gebruikers mee voor het gemiddelde, dus ook gebruikers die NIETS verbruiken. Het vreemde is dat ze beweren dat het gemiddelde schommelt (het zou zéker moeten toenemen de laatste jaren), maar dat het nog steeds op 25MB ligt. Als je dan 10 x het gemiddelde hebt verbruikt (en je hebt die 80% waarschuwing gehad) dan wordt je snelheid geknepen tot het einde van de lopende maand.

Ze maken mij niet wijs dat het gemiddelde nog steeds op 25MB ligt dus KPN/Hi kletst maar wat. Alleen als je gaat bellen dan kunnen ze niet nagaan wat nu eigenlijk het gemiddelde is. Geloof ik ook niets van. Ze kunnen alles nakijken en automatisch gegenereerde SMS berichten versturen, maar het gemiddelde verbruik van die maand kunnen ze niet opzoeken ? Onzin.

Voor mij was die lage FUP (250MB) een reden om steeds te roepen dat als mijn abonnement afloopt (febr. 2011) dat ik dan naar Vodafone overstap. Alleen is in de tussentijd met de bundels het nodige veranderd bij de diverse providers en ben ik nu het spoor even bijster. T-Mobile blinkt nog wel uit, maar ben huiverig voor de dekking. Op zich is Hi wel aardig, maar die FUP he.....en ik wil eigenlijk niet meer gaan betalen voor een hogere snelheid/limiet omdat dit naar mijn mening onzin is. Maar ja, niets is zo veranderlijk als de mens (behalve het weer)......

In ieder geval zijn er heel wat draadjes over te vinden op tweakers, Tros Radar forum, enz. en als je KPN/Hi erover belt dan weten zo zogenaamd van niets. #wereldvreemd
  #8  
Oud 02-11-10, 09:35
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Krijg de warning altijd pas bij ongeveer 1 Gb, dus valt wel mee.
  #9  
Oud 02-11-10, 09:38
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Krijg de warning altijd pas bij ongeveer 1 Gb, dus valt wel mee.
Dan heb je wellicht de Xtra snel versie of je hebt nog de "oude" snelheid, want vanaf het moment dat ik ze heb gevraagd om de snelheid te verhogen naar de nieuwe snelheid (die je alleen krijgt als je erom vraagt) heb ik die "problemen" als ik rond de 200 MB kom. Daarvoor had ik die meldingen nog niet gehad. Het lijkt dus wel een soort "straf": jij wilt sneller zonder extra kosten ? Dan zullen we je es lekker terugpakken.
  #10  
Oud 02-11-10, 09:46
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Ik zit op 960/290 constant
  #11  
Oud 02-11-10, 10:00
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Ik zit op 960/290 constant
Dan heb je dus niet de standaard databundel en klopt het dat jouw FUP een stuk hoger ligt.
  #12  
Oud 01-09-11, 15:19
Cooltennis Cooltennis is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 92
Standaard

Ik heb geen iphone maar wel ipad.
Maar heb wel een vraag over fair use van kpn die ik ook rond 16 augs heb gekregen.
Betekend wat ik hierboven terug leest iets voor moet betalen als rekening binnenkomt?
  #13  
Oud 29-12-11, 17:36
kuif kuif is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 26
Standaard

Het probleem bij mij is dat ik voor 6 maanden geleden nooit last had van het overschrijden van de FUP. Het begon een half jaar geleden toen ik om duistere redenen zo’n 1GB met de iPhone had gedownload. Dit kan ik mij nog voorstellen. Twee maanden geleden kreeg ik de melding bij 600 MB en nu krijg ik hem inmiddels al bij 200 MB. Hoe kan de FUP 6 maanden geleden nog boven de 1GB liggen en nu op 200 MB. Ik zou juist denken dat het gemiddelde omhoog gaat met al die smartphones.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HI over fair use policy heen in 10 dagen BramW KPN 1 16-04-11 16:17
Fair Use Policy mobiel internet overscheden bengt Overige providers Nederland 4 22-11-10 18:38
Aanschaf Vanity Fair gvanrijn iPad algemeen 1 12-06-10 08:36
Over de Fair Use Policy, addertje onder het gras? sjoran Odido (T-Mobile) 20 07-04-08 17:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:45.