iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   iphone met oude BEN simkaart (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/16590-iphone-oude-ben-simkaart.html)

walk3r 17-07-08 22:16

iphone met oude BEN simkaart
 
Hallo, vandaag was het dan zover eindelijk mijn iPhone G3, snel de auto in, vol gas naar huis en de spullen uitpakken... Maar toen kwam het moment, ik moest mijn simkaart invoeren! Oke, geen probleem oude telefoon los getrokken sim eruit gehaald en mijn "oude" ben kaart er in gedrukt. Jullie raden het al, een ongeldige kaart geeft die aan.

Mijn vraag: Klopt dit en zijn er meerdere mensen met dit probleem? Is er een oplossing zodat ik vanavond als nog flink kan gaan spelen?

Destiny 17-07-08 22:19

Ergens op het forum had ik gelezen dat je dan effe moest bellen. Het had ermee te maken dat die BEN simkaarten te oud zijn ofzo.

Tevens topic verplaatst naar een betere plek ;) Wil je daar de volgende keer ook even op letten?

walk3r 17-07-08 22:20

Excuses. Ik zie dat ik nu onder belgie val, maar ik ben wel NL. Weet niet of dit een probleem is?

walk3r 24-07-08 12:02

gefixt! mag gesloten worden...

hb88xx 24-07-08 13:46

BEN kan vast geen UMTS aan. was dat de oplossing

walk3r 24-07-08 22:30

Ben langs de TM shop geweest en die gaven mij een nieuwe sim, binnen 2 min alles geregeld incl nummer overzetten! :)

wbs 21-08-08 11:28

Ben kaart
 
Ik had hetzelfde probleem.

Oplossing: Ga naar de winkel of bel en vraag een nieuwe Simkaart. Je zal zien dat het koper plaatje anders is dan op de Ben Sim, steek het nieuwe kaartje in je foon en hij werkt.

Wil je geen onnodig hoge rekening? Kijk dan even hier > T-Mobile Mobiel Data Netwerk uitschakelen op iPhone | Apple | WBS-ONLINE

Bij mij werkt alles nu perfect!:)

fbdbfd 21-08-08 19:36

't probleem is niet dat de SIMkaart te oud is, maar dat 'ie niet de goede info heeft voor de SIM-lock in de iPhone. Een gewone SIM werkt prima in een iPhone 3G, dan krijg je alleen geen UMTS-signaal. Ik heb voordat ik daadwerkelijk een iPhone 3G kocht m'n oude Vodafone SIM (een prehistorische zonder USIM) in een demomodel gepropt en dat ging prima. Alleen dus geen 3G.

forum.bericht 21-08-08 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbdbfd (Bericht 174650)
'. Een gewone SIM werkt prima in een iPhone 3G, dan krijg je alleen geen UMTS-signaal. .

De BEN kaartjes hadden 2 * 4 contactstroken, de huidige hebben maar 2 * 3 contactstroken. Bij de meeste GSM's kun je ze door elkaar gebruiken. Maar niet bij de iPhone daar heeft Apple het, in zijn (eigen)wijsheid, nodig gevonden de contactjes in de telefoon net ietsjes anders te plaatsen.

wbs 22-08-08 08:52

Ga nu maar een nieuwe Simkaart halen en je zal zien/bemerken dat de iPhone gewoon werkt zoals het moet werken. Heb je geen "onbeperkt" internet op je abonnement neem even een kijkje op Home Directe link> T-Mobile Mobiel Data Netwerk uitschakelen op iPhone | Apple | WBS-ONLINE:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:08.