//

Internet alleen port 80??? Manier om te omzeilen?

Internet alleen port 80??? Manier om te omzeilen? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een gejailbreakte iphone, met een t-mobile i300 abonement. Het internet hierbij is behoooooorlijk snel, en wil deze dus ook gaan gebruiken voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-12-08, 19:57
zik zik is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard Internet alleen port 80??? Manier om te omzeilen?

Hallo,

Ik heb een gejailbreakte iphone, met een t-mobile i300 abonement. Het internet hierbij is behoooooorlijk snel, en wil deze dus ook gaan gebruiken voor lange ritten in de trein bijvoorbeeld. Zodat ik internet op mijn laptop heb. Ik doe nu mijn iphone als modem gebruiken via het programma: PdaNET. En dat werkt prima, echter kan ik alleen op port 80 dingen doen. Alleen surfen werkt dus, en voor de rest helemaal niets. Geen msn, geen world of warcraft etc etc.. Ik neem aan dat dit probleem allang bij andere ook aan het licht is gekomen, en ben benieuwd of er een manier is om toch andere porten te gebruiken dan alleen 80. Volgens mij kan dit wel namelijk en wordt dit port mapping genoemd? Maar ik ben daar nog niet helemaal in thuis.

Ik heb via www.auditmypc.com een port scan gedaan, en daar komt het volgende uit:
Citaat:
tcp 80 HTTP. Standard web service port. Exchange is cleartext; use https (443) for sensitive data transfers.
Trojans or Viruses known to use this port are: 711 trojan (Seven Eleven). AckCmd. Back End. Back Orifice 2000 Plug-Ins. Cafeini. CGI Backdoor. Executor. God Message. Hooker. IISworm. MTX. NCX. Noob. Ramen. Reverse WWW Tunnel Backdoor. RingZero. RTB 666. Seeker. WAN Remote. Web Server CT. WebDownloader.

tcp 22 pcAnywhere Status. Default udp status port for v2.0 thru v7.51; plus CE. Versions v8+ on use tcp 5631 & udp 5632.
Trojans or Viruses known to use this port are: Adore sshd. Shaft.
Oftewel alleen port 80 en 22 zijn open.

Ik heb t-mobile klantenservice erover gebeld, en die zegt dat apple alles afsluit en zorgt dat je alleen 80 kan gebruiken. Dat vindt ik frapant, want volgens mij doet t-mobile dit zelf.. Ik heb namelijk voordat mijn i300 abonement inging, eerst nog 1 maand met me vorige abonement rondgelopen in de iphone, en daar had ik T-mobile Web n Walk internet bij... En daarmee had ik dus ook via me gejailbreakte iphone en met gebruik van PdaNet hem gebruikt als modem. En toen kon ik WEL gewoon alles gebruiken. (msn,world of warcraft etc etc). Het ligt dus zowiezo niet aan het programma of wat dan ook die ik gebruik om me iphone als modem te gebruiken. Omdat die het met het vorige abonement gewoon prima deed. En aan de iphone zelf ligt het dus ook niet. Ondanks t-mobile klantenservice beweert van wel.

Mijn vraag is nu, is er een manier om toch andere ports te gebruiken? Ik ben geen nieuweling in het gebruik van computers, alleen met porten heb ik nog nooit lopen klooien eigenlijk. WoW gebruikt bijvoorbeeld port 3274. Is er dus een manier om toch die port te kunnen gebruiken?


Bij voorbaad dank


p.s. Antwoorden als: Ja msn kan je ook gebruiken via webmessenger die wel op port 80 draait, heb ik eerlijk gezegd niet zo veel aan. Bedankt voor de moeite maar het probleem en vraagstuk is hoe ik andere porten dan 80 kan bereiken/gebruiken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-12-08, 22:44
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

PDAnet beperkt de poorten tot poort 80 (het zal wel een simpele proxy zijn). Normaliter zijn er geen blokkades vanuit T-Mobile of je iPhone. Anders kun je ook niet mailen (met/zonder SSL/TLS) op de standaard poorten om maar eens wat te noemen.
  #3  
Oud 20-12-08, 13:11
zik zik is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard

Hoe kan het dan dat hij eerst via pdanet wel werkte met mn vorige internet abo, en met deze niet. Welke manier raad jij dan aan? Gewoon openssh en dan manual proxy
  #4  
Oud 11-08-09, 13:09
frenny frenny is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 4
Standaard

is het misschien een licentie probleem? als de lic. van pdanet niet of niet goed aanwezig is wordt je beperkt tot ports 21 en 80....
  #5  
Oud 11-08-09, 14:36
doezel doezel is offline
• iOS 11.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 11
Standaard

gewist....

Laatst gewijzigd door doezel; 11-08-09 om 14:59. Reden: hmmm......
  #6  
Oud 12-08-09, 15:37
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Doe even je speedmanager uitzetten!
http://speed.t-mobile.nl/
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gebruik alleen Wi-Fi toch kosten internet wil Wi-Fi 7 26-12-11 16:04
Iphone 1 internet alleen via Wi-Fi niet via Telfort dominique mol Wi-Fi 7 28-09-10 21:30
intertoys bied Iphone aan alleen via internet misskuss Koopinformatie Nederland 2 30-01-10 00:13
Internet alleen via inloggen pvanvugt Wi-Fi 3 09-11-09 21:54
Internet connetie alleen nog via Wi-Fi?? sierkzee Wi-Fi 3 30-07-08 17:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.