//

opgezwollen batterij, geen garantie bij Telfort

opgezwollen batterij, geen garantie bij Telfort discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) De glazen achterkant van mijn 1,5 jaar oude Iphone is vorige week gesprongen, terwijl hij op tafel lag. Ik vermoedde dat de batterij opgezwollen was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-08-13, 16:21
geertvanderlinden geertvanderlinden is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 2
Standaard opgezwollen batterij, geen garantie bij Telfort

De glazen achterkant van mijn 1,5 jaar oude Iphone is vorige week gesprongen, terwijl hij op tafel lag. Ik vermoedde dat de batterij opgezwollen was en ben naar de apple store gegaan. Zij hebben bevestigd dat dit inderdaad het geval was. Omdat ik de telefoon bij Telfort heb aangeschaft en apple als productent maar 1 jaar garantie heeft, hebben zij mij aangeraden om het toestel bij telfort in te leveren.

Dat heb ik dan ook gedaan.
Nu krijg ik een brief binnen van telfort dat het toestel niet binnen de garantie valt (schijnbaar is het mijn schuld dat de batterij opgezwollen is) en dat ik ofwel voor 703,01 euro een nieuwe kan krijgen of mijn eigen telefoon voor 39,70 terug kan krijgen (met een alsmaar opzwellende batterij en risico op ontploffing).

In de telfort winkel kunnen ze me pas maandag kunnen helpen omdat de reparatie afdeling niet geopend is in het weekend. Ook de telefonische klantenservice (met een persoon die zijn naam niet wilde herhalen, zodat ik deze kon opschrijven) was niet van veel hulp en vertelden me dat ze niets konden doen.

Al met al is de manier waarop telfort met deze situatie omgaat vreemd en ik raad dan ook iedereen (ook door eerdere perikelen met telfort) af om zaken te doen met Telfort. Maar voor nu: wat is de beste manier om hier mee om te gaan?

Met vriendelijke groet,
Geert van der Linden
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-13, 17:34
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Telfort en klantvriendelijkheid zijn 2 dingen die niet samen gaan.
Ik zou zeggen koop een nieuwe batterij en een nieuwe achterkant (die hoeft niet van glas te zijn) en je bent rond de € 80,00 klaar.

Normaal zijn batterijen toch uitgesloten van garantie (zeker na 1,5 jaar).
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #3  
Oud 03-08-13, 17:45
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Bij Telfort aangeven dat het product ondeugdelijk is en zij dus verantwoordelijk zijn voor gratis reparatie of een nieuw product:

http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

En als ze niet meewerken: koop ontbinden?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 04-08-13, 01:02
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Of neem nogmaals contact op met Apple en vraag om een document waarin staat dat het om een garantiekwestie gaat. Je kan ook naar Apple Europa vragen. Je krijgt dan iemand van Ierland aan de lijn naar wie je alles kan uitleggen als je hier niet geholpen kan worden.


Telfort, klantvriendelijk zijn kennen ze niet!
  #5  
Oud 04-08-13, 09:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Heb je geen toestel lease? (Want: telfort) dan krijg je toch kosteloos een vervangend toestel?

Ik had laatst een garantie gevalletje van een T-Mobile toestel via een webwinkel gekocht (dus niet bij t-mobile zelf) werd gewoon omgeruild bij de Apple store in Amsterdam. Maar dat is dus geen APR (Reseller)

Dus als je dat nog eens kan doen kan ik je dat aanraden. Wel eerst een afspraak inplannen voor jezelf bij de Genius bar.
  #6  
Oud 04-08-13, 09:56
geertvanderlinden geertvanderlinden is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 2
Standaard

Zelf repareren, koop ontbinden of via apple een verklaring proberen te krijgen. Goede tips, dank daarvoor!

Het gaat om een koop-toestel. Ik denk dat ik inderdaad mijn volgende telefoon bij apple aanschaf, die geven direct hulp bij schade. Niet die eindeloze reparaties/garanties via bedrijven die erop uit zijn om niets te vergoeden en alle kosten dubbel zo hoog door te schuiven op de klant.
Reageren

Labels
batterij, garantie, gezwollen, iphone 4s, telfort



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 14:18
garantie Iphone: Koop geen iphone bij Mobistar!! helaba77 Orange 12 09-10-10 22:49
iPhone batterij en wi-fi problemen - garantie? Sentenis iPhone algemeen 16 28-03-10 14:06
iPhone 3GS bij Telfort BMOEZ KPN 4 22-02-10 18:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.