//

Beltegoed 'lekt weg'

Beltegoed 'lekt weg' discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een week heb ik de iPhone 3GS, die ik simlockvrij in België heb gehaald. Ik heb inmiddels bij Vodafone een abonnement (met zorgeloos internet) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-09-09, 13:48
dschelfhout dschelfhout is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard Beltegoed 'lekt weg'

Sinds een week heb ik de iPhone 3GS, die ik simlockvrij in België heb gehaald. Ik heb inmiddels bij Vodafone een abonnement (met zorgeloos internet) afgesloten, maar totdat mijn nummer is overgezet (dat duurt twee weken) heb ik nog mijn simkaart van Telfort in de iPhone zitten.

Het probleempje dat ik nu echter heb, is dat er binnen no-time euro's aan beltegoed spoorloos verdwijnen. In twee dagen een euro of 7. Ik denk zelf dat dit ligt aan apps die verbinding maken met internet. Kan dat? Ik heb alleen maar free apps geïnstalleerd tot nu toe, waarvan sommige af en toe ads tonen. Is dat een teken dat ze verbinding maken met internet? Het rare is dat ik 3G heb uitgeschakeld. Of betekent dat niet dat de iPhone geen verbinding meer met het internet kan maken?

Hoe het ook zij, dit is vervelend in de twee weken die ik nog moet wachten tot mijn abonnement ingaat bij Vodafone, maar ben ik er dan zeker van dat ik dán niet met torenhoge rekeningen wordt opgezadeld door dit probleem? Dat is eigenlijk mijn grootste zorg. Kan iemand mij duidelijkheid geven?

Laatst gewijzigd door dschelfhout; 20-09-09 om 14:25.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-09-09, 18:31
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Hoe heb je de free apps geïnstalleerd, rechtstreeks op je iPhone? Zo ja, dan heb je daarmee al je eerste dataverbruik te pakken.
De ads zullen ook niet 'vanzelf' veranderen, dus die zullen ook worden binnen gehaald via het www.
Ik weet eigenlijk niet zeker of 3G uitzetten ook betekent dat je geen GPRS (langzamere vorm van internet) kunt gebruiken. Maar dat is gemakkelijk te controleren door via Safari bijv. Google te openen. Lukt dat, dan kan je iPhone dus nog steeds data verbruiken.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 20-09-09, 19:09
dschelfhout dschelfhout is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Dank je voor je reactie! Nou, ik heb de apps gewoon gedownload via itunes op mijn pc: wat ik in elk geval zeker weet is dat ik nooit zelf het internet bewust heb gebruikt. Maar bijvoorbeeld de 'weer' app, haalt die niet ongevraagd info binnen?
  #4  
Oud 20-09-09, 20:56
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Jazeker, de weer-app haalt z'n gegevens via een dataverbinding binnen.
  #5  
Oud 20-09-09, 21:04
dschelfhout dschelfhout is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Ja, dat begrijp ik, maar ook zonder dat je hem opstart?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verlichting scherm lekt door aan zijkant, algemeen probleem? Mele77 iPhone algemeen 43 13-04-09 13:12
Veel beltegoed weg latino Overige providers Nederland 5 12-11-08 22:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.