//

Hogere snelheid bij nieuw abonnement? 3,6Mbps - 7,2 Mbps

Hogere snelheid bij nieuw abonnement? 3,6Mbps - 7,2 Mbps discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu een Tmobile abonnement met 3G snelheid tot 3,6Mbps, echter ik haal hier thuis met de speedtest app over twee weken tijd consequent ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-03-12, 12:00
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard Hogere snelheid bij nieuw abonnement? 3,6Mbps - 7,2 Mbps

Ik heb nu een Tmobile abonnement met 3G snelheid tot 3,6Mbps, echter ik haal hier thuis met de speedtest app over twee weken tijd consequent 1,8Mbps (50%). Nu begrijp ik dat de genoemde 3,6Mbps een maximum is.

Tmobile probeert mij nu een 'tot 7,2Mbps' aan te praten omdat ik al een poos over mijn abonnement heen ben en tot nu is deze stilzwijgend verlengd. Zou de 3G snelheid echt omhoog gaan als ik kies voor een nieuw abonnement? Omdat ik nu dus nog ver onder de 3,6Mbps zit. Het lijkt mij niet maar dit willen ze me wel doen geloven ben ik bang.. en als dit wel zo is wordt ik geknepen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-03-12, 12:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Zou de 3G snelheid echt omhoog gaan als ik kies voor een nieuw abonnement? Omdat ik nu dus nog ver onder de 3,6Mbps zit.
De 3G bandbreedte gaat inderdaad omhoog (als je dicht genoeg bij een HSPDA/UMTS basisstation zit) en de "batterijduur" gaat omlaag. Hoe meer bandbreedte, hoe meer energie.

Succes gewenst
  #3  
Oud 28-03-12, 12:23
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Ja dat snap ik nog Maar ik vraag me dus af hoe dat zit op deze locatie dan? Omdat ik nu ver onder het maximum haal.

Ik heb nu nog 3,6Mbps met echt onbeperkt dataverkeer voor 30 eur, het eerste Tmobile iPhone abonnement Heb 12GB data verbruikt in 5 maanden dus dat zou zo'n 2,5GB per maand zijn.
  #4  
Oud 28-03-12, 12:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Ja dat snap ik nog Maar ik vraag me dus af hoe dat zit op deze locatie dan? Omdat ik nu ver onder het maximum haal.
Dat weet ik niet wat ik ken die locatie niet.

Als je een jailbreak hebt kan je dat redelijk precies meten met de Cydia app "Signal". Je kan dan aflezen wat de ontvangstveldsterkte is en op een kaart kan je zien met welk basisstation je verbonden bent en hoe ver het verwijderd is.
  #5  
Oud 28-03-12, 12:32
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Ja in het kort bedoel ik natuurlijk:
Nu krijg ik 50% (1,8Mbps van de 3,6Mbps), krijg ik met een nieuw abonnement ook 50% (3,6Mbps van de 7,2Mbps) OF zit ik nu aan de max op deze locatie en gaat deze snelheid niet omhoog bij een nieuw abonnement (dus 25% 1,8Mbps van de 7,2Mbps).

De locatie is gewoon een woonwijk maar dat zal verder niet ter zake moeten doen
  #6  
Oud 28-03-12, 12:33
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Zonder jailbreak kun je de Field Test mode gebruiken om de 'exacte' signaalsterkte af te lezen. Field Test Mode maakt signaalsterkte weer zichtbaar op iPhone - iPhoneclub.nl
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #7  
Oud 28-03-12, 12:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Zoek een HSPDA/UMTS basisstation op van T-Mobile, ga er onder staan en meet de bandbreedte. Dan weet je of je de bandbreedte van 3.6 Mbps kan halen.
  #8  
Oud 28-03-12, 13:07
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Oké bedankt, dat ik ga maar eens proberen
  #9  
Oud 28-03-12, 13:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Oké bedankt, dat ik ga maar eens proberen
Als je met dBm (Decibel/milliWatt) gaat werken dan denk er aan dat Decibel een logaritmische grootheid is en geen lineaire. Een verschil van 3 dBm betekent dat de veldsterkte de helft lager of hoger is.

Succes gewenst

Decibel (eenheid) - Wikipedia
  #10  
Oud 28-03-12, 14:16
iPhone3GS16GB iPhone3GS16GB is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 122
Standaard

Wat je zegt kan niet waar zijn, of althans, het heeft geen wettelijke geldigheid.
Abonnementen die afgelopen zijn mogen niet meer stilzwijgend verlengd worden. Je kan ze na de abonnementstermijn meestal wel gewoon door laten lopen en daarna elk maand opzeggen.
  #11  
Oud 28-03-12, 14:23
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3GS16GB Bekijk bericht
Je kan ze na de abonnementstermijn meestal wel gewoon door laten lopen en daarna elk maand opzeggen.
Dat is wat de TS bedoeld. Is ook wel uit de context te halen.
  #12  
Oud 28-03-12, 15:44
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Ik heb nu een Tmobile, omdat ik al een poos over mijn abonnement heen ben en tot nu is deze stilzwijgend verlengd.
Ik neem aan dat je een i150 abonnement hebt, als de twee jaar verlopen zijn kan je dan, absoluut zeker, gewoon onder de oude voorwaarden door blijven gebruiken?
  #13  
Oud 28-03-12, 15:58
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Ik neem aan dat je een i150 abonnement hebt, als de twee jaar verlopen zijn kan je dan, absoluut zeker, gewoon onder de oude voorwaarden door blijven gebruiken?
Uiteraard. Pas wanneer een van beide partijen het contract opzegt, houdt het contract op. Na je contractperiode heb je een opzegtermijn van (meestal) een maand.
  #14  
Oud 28-03-12, 16:47
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Uiteraard. Pas wanneer een van beide partijen het contract opzegt, houdt het contract op. Na je contractperiode heb je een opzegtermijn van (meestal) een maand.

Bedankt, want ik hoorde andere geluiden van KPN gebruikers.
  #15  
Oud 29-03-12, 18:29
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Ja, ik heb nog het oude i150 abonnement inderdaad. Het contract kan nu door beide partijen op ieder moment met een opzeg-termijn van x maanden opgezegd worden.

Zolang ik dit abonnement niet verleng behoudt ik mijn huidige tarief met bijbehorende afgesproken voorwaarden. Als ik mijn abonnement wel verleng krijg ik nieuwe voorwaarden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone: snelheid (0,3 Mbps!) valt zwaar tegen. forum.bericht Vodafone 6 04-10-10 23:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.