//

Tringg

Tringg discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Zijn er hier ook Tringg gebruikers? Onbeperkt mobiel bellen en SMS'en naar vast en mobiel voor een vast bedrag per maand - Tringg.nl - "onbeperkt" ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-09-09, 23:46
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard Tringg

Zijn er hier ook Tringg gebruikers?

Onbeperkt mobiel bellen en SMS'en naar vast en mobiel voor een vast bedrag per maand - Tringg.nl

- "onbeperkt" bellen
- "onbeperkt" SMS'n
- "onbeperkt" data via 3G (7.2 Mbps down en 1.4Mbps up via KPN netwerk)
- SIM only
- 29,95/maand
- abonnement voor 1 jaar

Dat klinkt interessanter dan I-150 (maar ik zie wel in de kleine letters dat je geen 090x nummers of in het buitenland kunt bellen).

Ben benieuwd naar praktijkervaringen en meningen!

Vooral van het 3G deel (bereik en gaat een iPhone 3GS inderdaad boven de 3.6 Mbps?).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!

Laatst gewijzigd door XIII; 21-10-09 om 23:27. Reden: Uiteraard 29,95/maand en niet /jaar...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-09, 13:36
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Heb het ff snel bekeken...

Het gaat via het KPN netwerk, dus veel bereik..

Ik heb ook dit bij de algemene voorwaarden gelezen:

Redelijk eigen gebruik betekent dat de Klant maximaal twaalfhonderdvijftig (1.250) units per maand gebruikt voor bellen en SMS, waarbij één (1) belminuut of één (1) SMS gelijk staat aan één (1) unit, plus, indien de Klant een Tringg 3G dienst afneemt die gebruik van mobiele data toestaat, maximaal duizend (1.000) units mobiele data per maand waarbij één (1) MB gelijk staat aan één (1) unit.

Dus per maand mag je 1250 min/sms gebruiken (1 min = 1 sms) en 1Gb aan data verbruiken..Opzich klinkt dit heeel aantrekkelijk. Maar je kan NIET naar het buitenland en 09XX nummers bellen, ook heb je geen bereik in het buitenland...Ze zijn echter wel van plan om het eind dit jaar nog mogelijk te maken...

Al met al...niet slecht!

P.S. Waar zie jij dat het 7,2Mb download en 1,4 upload is??? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden.

Laatst gewijzigd door ASNNetworks; 28-09-09 om 21:00.
  #3  
Oud 21-10-09, 22:43
Pakito Pakito is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 32
Standaard

Ok ik heb mijn Tringg pakket vanmiddag binnen gehad.
Ik had op maandag om 15.00 uur besteld. Bestelling volgens afspraak op tijd geleverd.
Gelijk maar even gaan testen met mijn iPhone 3G. Bellen/gebeld worden gaat allemaal heel goed. Prima geluidskwaliteit en meteen verbinding.
Ik had iets meer bereik verwacht van KPN. Op mijn werk in een woonwijk in Amsterdam had ik binnen geen 3G. Dat vond ik erg verassend.... Op de snelweg richting huis, verloor KPN 1 x de verbinding met 3G en schakelde terug naar GPRS.
Ik heb zojuist de snelheid van de 3G verbinding getest via mobilespeedtest.com. Ik heb dat 5 x gedaan met een pakketje van 1 mb, dit zijn de snelheden:
234 kb/s
301 kb/s
516 kb/s
528 kb/s
535 kb/s

Ook even mijn T-Mobile kaartje erin gestopt met i-300 abbo, hier haalde ik de volgende snelheden mee:
1520 kb/s
1140 kb/s
465 kb/s
1877 kb/s
2222 kb/s
T-Mobile is dus qua 3G veel sneller.
Dit is voor mij wel een teleurstelling... aangezien Tringg 7,2 belooft en t-mobile 2,3 (uit mn hoofd). T-Mobile komt de belofte na. Tringg niet. Ik vraag me af wat hier aan de hand is. Waarom het zoveel lager is dan de beloofde 7,2 mbps.
Ik ga nog even uitgebreid verder testen met de 3G.
Conclusie tot zover:
Telefoneren/sms
Tringg heeft met KPN een goede dekking, bellen en gebeld worden perfect. Sms ontvangen en versturen gaat goed.
3G
3G is bij mij niet altijd even stabiel, valt een enkele keer weg. Weet niet of dit te maken heeft met KPN of met Tringg. (of met de iPhone :? ) Snelheid valt enorm tegen. Tringg belooft 7,2 down, maar geeft maximaal 0,5 mb. Dat is een groot verschil. Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik de overstap waarschijnlijk niet gemaakt.
Misschien dat de snelheid op andere plaatsen wel beter is, dat ga ik nog testen. Maar het gat tussen t-mobile en KPN is wel erg groot.
  #4  
Oud 21-10-09, 22:48
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
- 29,95/jaar
Je bedoelt 29,95/maand
  #5  
Oud 21-10-09, 23:27
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Je bedoelt 29,95/maand
Ja, inderdaad...

Zou anders wel heel goedkoop zijn!

En Pakito, dank voor het delen van je ervaring! Keep us posted...
  #6  
Oud 22-10-09, 00:50
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Waar staat dat Tringg 7,2 mb downloadsnelheid biedt? Ik heb het gezocht, maar kan dat echt nergens terug vinden...

Linkje misschien?
  #7  
Oud 22-10-09, 10:49
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks Bekijk bericht
Waar staat dat Tringg 7,2 mb downloadsnelheid biedt? Ik heb het gezocht, maar kan dat echt nergens terug vinden...

Linkje misschien?
Vragen over onze abonnementen voor onbeperkt mobiel bellen voor een vast bedrag per maand - Tringg.nl

Dan "Data / 3G" en "Wat voor data verbinding levert Tringg?"

Tringg maakt gebruik van het KPN netwerk, een van de beste netwerken van Nederland. De beschikbaarheid van de dataverbinding en de maximale snelheid hangen af van de plaatselijke omstandigheden.
De maximale snelheid van Tringg 3G is 7.2 Mbps down en 1.4Mbps up.


Er staat dus ook duidelijk "maximale"...
  #8  
Oud 22-10-09, 11:46
Pakito Pakito is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Vragen over onze abonnementen voor onbeperkt mobiel bellen voor een vast bedrag per maand - Tringg.nl

Dan "Data / 3G" en "Wat voor data verbinding levert Tringg?"

Tringg maakt gebruik van het KPN netwerk, een van de beste netwerken van Nederland. De beschikbaarheid van de dataverbinding en de maximale snelheid hangen af van de plaatselijke omstandigheden.
De maximale snelheid van Tringg 3G is 7.2 Mbps down en 1.4Mbps up.

Er staat dus ook duidelijk "maximale"...
Nou ik kom op geen enkele plek tot zover uit boven de 600 KBps. Terwijl T-mobile eigenlijk altijd boven de 1000 kbps en regelmatig zelf boven de 2000 KBPS zit! Heel raar als je bedenkt dat iedereen roept dat KPN het beste netwerk heeft en T-Mobile het slechtste.
  #9  
Oud 22-10-09, 12:17
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Het is gewoon gecapped.
  #10  
Oud 22-10-09, 12:53
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Het ziet er wel aantrekkelijk uit.
Eerst maar even meerdere ervaringen afwachten.
  #11  
Oud 22-10-09, 13:38
Pakito Pakito is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Het is gewoon gecapped.
Ik heb het hele sterke vermoeden dat het idd het geval is. Als dat zo is, dan is mijn vertrouwen in Tringg nu al weg. Want op hun twitter staat dat ze niet knijpen, maar het kan niet anders. Heb nu op meerdere plekken getest en mijn gemiddelde snelheid komt uit op 300kbps. De maximale snelheid die ik gehaald heb is 600 kbps.

Klopt niet. Het bellen/smsen is overigens wel perfect.
  #12  
Oud 22-10-09, 14:25
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakito Bekijk bericht
Ik heb het hele sterke vermoeden dat het idd het geval is. Als dat zo is, dan is mijn vertrouwen in Tringg nu al weg. Want op hun twitter staat dat ze niet knijpen, maar het kan niet anders. Heb nu op meerdere plekken getest en mijn gemiddelde snelheid komt uit op 300kbps. De maximale snelheid die ik gehaald heb is 600 kbps.

Klopt niet. Het bellen/smsen is overigens wel perfect.
Heb je ze al benaderd met deze vraag ?
  #13  
Oud 22-10-09, 15:24
Pakito Pakito is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanstra Bekijk bericht
Heb je ze al benaderd met deze vraag ?
Voordat ik het abbonement heb afgesloten heb ik dit telefonisch gevraagd. Er werd mij toen geantwoord dat ze niet knijpen, maar dat snelheden wel afhankelijk zijn van omstandigheden en plaats.

Zojuist gebeld en de situatie voorgelegd. De mevrouw aan de telefoon kon mijn vraag niet beantwoorden en vroeg mij een e-mail te sturen zodat de technische dienst hier een antwoord op kon geven. Dat heb ik zojuist gedaan, nu even wachten wat het antwoord zal zijn.

Heb een mail gestuurd naar Tringg over de snelheid. Binnen een half uur werd ik teruggebeld door de technische dienst! (das pas service! Hopen dat ze t volhouden). Tringg geeft aan zelf ook niet tevreden te zijn over de snelheid op t moment. Ze knijpen op geen enkel moment de snelheid en KPN doet dit ook niet.

Het heeft te maken met een capaciteitsprobleem van Tringg zelf. Dit probleem verwachten ze binnen 4 weken op te lossen waarna de snelheid hetzelfde zal zijn als KPN.

Voor mijn gevoel wist de man heel goed waar hij over sprak en heeft mij dit ook goed uitgelegd. Ik ga het dus even aankijken.

De reactiesnelheid en de mate waarin mijn klacht serieus werd genomen ben ik zeer tevreden over. Dikke plus dus voor de klantenservice/technische dienst. Nu nog zien of het probleem over 4 weken opgelost is.

Laatst gewijzigd door iMario; 23-10-09 om 22:08. Reden: Gebruik voortaan de Edit-knop.
  #14  
Oud 22-10-09, 22:54
SteveO SteveO is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Huissen (Gld)
Berichten: 5
Stuur een bericht via MSN naar SteveO
Standaard

Voor degene die het interessant vind op tweakers is er ook een topic aan gewijd.

Ervaringen met Tringg - Telecomproviders - GoT

Ik zit zelf ook te denken om over te stappen namelijk.
Ik bel ongeveer 600 a 700 minuten per maand en heb 150 tot 200mb aan data nodig per maand.
Smsen doe ik bijna nooit.

Het mooie is dat je ook per seconde betaald dus als je een gesprek voert van 30 seconden gaat er ook maar 30 seconden van het totaal af ipv 1 minuut.
  #15  
Oud 23-10-09, 02:50
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Maximaal 7,2MB omdat het 3G/HSDPA netwerk van KPN maximaal 7,2MB is..Maar KPN zelf gebruikt voor mobiel maximaal 1MB Die 7,2MB snelheid gebruikt KPN voor internet voor de laptop. Zou het ook een beetje raar vinden wanneer KPN zelf 1MB als max instelt voor mobiel, maar Tringg gewoon 7,2Mb kan gebruiken als max (voor minder geld zelfs)...

Maar zou natuurlijk wel heel vet zijn!
  #16  
Oud 23-10-09, 09:22
fukutoshin fukutoshin is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: amsterdam
Berichten: 30
Standaard

het klonk ook te mooi om waar te zijn, ik zit nu met een abo van 1 jaar en krijg niet de beloofde snelheid daar ik het eigenlijk nam voor de snelheid.
waar ik eerst op mijn werkplek nog gewoon 3g had met tmobile, moet ik nu naar buiten lopen. Overall denk ik dat kpn wel landelijk een beter bereik heeft dan t mobile.
paar testjes met speedtest.net
303 down en up 154
258 down en up 201
568 down en up 198
kortom als je heel veel wil bellen zit je goed bij tring
  #17  
Oud 23-10-09, 09:52
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ASNNetworks Bekijk bericht
Maximaal 7,2MB omdat het 3G/HSDPA netwerk van KPN maximaal 7,2MB is..Maar KPN zelf gebruikt voor mobiel maximaal 1MB Die 7,2MB snelheid gebruikt KPN voor internet voor de laptop. Zou het ook een beetje raar vinden wanneer KPN zelf 1MB als max instelt voor mobiel, maar Tringg gewoon 7,2Mb kan gebruiken als max (voor minder geld zelfs)...

Maar zou natuurlijk wel heel vet zijn!

Je kunt bij een bedrijfsbundel, dus een zakelijk abonnement, ook een 7,2 Mbps bundel afsloten icm telefonie, dus niet alleen voor de laptop.
__________________

  #18  
Oud 23-10-09, 10:07
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Er zit altijd wel ergens een addertje...dat is Nederland helaas.
  #19  
Oud 23-10-09, 18:13
Pakito Pakito is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fukutoshin Bekijk bericht
het klonk ook te mooi om waar te zijn, ik zit nu met een abo van 1 jaar en krijg niet de beloofde snelheid daar ik het eigenlijk nam voor de snelheid.
waar ik eerst op mijn werkplek nog gewoon 3g had met tmobile, moet ik nu naar buiten lopen. Overall denk ik dat kpn wel landelijk een beter bereik heeft dan t mobile.
paar testjes met speedtest.net
303 down en up 154
258 down en up 201
568 down en up 198
kortom als je heel veel wil bellen zit je goed bij tring
Heb je mijn bovenstaande reactie gelezen?

Ik heb contact gehad met Tringg over de snelheid. Ze hebben me verteld dat ze op dit moment een capaciteitsprobleem hebben bij Tringg. Over 4 weken wordt er bij hen een kabel vervangen, waarna de snelheid van het internet hetzelfde zal zijn als de KPN klanten.

Ik ga het even afwachten...
  #20  
Oud 23-10-09, 21:18
fukutoshin fukutoshin is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: amsterdam
Berichten: 30
Standaard

snelheid het zelfde als kpn klanten?? mag het hopen van niet, althans al die mobiele data bundels zoals eindeloos online, surf en mail enz
Deze zijn allemaal gecapt op een maximale snelheid.
Tringg is een leuke en aardige club, don t get me wrong, ze doorbreken eindelijk die belachelijke telco markt waar we met zijn alle veels te veel betalen voor onze minuten, tot voor kort betaalde je standaard voor pak hem beet 1000 minuten altijd minimaal 100 euro.
het ging/gaat mij om de snelheid, en tringg is wel erg suggestief letterlijk staat er, "De maximale snelheid van Tringg 3G is 7.2 Mbps down en 1.4Mbps up"
nu moeten ze het nog waar maken, een kabel is wel erg ver gezocht
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.