//

Iphone 3G: 3G uit, iphone ongebruikt: toch hoge kosten

Iphone 3G: 3G uit, iphone ongebruikt: toch hoge kosten discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een 3G iphone (uit Belgie) met voorheen een vodafone abonnement. Onlangs geswitched naar KPN. Wat blijkt: hoge data-kosten. Ik heb de 3g uitgezet. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-05-10, 02:04
docholiday docholiday is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 1
Standaard Iphone 3G: 3G uit, iphone ongebruikt: toch hoge kosten

Ik heb een 3G iphone (uit Belgie) met voorheen een vodafone abonnement. Onlangs geswitched naar KPN. Wat blijkt: hoge data-kosten. Ik heb de 3g uitgezet. Ik heb fake-apn gebruikt. Ik heb zelfs mijn iphone niet meer gebruikt in combinatie met deze nieuwe kpn-simkaart. Desondanks krijg ik hoge rekeningen. Wat is hier aan de hand? Met mijn oude vodafone abbo kon ik gewoon via Wi-Fi internetten en mail ophalen zonder hoge kosten.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-05-10, 14:33
armand74 armand74 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

Wi-Fi is gratis bij een Wi-Fi punt, echter als je in het buitenland bent moet je dataroaming uitzetten anders zoekt de telefoon automatisch contact met het netwerk. Ik heb hetzelfde probleem nu met Ben. Ik zette edge en 3g uit als ik in het buitneland was, echter steeds hoge datakosten.
  #3  
Oud 29-05-10, 12:18
Underground's schermafbeelding
Underground Underground is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Bij KPN heb eigenlijk geen data instellingen nodig. Als je het APN leeg laat heb je ook internet toegang. Alleen wordt je hier per tijd gerekend, per kwartier worden er gefactureerd.

Als op je iPhone push aanstaat dan maakt het toestel iedere xx minuten contact met internet om nieuwe gegevens op te halen ook al doe je zelf niks. Er wordt dan wel weer voor een kwartier gefactureerd (ook al duurt het maar 10 seconden).

Al dit soort ellende kan je voorkomen bij KPN (en andere Telco's) door een ongelimiteerd data abonnement af te sluiten (bij KPN €9,95 p/m) Dan heb je al deze ellende niet meer, dan kan je rustig internetten, mailen en wat dan ook zonder je druk te maken over de kosten.

Houd er wel rekening mee dat het uitzetten van 3G niet betekend dat je geen data meer gebruikt. Het uitzetten van 3G is meer om je batterij te sparen. Op je beeldscherm naast KPN zie je dan een cirkeltje als het goed is. Dat laat zien dat je nu GPRS verbinding hebt....langzamer maar nog steeds goed genoeg om data te verzenden/ontvangen.

Voor in het buitenland moet je de dataroaming uit zetten in instellingen, algemeen en vervolgens bij netwerken. Hiermee wordt de data mogelijkheid uitgeschakeld in het buitenland....bijzonder verstandig om dit te gebruiken als je geen duizenden €'s wil schenken aan je telco...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opeens hoge kosten internet met instellingen UIT synnath Overige providers Nederland 18 09-08-10 21:22
Onverwacht hoge kosten voorkomen Ramquin Odido (T-Mobile) 14 14-12-09 18:15
Hoge Kosten (Family) Eduardboon Odido (T-Mobile) 2 29-09-09 08:09
hoge kosten gprs in 2.0 tbeumer@ iPhone algemeen 3 24-07-08 22:34
Op vakantie Hoge kosten? sharcy15 Archief 11 20-12-07 19:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:42.