//

iPhone HI zonder internetabonnement

iPhone HI zonder internetabonnement discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, ik krijg binnenkort een iphone, maar ik wil (nog) geen internetabonnement, maar ik zie hier veel reacties dat je iPhone per ongeluk automatisch ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-07-09, 15:20
Minivliet Minivliet is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard iPhone HI zonder internetabonnement

Hallo allemaal,

ik krijg binnenkort een iphone, maar ik wil (nog) geen internetabonnement, maar ik zie hier veel reacties dat je iPhone per ongeluk automatisch met het internet verbind en dat ze dan een godsvermogen moeten betalen, terwijl ze dit eigenlijk niet willen. Dus wat moet ik allemaal instellen zodat mijn iPhone niet per ongeluk verbind met het internet. Zodat ik alleen op internet kan via Wi-Fi maar niet via 3G/etc.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-07-09, 16:31
Vsteegman Vsteegman is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 156
Standaard

Als je je iPhone jailbreaked en iets van SBSettings installeerd kan je 3G en EDGE handmatig uitzetten. Deze zullen dan nooit verbinden en kan je gewoon alleen Wi-Fi gebruiken. Doe ik zelf ook
  #3  
Oud 15-07-09, 19:29
Minivliet Minivliet is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

Oke bedankt!
  #4  
Oud 03-08-09, 21:47
Timoow Timoow is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 31
Standaard

Betere oplossing: alle instellingen voor internet helemaal verkeerd invullen. En "dataroaming" uitzetten. Dan kan je iPhone simpelweg geen verbinding maken met internet. In een ander menu kun je verbinding maken met Wi-Fi. Opgelost!
  #5  
Oud 03-08-09, 22:32
ThoMM. ThoMM. is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timoow Bekijk bericht
Betere oplossing: alle instellingen voor internet helemaal verkeerd invullen. En "dataroaming" uitzetten. Dan kan je iPhone simpelweg geen verbinding maken met internet. In een ander menu kun je verbinding maken met Wi-Fi. Opgelost!
Klopt niet, bij sommige operators maakt het niet uit wat voor APN (mobiele internet instellingen) je invult, en kunnen altijd met internet verbinding maken. (KPN volgensmij) Dataroaming zet alleen internet in het buitenland uit, en dus niet het mobiele internet in Nederland.
Oftewel de betere oplossing is al gegeven: om het ECHT uit te zetten: BossPrefs of SBSettings, jailbreak vereist..
  #6  
Oud 03-08-09, 22:45
ucsdcom ucsdcom is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Als je dan voor een Iphone gaat zorg dan ook voor internet (het grootste deel van de apps en mogelijkheden werkt via internet). Bij KPN kan je een internetbundel ook nemen zonder er aan vast te zitten. Gebruik als je bang bent voor de kosten desnoods tijdelijk even een T-Mobile prepaidsimkaart. Daar zit een maximum aan de internetkosten en kan je kijken wat het je waard is.
  #7  
Oud 03-08-09, 22:48
ThoMM. ThoMM. is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ucsdcom Bekijk bericht
Als je dan voor een Iphone gaat zorg dan ook voor internet (het grootste deel van de apps en mogelijkheden werkt via internet). Bij KPN kan je een internetbundel ook nemen zonder er aan vast te zitten. Gebruik als je bang bent voor de kosten desnoods tijdelijk even een T-Mobile prepaidsimkaart. Daar zit een maximum aan de internetkosten en kan je kijken wat het je waard is.
Ben ik het ook wel mee eens eigenlijk. Miste het echt op mn 2G, ben blij dat ik nu lekker bij T-Mobile zit met internet! (En zo duur is het niet per maand )
  #8  
Oud 05-08-09, 14:24
!Wout !Wout is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 28
Standaard

welke instellingen gebruiken jullie dan?
  #9  
Oud 05-08-09, 19:43
ucsdcom ucsdcom is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

De instellingen voor KPN en T-Mobile internet zijn hetzelfde. Het GPRS/UMTS/HSDPA accespoint (APN) wat het toestel nodig heeft om te kunnen verbinden is van zowel KPN als van T-Mobile "internet". KPN en T-Mobile werken beiden zonder gebruik van een wachtwoord. Ik zag gek genoeg dat er in de Iphone bij de standaardinstellingen een gebruikersnaam (t-mobile)en wachtwoord (t-mobile) was ingevuld bij de standaard T-Mobile instelling. Ik heb deze gewist waarna deze instelling werkte op mijn KPN simkaart.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik geen gejailbreaked toestel gebruik, maar een officieel via T-Mobile tegen betaling simlockvrij gemaakt toestel (de 3GS in mijn geval).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over Iphone zonder internetabonnement bobd Odido (T-Mobile) 0 07-02-11 19:16
België: Proximus internetabonnement werkt niet. Bibipken Overige providers België 7 03-11-10 22:21
Welke instellingen gebruiken als je geen internetabonnement hebt? Zilvia Odido (T-Mobile) 2 13-09-10 19:08
iPhone: [SPIRIT 3GS] CUSTOM FW 3.1.3 zonder basebandupdate EN ZONDER jailbreak! oetkaa Jailbreak 23 12-05-10 19:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:16.