//

Verkeerde abbo gekozen?

Verkeerde abbo gekozen? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb na lang wikken en wegen toch een iPhone gekocht, volgens de beste aanbieding, van GSMTRACK.nl afgelopen dinsdag. Veel gelezen over de functies, met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-03-09, 11:12
sderuiter sderuiter is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Angry Verkeerde abbo gekozen?

Ik heb na lang wikken en wegen toch een iPhone gekocht, volgens de beste aanbieding, van GSMTRACK.nl afgelopen dinsdag. Veel gelezen over de functies, met name Visual Voicemail en Hotspots, dus ik moest zeker een T-mobile abbo.

Ik zag onderstaande banner staan op hun site:


(zie de huidige homepage van GSMTRACK op maandag 16 maart 2009, 12:05 http://gsmtrack.nl/)

Ik heb uiteindelijk deze aanbieding gekocht (EUR 39, 3G 16GB, hoesje, autolader). Echter, toen ik gister de Visual Voicemail wilde instellen, lukte dat niet. Toen ik vanochtend het nieuwsbericht op iphoneclub.nl bekeek over aanbiedingen, begreep ik waarom!!!

Met het Relax-300 abbo zit helemaal geen Visual Voicemail, onbeperkt hotspots en onbeperkt internet (relax is beperkt tot 2GB per maand).

Ik heb met t-mobile gebeld, maar zij willen het contract niet omzetten naar een i-150, want dat zou een verlaging zijn en dat doen ze niet.

Kan iemand bevestigen dat een Relax abbo geen toegang heeft tot de hotspots (gratis, want betaald zal het zeker lukken).

Hoe groot is de kans dat mijn abbo toch nog wordt omgezet naar een echt iPhone abbo?

sderuiter

Laatst gewijzigd door sderuiter; 16-03-09 om 12:05.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-03-09, 15:29
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

0, iig niet naar een i-150.

Je hebt geen toegang tot hotspots (althans niet gratis) en je zal niet worden omgezet naar een relax 300. Bel je terug en vraag je om een i-300, wordt je gewoon omgezet.
  #3  
Oud 16-03-09, 16:25
sderuiter sderuiter is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Standaard

Dank voor het antwoord. Dat is ook precies wat t-mobile klantenservice mij vertelde. Maar dat wil ik uiteraard niet, want dat levert EUR 13.95 maandelijkse kosten extra op. Overzetten op I-150 schijnt niet te kunnen.

Ik blijf erbij dat dit geen redelijke voorstelling van zaken is, want bij dit relax-300 abbo (zoals geadviseerd door gsmtrack) heb je geen "onbeperkt" 3G internet (want lagere snelheid na 2GB data) en geen "gratis" T-mobile hotspots.

Eens?
  #4  
Oud 16-03-09, 16:32
ruudvroon ruudvroon is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Betuwe
Berichten: 12
Standaard

Ik denk dat je het niet via T-Mobile moet spelen, maar via GSMTrack (als je je iPhone daar besteld hebt). Zij hebben je immers verkeerd voorgelicht, ook ligt het eraan hoelang je je telefoon al hebt. Als dat nog maar kort is moet je ook even kijken naar de wet kopen op afstand. Misschien zitten daar nog wat mogelijkheden. Ik ben er iig zeker van dat t-mobile niets voor je zal gaan doen.
  #5  
Oud 16-03-09, 16:53
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Nee, je kunt bij tmobile niet in maandbedrag omlaag, mits dit bedrag minder dan 2.50 is.

Oneens, je krijgt wel degelijk onbeperkt 3G internet. Na 2 gig wordt je snelheid omlaag gezet naar 384 kbit, wat nog steeds 3G is. En je krijgt idd geen hotspot toegang.

Relax 300 = 34.50
WW buisness (2 mbit met data limiet van 2 gig!!) = 34.95
300 smsjes = zeg max 9.95 als je realistisch bent
onbeperkt hotspot toegang: 16.95 binnen nederland.

Totaal prijs aan diensten: 96 euro 40 cent

Hierboven opgesomt de diensten die je krijgt op een i300, ZONDER onbeperkt 2 mbit maar verlaging na 2 gig.


I-300 (44.95) is een ****ing spotgoedkope aanbieding man, zet gewoon om........
  #6  
Oud 16-03-09, 20:10
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sderuiter Bekijk bericht
Dank voor het antwoord. Dat is ook precies wat t-mobile klantenservice mij vertelde. Maar dat wil ik uiteraard niet, want dat levert EUR 13.95 maandelijkse kosten extra op. Overzetten op I-150 schijnt niet te kunnen.

Ik blijf erbij dat dit geen redelijke voorstelling van zaken is, want bij dit relax-300 abbo (zoals geadviseerd door gsmtrack) heb je geen "onbeperkt" 3G internet (want lagere snelheid na 2GB data) en geen "gratis" T-mobile hotspots.

Eens?
Als jij iets bij een (online)dealer regelt, moet jij het daar ook afhandelen. Ook als het gaat om problemen die daar uit voort komen. Ik zal nooit online zaken doen als het gaat om telefonie, je hebt altijd gelazer. Je hebt een goedkoop abonnement maar daar lever je wel wat voor in. Je kan je abonnement natuurlijk omzetten naar een i-300, dan heb je alle functies maar dan ben je qua maand bedrag duurder uit.

Externe T-Mobile dealers verdienen sowieso dik op klanten die via een aanbieding worden aangesloten bij hun.

Succes
  #7  
Oud 16-03-09, 22:25
sderuiter sderuiter is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruudvroon
Ik denk dat je het niet via T-Mobile moet spelen, maar via GSMTrack (als je je iPhone daar besteld hebt). Zij hebben je immers verkeerd voorgelicht, ook ligt het eraan hoelang je je telefoon al hebt. Als dat nog maar kort is moet je ook even kijken naar de wet kopen op afstand. Misschien zitten daar nog wat mogelijkheden. Ik ben er iig zeker van dat t-mobile niets voor je zal gaan doen.
Dank. Op de site van gsmtrack staat wel het volgende:


De afkoelingsperiode geldt niet indien:

Het betreffende toestel aantoonbaar gebruikt is. ( gebruikssporen / belminuten / downloads / foto's / video's / beschermfolie verwijderd.
Het betreffende toestel buiten de 14 werkdagen bij ons retour komt.
De verpakking niet meer in originele staat is. ( doos kapot / geen plastic zakjes etc )


Ik heb uiteraard gebeld met het toestel en apps gedownload en gekocht en gesynchroniseerd. Vraag is hoeverre ik dan nog aanspraak kan maken op de afkoelingsperiode.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SneakerStyle Bekijk bericht
Als jij iets bij een (online)dealer regelt, moet jij het daar ook afhandelen. Ook als het gaat om problemen die daar uit voort komen. Ik zal nooit online zaken doen als het gaat om telefonie, je hebt altijd gelazer. Je hebt een goedkoop abonnement maar daar lever je wel wat voor in. Je kan je abonnement natuurlijk omzetten naar een i-300, dan heb je alle functies maar dan ben je qua maand bedrag duurder uit.

Externe T-Mobile dealers verdienen sowieso dik op klanten die via een aanbieding worden aangesloten bij hun.

Succes
Dank voor alle antwoorden. Ik sprak vanmiddag nog een t-mobile helpdesk medewerker die even had meegekeken op de site van gsmtrack en mij wel gelijk gaf (maar daar gaat de kachel niet van roken...).

Zijn er nog extra kosten verbonden aan de upgrade naar I-300?

Laatst gewijzigd door sderuiter; 16-03-09 om 22:28.
  #8  
Oud 16-03-09, 23:29
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Nee is gratis, even de klantenservice bellen en je bent klaar.
  #9  
Oud 21-03-09, 17:39
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sderuiter Bekijk bericht
Dank. Op de site van gsmtrack staat wel het volgende:


De afkoelingsperiode geldt niet indien:

Het betreffende toestel aantoonbaar gebruikt is. ( gebruikssporen / belminuten / downloads / foto's / video's / beschermfolie verwijderd.
Het betreffende toestel buiten de 14 werkdagen bij ons retour komt.
De verpakking niet meer in originele staat is. ( doos kapot / geen plastic zakjes etc )
Daar zou ik de wet koop op afstand nog even goed over nalezen. Volgens mij is dit namelijk onwettig. De gestelde termijn van 14 werkdagen is al heel wat meer dan die de wet koop op afstand stelt.

Overigens is het omzetten naar een i-300 abonnement voor iemand die hoofdzakelijk belt helemaal niet goedkoop maar juist heel erg duur omdat je er per maand een 15 euro meer moet betalen. Dat rechtvaardigt dan al niet meer de weinige extra's die er bij dat abonnement zitten.
  #10  
Oud 22-03-09, 20:45
3kes 3kes is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard

Bah, wat een geklier zeg! Hopelijk krijg je het goed voor elkaar!

Gisteren bij the Phonehouse ook een tmobile - iphone abo afgesloten en in eerste instantie wilde ik de aanbieding van de site met Relax 300 abo omdat het toestel daar gratis bij zat.

De verkoper kwam (achteraf gelukkig) meteen met de i150 abo naar voren en kreeg daar ook de korting (79 euro) op bij inlevering van een oud toestel.

I.v.m. werk ben ik veel op stations aanwezig dus het is erg prettig dat de hotspots dan bruikbaar (lees bij de prijs in) zijn.

Nu nog tot juni wachten, dan is m'n oude tele2 abo ten einde....

Meteen een offtopic vraag, de iphone + nieuwe sim heb ik wel al meegekregen maar omdat het abo pas in juni ingaat kan ik er nog niet veel mee. Zou ik de iphone al wel kunnen activeren? Dan kan ik de iphone vast inrichten en thuis wless internetten.

Alvast bedankt!
  #11  
Oud 22-03-09, 21:19
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Dat activeren zou geen probleem moeten zijn volgens mij. Heb hier op het forum van meer mensen gelezen dat ze 'm al konden gebruiken als een iPod Touch totdat hun abo in gaat.
  #12  
Oud 28-03-09, 21:08
Jacqie Jacqie is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 54
Standaard

Ik heb zelf ook verkeerd abo eerst afgesloten. Wel bij T-mobile zelf maar ook geen i-abo.
Als leek heb je er weinig verstand van. Gelukkig kon dat wel gewoon worden omgezet.
Maar ik denk dat zo'n winkel wel wordt geacht je te wijzen op de mogelijkheden. Zo werkt visual voicemail ook niet met de andere abonnementen.
En je onbeperkte 3G internet is inderdaad niet erg onbeperkt. En maar 1 mbit hooguit. Het i-abo (150/300 etc.) is enige T-mobile abonnement met 2 mbit.
Ik zou bij de webwinkel eens keihard gaan klagen. En kaart het eens aan bij de consumentenbond (lid zijn loont absoluut!) en Thuiswinkelwaarborg.
Geen echt onbeperkt internet en beperkte mogelijkheden (zoals geen visual voicemail) zijn best aardige argumenten.
  #13  
Oud 29-03-09, 18:11
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Eeuh Jacqie?
Je hebt zelf je handtekening gezet onder dat contract?
Uiteraard heeft de winkel een voorlichtende functie maar het is altijd verstandig om jezelf ook even in te lezen voor je een contractuele verplichting van 2 jaar aangaat.

En je onbeperkte 3G is wel degelijk onbeperkt. Je mag 2 gig downloaden voordat je in snelheid omlaag wordt gezet, er worden dus nooit extra kosten berekend. Overgens zit ik sinds 29 juli totaal pas op 3.2 gig, dus die 2 gig in de maand haal je nooit.
Een neem van mij aan, op de meeste plekken is de dekking dusdanig dat je het verschil tussen 1 of 2 mbit helemaal niet zult merken.
Verder vind ik de opmerking "maar 1 mbit hooguit" totaal niet terecht, dit is een respectabele snelheid voor over een mobiel netwerk!
  #14  
Oud 04-04-09, 03:52
Jacqie Jacqie is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 54
Standaard

Nee ik heb niet eens getekend Scoes. Kwam met een zakelijk abonnement met meerdere gebruikers vanaf Orange en alles is telefonisch geregeld.
Dus vraag je de adviseur om de beste opties aan de hand van je wensen.
Het i-abo werd niet genoemd.

Natuurlijk is 1 mbit best snel. Ik heb voor ik overging een maand m'n web 'n walk plus kaart erin gehad. Maar ik merk toch flink verschil in snelheid.
En 2 jarig contract. Wie weet is de snelheid over een jaar wel flink verbeterd.
  #15  
Oud 04-04-09, 16:55
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Als je het mondeling hebt goedgekeurd dan is dat hetzelfde als het tekenen van een contract. Ook mondeling is bindend. Helaas ook een truc waar heel veel kloothommels misbruik van weten te maken en mensen zo in de luren leggen waardoor die ineens met iets opgescheept zitten wat ze niet willen. Feitelijk moet je telefonisch dus altijd weigeren en verzoeken om het per papier te doen, voorkomt de nodige ellende.
  #16  
Oud 04-04-09, 18:17
Jacqie Jacqie is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 54
Standaard

Ja weet ik maar om even aan te geven dat je niet altijd tekent dus.
In dit geval kreeg ik de contracten per mail. Je hoeft ze dus alleen niet getekend te retourneren maar de voorwaarden enzo zijn wel duidelijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gewoon tmobile abbo omzetten in iPhone abbo Guest-20201028093429 Odido (T-Mobile) 4 19-01-10 21:26
In plaats van iphone abbo - sim only abbo taipie Odido (T-Mobile) 1 14-08-08 09:51
Huidig abbo, kan ik nu een iPhone abbo afsluiten? Duivenman Odido (T-Mobile) 15 18-07-08 18:47
Wi-Fi verbinding thuis niet automatisch gekozen Frankie Archief 4 10-01-08 14:27
Wi-Fi verbinding thuis niet automatisch gekozen Frankie Archief 0 08-01-08 21:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.