//

Dataroaming uitschakelen met BigBoss' stappenplan

Dataroaming uitschakelen met BigBoss' stappenplan discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik had het probleem zoals blijkbaar vele anderen: Na update naar 3.0 is mijn internetrekening ineens gigantisch hoog. Ik ben het stappenplan van Bigboss ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-11-09, 15:37
kimwispel
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Dataroaming uitschakelen met BigBoss' stappenplan

Hallo,
ik had het probleem zoals blijkbaar vele anderen: Na update naar 3.0 is mijn internetrekening ineens gigantisch hoog. Ik ben het stappenplan van Bigboss nagegaan:
How To Disable EDGE (Maybe) On 3.0 | iPhone News, Help and Guides

maar bij stap 6 loop ik vast. Wat wordt er bedoeld met data IP? Waar kan ik dit vinden?!

Alvast bedankt. Ik hoop het echt te kunnen oplossen want het is nogal irritant!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-11-09, 15:46
bart2jes bart2jes is offline
• iOS 3.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 52
Standaard

Stap 6 is een controle stap: als in SBsettings bij Data IP Adress staat: N/A zit je goed en ga je door!
__________________
iPhone 2G 8GB --> bijna alle iPhone OS'en en iOS'en op gehad en gejailbreakt
iPhone 4 16GB verkocht
  #3  
Oud 02-11-09, 15:53
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Fakeapn schijnt ook goed te werken
__________________

  #4  
Oud 02-11-09, 16:01
maceddy maceddy is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Hoge Noorden
Berichten: 82
Standaard

De optie 'dataroaming uitschakelen' via de standaard Instellingen app werkte bij mij prima in Portugal....
  #5  
Oud 02-11-09, 16:03
kimwispel
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@Michel15: fakeAPN werkt bij mij niet, dan is mijn batterij binnen een aantal uurtjes leeg omdat hij toch verbinding probeert te maken (zie het artikel)
@bart2jes: ja dat begrijp ik, maar wáár kan ik dat precies vinden? Ik neem aan dat ze niet mijn Wi-Fi ip bedoelen, want daar zit het probleem niet. Waar kan ik dan de data ip vinden?

bedankt
  #6  
Oud 02-11-09, 16:17
bart2jes bart2jes is offline
• iOS 3.1.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 52
Standaard

Bij mij staat het gewoon direct onder Wi-Fi ip... Bij jou niet?? :S
  #7  
Oud 02-11-09, 16:19
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimwispel Bekijk bericht
@Michel15: fakeAPN werkt bij mij niet, dan is mijn batterij binnen een aantal uurtjes leeg omdat hij toch verbinding probeert te maken (zie het artikel)
@bart2jes: ja dat begrijp ik, maar wáár kan ik dat precies vinden? Ik neem aan dat ze niet mijn Wi-Fi ip bedoelen, want daar zit het probleem niet. Waar kan ik dan de data ip vinden?

bedankt
Zoals Bart2jes zegt; dat kun je terugvinden in SB Settings. Ik weet niet of je dat al hebt. Zo niet; SB Settings is te vinden in Cydia. Die installeren en vervolgens kun je dan zien waar je Data-ip op staat.
  #8  
Oud 02-11-09, 16:37
kimwispel
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Oh sorry ik ben een vrouw met niet echt een optimale iPhone kennis, dus ik dacht dat met SB settings iets heel anders werd bedoelt! Nu begrijp ik eindelijk waar jullie het over hebben.. Ik ben de stappen nog eens nagegaan en het lijkt te werken. Er wordt wel de opdracht gegeven om op safari te gaan via je datanetwerk, en dan nogeens de data IP te controleren. Ik heb mijn Wi-Fi uitgeschakeld om dit te kunnen doen. Maar zodra ik hem weer inschakel, zoekt het data Ip ook weer naar een nieuw getalletje. Maar ik ga er vanuit dat als ik Wi-Fi ingeschakeld laat, het wel gewoon werkt.

Bedankt allemaal!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Algemeen stappenplan: voorbereiden, update van 4.1 naar 4.2.1 en JB met Greenpoison Mireille005 Jailbreak 0 11-02-11 23:27
Virtueel updaten met Firmware 3.1.3 van BigBoss probleem johnnybt Jailbreak apps en thema's 15 06-04-10 14:13
dataroaming uitschakelen loekvh Internet in buitenland (roaming) 2 26-07-09 20:39
3.0 Screen met zoekfunctie uitschakelen Jacqie iPhone algemeen 1 26-06-09 06:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:33.