Beste iedereen met dit probleem,
Zelf volg ik een juridische opleiding, en heb het een en ander uitgezocht in de boeken. Zelf loop ik stage bij een advocatenkantoor, en heb het aan mijn "collega's" voorgelegd vanmiddag, en zelf contact gehad met
t-mobile
, en daaruit hebben wij een conclusie getrokken.
Ik ben tot de volgende conclusie gekomen:
T-Mobile heeft een overeenkomst gesloten met de gebruikers (welke deze brief ontvangen hebben) met een Fair Use Policy (nader genoemd: FUP). In deze FUP staat duidelijk vermeld dat de gebruiker ook beperkingen heeft.
Citaat:
Is there an allowance?
You can browse and email as much as you want.
There is a 500MB allowance for streaming videos and uploading and downloading files. If you hit this limit during the month, you won't be able to do this stuff again until the next month.
For the best internet on your phone, connect to your home Wi-Fi, so you won't even touch your 500MB allowance.
|
Echter, T-Mobile blokkeert uw internet NIET vanaf 500MB, maar zodra het dataverbruik per maand de spuigaten uitloopt. Denk daarbij aan 3 tot 5GB. Dit zijn de 'grootverbruikers'.
Terugwijzend naar de Algemene Voorwaarden staat duidelijk vermeld:
Citaat:
5.3 T-Mobile is gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst
van de rechter te ontbinden in geval:
b) de Klant niet voldoet aan één of meer verplichtingen uit de
Overeenkomst;
d) technische of bedrijfseconomische omstandigheden
daartoe noodzaken;
|
T-Mobile kan terugwijken naar punt 5.3b en 5.3d. De klant voldoet namelijk niet meer aan de FUP. Een tweede terugwijking is dan punt 5.3d, gezien T-Mobile extra hoge kosten maakt door extreem verbruik door de klant.
Helaas staat u als klant niet sterk. Wees blij dat T-Mobile u een (duurder) alternatief aanbied; T-Mobile mag u ook weigeren als klant!
Groet,
D. Houtsma