//

Why T-mobile for iPhone sucks - abonnementsvoorwaarden, o.a. vergeleken met Flex

Why T-mobile for iPhone sucks - abonnementsvoorwaarden, o.a. vergeleken met Flex discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Tsja, mijn mening is dat T-Mobile het opzich niet slecht doet. Het kan natuurlijk altijd beter, maar over het grote geheel ben ik niet ontevreden. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16-06-09, 13:42
AmpSource AmpSource is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar AmpSource
Standaard

Tsja, mijn mening is dat T-Mobile het opzich niet slecht doet. Het kan natuurlijk altijd beter, maar over het grote geheel ben ik niet ontevreden.

Ik ben het idd met de topicstarter eens dat de kosten buiten de bundel mischien te hoog zijn. Maar echter kun je jezelf ook afvragen, heb ik wel goed nagedacht voordat ik dit abbo afsloot? Als je nu regelmatig flink over je abbo heen zit, dan heb je mischien een te laag abbo afgesloten. Vergeet niet dat t-mobile dit graag voor je ophoogt Echter kun je dan niet meer terug (Laten we daar niet over beginnen, over wat ik daarvan vind )

Het tethering verhaal. Dat ze hier extra geld voor gaan vragen is complete onzin. Zoals ik op meerdere plekken op iphoneclub lees, zal dit idd in het begin mischien een flinke last zijn voor het t-mobile netwerk. Echter na enige tijd gaat dit omlaag, omdat het dan alleen door de mensen gebruikt gaat worden voor serieuse zaken.
En vergeet niet mensen. Mochten ze dit verbieden, dan komen er vast en zeker opties/hacks om dit wel te enablen. T-mobile kan dit no-way zien of er een laptop of iphone aan het browsen is over die specifieke verbinding.

Dus ik zou zeggen no worries, voor alles is wel een oplossing.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 16-06-09, 14:59
janalleman janalleman is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht

Ik heb echt gekeken naar een simlock vrije iPhone, in combinatie met een andere provider, maar een net zo scherpe aanbieding als T-Mobile heeft is er niet,zeker een jaar geleden nog niet.
Telfort sim-only: 400 belminuten, 100 smsjes en onbeperkt internet voor 24,95 per maand. Plus je mag gebruik maken van het kpn netwerk, wat stukken beter is dan t-mobile. Ok de internetsnelheid is wat lager, maar wel constanter.
  #23  
Oud 16-06-09, 18:04
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
Heb je misschien nog iets wat wel ontopic is? Dus iets over de stelling dat T-Mobile voor de iPhone sucks, dat je het misschien elders beter kunt halen of dat de gegeven punten hier niet juist zijn?
T-Mobile is de enige die in Nederland de iPhone verkoopt (en ook mag verkopen) met een speciaal abbonement voor de iPhone, koop je 'm dus ergens kun je geen gebruik maken van de volledige functionaliteit van het toestel (geen mms etc.)
Of het ''sucks'' of niet vind ik totaal nutteloze informatie omdat het maar op een mening berust van wat personen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ppl Bekijk bericht
If so dan horen we dat liever dan geemmer over meningen en wat nog meer. Overigens zijn meningen nogal kenmerkend voor een discussie, net als standpunten, feiten, etc.
Zie boven, en daar laat ik het verder bij
  #24  
Oud 17-06-09, 10:53
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

De enige functionaliteit die je moet missen als je 'm via een andere telco doet is de visual voicemail, bij een ander belt hij dan gewoon de voicemail box. Iedere telco doet tegenwoordig aan mms en dat is ook niet zo raar omdat de techniek nagenoeg hetzelfde is als dat voor sms (mms is eigenlijk bestanden versturen via sms). Ook alle andere zaken zullen gewoon werken, daarom hoor je ook niks van al die andere mensen die via KPN of Vodafone bellen, smsen, internetten, etc.

Je moet dus wel heel erg veel waarde hechten aan visual voicemail wil je dat als een dermate groot nadeel bestempelen dat je toch een iPhone bij T-Mobile koopt of er maar van af ziet. Dat mag eenieder voor zichzelf bepalen
  #25  
Oud 17-06-09, 11:20
magnifor magnifor is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Stuur een bericht via MSN naar magnifor
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justin2108 Bekijk bericht
wanneer men tethering wil gebruiken is bij T-mobile geen 3G verbinding mogenlijk ofwel de gebruiker zit te internetten met een 56k modem.
Wanneer er wel een 3G verbinding is zijn er ook meestal hotspots van KNP/T-mobile of een andere Gratis Wi-Fi verbinding ofwel je hebt de modem functie helemaal niet nodig.
Op mijn N73 heb ik gewoon een 3G verbinding hoor als ik op mijn laptop via de telefoon zit te internetten.
  #26  
Oud 17-06-09, 11:47
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Dat komt omdat het verhaal over 3G van justin2108 ook totaal niet klopt. We hebben hier allemaal UMTS/HSDPA wat standaarden zijn die juist als kenmerk hebben dat data en telefonie naast elkaar kunnen lopen. Het verhaal van justin2108 geldt alleen voor CDMA (gebruiken ze in de USA en kan de iPhone niet; ze hebben als dataverkeer alternatief het EVDO netwerk bijv.) en het oude GSM/GPRS verhaal (hoewel het daar ook eigenlijk nooit een probleem is en dat heeft dan weer te maken met welke klasse van GPRS je gebruik maakt).
  #27  
Oud 17-06-09, 22:27
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Qoute:
T-mobile kan dit no-way zien of er een laptop of iphone aan het browsen is over die specifieke verbinding.
/qoute

Geloof mij, dit kunnen ze zien
  #28  
Oud 17-06-09, 22:27
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Uit pure interesse: Hoe?
  #29  
Oud 17-06-09, 22:30
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

En btw, ppl heeft het bij het juiste eind.
Ik heb regelmatig met 200 kB/s gedownload via tmobile, terwijl ik ook gewoon kan bellen.
Het enige nadeel is de korte usb kabel die je van sony
ericsson krijgt
  #30  
Oud 17-06-09, 22:37
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

K douwe, komtie:

Tmobile heeft een tool genaamd Hades. Ik heb deze een keer met eigen ogen mogen aanschouwen.
Vul in: een mobiel nummer, sim kaart nummer of imei nummer, en je ziet AL het gebruik tussen 2 datums die je zelf kiest, je ziet alles, met locatie op huisnummer nauwkeurig. Alles is en wordt geregistreerd.
Dit is een tool die maar voor een selecte groep medewerkers beschikbaar is, en wordt gebruikt bij oa politie onderzoek.
Elke aanbieder heeft er een, en een collega van mij heeft toegang

Laatst gewijzigd door Scoes; 17-06-09 om 22:39.
  #31  
Oud 17-06-09, 23:09
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Lijkt me aardig privacygevoelige data dan... Mogen ze/jullie daar gewoon zonder politiebevel doorheen 'bladeren'?
  #32  
Oud 17-06-09, 23:17
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Nee.
Nogmaals, er zijn maar een beperkt aantal personen die hier toegang tot hebben, en in 99% van de gevallen is dit voor politie onderzoek only.
  #33  
Oud 17-06-09, 23:18
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Haha, okay. Je zei namelijk 'een collega van mij heeft toegang', wat mij doet denken dat hij/zij gewoon dat systeem binnenkant als het hem/haar uitkomt. Gelukkig niet dus. Maar denk je dat T-Mobile dat gaat gebruiken om Tethering ook via hacks te chargen?
  #34  
Oud 17-06-09, 23:34
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Het kan ook via een veel simpelere wijze: ze checken gewoon de useragent string die voorbij zoeft. Nou is dat natuurlijk niet erg zaligmakend omdat je die geheel naar eigen inzicht kunt invullen maar het geeft toch een aardige indicatie. Overigens kun je de pakketjes die heen en weer gaan over de lijn ook analyseren zoals op firewalls ook gebeurd (en daar is dus niks privacy schendend aan).

Aangezien telco's wettelijk verplicht zijn om bepaalde informatie te bewaren voor politieonderzoek e.d. hebben ze ook de beschikking over de nodige apparatuur hier voor. Ook zijn ze verplicht om afluisterapparatuur toe te staan voor de nodige telefoontaps. Er zijn een paar gevallen waarbij men een simpele lijst kan afgeven zonder gerechterlijk bevel (in het kader van de dataretentie wetgeving is dat zo ongeveer beperkt tot wat verbindt naar wat waardoor het volledig onbruikbaar is in een onderzoek). Voor diepgaandere informatie (de inhoud van berichten, dataverkeer, telefoontaps, etc.) is er echter wel een gerechtelijk bevel nodig anders is het bewijs onrechtmatig verkregen, de privacy geschonden en daardoor is niet alleen het onderzoek uitgelopen op niets ook zou je voor de privacy schending een schadevergoeding kunnen vorderen. Probleem is alleen dat je er dan wel achter moet komen en dat is nogal lastig.
  #35  
Oud 23-06-09, 13:15
Request Request is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Twijfel nu wel heel erg.. Wil een iPhone 3GS gaan bestellen maar twijfel erg tussen een T-mobile Relax 400 (400 belminuten + web n walk plus + 1000 sms=55e) en een T-mobile iPhone 300 (300 belminuten + 300 sms = 45e) abo..

Apple iPhone 3G S 16 GB Black - PDAshop.nl

In mijn ogen zijn de voornaamste verschillen:
Voordelen relax
- Met een relax krijg je meer smsjes en meer belminuten voor een (in verhouding gezien) betere prijs

Voordelen iphone

- t.o.v. het relax abo heb je hierbij een hogere download snel via het 3G netwerk. Tot wel meer dan 2mb p/s, tegenover 1 mb p/s van web n walk plus
- Het iphone abo heeft geen datalimiet. Het relax abo wel. Nadat je 2Gigabyte hebt gedownload schroeft t-mobile je downloadspeed omlaag naar ongeveer 360 kb/sec (veel te weinig)

Natuurlijk zijn er veel meer voor- en nadelen.. Maar twijfel momenteel dus heel erg hoe het zit met dat internet verbruik. Wat hebben jullie? Wat raden jullie aan?
  #36  
Oud 23-06-09, 13:31
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Er zijn zat mensen die in 6 maanden tijd dat ze de iPhone hebben zo rond de 500~600 MB hebben binnengehaald via de internetverbinding. Per maand is dat zo rond de 100 MB. Als je veel gaat mailen (met veel plaatjes, etc.) dan stijgt dat wat. Die 2 GB per maand is dan best riant maar kan ook net genoeg zijn. Het ligt geheel aan wat jij met die verbinding doet.
  #37  
Oud 23-06-09, 13:36
Request Request is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Bedankt! Heeft er nog iemand ervaringen met die 2 gigabyte?

ppl weet jij misschien dan ook hoe het zit met visual voicemail.. Ik las dat sommige abo's de visual voicemail niet ondersteunden.. Doet web n walk plus dat wel, of is dat alleen typerend voor het iPhone abo van t-mobile?

En met web n walk plus maak je toch gewoon gebruik van het 3G netwerk? Dus je hebt als het goed is even goed bereik als het 3G netwerk? Las namelijk dat hier soms nog eens verschil in zat..

Groeten

Laatst gewijzigd door Request; 23-06-09 om 13:49.
  #38  
Oud 23-06-09, 13:49
Request Request is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Vreemd trouwens dat studentmobiel.nl zich profileert met de volgende advertentie:



Het kan toch nooit onbeperkt internet zijn, dit is altijd gelinkt aan 2 gigabyte datalimiet aangezien je sowieso gebruik maakt van een web n walk internet pakket?

Ook staat er in de advertentie dat bij een relax 250 abo een gratis iphone 3gs krijgt.. Wanneer je vervolgens dat wilt bestellen zeggen ze dat je alsnog moet bijbetalen :S!

Begrijp ik het nu verkeerd of klopt deze complete advertentie gewoon niet..?

Gevonden op:
http://www.studentmobiel.nl/shop/acties/5/7/gratis-apple-iphone-3g-(s)-bij-een-t-mobile-relax-abonnement/5782/iphone-3gs-16gb/51/250?extras[2]=0&internet=40#bestelformulier

Gr,
Request
  #39  
Oud 23-06-09, 13:52
Twigg Twigg is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Hoensbroek
Berichten: 79
Stuur een bericht via MSN naar Twigg
Standaard

Wat een onzin. het is een beetje appels met peren vergelijken.
Maargoed, zal wel weer persoonlijk zijn.
  #40  
Oud 23-06-09, 14:32
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Request Bekijk bericht
Bedankt! Heeft er nog iemand ervaringen met die 2 gigabyte?

ppl weet jij misschien dan ook hoe het zit met visual voicemail.. Ik las dat sommige abo's de visual voicemail niet ondersteunden.. Doet web n walk plus dat wel, of is dat alleen typerend voor het iPhone abo van t-mobile?

En met web n walk plus maak je toch gewoon gebruik van het 3G netwerk? Dus je hebt als het goed is even goed bereik als het 3G netwerk? Las namelijk dat hier soms nog eens verschil in zat..
Ongeacht welk T-Mobile abonnement je neemt, je maakt sowieso gebruik van hun netwerk, dat kan 3G zijn of 2G (3G coverage is nog bij geen enkele telco echt supergoed geregeld waardoor er nog gebieden zijn waar je geen 3G ontvangst hebt). Dat visual voicemail schijnt ook een netwerk update te zijn, tot dusver heeft alleen T-Mobile dat (KPN en Vodafone hebben het dus niet). Voor zover ik weet hebben alleen de iPhone abonnementen dit. Als je even een zoektochtje pleegt hier op het forum dan kun je wel uitvissen of het ook voor andere T-Mobile abonnementen geldt (ik dacht van niet).
Reageren

Labels
abonnementsvoorwaarden, duur, sucks, t-mobile, tethering



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen internet met Iphone 3.0 [It] T-Mobile flex Web&Walk hb88xx Odido (T-Mobile) 3 07-08-09 10:41
Kosten iPhone i.c.m. T-Mobile Relax/Flex svenssonn Odido (T-Mobile) 0 10-07-08 19:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.