//

nummerbehoud leed bij t-mobile

nummerbehoud leed bij t-mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hee, Sinds 19 oktober, 2 weken geleden, heb ik een i-150 iphone 3Gs aangeschaft. Mij is verteld dat mijn Tmobiel abb. in zou gaan als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 30-10-09, 22:41
Depje Depje is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Thumbs down Nummerbehoud en startdatum Contract

Hee,

Sinds 19 oktober, 2 weken geleden, heb ik een i-150 iphone 3Gs aangeschaft. Mij is verteld dat mijn Tmobiel abb. in zou gaan als mijn oude abbonement is afgelopen, ik had dus nummerbehoud aan gevraagd. Netjes staat dit in het contract. Er staat duidelijk; Wensdatum nummerbehoud: 19 november 09. Tevens staat er in het contract: Activeringsdatum aansluiting: Op Datum Nummerportering (zelfde als nummerbehoud?)

Tevens heb ik mijn iphone alleen gebruikt met SIMLOCK actief en via Wi-Fi thuis. Als ik op internet wil zonder Wi-Fi geeft hij aan dat ik geen verbinding kan maken wat dus een goed teken is dat ik geen extra kosten maak..

Op 23 oktober krijg ik een Smsje van Tmobile op mijn huidige nummer:

Uw aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd. op 19-11-2009 wordt het nummer overgezet naar T-Mobile. Voor meer info bel blablabla.

Nu heb ik de dag erna een Envelop met contractbevestiging gekregen en daar staat duidelijk in: StartDatum: 16 Februari 2010!

Maar dat kan toch nooit? Ook al zou het 3 maand opzegtermijn zijn. dan is dat allang voorbij. Wat kan ik het beste doen? voor vragen verwijzen ze me door naar de tmobile site. maar als ik mij registeren wil kan dat niet want mijn nummer staat nog niet in het systeem geeftie dan aan.

Iemand Ideeën?

Alvast Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #62  
Oud 30-10-09, 22:50
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depje Bekijk bericht
Hee,

Sinds 19 oktober, 2 weken geleden, heb ik een i-150 iphone 3Gs aangeschaft. Mij is verteld dat mijn Tmobiel abb. in zou gaan als mijn oude abbonement is afgelopen, ik had dus nummerbehoud aan gevraagd. Netjes staat dit in het contract. Er staat duidelijk; Wensdatum nummerbehoud: 19 november 09. Tevens staat er in het contract: Activeringsdatum aansluiting: Op Datum Nummerportering (zelfde als nummerbehoud?)

Tevens heb ik mijn iphone alleen gebruikt met SIMLOCK actief en via Wi-Fi thuis. Als ik op internet wil zonder Wi-Fi geeft hij aan dat ik geen verbinding kan maken wat dus een goed teken is dat ik geen extra kosten maak..

Op 23 oktober krijg ik een Smsje van Tmobile op mijn huidige nummer:

Uw aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd. op 19-11-2009 wordt het nummer overgezet naar T-Mobile. Voor meer info bel blablabla.

Nu heb ik de dag erna een Envelop met contractbevestiging gekregen en daar staat duidelijk in: StartDatum: 16 Februari 2010!

Maar dat kan toch nooit? Ook al zou het 3 maand opzegtermijn zijn. dan is dat allang voorbij. Wat kan ik het beste doen? voor vragen verwijzen ze me door naar de tmobile site. maar als ik mij registeren wil kan dat niet want mijn nummer staat nog niet in het systeem geeftie dan aan.

Iemand Ideeën?

Alvast Bedankt!

Bel ze es ?

Laatst gewijzigd door WDS001; 30-10-09 om 22:54. Reden: quote toegevoegd, is duidelijker na samenvoegen
  #63  
Oud 30-10-09, 22:56
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

// Discussies samengevoegd.
  #64  
Oud 06-11-09, 11:27
hopjesvla hopjesvla is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 16
Standaard

ik wacht nu ruim 3 weken op mijn nummerbehoud, tot 2 keer toe is het afgewezen omdat ik zgn bij een andere provider zou zitten dan opgegeven! ik heb bij beide afwijzingen gebeld dat ik gefrustreerd was over de service, en toen werd mij verteld dat ze het zo spoedig mogelijk zouden helpen.
2 weken later nog steeds niets gehoord of gemerkt, dus ik besluit te bellen. vervolgens krijg ik te horen dat de aanvraag nog steeds niet verwerkt is en nog open staat, dat betekend ze hebben er niet meer naar omgekeken sinds ik 2x gebeld heb!
en daar moet ik nota bene zelf voor bellen om het proces te starten

SLECHTE SERVICE
  #65  
Oud 06-11-09, 14:51
Depje Depje is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

Jaa inmiddels ben ik er ook achter dat de T-mobile service niet echt geweldig is. maja niks aan te doen nu Tmobile nog monopoly op Iphone heeft..
  #66  
Oud 07-11-09, 17:36
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Ja, het is echt een ***** bedrijf met slechte service die bewust probeert hun klanten weg te jagen //sarcasm off


@hopjesvla

Je zit zeker bij telfort, of een andere serviceprovider die zij hebben? Telfort heeft al wekenlang een storing, alle NP's worden onterecht afgewezen, hier kan tmobile helemaal niets aan doen. Heb jij wel eens bij een bedrijf gewerkt met 5 miljoen klanten? Het is bij KPN/vodafone echt niet anders.

@depje

De datum in je contract bevestiging is de ingangsdatum als er helemaal geen np wordt aangevraagd = 4 maanden na aansluiten contract. Jouw nummer gaat gewoon op 19/11 over... Je flamed dus volledig zonder reden!

Laatst gewijzigd door Scoes; 07-11-09 om 17:43.
  #67  
Oud 07-11-09, 19:48
hopjesvla hopjesvla is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 16
Standaard

nee ik zit bij kpn prepaid, maar ze moeten gwoon niks beloven als ze het ook niet waar kunnen maken. zeg dan gwoon de waarheid denk ik dan
  #68  
Oud 09-11-09, 13:43
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Niet iedereen is altijd op de hoogte van lopende storingen. We zijn allemaal mensen
Niet de waarheid vertellen stel ik gelijk aan liegen, en dat is hier gewoon niet aan de orde.

Wil ik ernaar kijken zul je even je tijdelijk en te behouden nummer moeten pb'en.
  #69  
Oud 20-11-09, 10:41
Guppyfriend Guppyfriend is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 7
Standaard

Hoi,

ik ben nieuw hier, en heb een vergelijkbare vraag.

Op 14-11-2009 heb ik bij The Phonehouse een iPhone 3Gs 16GB behaald, met i-150 abonnement en nummerbehoud. Ik had een inmiddels verlopen Hi-abonnement, dus ik had nog maar een maand opzegtermijn.
Mijn aanvraag nummerbehoud is inmiddels goedgekeurd, en op 21-12-2009 zal er nummerportatie plaatsvinden van Hi naar T-mobile.
Gisteren ontving ik per post de bevestiging van het contract. Daarin is te lezen dat de startdatum contract 14-03-2010 is...?!

Wat betekent dit?
Kan ik op 21-12-2009 mijn iPhone in gebruik nemen?
Maak ik dan al gebruik van het door mij afgesloten i-150 abonnement?

Sorry voor de stortvloed aan vragen, maar ik vind het erg verwarrend... Ik hoop dat iemand er antwoord op heeft.
  #70  
Oud 20-11-09, 14:15
Depje Depje is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

@ guppyfriend:
Ik had precies hetzelfde probleem als jou en mijn abb. is gister in gegaan. Nummerbehoud werkt allemaal perfect. Ik gebruik mijn iPhone nu normaal met internet overal etc. en er is mijn ook verteld dat mijn abbonnemnet gewoon in gaat op het moment dat mijn nummebehoud in gaat dus ja. Bij mij werkt alles naar behoren nu
  #71  
Oud 20-11-09, 14:30
Guppyfriend Guppyfriend is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 7
Standaard

@Depje,

oh echt? Dus ik kan er in feite van uitgaan dat 21-12-2009 mijn abonnement ook geactiveerd is. Dan zul je mij niet horen!

Maar ik vind het wel dat het erg verwarrend wordt vermeldt op de contractbevestiging...
  #72  
Oud 20-11-09, 14:32
Depje Depje is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

Jup zo is het dnek ik wel! lijkt me sterk dat ze je 3 maanden zonder abb. late zitten want mijn mijn oude simkaart kan ik nu helemaal niks meer dus ik MOET mijn iphone nu wel gebruiken! haha niet dat ik dat erg vindt;p
  #73  
Oud 20-11-09, 14:51
Guppyfriend Guppyfriend is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 7
Standaard

Kan me voorstellen dat je dan niet erg vind. Ik zit ook met spanning te wachten, hahaha. Eind goed al goed voor jou dus. Ik hoop dat dat voor mij ook geldt!
  #74  
Oud 23-11-09, 14:38
kc311 kc311 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard

Is dit probleem genoeg om je contract te laten ontbinden? Ik kom van Telfort en ga naar T-mobile. Ben het helemaal zat om al 2 maanden van het kastje naar de muur gestuurd te worden en nog steeds met 2 telefoons en 2 abonnementen rond te lopen. Wil er liever maar helemaal vanaf. Kan dat?
  #75  
Oud 23-11-09, 15:14
Depje Depje is offline
• iOS 12.4
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 12
Standaard

Ik vrees dat dat niet gaat omdat je je contract hebt GETEKEND ;p en je telefoon al in gebruik is geweest.
  #76  
Oud 23-11-09, 15:34
kc311 kc311 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 2
Standaard

Ja uiteraard. Maar bij slecht bereik heb je bijvoorbeeld een geldige reden om het contract te ontbinden. Is slechte service en zorgen voor hoge kosten (want 2 abonnementen) ook een geldige reden voor ontbinding?
  #77  
Oud 23-11-09, 18:09
KiMZz KiMZz is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guppyfriend Bekijk bericht
@Depje,

oh echt? Dus ik kan er in feite van uitgaan dat 21-12-2009 mijn abonnement ook geactiveerd is. Dan zul je mij niet horen!

Maar ik vind het wel dat het erg verwarrend wordt vermeldt op de contractbevestiging...
Dat er een andere datum op je contractbevestiging staat kan wel kloppen, die datum is namelijk exact 4 maanden later dan je aanvraagdatum abonnement. Dit omdat na 4 maanden hoe dan ook het contract van T-Mobile in gaat, nummerbehoud of niet. Wanneer er nummerbehoud plaats vindt voor die datum wordt die dag gewoon je startdatum.
Maar omdat de contractaanvraag feitelijk los staat van de nummerbehoudaanvraag krijg je dit te zien. Beetje verwarrend, maar niks om je zorgen over te maken!
  #78  
Oud 26-11-09, 10:51
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

@kc311

Nee. Moet ik je helpen mag even een pb sturen.
  #79  
Oud 01-12-09, 10:59
Dirk91 Dirk91 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kc311 Bekijk bericht
Ja uiteraard. Maar bij slecht bereik heb je bijvoorbeeld een geldige reden om het contract te ontbinden. Is slechte service en zorgen voor hoge kosten (want 2 abonnementen) ook een geldige reden voor ontbinding?
Dit heb ik twee jaar geleden ook laten doen inderdaad. Dit moet je echter wel snel doen. Want als je na twee maanden aan komt zetten met "ik heb geen bereik", dan zullen ze dat als slechte smoes ervaren. Bel meteen op!
  #80  
Oud 21-03-10, 18:13
shirley' shirley' is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Rijswijk
Berichten: 14
Standaard

Ik ga binnenkort een iPhone aanschaffen, nummerbehoud leek me eerst perfect maar ik hoor er echt heel veel negatieve dingen over.. Ik zit nu bij Vodafone, al zo'n 5 jaar. Heb de eerste 2 jaar een abonnement gehad, daarna gewoon prepaid. Ik ga denk ik even aan de verkoper vragen wat hem het beste lijkt! Heb helemaal geen zin in gedoe, en ik denk dat ik toch voor een nieuw nummer ga, zodat ik hem ook meteen op m'n verjaardag kan gebruiken enzo, een nieuw nummer went toch wel snel.
Reageren

Labels
contract, nummerbehoud, opzegtermijn



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Service bij nummerbehoud Pim_D Odido (T-Mobile) 3 29-08-10 15:03
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57
iPhone 3G: Unlock bij T-Mobile maar geen T-Mobile klant? sanders Unlock 10 29-04-10 19:07
Nummerbehoud KPN->Vodafone? Rub3n Vodafone 3 22-02-10 00:50
Nummerbehoud iNtalex Koopinformatie Nederland 4 02-07-08 13:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:13.