//

Verzekeren van je iPhone

Verzekeren van je iPhone discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) T-Mobile biedt "ProAssist Gegarandeerd" aan, de premie is 5,95* euro per maand voor een iPhone. Wordt alleen geleverd via een TM-shop, dus ik naar een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-08-08, 17:51
HansTis HansTis is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 21
Standaard Verzekeren van je iPhone

T-Mobile biedt "ProAssist Gegarandeerd" aan, de premie is 5,95* euro per maand voor een iPhone. Wordt alleen geleverd via een TM-shop, dus ik naar een winkel en gevraagd naar de algemene voorwaarden. Die waren er niet omdat ze pas beschikbaar (lees geprint) waren zo gauw de verzekering was afgesloten. Dat vind ik een kat-in-de-zak verhaal, ik wil graag vooraf weten wat je krijgt voor die 5,95 euro per maand en in de verzekeringsbrochure van TM staat notabene "Voor de complete dekking zie de Algemene Voorwaarden".

TM brengt de verzekering onder bij ProAssist in Tiel, maar ook op hun website (www.proassist.nl) geen Algemene Voorwaarden. Vervolgens maar even gebeld met ProAssist en aan ene Claudia naar de voorwaarden gevraagd. Die werden me geweigerd en ze verwees op een beslist onsympathieke manier naar T-Mobile. Zo wenst niemand met een serieuze en vriendelijk gestelde vraag het bos in gestuurd te worden, dus ook ik niet.

Daarom zocht ik op Internet naar ProAssist en ik vond veel negatieve reacties, met name over opzeggingen die maar niet lijken te slagen. Vooral problemen als aangetekende brieven die "niet aankomen" en het vervolgens telkens weer automatisch afschrijven van maandpremies.

Kortom, als de pre-sales al zo slecht geregeld is begin ik me af te vragen hoe sympathiek men is als je een beroep op hen doet bij schade of verlies. Ik vrees het ergste...

Nou, daarom dit topic. Verzekeren bij T-Mobile/ProAssist of toch liever ergens anders? Welke premies en voorwaarden? Gezeur en discussies bij het afhandelen van schade?

*)

Edit: Dat is wat mij verteld werd, maar mogelijk is premie 6,95 euro voor duurdere toestellen als de iPhone.

Laatst gewijzigd door HansTis; 07-08-08 om 19:19.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-08, 18:01
YES-iPhone YES-iPhone is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Huh... verzekering van 5.95 !!! Nou ik zou als ik jou was snel terug gaan naar de shop, iPhone valt onder een duurder prijsplan, 6.95 en 7.95. Bij die van 6.95 zit geen diefstal verder ben je dan voor val stoot en waterschade gedekt.

die van 5.95 dekt een toestel dat een waarde heeft tot max 500 EUR. Bij die van 6.95 en 7.95 alle overige toestellen duurder dan 500
  #3  
Oud 07-08-08, 19:11
Nupa Nupa is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 54
Standaard

Ook vandaag afgesloten.. zal wel prima zijn.. De algemene voorwaarden zijn wel ok, heb ze net doorgenomen. Daarbij, al die verzekeringen dekken toch hetzelfde. Daarbij is het maar 30 euro eigen risico, en geen e.r. bij reparatie.
__________________
Eindelijk weer mét iPhone..
  #4  
Oud 07-08-08, 19:16
HansTis HansTis is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YES-iPhone Bekijk bericht
Huh... verzekering van 5.95 !!! Nou ik zou als ik jou was snel terug gaan naar de shop, iPhone valt onder een duurder prijsplan, 6.95 en 7.95. Bij die van 6.95 zit geen diefstal verder ben je dan voor val stoot en waterschade gedekt.

die van 5.95 dekt een toestel dat een waarde heeft tot max 500 EUR. Bij die van 6.95 en 7.95 alle overige toestellen duurder dan 500
Je zegt 6,95 euro? Kun je nagaan hoe slecht ik voorgelicht ben
  #5  
Oud 08-08-08, 10:21
PlaceR PlaceR is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

Heb hem gewoon verzekerd. Voordeel is dat ik 4 winkels naast de T-M shop werk en de jongens daar dagelijks spreek.
Ga er dus wel vanuit dat dat perfect geregeld gaat worden.
  #6  
Oud 08-08-08, 12:52
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

pro assistent is idd óf 6,95 of 7,95 p/m

heb ook veel slechte verhalen gehoord.. maar er bestaat al een topic over het verzekeren van je iphone.. hierin wordt ook verwezen naar lifeline. .alleen die kan je als het goed is alleen bij de aankoop van je iphone meteen verzekeren.. ben er zeer over te spreken.. wel bijna 14 euro per maand. maar dekt wel werkelijk ALLES..zelfs zakkerollerij etc.. en 75% van de claims wordt direct in de winkel afgehandeld
  #7  
Oud 09-08-08, 22:56
klaverentwee's schermafbeelding
klaverentwee klaverentwee is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 194
Standaard

Ik heb een verzekering voor mijn oude telefoon bij proassist. Deze was binnen een jaar na aankoop (dus binnen garantie) defect. Had ik gewoon via de winkel kunnen regelen. Maar na een telefoontje naar proassist werd hij twee uur later (!) opgehaald, kreeg ik een leentoestel en kwamen ze de telefoon na een dag of tien (wat best snel is voor een garantiezaak) retour brengen. Hadden ze er ook nog nieuwe kappen op gezet (oude waren wat bekrast). Rekening: 0 euro.

En over de berichten op internet: Je weet wat ze zeggen he? Als je tevreden bent vertel je er drie mensen over, als je ontevreden bent vertel je er 1000 mensen over...
  #8  
Oud 10-08-08, 22:28
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Ik heb zelf geen goede ervaringen met Proassist. Ik snap ook niet waarom T-Mobile geen ander bedrijf uitkiest die wel hun voorwaarden nakomen.

Je kan je verzekering opzeggen via verzekering[at]ProAssist[dot]nl (je moet er wel achteraan (na 48 uur) bellen of ze het hebben ontvangen. Zo niet dan ff naar de T-Shop en hun laten bellen.)
  #9  
Oud 11-08-08, 11:39
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

als je een verzekering hebt, en je iphone is zo kapot is dat je een nieuwe nodig hebt, zijn er volgens sommige mensen geen aparte toestellen beschikbaar om die te vervangen bij verzekeringen.. sommige mensen zeggen dat ALLEEN pro-assistent een nieuwe iphone geeft, en de rest van de verzekeringen alleen een geldbedrag uitkeert? kan het me niet voorstellen, maar toch..weet iemand hoe dit bijv bij lifeline zit?
  #10  
Oud 14-08-08, 12:24
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

lifeline geeft GEEN nieuwe iphone als je iphone te kapot is om te maken..alleen een ander toestel heb net maar even een mailtje gestuurd naar lifeline.. ben benieuwd wat ik voor antwoord terug krijg..

mijn mail van net naar lifeline;

beste lifeline,

Heb net vernomen dat jullie een ander toestel ter beschikking stellen als de iphone niet meer te maken valt.. maar waarom betaal ik dan 13,75 p/m voor de verzekering van een iphone als ik een ander toestel terug zou krijgen? Beetje raar.. vooral omdat pro assistent maar 6,75 p/m is, en daar wel nieuwe iphones worden gegeven bij schade. Daar zijn al meerdere gevallen van bekent. Hopelijk wordt dit snel opgelost, anders denk ik dat er heel veel mensen onder lifeline uit zullen gaan, want waarom iets verzekeren als je hetzelfde product niet terugkrijgt? Ik ga ook niet mijn mercedes verzekeren zodat ik als die gestolen wordt of kapot is er een fiat panda voor terug krijg. Dat is niet de bedoeling van een verzekering namelijk.
Sorry voor de boze reactie, maar dit had eigelijk bij de verkoop van de iphone vermeld moeten worden, en niet dat je er zelf achter moet komen. Nu zijn er namelijk al meer dan 2 weken verstreken nadat ik de iphone heb gekocht en kan nu ook niet naar een andere verzekering overstappen omdat de termijn van 2 weken al is verstreken.

Hopelijk komt er heel snel een oplossing

Mvg Danielle
  #11  
Oud 14-08-08, 12:38
BruceSV's schermafbeelding
BruceSV BruceSV is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amstelveen
Berichten: 321
Standaard Benieuwd

Ben benieuwd wat je als reactie van de mail krijgt,

even voor de goede orde, je verzekert een Iphone maar mocht hij gestolen c.q. onrepareerbare schade oplopen dan krijg je er dus een ander toestel voor terug ipv een nieuwe iPhone?

Dan mag ik snel me verzerkering opzeggen van LifeLine want dit is echt ongelovelijk, vooral voor de prijs van 15 eutjes.
  #12  
Oud 14-08-08, 12:39
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

Ik zou gewoon heel voorzichtig met je phone doen....dat is DE oplossing....
Niet laten vallen, opletten waar je hem neer legt, hoe je hem neer legt, leg er altijd iets wat niet krast onder...let op als je hem aan iemand geeft dat zij hem ook goed kunnen aanpakken, zo kan ik nog wel even door gaan, klinkt als een fobie, maar ik heb nog 10 onbeschadigde (gebruiks krasjes ivm broekzak) toestellen en 2 ipods, psp etc etc liggen....

Dit verhaaltje loopt niet lekker btw, geen zin om over te typen lol
  #13  
Oud 14-08-08, 12:58
Ironis Ironis is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 196
Standaard

Verzekeren doe ik zelf niet snel. Overigens is je toestel binnenshuis normaal gesproken gewoon via je inboedel verzekering verzekerd. Wel voor een geldbedrag, maar het is wel verzekerd!

Overigens heb ik nog nooit een toestel verzekerd en nog nooit nodig geacht. Ik besef dat het een twee jarig abonnement is, maar ik ben dan wel voorzichtig met mijn iPhone. Hoewel de eerst gladde, glanzende achterkant nu wat bekrast is, is het verder niets aan de hand. En wees wel: voor 20 euro koop je een hoesje, voor 30 misschien een wat betere. Als je hem dan laat vallen zal er weinig tot niets met je toestel gebeuren. Diefstal? Is vaak toch domme onoplettendheid, en als dat het niet is, hoe groot is de kans dan dat je toevallig beroofd wordt en dat daarbij ook nog eens je iPhone wordt gejat.

Persoonlijk kies ik voor het risicovollere niet verzekeren, maar koop wel eens een case oid zodat de telefoon beschermd is (vooral onder bepaalde omstandigheden, zoals strand).
  #14  
Oud 14-08-08, 12:58
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BruceSV Bekijk bericht
Ben benieuwd wat je als reactie van de mail krijgt,

even voor de goede orde, je verzekert een Iphone maar mocht hij gestolen c.q. onrepareerbare schade oplopen dan krijg je er dus een ander toestel voor terug ipv een nieuwe iPhone?

Dan mag ik snel me verzerkering opzeggen van LifeLine want dit is echt ongelovelijk, vooral voor de prijs van 15 eutjes.

idd, je krijgt een ander toestel terug en geen iphone.. belachelijk gewoon.. ben er behoorlijk pissig over, vooral omdat ze het hebben verzwegen bij de aankoop..en het nu te laat is om bijv bij pro -assistent te gaan die overigens wel het toestel vervangen voor maar 6,95 p/m ipv 13,75 ..
ook al heb je bijv haarscheurtjes en ga je daarvoor naar lifeline, dan krijg je gewoon een ander toestel.. echt te gek voor woorden..

Laatst gewijzigd door Dani1; 14-08-08 om 13:00.
  #15  
Oud 14-08-08, 13:05
Cmdaulnis's schermafbeelding
Cmdaulnis Cmdaulnis is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 Bekijk bericht
idd, je krijgt een ander toestel terug en geen iphone.. belachelijk gewoon.. ben er behoorlijk pissig over, vooral omdat ze het hebben verzwegen bij de aankoop..en het nu te laat is om bijv bij pro -assistent te gaan die overigens wel het toestel vervangen voor maar 6,95 p/m ipv 13,75 ..
ook al heb je bijv haarscheurtjes en ga je daarvoor naar lifeline, dan krijg je gewoon een ander toestel.. echt te gek voor woorden..
Ik zou de algemene voorwaarden er op na lezen, hoe duidelijk dit vermeld staat en verdere stappen ondernemen. Kassa bellen/emailen oid. Waarschijnlijk helpt het jou niet, maar je kan wel iets in gang zetten. Zou nog een keer bellen en dreigen dat je naar Kassa stapt. In dit programma worden vaak dit soort zaken verholpen...probeer ook even te achterhalen of je bij de consumentenbond ofzo iets wijzer kan worden....
  #16  
Oud 14-08-08, 16:30
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dani1 Bekijk bericht
idd, je krijgt een ander toestel terug en geen iphone.. belachelijk gewoon.. ben er behoorlijk pissig over, vooral omdat ze het hebben verzwegen bij de aankoop..en het nu te laat is om bijv bij pro -assistent te gaan die overigens wel het toestel vervangen voor maar 6,95 p/m ipv 13,75 ..
ook al heb je bijv haarscheurtjes en ga je daarvoor naar lifeline, dan krijg je gewoon een ander toestel.. echt te gek voor woorden..
Bij Actua staat letterlijk: "... indien apparatuur teniet of verloren gaat vindt schadevergoeding plaats door levering van nieuwe apparatuur van hetzelfde merk en type of - indien niet meer leverbaar - gelijkwaardige apparatuur".

Vrije vertaling: een iPhone die niet repareerbaar of gestolen is wordt door een identiek iPhone vervangen en als type niet meer leverbaar het nieuwere model.
  #17  
Oud 14-08-08, 16:36
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Mijn verzekerde en kapotte iPhone is gisteren door Proassist opgehaald en natuurlijk krijg ik een iPhone terug. Mogelijk de mijne na reparatie, waarschijnlijk een nieuwe. Heb ik zo te horen gekregen en lijkt me ook logisch! Tot m'n iPhone terug is had ik een leentoestel kunnen krijgen maar dat vond ik niet nodig (m'n T-Mobile SIM werkt toch nog niet vanwege 3 maanden opzegtermijn bij KPN, en m'n oude GSM werkt dus nog wel). Misschien bedoelen ze bij lifeline dat je tijdens de reparatie-periode niet zeker een iPhone kunt krijgen als leentoestel maar waarschijnlijk een andere toestel?
  #18  
Oud 14-08-08, 17:07
Dani1 Dani1 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoblom Bekijk bericht
Mijn verzekerde en kapotte iPhone is gisteren door Proassist opgehaald en natuurlijk krijg ik een iPhone terug. Mogelijk de mijne na reparatie, waarschijnlijk een nieuwe. Heb ik zo te horen gekregen en lijkt me ook logisch! Tot m'n iPhone terug is had ik een leentoestel kunnen krijgen maar dat vond ik niet nodig (m'n T-Mobile SIM werkt toch nog niet vanwege 3 maanden opzegtermijn bij KPN, en m'n oude GSM werkt dus nog wel). Misschien bedoelen ze bij lifeline dat je tijdens de reparatie-periode niet zeker een iPhone kunt krijgen als leentoestel maar waarschijnlijk een andere toestel?
nee, want heb ze nu al 3 keer opgebeld en ze doen er niet aan.. je krijgt gewoon een toestel van dezelfde waarde als de iphone terug, en geen nieuwe.. t-mobile wil dit niet doen omdat t-mobile de enige aanbieder van de iphone is, dus pro-assistent volgens hun ook de enige verzekering moet zijn die een nieuwe iphone bied..

maar als dit niet wordt opgelost ga ik zeker onder lifeline uit.. zelfs de medewerker van het filliaal waar ik mijn iphone heb gehaald heeft lifeline gebeld, en wederom hetzelfde antwoord gekregen..
  #19  
Oud 14-08-08, 17:13
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ironis Bekijk bericht
Verzekeren doe ik zelf niet snel. Overigens is je toestel binnenshuis normaal gesproken gewoon via je inboedel verzekering verzekerd. Wel voor een geldbedrag, maar het is wel verzekerd!

Overigens heb ik nog nooit een toestel verzekerd en nog nooit nodig geacht. Ik besef dat het een twee jarig abonnement is, maar ik ben dan wel voorzichtig met mijn iPhone. Hoewel de eerst gladde, glanzende achterkant nu wat bekrast is, is het verder niets aan de hand. En wees wel: voor 20 euro koop je een hoesje, voor 30 misschien een wat betere. Als je hem dan laat vallen zal er weinig tot niets met je toestel gebeuren. Diefstal? Is vaak toch domme onoplettendheid, en als dat het niet is, hoe groot is de kans dan dat je toevallig beroofd wordt en dat daarbij ook nog eens je iPhone wordt gejat.

Persoonlijk kies ik voor het risicovollere niet verzekeren, maar koop wel eens een case oid zodat de telefoon beschermd is (vooral onder bepaalde omstandigheden, zoals strand).
ik vind het best goed dat je met je spullen goed kan omgaan maar r zijn ook wel mensen zoals mij die hun iphone jailbroken hebben dus bij ons is zo dat er geen garantie meer opzit ,als iphone kapot is en je kunt het originele software niet terug herstellen voor dat je terug zend naar garantie dan ben je echt pineut met een abo van 2 jaar zonder een toestel, ook als de probleem helemaal aan iphones hardware ligt en niet aan de software

voordeel van de verzekering is ook als apple volgende jaar met een nieuwe iphone komt en stopt met productie van 3g dan zou je als het goed is wel de nieuwere versie moeten krijgen wat wel weer terug verdiend is met die geld ik heb zowiezo niet gevoel dat iphone kwalitatif goeie tel is . volgens mij zal iphone 2 jaar nooit halen
  #20  
Oud 14-08-08, 22:42
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HansTis Bekijk bericht
T-Mobile biedt "ProAssist Gegarandeerd" aan, de premie is 5,95* euro per maand voor een iPhone.

*)

Edit: Dat is wat mij verteld werd, maar mogelijk is premie 6,95 euro voor duurdere toestellen als de iPhone.
Ik heb m'n iPhone bij Belcompany gekocht, met meteen erbij een verzekering van ProAssist genaamd "Belgarant Onbezorgd Smart" voor EUR 9,95 p.m. Zit ook buitenlanddekking in (incl. leentoestel), een nieuwe iPhone als de oude niet meer te repareren is (of een gelijkwaardig toestel als de geen iPhone meer bestaat), maar bijvoorbeeld geen dekking bij beroving. Er zijn kennelijk verschillende verzekeringen bij ProAssist voor de iPhone. Alleen jammer dat je daar van te voren geen duidelijk overzicht van krijgt, want misschien was een goedkopere versie van de verzekering voor mij ook goed genoeg geweest.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 verzekeren Kaasschaaf Koopinformatie Nederland 5 23-06-11 16:53
Verzekeren iPhone (4) in België stinus87 Orange 33 21-03-11 20:03
Tweedehands iPhone verzekeren? Dennis_iPhone iPhone algemeen 10 05-11-10 12:46
gebruikte Iphone verzekeren Amore iPhone algemeen 1 10-11-09 10:37
[iPhone 3G] Verzekeren J0sT iPhone algemeen 3 18-08-09 12:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.