//

Waarom T-Mobile als Simpel velen malen goedkoper is..?

Waarom T-Mobile als Simpel velen malen goedkoper is..? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ga binnenkort een iPhone kopen en wil daar een Sim-Only abonnement bijnemen inclusief internet. Na wat research op het internet gedaan te hebben, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-06-12, 20:03
Jelle96 Jelle96 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 24
Standaard Waarom T-Mobile als Simpel velen malen goedkoper is..?

Hallo,

Ik ga binnenkort een iPhone kopen en wil daar een Sim-Only abonnement bijnemen inclusief internet.

Na wat research op het internet gedaan te hebben, zie ik dat Simpel.nl het dochterbedrijf is van T-Mobile. Ik heb daar een aantal vraagjes over.

Hoe kunnen de prijzen van Simpel velen malen goedkoper zijn dan het moederbedrijf T-Mobile, ze maken toch gebruik van hetzelfde netwerk?

Is de snelheid van het internet anders? Zou dat de reden zijn waardoor Simpel.nl goedkoper is?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Hartstikke bedankt,
Jelle.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-06-12, 07:44
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

De reden hiervoor is dat Simpel (net als Ben) een zelfstandig onderdeel is van T-Mobile. Ze staan dus los van alles wat T-Mobile aanbiedt en hebben enigszins de vrijheid zelf een aanbod te vormen. Ook spelen de volgende zaken mee:

- T-Mobile over op Smart & iSmart
T-Mobile is bezig met een omwenteling: voorheen kocht je belminuten en kreeg je daar data bij. Nu draait een abonnement vooral om data en krijg je er belminuten/sms bij. De nieuwe abonnementen van T-Mobile zijn dus op data gericht, én flink veel duurder geworden, terwijl je bij Simpel weinig hiervan ziet terugkomen (evt. hogere prijs dan vroeger). Je kunt hier wel nog steeds apart kiezen óf en wat je wilt: wel of geen min, wel of geen sms, wel of geen data, wel of geen buitenlands belbundel.

- Sim-only
Simpel biedt geen abonnement met telefoon, waardoor de prijs van een toestel dus niet is verwerkt in maandbedragen. Valt dus alleen te vergelijken met sim-only bundels van T-Mobile.

- Enkel 2-jarige abonnementen bij Simpel
De prijzen van een 1-jarig abonnement zijn hoger dan die van een 2-jarig abonnement. Zorg dus wel dat je een juiste vergelijking maakt.

- De snelheid is inderdaad erg laag:
Download snelheid is 384 Kbps, upload snelheid 64 Kbps. Bij T-Mobile ligt dit vele malen hoger, ook bij de laagste sim-only (1Mbps download, uploadsnelheid onbekend).

Laatst gewijzigd door Bubbly; 12-06-12 om 03:03.
  #3  
Oud 11-06-12, 09:41
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
De prijzen van een 2-jarig abonnement zijn hoger dan die van een 1-jarig abonnement.
Lager.
De maandprijzen van een tweejarig abonnement zijn lager dan die van een éénjarig abonnement.
  #4  
Oud 11-06-12, 12:30
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Een sim-only aanbieder als Simpel biedt natuurlijk ook minder services aan dan een normale provider. Zo zul je geen duo sims kunnen krijgen en is er geen app beschikbaar om snel even je verbruik in te zien.

Persoonlijk zie ik Simpel alleen als een goede keuze als je veel belt, internetsnelheid niet belangrijk vindt en het niet erg vind aan een contract vast te zitten. Anders kun je bv bij Ben, een andere T-Mobile dochter, sneller internet krijgen (1Mb/384Kb), sms uit dezelfde bundel en geen contract waar je aan vast zit. Bij Simyo krijg je zelfs 2Mb internet en zit je op het KPN netwerk.
  #5  
Oud 12-06-12, 03:54
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Lager.
De maandprijzen van een tweejarig abonnement zijn lager dan die van een éénjarig abonnement.
Je hebt gelijk, ik had de cijfers verwisseld; hierbij gecorrigeerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Persoonlijk zie ik Simpel alleen als een goede keuze als je veel belt, internetsnelheid niet belangrijk vindt en het niet erg vind aan een contract vast te zitten. Anders kun je bv bij Ben, een andere T-Mobile dochter, sneller internet krijgen (1Mb/384Kb), sms uit dezelfde bundel en geen contract waar je aan vast zit. Bij Simyo krijg je zelfs 2Mb internet en zit je op het KPN netwerk.
Ben is inderdaad meer geschikt voor internetters: 2Mb/384Kb of 1Mb/384Kb.
Simyo sim-only biedt 2Mb/384Kb.
Simyo Prepaid biedt 128Kb/64Kb en is daarmee absoluut niet geschikt voor iets anders dan bv. WhatsApp (niet-mobiele pagina's laden wil je hier ook niet mee aan; in praktijk krijg je nml. nog minder).

TL;dr In het kort komt het erop neer dat de virtuele providers dichter bij de oude abonnementen/sim-only's komen dan wat de providers zelf aanbieden. Dit houdt in: meer data voor minder geld, lage datasnelheid, meer keuzevrijheid.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom is de 4s bijna 60 euro goedkoper dan de iphone 4 Tomi iPhone algemeen 4 22-07-12 19:58
Mobiel internet niet toegankelijk bij Simpel/t-Mobile MJJ Odido (T-Mobile) 13 01-06-12 12:28
Mobiel internet Simpel via T-mobile Drinkyoghurt Overige providers Nederland 12 10-05-11 00:24
T-Mobile verlengen goedkoper toestel met Relax abbonement gsscott Koopinformatie Nederland 334 21-10-10 19:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.