//

hollands nieuwe ? Ervaringen ?

hollands nieuwe ? Ervaringen ? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft iemand al ervaring met h o ll a nds n i e u w e ? ik zit er hard over te denken om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-01-11, 16:38
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard hollands nieuwe ? Ervaringen ?

Heeft iemand al ervaring met hollands nieuwe ?
ik zit er hard over te denken om mijn T-mobile abbo niet te verlengen dit keer, heb te veel gezeik/storingen met ze gehad afgelopen jaar + de onvriendelijkheid/onkunde van kl.service is mee ook beetje in verkeerde keelgat geschoten

Enige nadeel wat ik zie aan die hollands nieuwe is dat ik niet een 175 min abbo kan nemen met internet abbonnement erbij, dat kan pas vanaf die van 275 min. (maar ik denk dat met 550 ik mijn data gebruik ook wel afdek, gebruik gemiddeld nog geen 200 mb per maand, scheelt me nog 2,50)

Mis nog wel een blad met de voorwaarden over bv VoIP (Facetime/Skype) en sms over IP, en Tethering.

Iemand met een iPhone (4) al ervaring hiermee ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-11, 18:06
vak20 vak20 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LanWolf Bekijk bericht
Heeft iemand al ervaring met hollands nieuwe ?
ik zit er hard over te denken om mijn T-mobile abbo niet te verlengen dit keer, heb te veel gezeik/storingen met ze gehad afgelopen jaar + de onvriendelijkheid/onkunde van kl.service is mee ook beetje in verkeerde keelgat geschoten

Enige nadeel wat ik zie aan die hollands nieuwe is dat ik niet een 175 min abbo kan nemen met internet abbonnement erbij, dat kan pas vanaf die van 275 min. (maar ik denk dat met 550 ik mijn data gebruik ook wel afdek, gebruik gemiddeld nog geen 200 mb per maand, scheelt me nog 2,50)

Mis nog wel een blad met de voorwaarden over bv VoIP (Facetime/Skype) en sms over IP, en Tethering.

Iemand met een iPhone (4) al ervaring hiermee ?
hn zit op het netwerk van vodafone!
  #3  
Oud 10-01-11, 19:44
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Dat het vodafone netwerk gebruikt wordt had ik ook gevonden,maar ik kan bv nergens terugvinden:
wat hun snelheid voor internet is ?
leveren ze een microsimkaart standaard ?,
misschien mensen problemen met nummerportering,
wachttijden op de simkaart, enz ?
  #4  
Oud 10-01-11, 21:04
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LanWolf Bekijk bericht
Dat het vodafone netwerk gebruikt wordt had ik ook gevonden,maar ik kan bv nergens terugvinden:
wat hun snelheid voor internet is ?
leveren ze een microsimkaart standaard ?,
misschien mensen problemen met nummerportering,
wachttijden op de simkaart, enz ?
Hier is meer over te lezen
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/50526/0
  #5  
Oud 11-01-11, 12:59
RvWensen RvWensen is offline
• iOS 1.1.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

hier heb ik ook nog wat ervaringen met hollandsnieuwe gevonden.
  #6  
Oud 11-01-11, 14:28
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Ik heb inmiddels ook een vraag bij hun helpdesk neergelegd over data verkeer:

mijn vraag was:
Hoe wordt die afronding op 100 kb gedaan ? per dag ?

Dit was het antwoord:
Citaat:
Hoe een datasessie wordt beeindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals bijvoorbeeld de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals bijvoorbeeld somige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.
Hieruit concludeer ik dus dat internet op de iPhone veel data zal verbruiken, zeker als je meer dan 1 email account checked meermaals per uur.
bv: 6 mail accounts, elke 15 min (in mijn geval) = 6x een sessie openen en afsluiten, is dus zonder dat er iets binnen komt 600 kb per keer= 2,4 mb PER UUR = bij 12 uur per dag bijna 900 mb per maand. en dan heb je nog geen pagina bezocht of mail binnengekregen !

ik heb dit ook weer bij hun voorgelegd (alhoewel niet deze berekening zo uitgebreid, alleen de 6x account check = 600 kb per keer. ) , en bv googlelen, pagina sluiten en weer nieuwe openen = 2 sessies = minimaal 200 kb.

ik heb daarop ook antwoord:
Citaat:
Je berekening zoals je die stelt klopt in zoverre, dat het afhankelijk blijft van wanneer jouw specifieke toestel een datasessie start en eindigt. Hierover kunnen we geen uitspraken doen, omdat dit per toestel verschilt.

In het minst gunstige geval wordt er inderdaad berekend zoals bij jouw voorstel. Dan kan het inderdaad interessanter zijn gebruik te maken van een bundel met oneindig internet, deze biedt hollandsnieuwe niet.
IS er iemand die zo iets al kan checken al in zijn "mijn hollands nieuwe" of dat ook zo hard gaat qua verbruik, helemaal als je NIET de extra 1000 mb bundel hebt ?

Als het nl zo is dan is het denk ik toch een stuk goedkoper voor iPhone gebruikers zoals mij om te kijken voor een provider welke per DAG afrond of helemaal niet afrond.
Anders kan je alleen al elke maand 10 euro extra bijtellen voor je data, terwijl je al een bundel hebt. (Bundel 275 = 10 euro, Data bundel = 10 euro, bijkomend surfen 10 euro (263 mb)) = 30 euro per maand.

Dan is een iPlan 150 of Relax + internetbundel interessant genoeg als optie, alhoewel ik graag bij t-mob weg zou willen, wordt dan de totaalprijs van foon + abbo weer een stuk interessanter.
  #7  
Oud 11-01-11, 18:40
RikP RikP is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

van de webiste:
  #8  
Oud 16-01-11, 15:06
CleverClog CleverClog is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Hé Lanwolf, zit in een vergelijkbaar schuitje: ben T-Mobile spuugzat en HollandsNieuwe ziet er prima uit. 1 ding begrijp ik niet: waarom zet je je Mailsettings onder "Fetch new data" niet gewoon van "Every 15 Minutes" op "Manually"? Daar heb ik'm op staan, en als ik het goed heb voorkom je daarmee het hele probleem. Ik check mijn mail op mijn iPhone misschien 2,3 keer per week, en alleen dan word ik gestraft door die afronding op 100K.

Overigens zag ik op de thread waar pinokkia naar linkte nog een betere deal: hollandsnieuwe. Daar ga ik voor hollandsnieuwe 275 voor 24 maanden zonder de 1000 Mb-bundel, tenzij iemand hier zegt dat ik het verkeerd begrijp...
  #9  
Oud 16-01-11, 16:53
CleverClog CleverClog is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard Wireless Circle

Dank voor tip. Ik ben niet zo'n heavy datagebruiker maar "Data Unlimited Mobiel*
€ 2,50" lijkt me onverslaanbaar...
  #10  
Oud 16-01-11, 17:09
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Maar daar zit wel een limiet op hoor.. Als je hem namelijk continue als modem gebruikt gaan ze er echt wel wat van zeggen.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #11  
Oud 16-01-11, 19:39
abecker abecker is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard Pas op met hollands nieuwe!

Hoi,

ik heb de iphone 3g en net een abbonnement van hollands nieuwe genomen. Maar ik krijg lang niet alle smsjes binnen die naar me gestuurd worden. Heb nog niet goed kunnen controleren of al mijn verzonden smsjes wel aankomen. Lijkt me vrij essentieel voor een aanbieder dat de basics zoals sms het gewoon goed doen. NIET DOEN DUS, als je er over denkt een abbonement te nemen.

Groetjes
  #12  
Oud 16-01-11, 19:49
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Het voordeel is zodra je gebeld of gesmst heb. Dan is het heel up to date. Daar ben ik wel blij mee, omdat ik zo mijn 2 kids in de gaten kan houden met bellen.
  #13  
Oud 17-01-11, 19:55
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

@CleverClog:
ik wil dus juist zsm van nieuwe mail op de hoogte zijn.
dus dan is dit gewoon K^T
  #14  
Oud 04-02-11, 11:10
CleverClog CleverClog is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Thumbs down hollands nieuwe ? Ervaringen ?

OK, begrijp het.

Ga trouwens zelf toch voor hollandsnieuwe.

Wireless Circle heeft zijn datatarieven kennelijk verhoogd: de unlimited aanbieding voor EUR 2.50 is nu "0" maanden geldig!
  #15  
Oud 23-02-11, 17:30
CleverClog CleverClog is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard Nou, HollandsNieuwe viel ZWAAR tegen

3 dingetjes:
Niet zo erg: je kunt je HN-'abo' alleen voor een startdatum over 15-30 dagen aanvragen
Erger: mijn SIM-kaart werkt niet in mijn iPhone 3GS (wel in mijn BlackBerry, maar daar heb ik nix aan)!
Ergst: HN is niet telefonisch bereikbaar en heeft elk van mijn 8 mails edurende 2 weken doodleuk geantwoord met om beurten: "we antwoorden binnen 2 dagen" en "moeilijke vraag, gaat iets langer duren"!!

Heb vandaag opgezegd...
  #16  
Oud 15-03-11, 15:37
iJob's schermafbeelding
iJob iJob is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 119
Standaard

Vorige week ben ik op wintersport geweest, op de heenweg rijden we Duitsland binnen, BAM bereik weg ( "geen service" ). Sindsdien geen bereik meer (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland). Echt om ziek van te worden HN, je kunt ze niet eens bellen!?
  #17  
Oud 10-06-11, 16:16
iWouteri iWouteri is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 2
Exclamation pas op, kies niet voor hollands nieuwe!...

Let op!: De klanten service van hollands nieuwe is wel erg beperkt: er is alleen een web formulier, geen enkel telefoonnummer dat je kunt bellen... hollands nieuwe moet contact met jou opnemen, ze beloven binnen 2 werkdagen maar ik wacht nu 1 week en heb ze al 2x gevraagd te mailen of te bellen...

Mijn vraag gaat over mobiel internet: de dekking met mijn vorige T-Mobile abonnement was echt zo veel beter, met hollands nieuwe heb ik vaak alleen GPRS of zelfs helemaal niets (ik heb een iphone die bij T-Mobile meestal 3G dekking had, ik dacht dat het Vodafone netwerk even goed zou zijn maar ik denk dat hollands nieuwe op super lage prioriteit voor gebruik van mobiel internet staat ofzo... Ja het is goedkoop, maar als het niet werkt heb je daar ook niets aan... Ik heb spijt en wil terug!!!....
  #18  
Oud 31-01-12, 16:37
iWouteri iWouteri is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 2
Standaard Wat is Hollands Nieuwe toch mega slecht!!! :-(

Wat vind ik HN mega slecht zeg! Zoveel problemen en nul komma nul klantenservice.
Heb via een ander forum nu trouwens wel een nummer wat gebeld kan worden: 088-1182011 !... Het is de orderlijn maar ze staan je te woord en proberen te helpen dus het is een start...
  #19  
Oud 31-01-12, 19:51
iJob's schermafbeelding
iJob iJob is offline
• iOS 6.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 119
Standaard

Wat is je probleem dan? Ze bieden idd nul ondersteuning voor iPhone toestellen, ik heb namelijk NOOIT bereik in het buitenland! In eind februari is m'n abbo afgelopen? Iemand die een goede prijs/kwaliteit sim only met internet geschikt voor iPhone 4 aanraadt?
  #20  
Oud 03-02-12, 14:35
Acorn Acorn is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard HN is dramatisch slecht, niet doen!

SIM kaart (sim-only abo) tijdig ontvangen maar werkt niet (niet geregistreerd of zo).
KS niet bereikbaar en als je iemand te pakken kunnen ze niks voor je betekenen, alleen maar nutteloze mails met standaardvragen, maar geen antwoorden!

Mijn advies: niet doen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met nieuwe digitizer appelaar iPhone algemeen 5 09-10-10 20:58
Nieuwe iPhone 3GS? 3G ervaringen omg. Zwolle foto-ed Koopinformatie Nederland 1 28-06-09 08:22
Ervaringen Tjainie Archief 3 25-08-08 14:23
OUDE Iphone met nieuwe FW 2.0 ervaringen? MCNO iPhone algemeen 1 15-07-08 18:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:04.