//

nummerbehoud leed bij t-mobile

nummerbehoud leed bij t-mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) bij mij is het allemaal probleemloos gegaan. Ga voor nummerbehoud altijd naar de shop......



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 04-11-08, 07:50
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

bij mij is het allemaal probleemloos gegaan. Ga voor nummerbehoud altijd naar de shop...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 05-11-08, 12:05
iHansD iHansD is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Afferden
Berichten: 30
Standaard

tjesus, niet erg hoopvol deze reacties,
Ook ik ben al 3 dagen niet bereikbaar. KPN heeft volgens afspraak op tijd afgesoten maat bij T Mobile lukt het niet om het nummer te activeren. Rare is dat ik al wel kan bellen, maar niet gebeld worden.
  #23  
Oud 05-11-08, 21:53
-skyler- -skyler- is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 2
Thumbs down

Ik heb hetzelfde probleem als iHansD... Maandag zou m'n Orange nummer overgezet worden naar T-Mobile. Maandag hield m'n telefoon met m'n Orange SIM er ook netjes mee op, en m'n tijdelijke T-Mobile nummer was ook niet meer te bereiken. Probleem is alleen dat m'n Orange nummer nu ook niet meer te bereiken is
Ik kan verder wel zelf bellen, krijg dan ook netjes m'n Orange nummer te zien, maar gebeld worden ho maar, krijg doodleuk een ingesprek toon te horen..
Ben gisteren dus maar eens langs de T-Mobile shop in Amsterdam gegaan om te vragen wat er aan de hand was. Schijnbaar hadden ze een 'technische storing' waardoor iedereen die dus afgelopen maandag z'n nummer om heeft laten zetten hier last van heeft. Het wordt zsm opgelost. Nou m'n reet dus, want nu doet ie t nog steeds niet. Dus ben vanmiddag mooi weer langs gegaan. Dit keer heeft ie in ieder geval de helpdesk gebeld om te vragen wat de status was en of er iets gedaan kon worden, maar nee, dat kon niet en het zou eind van de dag waarschijnlijk opgelost zijn. Helaas ben ik tot nu toe dus nog steeds volledig onbereikbaar. Als ie t morgenmiddag nog steeds niet doet, ga ik dus mooi weer langs die T-Mobile shop.
Stelletje prutsers bij T-Mobile....
  #24  
Oud 05-11-08, 23:01
h4ns h4ns is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard

Heb hier hetzelfde probleem, ben niet bereikbaar op mijn geporteerde nummer maar kan er wel mee bellen. Ben dus ook al weken aan het proberen de portering voor elkaar te krijgen, Vodafone heeft al een keer of vier de portering afgewezen om onduidelijke redenen, en nu T-mobile het nummer eindelijk over heeft maken ze er weer een puinhoop van. Wat een ***** bedrijven zijn dat toch, die telecom prutsers!
  #25  
Oud 06-11-08, 14:29
-skyler- -skyler- is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 2
Standaard

Nou bij mij is het opgelost hoor... Het zijn gewoon een stelletje amateurs daar in die T-Mobile shop.

Had vanmiddag some meid die me hielp, here's what she did:
- Zoekt m'n nummer op, en constateert dat er inderdaad een (succesvolle) nummer migratie gedaan is
- Probeert me te bellen en constateert dat ik inderdaad niet te bereiken ben
- Prut een beetje met netwerk instellingen, zonder succes
- Klikt een beetje rond op d'r computer
- Pakt een nieuwe sim en stopt deze in m'n iPhone
- Klikt en typt nog een beetje meer
- Probeert me te bellen, en wat denk je? HIJ DOET T GEWOON \/

Echt, zo freakin' simpel! Gewoon een nieuwe sim, ze koppelt vanaf daar gewoon dat nummer aan die simkaart, en done!
Echt, dat ze dat nou niet gewoon meteen konden doen..
  #26  
Oud 07-11-08, 15:13
maca maca is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bzb Bekijk bericht
ik had hetzelfde probleem, 1 week lang vrijwel elka dag aan de helpdesk gehangen, en schade vergoeding gekregen

nummer portering konden ze er gwoon niet bij hebben met alle iphone drukte
Ik heb deze thread opgestart.

Ik was even benieuwd hoe die schadevergoeding is verlopen.
Hoe is de hoogte van het bedrag overeengekomen? Heb je een creditnota gekregen? Moest er een advocaat aan te pas komen?
Zijn er meer mensen die schadevergoeding hebben gekregen?

Lachwekkend , ik kreeg van klantenservice de toezegging dat ik een creditnota van 50 euro en een excuusbrief zou ontvangen en een "bosje bloemen" om het goed te maken..... Die t-mobile medewerkers hebben echt geen flauw benul wat het inhoud om ondernemer te zijn. Deze affaire heeft mij duizenden euros gekost. De schade aan mijn persoonlijke netwerk is wellicht permanent.
Heb sinds vandaag na bijna 4 weken eindelijk mijn zaak weer bereikbaar.
Hoeveel kontakten mijn 06 nummer inmiddels hebben gedelete en hoeveel opdrachten ik ben misgelopen , daar kan ik alleen nog naar gissen.
Dat het allemaal erg veel geld heeft gekost staat vast. Vandaag om nieuwe problemen te voorkomen wel weer mijn abonnement betaald!
  #27  
Oud 08-11-08, 23:54
spelia spelia is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

Hier ook troubles. Ben van Orange naar T-mobile gegaan. Zowiezo vond ik het al apart dat ik bij het ingaan van nieuwe abo (3mnd van te voren) toch de complete wachttijd nodig had. Nummerbehoud werkt nu wel 1 kant op. Kan namelijk wel bellen met mijn oude/nieuwe nummer maar niet gebeld worden. Mijn iPhone kan hier trouwens niet zo goed mee omgaan. De telefoon app start en gaat weer uit.
Gebeld met T-mobile, nieuwe sim gekregen, zelfde probleem. Nu is er een "case" aangemaakt en wordt ik binnen 25! dagen teruggebeld. Dus ik gaf nogmaals aan dat ik niet bereikt kon worden en ook maar mijn mailadres gegeven!!

tja ik wacht nu dus al een paar daagjes, nog 2 weken te gaan (mogelijk)
  #28  
Oud 10-11-08, 13:32
iHansD iHansD is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Afferden
Berichten: 30
Standaard

Pff, een week te laat, talloze frustrerende telefoontjes naar de klantenservice waar je er elke keer achter komt dat niemand daar schijnt te weten waar ze het over hebben ben ik een week later dan toch eindelijk weer bereikbaar onder mijn eigen (oude) telefoonnummer. Een uurtje ervoor kreeg ik een mail van T-Mobile met excuses en de toezegging dat ze een creditnota van € 25 zullen verwerken
  #29  
Oud 10-11-08, 15:08
omikron777 omikron777 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 42
Standaard

Ik kom van Vodafone, de overgang heeft technisch perfect gewerkt, maar alleen dankzij een verschikkelijk administratief traject. De aangevraagde datum van nummerportering is niet goed verwerkt (ik vroeg datum x aan en kreeg een bevestiging voor datum y). Het koste maar liefst 5 telefoontjes naar de megadrukke klantenservice en een brief om het voor elkaar te krijgen.
Uitspraken zoals "ik kan wel een nieuwe datum aanvragen, maar die wordt waarschijnlijk afgekeurd", of "daar kan ik helaas niks aan doen, meneer" maken mij razend. De service bij TM is echt verschikkelijk.
  #30  
Oud 11-11-08, 00:00
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Overigens wel heel erg optimistisch als je blijkbaar een nummer gaat porteren waar je hele bedrijf van afhankelijk is,net in de drukste tijd bij de slechtste provider die we hebben in Nederland...zakelijk heb je toch zeker meer nummers mag ik hopen!

Ik heb nu net zelf de brief verstuurd naar T-Mobile om een oud KPN abonnement op te zeggen,en dat nummer aan mijn iPhone te koppelen,maar ik zorg wel dat ik bereikbaar blijf op andere telefoons!

Ik ben benieuwd hoe het bij mij afloopt.
  #31  
Oud 13-11-08, 19:10
Neocrown Neocrown is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Geen leed voor mij, abbo afgekocht bij Telfort dit aangegeven bij T-mobile, direct Iphone meegekregen, SMS gehad van Telfort voor nummerbehoud, T-mobile gebeld, brief gehad T-mobile voor overname en op de dag zoals geschreven vanuit T-mobile alles geregeld.....Dus te vreden
  #32  
Oud 19-11-08, 17:22
remix999 remix999 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 18
Standaard

bij mij 2 maanden geduurd, ondertussen geen werkende sim gehad :S
  #33  
Oud 20-11-08, 00:14
spelia spelia is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 4
Standaard

Na 15 dagen 4x bellen en meerdere malen gevraagd om bevestiging per mail is het gisteren toch eindelijk gelukt! Overigens zonder bevestiging van de kant van T-mobile...pfff
  #34  
Oud 04-09-09, 23:10
Restful Restful is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 4
Standaard

Heb een zakelijk abbo bij KPN. Deze loopt tot 18 september.
Ben op 17 augustus bij T-mobile shop geweest. Gaf aan dat ik met nummerbehoud wil verkassen van KPN naar T-mobile.
Zegt de verkoper dat dit geen probleem is maar dat ik eerst een iphone moet bestellen. Iphone besteld, 50 euro voorschot betaald. Ik vroeg wat hij wilde doen voor nummer behoud.
Ik moest van hem naar KPN winkel en mijn contract laten stoppen.
Ik zei dat ik graag mijn nummer wilde meenemen omdat dit een zakelijke telefoon is.
Toch moest ik naar KPN winkel. Gelukkig op loopafstand (Zuidplein in Rotterdam).
Men zegt tegen mij daar dat T-mobile zelf een aanvraag moet doen voor nummerbehoud en voor het opzeggen van mijn contract.
Dus weer terug naar T-mobile shop.
Zelfde shop medewerker zegt dat ik echt een brief moet schrijven om mijn abbo bij KPN op te zeggen.
Vertrouw de zaak niet en bel later op die dag met T-mobile klantenservice.
Het hele verhaal opnieuw verteld. Mijnheer aan de telefoon zegt dat ik echt een aanvraag moet doen voor nummer behoud en helpt mij telefonisch bij het invullen van deze aanvraag voor een zakelijke klant.
Onderaan staat dat je een tijdelijke T-mobile nummer moet hebben.
Ik vraag hoe het daarmee zit. Hij zegt dat zij dat zelf voor mij zouden regelen zoals zij dat ook zouden regelen met het namens mij opzeggen van mijn abbo bij KPN.
Als ik die invul en opstuur, zou ik binnen 5 dagen een bevestiging ontvangen van T-mobile dat alles in werking was gezet.
Na 10 dagen nog geen bericht.
Bel opnieuw klantenservice T-mobile en leg de situatie nu (enigzins licht geprikkeld) uit aan de dame van de klanten service. Deze zegt dat ik echt terug moet gaan naar de schop en daar een aanvraag moet doen voor nummerbehoud en dat zij mij een tijdelijke T-mobile nummer zouden geven puur voor het systeem.
Weer terug naar de shop en wacht totdat ik een ervaren verkoper kreeg.
Deze heeft aanvraag nummerbehoud zakelijke klanten voor mij gedaan, een tijdelijke T-mobile nummer gegeven en contract aanvraag opgesteld.
Vervolgens aaanvraag goedgekeurd. Zij zou mij bellen als mijn nummer werd overgenomen en als mijn iphone binnen zou zijn.
Ben vervolgens na 1 week gebeld dat het gelukt was met de aanvraag nummerbehoud en na 10 dagen gebeld dat de iphone binnen was.
Nu moet ik echter wachten tot 24 september. Want dan pas kan ik met mijn iphone gaan bellen.
Dit is mijn ervaring met T-mobile ivm aanvraag voor nummerbehoud.

Gr. Restful
  #35  
Oud 11-09-09, 14:37
migil migil is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Heb de iPhone 3GS besteld bij T-Mobile nadat ze me een aanbieding gaven om een nieuw abonnement te nemen omdat Orange (waar ik mijn vorige abonnement had) overgenomen wordt door T-Mobile.

Heel netjes de iPhone binnen 5 werkdagen binnen en ik vervolgens naar T-Mobile bellen om hem te activeren. Blijkt dat ik hem pas op 30 september (3 weken!) in gebruik kan nemen omdat op die datum mijn nummer van Orange naar T-Mobile wordt overgezet. Het is op een of andere manier niet mogelijk om de T-Mobile simkaart nu te activeren met het tijdelijke nummer dat daarbij hoort. De klantenservice vertelde zelfs dat dit met andere providers wel mogelijk is, enkel met Orange kan dat niet voor die datum geregeld worden. Nogal raar aangezien Orange nu bij T-Mobile hoort :S

Zit ik hier dus met een iPhone zonder dat ik er iets mee kan doen in de aankomende 3 weken.
  #36  
Oud 11-09-09, 15:21
kvu's schermafbeelding
kvu kvu is offline
• iOS 6.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

van KPN prepaid naar t-mobile:

Bij mij heeft het 5 maanden geduurd, 19 maart zou het gebeuren, 10 augustus had ik me nummer weer terug na 20x bellen met 1200, 3 brieven gestuurd en betaling voor de abonnement stopgezet, ondertussen kan ik nog geen sms berichten ontvangven na 10 augustus. inmiddels heb ik alweer 4x gebeld met 1200, binnenkort stop ik weer met betalen aan t-mobile en dan gaan ze echt actie ondernemen .
  #37  
Oud 11-09-09, 15:28
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Daarom neem ik om de 2 jaar dus een nieuw nr om dit gezeur te kunnen vermijden.
Ik was van Tmobile naar KPN gegaan en sinds 26 juni weer terug.

maar daarvoor dus altijd Tmobile gebeld en altijd een nieuw abbo genomen, zonder nr behoud.
  #38  
Oud 11-09-09, 16:09
lvt lvt is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Tja, het kan gelukkig ook relatief goed gaan. Ik ben in juli overgegaan van vodafone prepaid naar tmobile, het duurde drie weken (wel langer dan beloofd) nadat ik het formulier had opgestuurd (had al wel alle gegevens ingevuld bij bestelling iphone via webshop). Ik was op het moment van omzetting in het buitenland, en dat is allemaal zonder problemen verlopen.
  #39  
Oud 21-09-09, 14:07
Marc84 Marc84 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Wat zijn nu eigenlijk de juiste stappen voor nummerbehoud? Ik heb mijn huidige Vodafone abonnement opgezegd. Mijn nieuwe Iphone krijg ik volgende week. Het contract gaat pas in eind november. Ik heb via de Online Shop aangegeven dat ik nummerbehoud wil. Moet ik nu nog meer dingen regelen? Moet ik het formulier nummerbehoud nog invullen?
  #40  
Oud 22-09-09, 23:03
Restful Restful is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 4
Standaard

Er is een formulier voor Nummer Behoud. Deze moet u bij de shop laten invullen. Daarbij krijgt u een tijdelijke T-mobile nummmer (deze is geheel een formaliteit en wordt niet eens gebruikt). Zodra uw nummerbehoud aanvraag is goedgekeurd, moet T-mobile uw nummer overnemen vanaf het moment dat uw oude abbo afloopt en u krijgt u er een bericht over als het goed is.

Mvg, Restful
Reageren

Labels
contract, nummerbehoud, opzegtermijn



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Service bij nummerbehoud Pim_D Odido (T-Mobile) 3 29-08-10 14:03
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 08:57
iPhone 3G: Unlock bij T-Mobile maar geen T-Mobile klant? sanders Unlock 10 29-04-10 18:07
Nummerbehoud KPN->Vodafone? Rub3n Vodafone 3 21-02-10 23:50
Nummerbehoud iNtalex Koopinformatie Nederland 4 02-07-08 12:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.