@puccini

Jij houdt mooi 75,-- in je zak!
Ik heb mijn bestelling aan de deur geweigerd.
Maandag gebeld naar
kpn
met de afdeling opzeggen abonnementen. Deze meneer ging nog kijken wat hij kon doen voor mij om mij toch de I-phone te leveren tegen de juiste prijs. Hij kon me sowieso al 30 euro korting geven. Hier ging ik niet mee akkoord. Hij zou me gistermiddag terugbellen. Niet gebeurd. Dus vanavond zelf gebeld. Ik had nu natuurlijk weer iemand anders aan de lijn. Deze begon weer met hetzelfde verhaal dat hij mij 30 euro korting kon geven, maar meer kon hij niet doen. Hij begon ook over dat ik geen aansluitkosten zou hebben. Dus het verschil met
Vodafone
zou dan maar 100 - 24,95 = 75,-- zijn. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Ik ben klant bij KPN dus die 24.95 hoef ik sowieso al niet te betalen. Ze hoeven me ook immers niet opnieuw aan te sluiten. Maargoed einde van het liedje, hij kon niet meer voor me doen dan:
1. geen aansluitkosten
2. 30 euro extra korting
Wat neerkomt op een verschil met Vodafone van 45,-- euro.
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan.
Ik twijfel nu nog of ik hem gewoon bij Hi of Vodafone ga bestellen.
Overwegingen:
- Toestelkosten zijn hetzelfde, maar Vodafone is iets voordeliger qua maandkosten.
- Het netwerk van KPN = Hi is beter. Wat betreft bellen zal ik hier waarschijnlijk weinig van merken, maar wat betreft internet val ik in mijn regio bij Vodafone net buiten het 7.2 Mbps gebied. Maar of ik daar met mijn gebruik echt last van zal hebben?.. geen idee.
- Hi is van KPN. En ik wil juist weg bij KPN, maar dit is meer uit principe m.b.t. bovenstaande. Verder geen klachten over KPN. En bovendien, misschien handelt Vodafone wel op dezelfde manier.
- Bij Hi > gratis gebruik Hotspots. Voor zover ik kan vinden heeft Vodafone dit niet.
Conclusie: Het is òf minder betalen per maand met meer belminuten (Vodafone) òf (waarschijnlijk) sneller internet + Hotspots (Hi).
Ik weet het nog niet.