//

Contract ontbinden en iPhone terug of 20% korting?

Contract ontbinden en iPhone terug of 20% korting? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Door slechte dekking in Groningen en Amsterdam heeft T-Mobile mij twee opties aangeboden: - 20% korting op abonnement voor rest contractperiode (20 maanden) - contract ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-05-09, 21:48
Tynian Tynian is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 16
Question Contract ontbinden en iPhone terug of 20% korting?

Door slechte dekking in Groningen en Amsterdam heeft T-Mobile mij twee opties aangeboden:

- 20% korting op abonnement voor rest contractperiode (20 maanden)
- contract ontbinden, maar dan wel de iPhone terug

Mijn dilemma: ik heb de iPhone al sinds november (vervroegd gekregen) en ben er aardig aan gewend (adressen, agenda, etc.). Daarnaast zit er een klein kapitaal aan aangeschafte apps in.

Als ik de iPhone teruggeef, ben ik eigenlijk financieel slecht uit. Maar die korting levert ook niets op. Voor 4 euro minder per maand heb ik dan nog steeds geen bereik.

Wat denken jullie hierover?

Nog een idee: wachten met ontbinden tot juni en hopen op nieuwe iPhone?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-05-09, 10:10
nixoo's schermafbeelding
nixoo nixoo is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik zeg, contract ontbinden en gaan naar de enige andere winkel in NL die import iphones levert zonder simlock (mag je de naam noemen op dit forum?).

Ik had dezelfde problemen en heb nu een ander abo ge-unlockte Iphone, gewoon via de dealer.
  #3  
Oud 31-05-09, 10:55
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tynian Bekijk bericht
Door slechte dekking in Groningen en Amsterdam heeft T-Mobile mij twee opties aangeboden:

- 20% korting op abonnement voor rest contractperiode (20 maanden)
- contract ontbinden, maar dan wel de iPhone terug

Mijn dilemma: ik heb de iPhone al sinds november (vervroegd gekregen) en ben er aardig aan gewend (adressen, agenda, etc.). Daarnaast zit er een klein kapitaal aan aangeschafte apps in.

Als ik de iPhone teruggeef, ben ik eigenlijk financieel slecht uit. Maar die korting levert ook niets op. Voor 4 euro minder per maand heb ik dan nog steeds geen bereik.

Wat denken jullie hierover?

Nog een idee: wachten met ontbinden tot juni en hopen op nieuwe iPhone?
Je zou ook nog even kunnen wachten op de 3.0 voordat je overgaat op contractbreuk of korting. Er zit een nieuwe baseband in en wellicht verhelpt dat je probleem.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #4  
Oud 31-05-09, 16:48
iBoss iBoss is offline
• iOS 4.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 35
Standaard

Ik zou ook eventjes wachten op 3.0 en die nieuwe baseband

off topic: ik ben ook in groningen maar geen problemen met bereik altijd volle bereik en 3g.
  #5  
Oud 01-06-09, 20:18
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iBoss Bekijk bericht
Ik zou ook eventjes wachten op 3.0 en die nieuwe baseband

off topic: ik ben ook in groningen maar geen problemen met bereik altijd volle bereik en 3g.
En hier nog eentje..... Hardwareprobleem?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #6  
Oud 02-06-09, 15:31
Mindfield Mindfield is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Best
Berichten: 56
Standaard

Ik zit met ongeveer dezelfde situatie. Nauwelijks bereik, geen 3G enz. Ik kon 3 maanden 50% korting krijgen of abonnement opzeggen en telefoon terug sturen (en geld terug krijgen).

Ik heb het opgezegd, ik koop wel een iPhone met HI. Is in totaal 70 euro duurder, maar boeiend, ik kan ten minste bellen.
  #7  
Oud 02-06-09, 17:03
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

Heb ook contact met tmobile gehad. Heb buiten altijd 3G bereik in mijn omgeving (Monster), alleen binnen valt het vrijwel altijd weg. Het antwoord was van t-mobile dat ze bereik binnnen gebouwen niet garanderen en ze niets voor me konden doen.
Maar met mijn nokia had ik altijd 3G bereik met tmobile. Ook binnen. Zeiden ze: "ja dat kan ook aan het toestel liggen". Maar tmobile levert toch ook het toestel?
  #8  
Oud 02-06-09, 17:14
Mindfield Mindfield is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Best
Berichten: 56
Standaard

Het zou onder andere aan de firmware kunnen liggen, als je deze eens update naar 2.2.1, zal sowieso wel iets schelen.

Ik wacht gewoon tot de nieuwe iPhone uit is en koop die simlockvrij met een abonnement van Hi. Tot die tijd neem ik wel een prepaid kaartje.
  #9  
Oud 02-06-09, 17:20
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

sorry profiel was nog oud, maar ik heb de nieuwste firmware. Misschien dat hier met firmware 3.0 verandering in komt?
  #10  
Oud 02-06-09, 17:23
Mindfield Mindfield is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Best
Berichten: 56
Standaard

Wie weet, afwachten lijk me. Het kan ook aan het netwerk van T-Mobile liggen, daarvan wil de dekking nog wel wat veranderen. Zo had ik toen ik m'n iPhone net had op de hele weg naar huis 3G, en nu valt hij telkens uit.
  #11  
Oud 03-06-09, 00:28
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

dus dat zou je kunnen krijgen als het niet goed werkt?
hmm heb zelf er niet veel verstand van want heb net 1 week de telefoon.

zelf ook een probleem. De hele week nog geen probleem gehad maar sinds vandaag helemaal Geen Service. Iemand die weet waar aan het ligt?
+ heb nog geen 3G in me dorp gehad. maar mss ligt dat omdat ik in Gelderland woon in Kerkdriel ( Zuid ) dus met veel platteland

zou ik dan ook zoin aanbieding kunnen krijgen? haha

Gr
  #12  
Oud 03-06-09, 19:17
Bashie Bashie is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 40
Standaard

Ik denk niet zo zeer dat het ligt aan waar je woont, stad of dorp. Tmobile heeft gewoon niet genoeg power om overal een constante 3g verbinding te zenden. Ik ben vanmening dat knp en vodavone meer of sterker uitzenden, dit omdat zijn meer zendmasten hebben. Je kan het vergelijken met de grote radio zenders die een groter of sterker ferquentie berijk hebben. Tmobile heeft hier onder te lijden. En daardoor heb je soms geen service of geen 3g ontvangst. Je kan dit acepteren of er een hekel aan hebben. Zelf woon ik in amsterdam en heb weinig tot soms geen 3g. Ik wacht nog even tot de volgende update en blijft het zo dat ontbind ik het contract en ga terug naar kpn. Gr bas
  #13  
Oud 03-06-09, 19:44
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

hmm oke kwor er wel schijtziek van dat ik gewoon niet kan bellen en smsen
dat internet hoef ik niet de hele dag.

maar gewoon niet bereikbaar zijn ........ en op me vorige mobiel had ik dat gewoon nooit.
  #14  
Oud 10-06-09, 19:35
Maddriver's schermafbeelding
Maddriver Maddriver is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik krijg het afgelopen jaar als 50% korting op me abo, alleen ze houden je wel aan het lijntje als je zegt dat je wilt ontbinden. Tegen mij werd ook nog gezegd dat als je de korting op abo nam NIET meer je abo kon ontbinden?
  #15  
Oud 12-06-09, 11:55
thijsvgelder thijsvgelder is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Haarlem
Berichten: 81
Standaard

Ik zit met het zelfde probleem, in Hilversum heb ik prima bereik.. maar als ik op mijn werk ben (Laren), heb vrijwel geen service... ik reis veel met de trein naar baarn, onderweg geen bereik. als ik bij mijn vriendin in Maarssen ben, heb ik ook helemaal geen bereik..

Word er wel een beetje moe van, leuk zo'n iphone met onbeperkt internet, maar als je het niet kan gebruiken als je het nodig hebt.. is het zonde....
  #16  
Oud 12-06-09, 12:55
Mindfield Mindfield is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Best
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijsvgelder Bekijk bericht
Ik zit met het zelfde probleem, in Hilversum heb ik prima bereik.. maar als ik op mijn werk ben (Laren), heb vrijwel geen service... ik reis veel met de trein naar baarn, onderweg geen bereik. als ik bij mijn vriendin in Maarssen ben, heb ik ook helemaal geen bereik..

Word er wel een beetje moe van, leuk zo'n iphone met onbeperkt internet, maar als je het niet kan gebruiken als je het nodig hebt.. is het zonde....
Gewoon even een mailtje sturen of bellen en je probleem uitleggen. Goed laten merken dat je er keihard van baalt enz. Je hebt recht op hetgeen waar je voor betaald.
  #17  
Oud 18-06-09, 09:26
synthic synthic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 24
Standaard

iPhone terug, nieuwe abonnement bij een andere provider. (Lijkt mij dan)
Maar toch, even bellen en zeggen dat je recht hebt op het geen waar jij voor betaald.
__________________
iPhone 4S 32GB
  #18  
Oud 18-06-09, 10:27
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Men klaagt constant over T-Mobile terwijl men wel een wat harder geluid naar Apple mag laten horen. De ontvangst van een Iphone is gewoon RUK. Leg er maar een Nokia of Samsung naast. Dan zie je dat op diverse plekken de Iphone geen 3G ontvangst heeft en de anderen wel. En dan maar lekker de schuld op T Mobile schuiven.
Face it, de Iphone heeft behalve de goede ook slechte eigenschappen! En de slechte ontvangst is daar eentje van.
  #19  
Oud 18-06-09, 10:32
thijsvgelder thijsvgelder is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Haarlem
Berichten: 81
Standaard

ik heb ondertussen een mail terug gekregen, met een hele vragen lijst.
Deze heb ik ingevuld en terug gestuurd, nu maar kijken wat ze er aan kunnen (gaan) doen!!
  #20  
Oud 18-06-09, 19:47
nixoo's schermafbeelding
nixoo nixoo is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Men klaagt constant over T-Mobile terwijl men wel een wat harder geluid naar Apple mag laten horen. De ontvangst van een Iphone is gewoon RUK. Leg er maar een Nokia of Samsung naast. Dan zie je dat op diverse plekken de Iphone geen 3G ontvangst heeft en de anderen wel. En dan maar lekker de schuld op T Mobile schuiven.
Face it, de Iphone heeft behalve de goede ook slechte eigenschappen! En de slechte ontvangst is daar eentje van.

Je kunt natuurlijk vinden wat je wilt, maar feit blijft dat ik in mijn huis, in mijn tuin en zelfs in de straat *geen* ontvangst had met mij T-Mobile abonnement icm de Iphone, maar wel met een HI abo icm de Iphone. T-Mobile gaf na een dekkingsonderzoek zelf aan dat ze geen oplossing hadden voor mijn situatie en dat ik het contract kon laten ontbinden.
Reageren

Labels
abonnement, contract ontbinden, dekking, iphone, ontbinden, tmobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract ontbinden of...? rogertje Odido (T-Mobile) 6 01-01-11 15:06
Ontbinden contract cubesten Odido (T-Mobile) 3 01-11-10 11:44
Contract ontbinden Clyn Odido (T-Mobile) 10 14-06-10 20:58
Hoeveel mensen ontbinden hun contract bij T-Mobile bij afloop contract? erwin85 Odido (T-Mobile) 30 26-12-09 20:12
Contract ontbinden mike28 Archief 1 21-11-09 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.