//

AlfaSMS werkt niet op iPhone

AlfaSMS werkt niet op iPhone discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb net gebeld met de postbank info lijn en het blijkt dat dit een bekend probleem is. Er is voor Palm gebruikers een firmware ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-09-07, 10:44
KidE KidE is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 3
Standaard

Ik heb net gebeld met de postbank info lijn en het blijkt dat dit een bekend probleem is. Er is voor Palm gebruikers een firmware update vanuit de fabrikant gekomen hiervoor. Er waren al meerder iphone gebruikers die hierover hadden geklaagd en ze zijn dit bij Apple aan het melden.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 20-09-07, 10:48
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Als het initiatief van de Postbank moet komen, dan kun je nog lang wachten op een oplossing.
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07
  #23  
Oud 20-09-07, 14:47
dhm dhm is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 70
Standaard

denk ook dat je het bericht wel ontvangt maar dat het op de een of andere manier niet wordt weergegeven. ik probeer ook uit te zoeken waarom die berichten (met een 'naam' als afzender') worden tegengehouden, begrijp namelijk absoluut niet waarom geblocked wordt..
  #24  
Oud 20-09-07, 15:38
KidE KidE is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 3
Standaard

@dhm: Heb nog even zitten zoeken en kwam het volgende tegen SMS Spoofing: modificare il mittente di un SMS « Andy’s Blog

Aangezien mijn Spaans niet zo best is snap ik het niet geheel maar wat ik er zo van begrijp moet er dus iets van een workaround voor zijn.
  #25  
Oud 20-09-07, 16:14
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

@KidE: Het is Italiaans, het artikel vertelt in essentie over het ontstaan van de SMS, aanvankelijk een test boodschap tussen een GSM centrale en een mobiele telefoon met maximale lengte van 160 karakters.

Verder wordt uitgelegd hoe je via een wijziging van het UCP protocol het nummer van de afzender kunt veranderen zodat de ontvanger bijvoorbeeld 666 als nummer van de afzender ziet. Het laastste stukje wordt mij te technisch, alles wordt uitgelegd in onderstaande handleiding die uit 2000 afstamt:

http://www.s0ftpj.org/bfi/online/bfi9/BFi09-15

Ik heb de indruk dat je hier ook aan reverse engineering moet doen om juist de 666 terug te vertalen naar het oorspronkelijke nummer. Maar of dat gaat lukken...

Handiger zou zijn als je gewoon alle sms-jes ongeacht de manier waarop ze zijn verzonden (met alfanumerieke afzender of niet) en ongeacht het nummer van de verzender kunt ontvangen.
  #26  
Oud 21-09-07, 15:44
dhm dhm is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 70
Standaard

@ bluevoice
helemaal juist geantwoord (weet er toevallig iets vanaf aangezien ik 'smsjes verkoop' Het is bijna niet te doen om de afzender terug te draaien naar een herkenbaar nummer..de oadc wordt meegegeven vanuit de operator en het nummer waarvandaan verzonden wordt is dan dus niet echt van toepassing, je praat volgens mij dan namelijk alleen maar over een bepaalde connectie/route in geval van one-way-traffic. als je moet kunnen replyen is het natuurlijk een ander verhaal.. dan hangt er achter zo'n bericht altijd een shortcode o.i.d.
  #27  
Oud 21-09-07, 15:57
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

@ dhm: dank voor de bevestiging van mijn vermoedens, we gaan dus voor plan B waarin de iPhone ook alfanumerieke SMS nummers zou moeten herkennen. Enig idee hoe dit zou kunnen worden gerealiseerd?
  #28  
Oud 09-10-07, 19:43
fabijanf fabijanf is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 15
Standaard

O gelukkig ik ben niet de enige die bij de postbank zit met dit probleem,
voor mijn werk gebruik we ook een sms wachtwoord systeem die krijg ik ook niet binnen, hoop dat er een tool komt zodat die sms-jes ook binnen komen
  #29  
Oud 09-10-07, 23:20
dhm dhm is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 70
Standaard

ik heb het eens nagevraagd en krijg ook van onze techneuten niet echt een antwoord waar je wat mee kunt. eigenlijk begrijpt niemand waarom je die berichten niet binnenkrijgt. begrijp wel de oorzaak van het niet ontvangen maar snap de reden niet..
ik zal eens navraag doen bij anderen of zij een idee hebben..
  #30  
Oud 10-10-07, 00:26
fabijanf fabijanf is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 15
Standaard

misschien is er iets te vinden op de internationale forums, wij zijn vast niet de enigen.
anders is het toch afwachten tot er een tool voor is
  #31  
Oud 10-10-07, 16:54
Nikos1984's schermafbeelding
Nikos1984 Nikos1984 is offline
• iOS 8.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 135
Standaard

@fabijanf

Tis idd wachten op een tool..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dhm Bekijk bericht
de TAN werkt waarschijnlijk niet omdat je geen berichten kunt ontvangen waarbij de OADC (afzender) alfanummeriek is.. daarom krijg je ook geen smsje dat je een voicemail hebt (iig niet in NL). waarschijnlijk kun je ook geen berichten ontvangen van partijen als Jamba e.d. aangezien zij bijna altijd een naam als afzender sturen.

voor zover ik weet is hier nog niets aan te doen..
  #32  
Oud 14-10-07, 21:48
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Dit probleem is opgelost in 1.1.1. Postbank TAN sms-en komen nu gewoon aan
  #33  
Oud 14-10-07, 22:15
Greatwhitexxl Greatwhitexxl is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 13
Standaard

Bedoel je daarmee dat je naar 1.1.1 ge-update hebt en volledige functionaliteit hebt? Of is dit een meer academische mededeling?
  #34  
Oud 14-10-07, 22:24
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Ja ik heb het werkend, voor uitleg hoe zie ook hier: https://forum.iculture.nl/iphon...-1-1-ipsf.html

De eerste ervaringen met 1.1.1 vind je hier: https://forum.iculture.nl/iphon...arty-apps.html.

Mods, deze thread kan op slot wat mij betreft.
  #35  
Oud 14-10-07, 22:30
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

Ik weet niet of ik hem hier moet stellen maar ik had een OTB 1.1.1 en gedowngrade naar 102 en ook de baseband en kan nu bellen.
Kan ik nu upgraden of wat moet ik dan allemaal gaan doen om het werkend te krijgen?
  #36  
Oud 14-10-07, 22:33
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Is niet zo gemakkelijk, alle info staat in deze thread:

https://forum.iculture.nl/iphon...-1-1-ipsf.html

Lees alles wel 3 keer voordat je begint het kan je een hoop frustratie besparen. Doe het niet als je niet precies weet wat je aan het doen bent en wacht op een geautomatiseerde methode.

Dit is trouwens wel in combinatie met de betaalde Unlock methode van iPhoneSIMFree.

Laatst gewijzigd door bluevoice; 14-10-07 om 22:37.
  #37  
Oud 14-10-07, 23:46
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Deze thread gaat over het Postbank-SMS-probleem, niet over 1.1.1-upgrades. Graag on-topic blijven en daarvoor een andere thread gebruiken.
  #38  
Oud 15-10-07, 10:33
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

@ iPhoneclub: heel on topic dan, ik denk niet dat je dit onder 1.0.2 opgelost krijgt, of je moet precies weten welk bestand je moet vervangen met een nieuwer bestand uit 1.1.1.
  #39  
Oud 18-10-07, 10:51
Robbor Robbor is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 64
Standaard

Toch zou het mooi zijn als iemand het probleem weet op te lossen voor een 1.0.2 firmware. Moet te doen zijn lijkt me.
  #40  
Oud 18-10-07, 20:30
Triple Triple is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zaandam
Berichten: 12
Standaard

Met zo'n oplossing zou ik ook blij zijn, ik heb namelijk hetzelfde probleem met 1.0.2.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Home button werkt niet, itunes vind iphone niet keesdr iTunes 2 07-02-11 19:41
iphone 3g werkt niet op Sitecom router, iPad werkt wel?? hans-wouter iPad algemeen 11 04-05-10 13:54
Iphone laadt niet meer op, wel melding, dfu werkt niet iTim iPhone algemeen 4 08-03-10 21:27
Ten einde raad: iTunes ziet iPhone niet - Recovery Mode werkt niet... Marked Unlock [archief] 22 12-05-08 11:34
Netwerk Selectie werkt na upgrade naar 1.1.4 via Ziphone werkt niet meer. m190677s Unlock [archief] 2 18-03-08 15:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.