//

overstappen van Vodafone naar T-mobile, doen?

overstappen van Vodafone naar T-mobile, doen? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag overstappen van Vodafone naar T-mobile.. graag jullie pro's en con's aub gr. Daniel...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-06-16, 23:02
dkawa dkawa is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 167
Standaard overstappen van Vodafone naar T-mobile, doen?

Ik wil graag overstappen van Vodafone naar T-mobile..

graag jullie pro's en con's aub

gr. Daniel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-16, 07:22
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Het belangrijkste is waarom je zélf wil overstappen? Controleer het dekkkingsgebied (met bv. een prepaidkaart van T-mobile). Kijk wat voor voor- of nadelen de overstap heeft voor jezelf.

Paar jaar geleden overgegaan van Vodafone naar T-Mobile en zeker geen spijt van gehad. Belangrijkste reden was dat T-Mobile een Europa-pas voor internet van (destijds) 500 mb had. Daarnaast was het netwerk op de plaatsen waar ik veel kwam van T-Mobile veel beter dan Vodafone.

Vandaag ga ik trouwens over van T-Mobile naar Tele2 (1 maandcontract). Ben benieuwd!
  #3  
Oud 20-06-16, 07:44
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Alvorens je defenitief overstapt je rekeningen nalopen, die kloppen bij Vodafoon aan het vaak niet (te veel data berekend), consumenten fora staan er vol mee en persoonlijk ook die ervaring gehad.
In "mijn" geval werd er bij wijze van abonnement elke maand 7,50 EXTRA afgeschreven, terwijl niemand kon vertellen wat het was.

Zelf overgestapt naar KPN netwerk, en sindsdien werkelijk zeer verbaasd over de goede kwaliteit tov Vodafoon.

T-Mobile hoor ik goede info over, maar wel afhankelijk waar je het gaat gebruiken.
Tele2 ken ik niet dus kan er niks over zeggen.
  #4  
Oud 10-07-16, 13:06
IYZY IYZY is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 46
Standaard

Tele2 = T-Mobiles 2G- en 3G-netwerk, i.c.m. hun eigen 4G-netwerk.

Ikzelf ben Belg, maar ik denk toch wel dat T-Mobile qua capaciteit beter is.
Bij Vodafone had ik telkens een matig tot goede snelheid op hun 3G-netwerk, bij T-Mobile was het gewoon heel goed (natuurlijk wel op roaming).

Vodafone heeft ook gewoon plaatsen met 5 MHz bandbreedte op LTE800... Je verbinding is voor 4G dan gewoon ronduit traag. T-Mobile heeft voornamelijk LTE1800, waardoor je hoogstwaarschijnlijk zelden 4G binnenin gebouwen zult hebben. Hun antenne's staan wel zodanig dicht bij elkaar dat je een goede 4G-dekking hebt, en ze zijn volop bezig met LTE900, voor een betere dekking.

Op LTE1800 heeft Vodafone dan 10 MHz... Nog nooit iets meer gezien bij hun... Hier in België gebruiken we 10 MHz voor LTE800, en 20 MHz voor LTE1800 (oudere sites hebben soms nog 15 MHz).

Bij Vodafone in verschillende steden ging je (toen er nog geen 4G was) van 3G naar GPRS (?!) ... Bij T-Mobile altijd minstens EDGE, wat tenminste nog voldoende is om e-mails te lezen, iMessage te gebruiken, wat te appen, ...


Qua snelheid ga je er dus hoogstwaarschijnlijk enkel op vooruit. T-Mobile heeft ook leuke opties en hun abonnementen zijn scherp geprijsd.

Het enige nadeel dat je kan ondervinden, is de 4G-verbinding die door de hogere frequentie ietwat minder stabiel kan zijn. Maar thuis heb je Wi-Fi, en binnenin gebouwen heb je toch vaak genoeg aan 3G.

Al bij al denk ik toch dat T-Mobile ook beter is dan Vodafone.

Veel plezier ermee!
__________________
The blond girl who's interested in technology
  #5  
Oud 19-07-16, 13:00
dkawa dkawa is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IYZY Bekijk bericht
Tele2 = T-Mobiles 2G- en 3G-netwerk, i.c.m. hun eigen 4G-netwerk.

Ikzelf ben Belg, maar ik denk toch wel dat T-Mobile qua capaciteit beter is.
Bij Vodafone had ik telkens een matig tot goede snelheid op hun 3G-netwerk, bij T-Mobile was het gewoon heel goed (natuurlijk wel op roaming).

Vodafone heeft ook gewoon plaatsen met 5 MHz bandbreedte op LTE800... Je verbinding is voor 4G dan gewoon ronduit traag. T-Mobile heeft voornamelijk LTE1800, waardoor je hoogstwaarschijnlijk zelden 4G binnenin gebouwen zult hebben. Hun antenne's staan wel zodanig dicht bij elkaar dat je een goede 4G-dekking hebt, en ze zijn volop bezig met LTE900, voor een betere dekking.

Op LTE1800 heeft Vodafone dan 10 MHz... Nog nooit iets meer gezien bij hun... Hier in België gebruiken we 10 MHz voor LTE800, en 20 MHz voor LTE1800 (oudere sites hebben soms nog 15 MHz).

Bij Vodafone in verschillende steden ging je (toen er nog geen 4G was) van 3G naar GPRS (?!) ... Bij T-Mobile altijd minstens EDGE, wat tenminste nog voldoende is om e-mails te lezen, iMessage te gebruiken, wat te appen, ...


Qua snelheid ga je er dus hoogstwaarschijnlijk enkel op vooruit. T-Mobile heeft ook leuke opties en hun abonnementen zijn scherp geprijsd.

Het enige nadeel dat je kan ondervinden, is de 4G-verbinding die door de hogere frequentie ietwat minder stabiel kan zijn. Maar thuis heb je Wi-Fi, en binnenin gebouwen heb je toch vaak genoeg aan 3G.

Al bij al denk ik toch dat T-Mobile ook beter is dan Vodafone.

Veel plezier ermee!

dank je wel.. ja de nummerportatie vindt morgen plaats en ben dus benieuwd... in mijn vrienden/familie kring is men uitermate tevreden met T-mobile... Mijn vrouw heeft T-mobile en als ik thuis met Speedtest even onze toestellen naast elkaar leg (iphone 6S) dan heeft zij tot 3x sneller internet!! dus daar ga ik zeker op vooruit!

maar ook het feit dat je 250Mb EU internet hebt, dat vind ik echt een pluspunt tov Vodafone....
  #6  
Oud 02-12-16, 14:56
RonaldNL RonaldNL is offline
• iOS 12.1.1
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 23
Standaard

Ik heb T-mobile prive en Vodafone zakelijk. Voor mij staat als een paal boven water dat T-Mobile in alle opzichten prettiger is.
  #7  
Oud 02-12-16, 16:31
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Verklaar je nader?

Omgeving Apeldoorn of Landelijke ervaring?
  #8  
Oud 02-12-16, 16:42
RonaldNL RonaldNL is offline
• iOS 12.1.1
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2015
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Verklaar je nader?

Omgeving Apeldoorn of Landelijke ervaring?

Europees.


Voicemail gebruik van Vodafone is verschrikkelijk. Je went er nooit aan

Roaming met t mobile is veel makkelijker. Meer partners? Ik weet t niet maar wel een feit

Dekking t mobile is beter

Klantenservice is veel beter

Ik betaal prive minder voor meer

En nee, ik heb geen aandelen bij t-mobile en werk er ook niet voor.
  #9  
Oud 04-12-16, 08:36
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonaldNL Bekijk bericht
Europees.


Voicemail gebruik van Vodafone is verschrikkelijk. Je went er nooit aan

Roaming met t mobile is veel makkelijker. Meer partners? Ik weet t niet maar wel een feit

Dekking t mobile is beter

Klantenservice is veel beter

Ik betaal prive minder voor meer

En nee, ik heb geen aandelen bij t-mobile en werk er ook niet voor.
Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring. Ik vind Vodafone binnen, maar vooral buiten NL de betere.Als je je bundel ook in het buitenland wilt gebruiken zou ik op dit moment zeker voor vodafone gaan. Daar kun je sinds 1 december je bundel hetzelfde gebruiken dan je in NL kunt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overstappen van T-Mobile naar Hi DennisScholing KPN 3 17-05-12 16:40
Overstappen naar T-Mobile B-ruil Odido (T-Mobile) 3 15-05-10 14:42
Vodafone: overstappen naar T-Mobile + iPhone RobinvD Overige providers Nederland 8 04-06-09 17:38
Problemen met overstappen van orage naar t-mobile Sehash Odido (T-Mobile) 2 22-08-08 08:44
Nu al overstappen naar T-Mobile bverp Odido (T-Mobile) 3 20-07-08 13:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.