//

BEN 3G probleem iPhone 4 (4.2.1)

BEN 3G probleem iPhone 4 (4.2.1) discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een unlocked iphone 4 gekocht via de apple store in Duitsland. Mijn abonnement verloopt via BEN en ik heb sinds deze maand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-12-10, 13:28
scrobz scrobz is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 2
Standaard BEN 3G probleem iPhone 4 (4.2.1)

Hallo,

Ik heb een unlocked iphone 4 gekocht via de apple store in Duitsland. Mijn abonnement verloopt via BEN en ik heb sinds deze maand ook een internetbundel aangeschaft. Het lukt mij echter niet om een werkende 3G verbinding te krijgen.

Ik heb op dit forum gezocht en en een thread gevonden met tips. Zo ben ik naar Unlockit - APN Changer for your iPhone gegaan en heb ik daar een profiel voor BEN ingeladen. Ik zie echter nog steeds niet het 3G logo verschijnen.

Bij BEN kunnen ze me niet echt helpen. Ik merk dat de professionaliteit sterk afhankelijk is van de persoon die je spreekt. Zo gaf een medewerker aan dat ik niet zomaar mag stellen dat alle telefoons worden ondersteunt. Een ander gaf aan dat ik naar bel.nl moet om tekst en uitleg op te vragen. Helaas is deze site sterk verouderd.

Zijn er meer mensen die problemen hebben of heeft iemand nog een andere oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-12-10, 18:26
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scrobz Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een unlocked iphone 4 gekocht via de apple store in Duitsland. Mijn abonnement verloopt via BEN en ik heb sinds deze maand ook een internetbundel aangeschaft. Het lukt mij echter niet om een werkende 3G verbinding te krijgen.

Ik heb op dit forum gezocht en en een thread gevonden met tips. Zo ben ik naar Unlockit - APN Changer for your iPhone gegaan en heb ik daar een profiel voor BEN ingeladen. Ik zie echter nog steeds niet het 3G logo verschijnen.

Bij BEN kunnen ze me niet echt helpen. Ik merk dat de professionaliteit sterk afhankelijk is van de persoon die je spreekt. Zo gaf een medewerker aan dat ik niet zomaar mag stellen dat alle telefoons worden ondersteunt. Een ander gaf aan dat ik naar bel.nl moet om tekst en uitleg op te vragen. Helaas is deze site sterk verouderd.

Zijn er meer mensen die problemen hebben of heeft iemand nog een andere oplossing?
Alles staat toch ingesteld?

Instellingen-algemeen-netwerk-mobiel datanetwerk en dan zie je APN staan enz...
Ik ben bv bij proximus en daar moet ik alleen bovenaan de APN invullen en ik kan surfen enz...
  #3  
Oud 01-12-10, 18:52
scrobz scrobz is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 2
Standaard

Correct,

Ik kan niet bij die instellingen die jij benoemt. Ik heb het gedaan via de APN changer zoals vermeld in mijn post.

Ik heb zojuist getest met een simkaart (t-mobile) van een collega. Via de juiste APN instellingen kom ik gewoon op 3G. Het probleem ligt dus niet bij mijn telefoon.
  #4  
Oud 01-12-10, 20:01
silwit silwit is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: IJlst
Berichten: 38
Standaard

Gister nog gedaan.

Doe het volgende:

1. Doe je tel uit, stop er een andere simkaart in dan ben of t-mobile (ik had vodafone sim erin gedaan)
2. Start tel op.
3. De apn instellingen zullen nu actief zijn
4. Ga naar het apn instelling scherm en vul nog niets in. (Uit me blote hoofd: Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> APN)
5. Terwijl het apn instellingen scherm open staat, haal je de sim eruit en plaats je de ben sim.
6. Vul bij APN: internet.ben (zonder .nl) in
7. Sla op er reboot telefoon
  #5  
Oud 18-12-10, 20:16
albidarzey albidarzey is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard

Volgens mij moet het gewoon werken met unlock it. Heb je op de plek van testen wel 3G van t-mobile (via ben abbo?)
  #6  
Oud 30-01-11, 20:29
lukeiphone lukeiphone is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silwit Bekijk bericht
Gister nog gedaan.

Doe het volgende:

1. Doe je tel uit, stop er een andere simkaart in dan ben of t-mobile (ik had vodafone sim erin gedaan)
2. Start tel op.
3. De apn instellingen zullen nu actief zijn
4. Ga naar het apn instelling scherm en vul nog niets in. (Uit me blote hoofd: Instellingen --> Algemeen --> Netwerk --> APN)
5. Terwijl het apn instellingen scherm open staat, haal je de sim eruit en plaats je de ben sim.
6. Vul bij APN: internet.ben (zonder .nl) in
7. Sla op er reboot telefoon
Ik heb dit gedaan met m'n iPhone 3g, alleen in de bovenhoek blijft nogsteeds t-mobileNL staan, klopt dit? Verder werkt internet gewoon, ook met 3g, maar ik weet dus nog niet zeker of dit wel van mn Ben eindeloos internet afgaat...?
  #7  
Oud 30-01-11, 23:29
boink boink is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Delft
Berichten: 56
Standaard

Ben gaat via t mobile dus je ziet gewoon inderdaad dat je op t mobile netwerk zit
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3G Internet BEN Appje Overige providers Nederland 2 14-04-11 21:50
3g verbinding ben probleem Colburners Overige providers Nederland 0 04-04-11 22:39
BEN en iphone PCBaasdotNL Overige providers Nederland 2 28-05-10 19:41
iphone fw 2.0.1 + BEn vanhuet Overige providers Nederland 11 02-12-08 02:40
BEN (nieuwe BEN; dus via Tmobile) en update naar 2.0.1 - geen GPRS vinnieblanco Overige providers Nederland 5 18-08-08 22:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:51.