//

Rekening van €2224.15??? Data verplaatsing mystery!

Rekening van €2224.15??? Data verplaatsing mystery! discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb sinds begin oktober een Iphone 3gs,wat een geweldig ding,gaat gewoon een wereld voor je open. Wat ook open gaat is m'n portemonnee! Kreeg afgelopen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-10-09, 22:36
Nobananazzz Nobananazzz is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Question Rekening van €2224.15??? Data verplaatsing mystery!

Heb sinds begin oktober een Iphone 3gs,wat een geweldig ding,gaat gewoon een wereld voor je open. Wat ook open gaat is m'n portemonnee!
Kreeg afgelopen maandag (26-10) een sms’je van Hi of ik zo snel mogelijk contact op wilde nemen ivm gestegen bel/data kosten. Zo gezegd zo gedaan en de dame aan de andere kant van de lijn vertelde mij doodleuk dat de rekening inmiddels was opgelopen tot € 1800.- ex.btw (€ 2224.15 incl.).
Wat er dan door je heen gaat is niet te beschrijven, je krijgt een warm gevoel zeg maar.

Geen databundel? nee nog niet. ff een verklaring.
Wilde al een tijdje een Iphone,maar niet overstappen naar andere provider,eind juli ging mn tel. plotseling kapot dus moest een nieuwe hebben. De samsung jet leek me wel wat dus aangeschaft. Wilde even aanzien of een databundel wel de moeite was. Veel lopen *****n op internet in het begin,maar kwam er al snel achter dat dat gewoon niet lekker werkt.
Eerste rekening bevatte €11.-internet kosten,2e rekening €0.0 en 3e was €3.70.Toen kon ik opeens een Iphone kopen,nieuw in de verpakking,2 jr garantie,uit Belgie.
Wilde een maand aankijken wat mijn internet kosten zouden zijn en dan beslissen of een databundel voor mij de moeite zou zijn. Vandaar.

Kreeg gisteren (vrijdag 30-10) een gespecificeerde rekening:
12 okt. 14:34 43mb (€176.93),kan gebeuren,geen verklaring voor,
15 okt. 21:24 39mb (€163.94),nog steeds geen verklaring voor,maar dan,
23 okt 22:18 360mb (€1487.14 ex.btw!!), dat kan ik niet verklaren,weet alleen dat ik thuis was,zat te pokeren op mn laptop en dat mn iphone aan die laptop hing om te laden.
Ben nu in overleg met KPN,want niet van plan om die rekening zomaar te betalen,ze zijn sowieso al de fout ingegaan met de kosten per mb,=€2.5 en bij mij is €5.- per mb gerekend.
Inmiddels een "eindeloos databundel" aangeschaft,maar wat schetst mijn verbazing vandaag,vanavond opeens accu leeg??? Stond vanmiddag nog op 83%.Bij thuiskomst op de lader en wat blijkt,11.1 upload, 403mb download!!!
Het enige wat ik vanmiddag bij de voetbal gedaan heb,niet eens gebeld of ge-smst,even (+/- 1 minuut) op de camera van mijn bedrijf ingelogd. Weet inmiddels dat dat rond de 2mb is.
De statistieken van mijn website bekeken want die mbs moeten toch ergens vandaan komen en vandaag is er 12.1mb verplaatst,het is een publieke website met webcam dus daar kan het niet aan liggen.
Er staat geen "push" aan en op de plaatsen waar ik regelmatig verblijf,werk,thuis,café heb ik verbinding via Wi-Fi.

Is er iemand die hier een verklaring voor kan geven. Ga uiteraard maandag kpn vragen of zij kunnen zien waar die mb’s vandaan komen.

bvd

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 31-10-09 om 22:49. Reden: Alle [FONT]-tags verwijderd (werken niet), eveneens alle [COLOR=black]-tags.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-10-09, 22:58
BJK_YunuS BJK_YunuS is offline
• iOS 9.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Hengelo
Berichten: 14
Standaard

Keek je ook filmpjes via YouTube o.i.d. op je iPhone?
  #3  
Oud 31-10-09, 23:03
Nobananazzz Nobananazzz is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Nee,nog niet gedaan.
  #4  
Oud 31-10-09, 23:45
dutchie35 dutchie35 is offline
• iOS 9.3.3
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: apeldoorn
Berichten: 27
Stuur een bericht via MSN naar dutchie35
Standaard

als 2e hands iphone is mischien tethering aan
  #5  
Oud 01-11-09, 09:37
Nobananazzz Nobananazzz is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

niks 2e hands,was spiksplinternieuw.
  #6  
Oud 01-11-09, 09:59
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Data roaming aan?
  #7  
Oud 01-11-09, 11:07
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Ondanks alle settings is een totaal bedrag van 1800 euro toch niet normaal ?
Welke app genereert zoveel data verkeer ?
  #8  
Oud 01-11-09, 11:40
Shake3000 Shake3000 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 78
Standaard

Misschien beetje veel mailaccounts met fetch?
  #9  
Oud 01-11-09, 11:53
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Waarschijnlijk heeft je iPhone teveel email opgehaald kost ook mb
  #10  
Oud 01-11-09, 12:04
serapim serapim is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: woerden
Berichten: 237
Standaard

ik zou hem gewoon helemaal opschonen cq herstellen
  #11  
Oud 01-11-09, 12:57
Nobananazzz Nobananazzz is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Data roaming staat uit en heb weliswaar 8 e-mail accounts,maar heb het ingesteld dat ik die handmatig binnen haal. En dan nog, word niet overspoeld met mail en kijk ze nog altijd hoofdzakelijk op mijn pc,haal ze een enkele x binnen op mijn telefoon.
  #12  
Oud 01-11-09, 13:12
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Met een paar internetpagina's bezoeken haal je soms makkelijk een paar MB mee binnen, als je dit dus veel hebt gedaan loopt het datagebruik enorm op.

Ik zou inderdaad de iPhone helemaal herstellen en instellen 'als nieuwe iPhone' en daarna opnieuw beginnen met je internetbundel.

Over het spontaan uploaden van data kan ik niks zeggen, alleen maar dat er natuurlijk data geupload wordt als je internet gebruikt, zo werkt het internet nou eenmaal.

Dit soort bedragen zijn trouwens niet ongewoon, een vriend van me met een sony-ericsson en geen databundel had per ongeluk met een knop zijn internet aangezet, hele dag door, 2000 euro rekening.
  #13  
Oud 01-11-09, 13:26
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Met een paar internetpagina's bezoeken haal je soms makkelijk een paar MB mee binnen, als je dit dus veel hebt gedaan loopt het datagebruik enorm op.

Ik zou inderdaad de iPhone helemaal herstellen en instellen 'als nieuwe iPhone' en daarna opnieuw beginnen met je internetbundel.

Over het spontaan uploaden van data kan ik niks zeggen, alleen maar dat er natuurlijk data geupload wordt als je internet gebruikt, zo werkt het internet nou eenmaal.

Dit soort bedragen zijn trouwens niet ongewoon, een vriend van me met een sony-ericsson en geen databundel had per ongeluk met een knop zijn internet aangezet, hele dag door, 2000 euro rekening.
ik gebruik mijn iPhone dagelijks om te surfen, te chatten, te mailen, noem maar op.
Mijn dataverbruik op het einde van de maand hangt altijd rond de 600 megabyte.
Weet je hoeveel webpagina's je moet laden om 400mb te verzetten op 1 dag?
Echt veeel te veel, en grote mails kan het ook niet aan liggen, want meeste servers gaan problemen geven als je te grote bestanden probeert te verzenden binnen een tijdspanne van 300 seconden.

En dat het veel voorkomt is eigenlijk een schande, operatoren zouden bij een verbruik van 50 euro een melding moeten sturen, bij 100 terug, en zo voort, dan weet de gebruiker tenminste dat er iets mis is.
Niet contact opnemen met die persoon als de rekening al 1800 euro is...
  #14  
Oud 03-11-09, 10:02
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Ben met je eens dat 400 mb op 1 dag wel erg veel is! Ben je er inmiddels al achter wat er aan de hand is? Hoe internet je trouwens via je laptop, toch niet toevallig met een 2e sim op hetzelfde abo?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
ik gebruik mijn iPhone dagelijks om te surfen, te chatten, te mailen, noem maar op.
Mijn dataverbruik op het einde van de maand hangt altijd rond de 600 megabyte.
Weet je hoeveel webpagina's je moet laden om 400mb te verzetten op 1 dag?
Echt veeel te veel, en grote mails kan het ook niet aan liggen, want meeste servers gaan problemen geven als je te grote bestanden probeert te verzenden binnen een tijdspanne van 300 seconden.

En dat het veel voorkomt is eigenlijk een schande, operatoren zouden bij een verbruik van 50 euro een melding moeten sturen, bij 100 terug, en zo voort, dan weet de gebruiker tenminste dat er iets mis is.
Niet contact opnemen met die persoon als de rekening al 1800 euro is...
  #15  
Oud 03-11-09, 10:15
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Geeft je iPhone ook aan dat er zoveel dataverkeer is geweest (er van uitgaande dat je dit niet reset)?
  #16  
Oud 03-11-09, 12:29
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

De topicstarter heeft waarschijnlijk niet veel aan deze reactie, maar wat ik toch even kwijt wil is dat het me steeds weer opvalt dat iedereen bij dit soort gevallen vol goede adviezen zit waar het door zou kunnen komen maar dat er bijna nooit iemand is die het, net als ik, regelrechte oplichterij vind dat er bijna € 1500,- ex. btw wordt berekend voor een (in verhouding) lullig beetje data van 360 MB! Dit is echt absurd!

Ik zou het niet eens proberen "uit te vechten" met KPN maar meteen naar een of andere consumentenbond of toezichthouder stappen.
  #17  
Oud 03-11-09, 13:26
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Begrijp je punt wel maar, los van eerdere verhaal van de topicstarter, als er in je abo staat dat je zoveel euro per MB betaald is aanvechten bij een consumentenbond e.d. achteraf bij voorbaat juridisch kansloos. Stel ik koop een Hummer, dan ga ik de fabricant ook niet achteraf aanklagen over het benzineverbruik...Gewoon gelijk een nette databundel nemen zodra je een iPhone aanschaft en dan voorkom je al dit soort problemen. Wel vind ik dat bijv. de consumentenbond of de overheid verplicht moet stellen dat dergelijke dure bellers bijv al bij 200 euro op een dag een bericht krijgen van de provider. Zo voorkom je dat mensen er in 1 dag hun salaris door heen jagen en in financiele moeilijkheden komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben Bekijk bericht
De topicstarter heeft waarschijnlijk niet veel aan deze reactie, maar wat ik toch even kwijt wil is dat het me steeds weer opvalt dat iedereen bij dit soort gevallen vol goede adviezen zit waar het door zou kunnen komen maar dat er bijna nooit iemand is die het, net als ik, regelrechte oplichterij vind dat er bijna € 1500,- ex. btw wordt berekend voor een (in verhouding) lullig beetje data van 360 MB! Dit is echt absurd!

Ik zou het niet eens proberen "uit te vechten" met KPN maar meteen naar een of andere consumentenbond of toezichthouder stappen.
  #18  
Oud 03-11-09, 13:34
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Overige telecomproviders Nederland en België
  #19  
Oud 03-11-09, 14:11
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
...als er in je abo staat dat je zoveel euro per MB betaald is aanvechten bij een consumentenbond e.d. achteraf bij voorbaat juridisch kansloos...
Natuurlijk, dat is ook wel zo. Maar er zou eens een organisatie in moeten duiken zoals die ook limieten stelt aan kosten per minuut bellen enzo (was dat de Opta geloof ik?).

Buiten beschouwing gelaten dat je van tevoren akkoord gaat met dit soort kosten is het verschil tussen zijn kosten (€ 1500,- ex. btw) en mijn kosten met mijn Web-n-Walk abo (€ 10,- incl. btw) voor dezelfde hoeveelheid data natuurlijk niet helemaal realistisch. Het is een sneeky manier om mensen te dwingen zich aan een abonnement vast te leggen want je maakt mij niet wijs dat de providers voor iemand zonder abonnement 150 keer zoveel kosten moeten maken als voor iemand die wel een abonnement heeft.

Maar goed, deze discussie raakt waarschijnlijk wel een beetje off-topic hier.
  #20  
Oud 03-11-09, 15:46
Nobananazzz Nobananazzz is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Ben met je eens dat 400 mb op 1 dag wel erg veel is! Ben je er inmiddels al achter wat er aan de hand is? Hoe internet je trouwens via je laptop, toch niet toevallig met een 2e sim op hetzelfde abo?
Mijn laptop maakt verbinding met het internet via een draadloos netwerk,heb iig niets ingesteld om via mijn telefoon verbinding te maken en neem aan dat dat ook niet spontaan gebeurd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Geeft je iPhone ook aan dat er zoveel dataverkeer is geweest (er van uitgaande dat je dit niet reset)?
Ja, de hoeveelheid data die KPN aangeeft klopt precies met dataverkeer op mijn telefoon.

Heb inmiddels een klachtenbrief naar KPN gestuurd dus ff afwachten maar.
Zal het resultaat iig hier melden.
Want hoe je het ook draait of keert, het is gewoon niet normaal met alle techniek van vandaag de dag dat er niet gewoon automatisch een sms word verstuurd bij een afwijkende hoeveelheid dataverkeer.
Zoals gezegd al een brief gestuurd en mocht dat niets opleveren dan schakel ik rechtsbijstand in.Betalen doe ik iig niet zomaar.

Laatst gewijzigd door WDS001; 03-11-09 om 15:58. Reden: mquote-knop gebruiken aub!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nog nooit rekening van T-mobile gehad KoenvW Odido (T-Mobile) 19 23-11-08 10:36
Foute rekening/receipt van iTunes linda_menkhorst Archief 1 17-09-08 19:33
Wat moet ik verder nog instellen tegen rekening van buitenland? The Quote Internet in buitenland (roaming) 10 20-07-08 17:06
[Vraag] Wat moet ik verder nog instellen tegen rekening van buitenland? The Quote Archief 1 18-07-08 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:45.