//

Orange data via Orange world??

Orange data via Orange world?? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) APN: Internet Username: LEEG PW: LEEG geen username en pw invullen.. dan werkt het. Heb het zelfde (ook orange world)...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-11-07, 12:08
Tyard Tyard is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Eibergen
Berichten: 37
Standaard

APN: Internet
Username: LEEG
PW: LEEG

geen username en pw invullen.. dan werkt het. Heb het zelfde (ook orange world)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-11-07, 14:44
atQuest's schermafbeelding
atQuest atQuest is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 201
Standaard

Ik heb ook orange world, en als ik niet 2x orange invul, krijg ik geen connectie!

Sjowol:
EDGE is turned on/off by inserting/removing an invalid IP address in the "ip1" interface. Turning it off is straightforward, turning it back on requires a CommCenter "recycle".

Ik denk dat het daar misging...

De hele beschrijving van hoe het werkt vind je hier:
iToggle
  #23  
Oud 24-11-07, 16:56
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ja precies.. na die restore deed hij het maar ik denk toch dat ik hem goed heb laten crashen door tegelijk Wi-Fi-uit, edge-aan ssh-uit telefoon-uit te zetten gheheheh
ev terug op itoggle, als je met ssh daarinkruipt zie je de
""daemons.plist".
Edit "daemons.plist" and include any daemon you want. The key names are self explanatory.
If the daemon requires a startup parameter, add a key named "parameters".
SSH, Socks server and Tinyproxy are pre-defined in the "daemons.plist" provided with the package. Remove if you don't want one of them.
A switch for a deamon is shown only if the file is found on the specified path"
dus als voorbeeldje ff geimplementeerd met screenshot erin (en socks en tinyproxy uit) ook maar ff een icoontje voor screenshot erbijgedaan
(overigens lekker makkelijk editin rechtstreeks op de foon met rechtsklik--> edit in winscp)
ff .txt in .plist veranderen (anders mag ik niet attachen) en dan die files ff in /Applications/iToggle.app and you're all set! (as always: alles 0755 chmodden)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Camera.png‎ (2,5 KB, 204x gelezen)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt daemons.txt‎ (690 Bytes, 5x gelezen)
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #24  
Oud 26-11-07, 01:49
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ff terug naar orange.. ik dus gisteren voor het eerst op gprs krijg ik na 5 minuten een sms dat ik nog maar .5 mb overheb... dat kan toch niet????
op de site staat dat ik nogmaar 2 mb heb gebruikt maar wie moet ik geloven nou?
naja morgen maar weer ff helpdesk bellen.
  #25  
Oud 26-11-07, 13:48
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
ok nou heb ik lekker eindelijk een vraagje dus...
ik dacht laat ik dat apparaat eens goed gaan benutten en ik gooi er 25 mb op voor 6 eur.

maar nu heb ik dus apn: orange world (is dat nog HoOfDLeTtEr gevoelig ofnie? ik heb geen idee hoe het hoort te werken aangezien ik nooit gprs heb gebruikt)
en de rest leeg...
na een herstart had ik ene blauw blokje (FW 1.1.2) dus dacht ha fijn ik heb gprs maar helaas, als ik Wi-Fi uitzet en alleen edge aan krijg ik in safari de error: "could not activate edge you are not subscribed to edge"

dussss..... orange world gebruikers.. wat doe ik fout???
EDGE is er niet meer in Nederland.
  #26  
Oud 26-11-07, 15:45
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door walberg Bekijk bericht
EDGE is er niet meer in Nederland.
wow egwaar?! Zal dat het wezen dan?!Laat me raaien: jij hebt geen iphone?
  #27  
Oud 26-11-07, 17:44
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Dat klopt ik heb (nog) geen Iphone. Alvorens ik een reactie plaats ben ik even benieuwd hoe u aan de informatie komt dat er wel EDGE zou zijn.
Ik zal daarna reageren.
  #28  
Oud 26-11-07, 17:50
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Voordat dit topic ontspoort en weer honderden gebruikers op het verkeerde been worden gezet:
Walberg heeft gelijk: er is geen EDGE meer in Nederland. Maar dat wist Sjowol natuurlijk ook wel ... Wat Sjowol bedoelde is dat de melding op de iPhone gewoon zo is en hij wil weten waarom zijn configuratie (via GPRS!) niet werkt.

Sjowol: het zou enorm helpen als je wat normaler reageert en niet meteen in de verdediging vliegt De juiste APN voor Orange kun je in de wiki vinden (en dat is niet "Orange World") (ik zie dat die vraag allang opgelost is)
  #29  
Oud 26-11-07, 18:32
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

idd de service van orange heet orange world.. en bij deze excuses voor mijn eventuele "opvliegendheid".
@walberg: ik weet idd at we geen edge hebben in nl, maar dat neemt niet weg dat de iphone de melding could not activate edge wel geeft als er geen verbinding mogelijk is. alles is nog gewoon om edge heengebouwd zo gaan dus de gprs settings gewoon in edge etc. vandaar dus dat de phone een melding "could not activate edge" geeft als er geen gprs mogelijk is.

maar terug on topic (en dan snappen jullie gelijk mijn humeur):
de groffe t@r!ngh@ndd$n bij orange!!!!
blijkt het dus dat als je een prepay hebt en je orange world neemt maar 2 mb data per maand hebt (ja egwaar 2 mb.. ik verbruik nog meer as ik zit te poepen) dus vandaag de hele dag met domme orange-helpdesk truusjes aan de telefoon gezeten die het allemaal he-le-maa niet snapten dus uit pure wanhoop naar de phonehouse alwaar ze het retailnumer hebben.(das ook vreemd, die mensen krijgen DIRECT iemand aan de telefoon die wel alles kan regelen en direct.. terwijl ik 15 minuten in de hold moet a 50 euriect per minuut) die gozer daar beweerde de 1e 10 minuten ook dat het WEL 25 Mb was die ik zou moeten hebben maar na ff zoeken kwam ook hij erachter dat het echt maar 2 mb is. ook lekker geinformeerd dus...
maar ieg nu weer die orangeworld opgezegt en als het ff kan ook zsm orange opzeggen, ik heb in mijn leven nog nooit zo'n baggerservice gehad!!!
getverdegetver!
  #30  
Oud 27-11-07, 13:03
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Thuis ligt het internet en telefonie er even uit door een storing dus daarom pas nu deze reactie.

Ik zie op diverse fora dat mensen beweren dat er wel EDGE is. Veelal letten mensen op de icoontjes op hun telefoon maar dat loopt niet synchroon met de werkelijkheid. Dit heeft te maken met welke informatie op de gsm kaart is opgeslagen. Hier weet ik overigens ook geen oplossing voor.

Ik was in de veronderstelling dat Sjowol dacht dat hij EDGE had omdat zijn telefoon dat met een icoon aangaf.

Het is inderdaad heel verwarrend dat de telefoon dingen aangeeft die niet helemaal sporen met het werkelijke gebeuren, dat heeft overigens ook niets met het type telefoon te maken gebeurd bij iedere telefoon, heeft met de provider / instellingen op de simkaart te maken.
  #31  
Oud 27-11-07, 13:53
atQuest's schermafbeelding
atQuest atQuest is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 201
Standaard

@walberg:

Ik denk dat de meeste mensen het nu wel weten.. nogal lastig om instellingen te roepen die je in je telefoon onder EDGE moet zetten, en er dan steeds bij te zeggen dat het gprs instellingen zijn.

1.1.2 heeft nu een apart, helaas blanco icoontje die het wat duidelijker maakt, maar nogmaals, de meeste mensen snappen het echt wel.

Ik zeg dit omdat ik je in veel threads opmerkingen zie zetten "edge bestaat niet meer in nederland" die verder niet bijdragen aan de oplossing van het daadwerkelijke probleem die de mensen hebben.

@Sjowol:
Orange is k*, T-mobile, Hi/KPN en alle andere kpn-merken ook. Het gaat helaas enkel om de €'s...

Laatst gewijzigd door atQuest; 27-11-07 om 13:55.
  #32  
Oud 25-02-08, 17:37
Ouïstiti Ouïstiti is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 28
Standaard

Ik heb gebeld naar de klantenservice van Mobistar, en ze vertelden me dat ik geen Orange World op m'n iPhone kan hebben, omdat de iPhone nog niet ondersteund wordt. Ik heb dan gebeld naar 1910 om Orange World te activeren. De computerstem verteld je dan dat je een sms zult krijgen binnen dit en een kwartier met de parameters erin die je nodig hebt om je GSM te configureren. Helaas kwam dit sms'je nooit toe. Weet iemand hoe ik dan wel internet AnyTime, Anywhere kan hebben? Ik heb dus Mobistar (en ik woon in België)..


Bedankt op voorhand!

EDIT: Nu is het berichtje plots wel toegekomen, maar er staat in: 'Je mobiele telefoon wordt niet herkend door ons platform. We kunnen je aanvraag helaas niet beantwoorden. Raadpleeg je gebruikershandleiding.'

Wat moet ik doen? Zal ik dit dan nooit hebben op mijn iPhone? Moet ik dan echt wachten tot de iPhone hier in België zal uitkomen?

Laatst gewijzigd door Ouïstiti; 25-02-08 om 17:40.
  #33  
Oud 25-02-08, 20:16
alex9719 alex9719 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard

"leen" even een gangbaar toestel en vraag je Orange World hiermee aan.... Als het goed is zal je data abonnement geactiveerd kunnen worden en kun je vervolgens gewoon de eerder genoemde instellingen in je iPhone kunnen gebruiken.

In NL werkt dit iig wel.

Succes!
  #34  
Oud 26-02-08, 13:15
Ouïstiti Ouïstiti is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 28
Standaard

Goede truck. Ik ga dat proberen, echt bedankt, alex!

Nog 1 laatste vraagje. Wat de klantendienst ook tegen mij vertelde is dat ik geen WAP of GPRS nodig heb voor een iPhone, maar gewoon 'internet'. Dus ik neem aan dat ze bedoelen 'internet voor mobiele telefoons'. Weet iemand of Orange World nu internet of GPRS (of WAP?) is? Ik ken het verschil tussen al die dingen echt niet...

Maar goed: ik pak mijn Nokia erbij, en ik vraag gewoon met deze GSM Orange World aan. Bedankt!!
  #35  
Oud 27-02-08, 22:16
alex9719 alex9719 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ouïstiti Bekijk bericht
Goede truck. Ik ga dat proberen, echt bedankt, alex!

Nog 1 laatste vraagje. Wat de klantendienst ook tegen mij vertelde is dat ik geen WAP of GPRS nodig heb voor een iPhone, maar gewoon 'internet'. Dus ik neem aan dat ze bedoelen 'internet voor mobiele telefoons'. Weet iemand of Orange World nu internet of GPRS (of WAP?) is? Ik ken het verschil tussen al die dingen echt niet...

Maar goed: ik pak mijn Nokia erbij, en ik vraag gewoon met deze GSM Orange World aan. Bedankt!!
Tja, zoals het bij mij werkt is dat wanneer ik ergens Wi-Fi heb (draadloos internet) en het is een "bekend" netwerk die in de lijst staat, dan maakt ie daar automatisch verbinding mee. In alle andere gevallen ben ik verbonden via gprs.

Dus ze hebben wel een beetje gelijk.... je hebt niet perse gprs nodig, maar het is maar een klein bedragje meer dan "standaard" dus ik heb het wel gekozen......
  #36  
Oud 06-03-08, 16:26
-DUS- -DUS- is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard Orange data via Orange world??

Hallo,

Ik heb al een paar jaar een abbo van orange met orange world geactiveerd.

Nou was het vroeger zo dat er 6 euro van je belbundel af ging waarvoor je dan 2 mb kreeg, tegenwoording is dit 25 mb.

Je had dan twee verbindingen (met mijn HTC Magician tenminste wel), Orange world en orange internet access.

Met orange world kon je dan onbeperkt browsen maar geen mails ophalen en zo, en met orange internet access kon dat dan wel.

ook als ik op mijn dataverbruik bekijk bij orange online dan zie je deze ook apart beschreven.

mensen met een orange abbo zullen wel weten wat ik bedoel.

als ik de instellingen gebruik die hier ook op dit forum genoemd worden dan maakt mijn iphone alleen gebruik van de internet access verbinding waardoor dus alles van de 25 mb afgaat.

voor alleen browsen zou ik dus beter gebruik kunnen maken van de orange world verbinding...

weet iemand of het mogelijk is gebruik te maken van orange world zodat ik onbeperkt kan browsen?
  #37  
Oud 06-03-08, 16:41
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

// Samengevoegd

@: -DUS- Kun je waarschijnlijk het antwoord hier vinden
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #38  
Oud 15-03-08, 13:22
-DUS- -DUS- is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sossienl Bekijk bericht
// Samengevoegd

@: -DUS- Kun je waarschijnlijk het antwoord hier vinden
Nou niet echt eigenlijk...

Ik heb dit topic al drie keer doorgelezen maar vind geen antwoord op mijn vraag.

Er wordt wel een paar keer gegooid met instellingen maar die zijn allemaal voor de "internet access" van orange en gaat dus van je 25mb af.

Terwijl ik met "orange world" juist onbeperkt kan browsen.

Citaat:
De juiste APN voor Orange kun je in de wiki vinden (en dat is niet "Orange World") (ik zie dat die vraag allang opgelost is)
Waar dan? Niet lullig bedoeld hoor, maar ik kan het echt niet vinden in dit topic


Dus mijn vraag:

Is het mogelijk om "orange world"in te stellen, en dus niet "internet access"?
Zo ja, wat zijn de instellingen dan?

Ik heb zowel "internet-orange-orange" als "internet-(niks)-(niks)" geprobeerd maar deze leiden beide tot internet access.
  #39  
Oud 15-03-08, 16:10
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -DUS- Bekijk bericht
(-.-)
Er wordt wel een paar keer gegooid met instellingen maar die zijn allemaal voor de "internet access" van orange en gaat dus van je 25mb af.

Terwijl ik met "orange world" juist onbeperkt kan browsen.
Maak je niet een denkfout?
Ik heb ook al jaren Orange World, € 6,= voor 25 MB. In die 25 MB zitten zowel het mail- als het internetverkeer.
Onbeperkt internet heb ik nog nooit gehad met Orange World, alleen onbeperkt toegang tot Orange World.
Met die 25 MB (eerder 6 MB inderdaad) houdt het echt op, daarna wordt het extra betalen. Of uitbreiden naar OW Extra, waarbij internet en mail ook weer beperkt zijn (Orange zelf spreekt hier van 'een riante bundel').
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #40  
Oud 15-03-08, 22:04
-DUS- -DUS- is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Voor dat ik een iphone kocht heb ik een paar htc modellen van orange gehad, waarbij er in windows mobile altijd twee verbindingen stonden.

als ik de orange world verbinding gebruikte kon ik gewoon browsen naar de meeste sites, alleen https sites en dergelijke niet en ook mailen ging niet en zo, dat moest ik dan ook via internet access doen...

Hoe langer ik er over nadenk hoe logischer "alleen onbeperkt toegang tot Orange World" begint te klinken, je krijgt onbeperkt toegang tot de orange gerelateerde dingen en de rest moet je gewoon voor dokken. Het heet niks voor niks orange world...

Alleen "mijn ervaring" is toch echt dat ik gewoon de meeste sites kon bezoeken met orange world... ook kon ik dit terug zien bij orange als ik mijn dataverbruik bekeek, daar stond alles wat via orange world ging ook daadwerkelijk bij het verbruik van orange world......

Weird...

Het lijkt me dan toch dat mijn oude orange world verbinding op de htc modellen dan toch alles behalve de orange dingen had moeten blocken...

Ik snap het ook niet meer....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone via Orange l3art Koopinformatie Rest Europa 18 25-07-09 00:14
iphone16gb met orange world,zonder tmobile, help!! vinal16 Archief 2 18-11-08 13:04
iPhone icm Orange World? Iphone-Newbe Overige providers Nederland 7 06-08-08 00:53
Orange World proxy.pac werkt niet? Dutch_Razor Overige providers Nederland 3 24-07-08 00:27
EDGE met Orange World Vinno Overige providers Nederland 3 20-03-08 16:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.