//

Mijn rechten? T-Mobile slecht bezig.

Mijn rechten? T-Mobile slecht bezig. discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Apple is de fabrikant die het meest per toestel verdient. De andere fabrikanten kunnen niet eens in de schaduw staan. Ook Nokia niet! Dit komt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-09-09, 08:38
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Apple is de fabrikant die het meest per toestel verdient. De andere fabrikanten kunnen niet eens in de schaduw staan. Ook Nokia niet!
Dit komt omdat de Iphone een toestel is wat iedereen zo hip vind dat men de nadelen voor lief neemt. (providerkeuze, gesloten systeem en slechte ontvangst van het toestel)
Het lukt Apple nog steeds, om die bakken met geld te verdienen dus waarom zouden ze iets veranderen. Pas zodra de stroom geld op begint te drogen gaan ze zich aanpassen.

Wat betreft de netwerkdekkingstool, in het forum is er genoeg over geschreven. Iedereen weet dat de Iphone in vergelijking met andere toestellen heel slecht scoort wat betreft de ontvangstkwaliteit.
Het netwerk van TMobile is ook niet het beste, maar ja ze zijn ook niet bepaald de duurste provider. Alle waar naar zijn geld. Je kan ook naar Vodafone of KPN. Bij Vodafone is de netwerksnelheid ook nog eens hoger dan bij TMobile.

Ik denk maar zo, je koopt een pakket (provider+telefoon) met de voor- én de nadelen. Maar je moet pas kopen als de voordelen zwaarder wegen als de bekende nadelen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 01-09-09, 19:59
Shady15 Shady15 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 11
Standaard

Het is ook wel een erg makkelijke redenering om er klakkeloos van uit te gaan dat alles werkt. Als klant wordt er van je verwacht dat je zelf ook een beetje onderzoek doet. Je kunt bij twijfel bijvoorbeeld een prepaidkaartje voor 5 of 10 euro kopen. T-mobile kan je namelijk niks garanderen, sterker nog toen ik mijn Iphone telefonisch bestelde vertelde de medewerker mij dat ik 100% geen 3g thuis zou ontvangen. Dit wist ik ook al maar toch fijn om een bevestiging te krijgen.
Daarom kan ik me best wel ergeren aan die types die hier lopen te eisen recht te hebben op 3g. Thuis heb je Wi-Fi, vele malen sneller dan 3g.

Het telefonisch bereik vind ik wel terecht, omdat laten we eerlijk wezen, dat is toch de hoofdreden om een telefoon te kopen + provider. Echter geldt ook hier weer voor dat er van je verwacht wordt van tevoren een beetje onderzoek te doen. Je kan zelfs bij collega's, familie, vrienden enz. navragen hoe T-mobile bij hun is (als ze er gebruik van maken, vast wel een paar).

Kortom genoeg mogelijkheden om simpel onderzoek te doen. Een vakantie boek je ook niet zomaar, je gaat bijv informeren naar de locatie, prijs, cultuur enz.
Verder biedt T-mobile ondanks alles de mogelijkheid bij slecht ontvangst om je contract te ontbinden of 20% korting.

Nu ben ik het wel met jullie eens dat T-mobile wat meer mag gaan investeren om hun bereik te verbeteren, zodat al die Iphone klanten na 2 jaar willen blijven.
  #23  
Oud 01-09-09, 22:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Jij gaat wel erg ver in wat je redelijk vindt als "onderzoeksplicht"...

Als T-Mobile op hun website aangeeft dat op een bepaalde postcode 3G bereik is en het is er in de praktijk niet, vind ik dat ik hun daar op mag aanspreken (vooral als dat zoals in mijn geval op alle voor mij belangrijke locaties het geval is). Het zou echt zot zijn als ik op al die locaties met een iPhone van iemand anders moet gaan proberen of het werkt, of het hele internet moet doorzoeken om te zien of anderen daar toevallig problemen hebben! Prepaid is geen optie door de koppelverkoop. Of stel je voor om eerst een iPhone in België te kopen voor je hier een abonnement met iPhone afsluit?

Of telefonisch bereik de hoofdreden is om een iPhone te kopen hangt er maar net van af wat je met het apparaat doet. Voor mij is het veel meer een always-connected internet device dan een telefoon (mits dat 3G bereik OK was).

T-Mobile biedt maar in beperkte gevallen ontbinding of korting. Op mijn werk is 3G vrijwel altijd afwezig, bij familieleden is 3G zelfs buiten altijd afwezig. Thuis werkt het regelmatig in sommige kamers in mijn huis. Omdat ik thuis 3G heb kom ik niet in aanmerking voor ontbinding of korting, ook al zou er op alle locaties gewoon 3G bereik zijn volgens hun website. Ontbinding/korting mag echter alleen als je thuis geen 3G bereik hebt (en ja, daar heb ik ook Wi-Fi). Echt idioot; een mobiel apparaat en dan alleen naar de thuissituatie kijken...

Als je dan ook nog ziet hoe lang ze doen om op een klacht te reageren en hoe er dan gereageerd wordt, hoop ik toch echt dat er een groepsactie van de Consumentenbond komt, of iets anders, waardoor ze eindelijk klantgerichter worden!
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #24  
Oud 01-09-09, 22:59
Shady15 Shady15 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 11
Standaard

Ik probeer niets goed te praten wat betreft het slechte bereik van T-mobile. Het ging mij er om dat ik op dit forum las dat iemand betaalde voor 3G, dus overal 3G bereik zou moeten hebben. Verder is die coverage tool van T-mobile een indicatie, je kan er geen rechten aan ontlenen.

Wat betreft de onderzoeksplicht, je gaat een overeenkomst aan voor 2 jaar, dus mag er van je verwacht worden dat je wat research doet. Heb je bijvoorbeeld met T-mobile gebeld over het 3G bereik in jouw leefomgeving? Als je dat hebt gedaan en T-mobile had aangegeven een uitstekende dekking te kunnen leveren, dan had je recht tot klagen naar mijn mening.

Ik zelf heb voor mijn bestelling met T-mobile gebeld over het bereik, er werd mij in de eerste instantie afgeraden om een abonnement af te sluiten, omdat ze geen goede dekking konden garanderen, 3g is in mijn dorp al helemaal niet aanwezig. Daarna is mij het voorstel gedaan om een prepaid kaartje te kopen om het uit te testen, indien ik toch wou doorzetten. Dit was echter niet nodig, omdat mijn moeder orange had en nu belde met T-mobile. Het mobiel bereik was dus goed genoeg.

Het zal vast niet voor alle medewerkers van T-mobile gelden maar de meeste medewerkers zijn vrij eerlijk als het om de dekking gaat. Dit doen ze vooral om klachten te voorkomen over het bereik. Wel erg fout als medewerkers dat niet zouden doen, maargoed.
  #25  
Oud 01-09-09, 23:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Degene die mij hielp was blijkbaar een "echte verkoper"; hij gaf geen enkele waarschuwing...
(oh jawel, toestel meteen kopen anders had hij enkele weken geen 3GS meer )

Ik weet niet of de analogie met huizen verkopen opgaat, maar ik zie geen 3G bereik op een plek waarvan de koper aangaf dat het er wel was als een verborgen gebrek waarvan de koper de plicht heeft deze te melden... En dat heeft mijn verkoper dus niet gedaan.

Los van onderzoeks- & meldplicht zou T-Mobile zich gewoon wat klantvriendelijker en flexibeler kunnen opstellen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geluid is slecht als ik film tijdens een concert met mijn 3gs peter187 iPhone algemeen 9 08-03-10 20:02
slecht ontvangst met MIJN Iphone ricklahaye Odido (T-Mobile) 2 16-02-10 21:05
T-mobile zeer slecht bereik iphoneden Archief 3 24-12-09 19:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.