//

Verschil meting verbruik data KPN en iPhone4

Verschil meting verbruik data KPN en iPhone4 discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iPhone-forum, Ik heb mij vandaag aangemeld op dit forum omdat ik met het volgende probleem zit. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-05-11, 00:40
iFrankvd iFrankvd is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard Verschil meting verbruik data KPN en iPhone4

Hallo iPhone-forum,

Ik heb mij vandaag aangemeld op dit forum omdat ik met het volgende probleem zit. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Ik heb sinds 24 december 2010 een iPhone 4. De eerste 3 maanden had ik nog een T-mobile abonnement, maar nu is sinds 23 maart 2011 eindelijk mijn KPN abonnement ingegaan. Bij T-Mobile had ik onbeperkt (extreem traag) internet bij mijn abonnement zitten. Bij KPN zit ik nu aan een limiet van 1 Gb per maand vast.

Op het moment dat ik mijn iPhone 4 kocht zat ik dus nog 3 maanden aan T-Mobile vast en die periode heb ik dus ook netjes uitgezeten. Mijn iPhone hield in die periode ook netjes bij wat ik aan data verbruikte (via instellingen > algemeen > gebruik > gegevens mobiele netwerk) en ik ging er dan ook vanuit dat deze gegevens zouden kloppen. Na 3 maanden had ik nog geen 2 Gb ontvangen en nog geen 200 Mb verstuurd. Dat zou dus geen probleem worden met een KPN abonnement met 1 Gb limiet per maand.

Nu is echter bijna mijn eerste maand bij KPN verstreken en heeft KPN mij al laten weten dat ik door mijn 1 Gb aan data heen zou zijn. Hierdoor heb ik dus een extra data-bundel moeten kopen. Echter, mijn iPhone zegt dat ik na 4 maanden pas 2,4 Gb ontvangen heb na 4 maanden en 228 Mb verstuurd heb. Ik heb mijn telefoon nog niet gereset sinds 24 december 2010 dus dit moet het totale verbruik zijn.

Nu komt mijn vraag: Hoe kan het dat mijn iPhone een veel lager verbruik aan data registreert dan KPN?

Ik heb nu extra moeten betalen voor Mb's die ik naar mijn idee helemaal niet gebruikt heb. Ik voel me dus nu een beetje opgelicht door KPN. Weten jullie of ik uit kan gaan van die data-teller op mijn iPhone, of heeft KPN gelijk met mijn verbruik?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-05-11, 08:30
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Denk dat het wel klopt. De meter van de iPhone klopt volgens mij niet helemaal. Ik had dat ook bij mijn overstap van t-mobile naar Vodafone.
  #3  
Oud 02-05-11, 10:07
ferran ferran is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 4
Standaard

Download de app Air Meter, hiermee kun je meerdere notificaties instellen en wordt al je data verbruik bijgehouden. Zodra je bijvoorbeeld over de helft bent krijg je een melding, heb zelf ook KPN met 500mb bundel en ben er door deze app nog geen 1x overheen gekomen
  #4  
Oud 02-05-11, 23:53
iFrankvd iFrankvd is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard

Toch raar dat de teller van de iPhone zelf niet klopt dan ... wat heb je er dan aan?!
  #5  
Oud 03-05-11, 19:55
bennie010 bennie010 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 57
Standaard

de vraag is: is de 1gb down en upload limiet? of is dit alleen download limiet?

Ten tweede: de smsjes van kpn kun je negeren als je 200 mb hebt verbruikt van de 1000 mb dan sturen zij een sms waarin staat dat je de helft al hebt gebruikt
  #6  
Oud 16-05-11, 15:24
90benjamin90 90benjamin90 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 15
Standaard

Mooi dat ik weet dat je die sms kunt negeren, nadat je over de 200 mb hebt gebruikt. Wel erg handig dat je dan over de 50% van je data zou zitten..

Ik heb tevens hetzelfde probleem als de TS.

Het dataverbruik bestaat uit het upload en download. Je neemt immers in beide keren een stukje 3G op.
  #7  
Oud 16-05-11, 17:18
bennie010 bennie010 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 57
Standaard

heeft dit niet met afronding te maken? kb naar mb? iphone houdt de daadwerkelijke verbruik aan en kpn rond na iedere sessie af naar volledige mbs?
  #8  
Oud 16-05-11, 20:25
iFrankvd iFrankvd is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard

Voor zover ik weg rond KPN minuten af, geen mb's!
  #9  
Oud 16-05-11, 20:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iFrankvd Bekijk bericht
Toch raar dat de teller van de iPhone zelf niet klopt dan ... wat heb je er dan aan?!
De iPhone teller houdt de datavolumes bij die in de sessielaag, presentatielaag en de toepassingslaag (OSI-model lagen 5,6 en 7) verzonden en ontvangen worden. Dat is dus de data die de appjes verzenden en ontvangen.

De iPhone teller houdt niet de datavolumes bij die in de datalinklaag (Frame Level - OSI-model laag 2) en de netwerklaag (Packet Level - OSI-model laag 3) verzonden en ontvangen worden. Dat is de data die nodig is om de 3G verbinding staande en operationeel te houden.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 16-05-11 om 20:44. Reden: Taalfouten
  #10  
Oud 18-05-11, 01:59
bennie010 bennie010 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 57
Standaard

Wie weet wat KPN allemaal nog meer afrondt!!

Antwoord van Timosha lijkt me duidelijk.
  #11  
Oud 17-06-11, 13:54
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Beste mensen,

Een soortegelijke vraag: de chef wees me er vanochtend op dat ik veel meer data verbruik dan mijn collega's (ook de enige met een iPhone van de baas ;-) ). Het gaat om een collectief contract met KPN. Ik heb dan maandelijks 500 MB en ga daar over heen.

Twee vragen:
- Als ik Wi-Fi thuis gebruik gaat dat toch niet ten koste van die 500 MB van KPN
- Wat is een goede applicatie om bij te houden hoe hoog mijn dataverbruik is? Is dat die eerder genoemde Air Meter?
  #12  
Oud 17-06-11, 16:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht
- Als ik Wi-Fi thuis gebruik gaat dat toch niet ten koste van die 500 MB van KPN
Correct!

Edit: die Airmeter App krijgt slechte recensies. Daar heb ik dus niet veel vertrouwen in. (ik zoek ook zon app) Er wordt veel geklaagd over de gps en/of locatievoorziening functie, maar dat schijn je uit te kunnen zetten. Waarom er een gps functie in een teller app moet zitten, begrijp ik overigens niet.
Maar iig er zijn ook klachten dat de waarden niet overeenkomen met wat de providers (be)rekenen of meten. Dan heb je er nog niets aan...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-06-11 om 17:06.
  #13  
Oud 26-07-11, 15:57
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Ik heb hetzelfde data-meet probleem met Vodafone, zij komen zelfs op het dubbele uit. Ik verstook vlgs mijn iPhone zo'n 2 GB per maand maar Vodafone komt op zeker 4 GB uit(deze maand met de TDF wel 7 GB al). Ik zoek ook een app die dat beter bij kan houden.
  #14  
Oud 26-07-11, 21:11
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Ik heb inmiddels al een poosje de gratis app Download Monitor er op staan. Bevalt prima, beter dan een soortgelijke betaalde app.
  #15  
Oud 24-09-11, 19:46
zillionz zillionz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

Probeer de kpn mb meter app. Die is erg secuur.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verbruik mobiele data SuperDidi Wi-Fi 1 29-11-10 02:14
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 25-11-10 00:06
Data verbruik controleren groochy Orange 16 23-08-10 13:04
Maandelijks data-verbruik djgns Overige providers Nederland 19 14-08-10 11:34
KPN internet, niet op data verbruik jlrens KPN 1 04-04-10 00:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.