//

t-mobile Simlock verwijderen

t-mobile Simlock verwijderen discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door leama UPDATE: Sim unlock code aanvragen. Net weer gebeld met T-Mobile. De status van de unlock code is DAT ER IETS ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-07-08, 19:39
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leama Bekijk bericht
UPDATE: Sim unlock code aanvragen.

Net weer gebeld met T-Mobile. De status van de unlock code is DAT ER IETS MIS GEGAAN WAS!!!! Nu gaan ze WEER OPNIEUW de aanvraag doen, ik ben dus weer terug bij af!!!! Kan max 6 weken duren!!! Wat en prutsers!!!!

Ik snap niet dat een bedrijf zo slecht kan functioneren!!! Wat en K** K**** Te**** bedrijf!!!!!
Rustig, rustig. Kan ook zijn dat het aan de kant van Apple is misgegaan. Zonder direct te weten wie of wat er fout is gegaan zou ik mij niet zo druk maken met dit warme weer
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 31-07-08, 09:21
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Ja je hebt ook wel gelijk, ik moet me niet zo opwinden. Maar dit is niet het enige dat er fout gaat bij t-mobile. Dat is ook waarom ik gelijk de fout naar t-mobile toeschuif. Ik heb gewoon 0 (nul) vertrouwen nog in die toko.

Ik hoop via via een iPhone uit Italie te halen en dan ga ik proberen geheel van die prutsers af te komen.
  #23  
Oud 31-07-08, 14:19
curica curica is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

Hi Leama, dit is echt niet leuk natuurlijk. Hoop voor je dat het deze keer gaat lukken.


Leama, J.Schoun:
houdt ons s.v.p. op de hoogte.

ook ik ga een unlockcode aanvraagen, zodra de telefoon binnen is

curica
  #24  
Oud 31-07-08, 20:00
j.schun j.schun is offline
• iOS 2.0.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Almere
Berichten: 17
Standaard

Aangezien ik in de winkel bij T-Mobile de Sim-UnLock heb aangevraagd, heb ik vandaag ook nog maar even met 0800-7111 gebeld (Klantenservice T-Mobile) om te verifiëren of de aanvraag ook daadwerkelijk goed gegaan was. Gelukkig werd dit met een 'Ja' beantwoord. Wederom de vraag gesteld hoelang het ging duren en daar was wederom het antwoord: "Twee weken" op. We wachten het verder af.

Ik hou jullie op de hoogte zodra er meer te melden is (dus waarschijnlijk over twee weken ) Wanneer ik wederom met de klantenservice bel wanneer ik nu eindelijk de code ga krijgen. Maar ik laat me verrassen.

Laatst gewijzigd door j.schun; 31-07-08 om 20:03. Reden: toevoeging
  #25  
Oud 01-08-08, 07:55
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Blijf het toch vreemd vinden dat de ene medewerker 6 weken zegt en de ander 2. Ze weten daar echt niet waar ze mee bezig zijn volgens mij.
  #26  
Oud 05-08-08, 08:08
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

UPDATE:

Ik ben gisteren netjes volgens afspraak gebeld door een T-Mobile medewerker met de melding dat ze contact had gehad met de manager van de sim-unlock afdeling. Ze hebben bij de sim-unlock afdeling op dit moment nog GEEN manier om de simlock te kunnen verwijderen! Ze werken hard aan een oplossing en hopen volgende week (of de week daarop) de eerste mensen een brief te kunnen sturen met de procedure. Waarschijnlijk gaat dit via internet lopen via Apple of T-Mobile (of via iTunes?) waarschijnlijk krijg je dus niet gewoon een code die je in je iPhone intoetst.

Anyway, we gaan weer wachten.
  #27  
Oud 05-08-08, 08:32
blahblah blahblah is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 246
Standaard

Mensen, voor de 2e keer: de simlock verwijderen zal absoluut via iTunes lopen! Zo is het in Frankrijk ook gegaan. Apple moet je iPhone op een 'whitelist' zetten zodat ze controle en overzicht houden. Waarschijnlijk is de communicatie met Apple nog niet goed ingeregeld.
  #28  
Oud 05-08-08, 08:48
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Misschien bedoelen ze bij T-Mobile met 'via internet' dat je via de mytmobile site je sim-unlock zelf kan aanvragen bij Apple.
  #29  
Oud 05-08-08, 10:21
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Ik heb net de klanten service gebeld en het schijnt dat de unlock codes pas over 3 a 4 weken bekend zijn voor de iPhone. Als je dan een aanvraag indient duurd het nog eens 14 dagen voordat je de code ontvangt.
Dit is tenminste wat ze mij verteld hebben.
  #30  
Oud 06-08-08, 08:48
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Ik wacht ook al bijna 4 weken...
In eerste instantie duurde het 2 weken. Na 2 weken contact gehad met de klantenservice die mij vertelde dat het 2 maanden kon duren omdat de unlock codes niet op voorraad zouden zijn.
Destijds in Frankrijk en Duitsland was de gemiddelde unlock tijd 3 dagen dus ik voel me erg aan het lijntje gehouden door T-Moble. Ook Apple zelf geeft aan dat binnen 24 uur na de aanvraag van de telecomprovider de iPhone via iTunes unlocked kan worden.
  #31  
Oud 06-08-08, 14:15
verhagena verhagena is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 35
Standaard

Heb net gebelt met T-Mobile en ook de unlockcode aangevraagt.
Ik zou hem binnen een paar dagen binnen hebben........we wachtten af............
  #32  
Oud 06-08-08, 14:30
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

Ik hecht op het moment geen waarde aan uitspraken van t-mobile voor wat betreft levertijden van zaken. Ze roepen maar wat volgens mij, en daarmee houden ze je lekker aan het lijntje. Het laatste was ik gehoord heb, van een medewerker die gesproken had met de manager van de unlock afdeling is dat ze het technisch en procedureel niet op orde hadden en dat er hard aan wordt gewerkt om de sim unlocks te kunnen doen. En ze zeiden dat het in de derde week van augustus geregeld zoou zijn, maar afwachten dan.
  #33  
Oud 06-08-08, 21:42
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
I am having the same problem.
..........
..........
Bought iPhone 3G on Vodafone AU.
Paid Voda to unlock it.
When I plug in to itunes I get a 'your carrier settings can now be updated would you like to proceed' sort of message. The first time I connect it then says 'Carrier Settings Updated' Yet i get no signal.
...........
...........
Het bovenstaande vond ik toen ik op zoek was naar een probleem met syncen. Hieruit blijk dat Apple waarschijnlijk niet echt de vertragende factor is.
  #34  
Oud 07-08-08, 16:44
maxblast maxblast is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik wacht ook al weken op T-Mobile en heb de Iphone alleen gekocht omdat ik deze tegen betaling simlockvrij kon laten maken.

Vandaag ontvang ik dit antwoord van T-Mobile:

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen, waarin u aangeeft dat u nog steeds niet uw simunlockcode heeft ontvangen.
Wij hebben deze code aangevraagd bij Apple. Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak.
  #35  
Oud 07-08-08, 21:16
iSander iSander is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxblast Bekijk bericht
Ik wacht ook al weken op T-Mobile en heb de Iphone alleen gekocht omdat ik deze tegen betaling simlockvrij kon laten maken.

Vandaag ontvang ik dit antwoord van T-Mobile:

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen, waarin u aangeeft dat u nog steeds niet uw simunlockcode heeft ontvangen.
Wij hebben deze code aangevraagd bij Apple. Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak.
Pfff, wat een bullshit. Inmiddels weet iedereen hoop ik toch wel dat het unlocken van iPhones nooit door middel van een code gebeurt en altijd door middel van synchronisatie met iTunes. T-Mobile geeft jouw IMEI-nummer door aan Apple en zij zetten jouw toestel vervolgens in een whitelist. Zodra Apple dit gedaan heeft ontvang je van Apple bij de volgende synchronisatie de zogenaamde "unlock" voor alle vrijgeschakelde netwerken: vergelijkbaar met de eerste keer synchroniseren waarin je als het ware ook een unlock (lees: activatie), maar dan alleen voor T-Mobile NL ontving...

Laatst gewijzigd door iSander; 07-08-08 om 21:18.
  #36  
Oud 08-08-08, 00:46
maxblast maxblast is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 31
Standaard

Ik heb er helaas te weinig verstand van.
Ik noem het maar zoals het naar mij toe genoemd wordt. Maar ik baal er wel van. Ik gebruik de Iphone zakelijk en heb het ding gekocht met een T-Mobile abo toen ik in de prijslijst van T-Mobile zag, dat er een unlock code aangeschaft kon worden. Nu blijkt de ontvangst via T-Mobile in mijn regio erg slecht te zijn en dit is gisteren nog eens door T-Mobile bevestigd. Ik zou dus nu graag mijn KPN kaartje willen gebruiken en dat gaat dus voorlopig niet lukken.
  #37  
Oud 08-08-08, 08:55
iSander iSander is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

Ben met je eens dat dat belachelijk is, iedereen betaalt minimaal 24 maanden abonnement, dus ik begrijp niet waarom unlocken niet vanaf dag 1 mogelijk is.

Waar ik me het meest aan erger is dat T-Mobile blijkbaar geen interne FAQ opstelt, waardoor onzinnige antwoorden als "Apple heeft de codes nog niet aan ons gegeven" zonder enige schaamte aan dik betalende klanten wordt gestuurd.
  #38  
Oud 08-08-08, 09:22
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak.
Hey, ik poste laast al een linkje ergens waarin stond welke providers een "authorized unlock" konden laten doen bij Apple. Bij Nederland (T-Mobile) stond toen 1-tje (Contact carrier for authorized unlocking) maar dat hebben ze nu veranderd!!!! Zie: About activating iPhone 3G with a wireless carrier
  #39  
Oud 08-08-08, 09:37
leama leama is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 182
Standaard

In hoeverre klopt die lijst eigenlijk? Er staat ook dat in NL geen Visual Voicemail is, die is er wel... dus ik zal er maar niet te veel waarde aan hechten. Er staat ook geen 2tje bij en dat zou betekenen dat je naar Apple moet voor technische ondersteuning en niet naar t-mobile. Maar ook dat is niet waar want als je Apple belt voor support krijg je te horen dat je naar je provider moet Al met al, zou ik die lijst dus niet al te serieus nemen
  #40  
Oud 08-08-08, 09:40
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leama Bekijk bericht
In hoeverre klopt die lijst eigenlijk? Er staat ook dat in NL geen Visual Voicemail is, die is er wel... dus ik zal er maar niet te veel waarde aan hechten. Er staat ook geen 2tje bij en dat zou betekenen dat je naar Apple moet voor technische ondersteuning en niet naar t-mobile. Maar ook dat is niet waar want als je Apple belt voor support krijg je te horen dat je naar je provider moet Al met al, zou ik die lijst dus niet al te serieus nemen
Klopt maar het valt mij op dat ze dat 1-tje weg hebben gehaald in de afgelopen dagen ... das toch wel opvallend en er is nog niemand te vinden die een T-Mobile 3g unlocked heeft op de legale manier .. ik hoop hier snel iemand te horen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Simlock verwijderen door T-Mobile dowminic Unlock 2 21-10-10 00:19
iPhone 3G: Simlock laten verwijderen door T-Mobile Bijlie Unlock 43 14-10-10 10:41
3gs at&t simlock verwijderen t-mobile cesaf Archief 3 30-04-10 14:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:14.