//

In hoevere kan je iphone ip adres misbruikt worden??

In hoevere kan je iphone ip adres misbruikt worden?? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Ik ben vorige week woensdag gebeld door de politie met het verzoek of ik op het bureau wou komen voor een verhoor, ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-06-09, 00:04
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard In hoevere kan je iphone ip adres misbruikt worden??

Beste leden,

Ik ben vorige week woensdag gebeld door de politie met het verzoek of ik op het bureau wou komen voor een verhoor, ook werd er mij aangeraden om rechtshulp in te schakelen. Ik dacht in eerste instantie dat ik volledig in de zeik werd genomen maar na nog een telefoontje met de rechercheur om te vragen waar ik verdacht van wordt werd mij duidelijk dat hij serieus was.

Ik kan niet te veel details loslaten want de zaak loopt nog steeds en ik ben nog steeds verdachte. Het gaat om een zaak die met internet fraude heeft te maken. Wat er is gebeurt, mijn ip adres van mijn data abbo bij t-mob is gebruikt om een email account aan te maken, waar uiteindelijk mee is gecommuniceerd met een bank(de rest mogen jullie zelf invullen waar het om gaat)

Nou is mijn vraag aan misschien een deskundige, is het mogelijk om mijn ip adres van t-mob te "faken" en voor andere doeleinde te gebruiken? Zoals een email account aanmaken met mijn ip adres van een andere locatie??

Ik hoor graag van mensen die in een zelfde sittuatie zitten of die er meer van af weten.

Aangezien een advocaat ook niet voor 10 euro ze bed uitkomt hoop ik deze zaak snel te kunnen vergeten want het kost me nu alleen maar geld terwijl ik zo onschuldig als wat ben en dus ook van geen kwaad bewust ben.
__________________
US 2G 8GB 3.1.3, Nl 3G 8GB Ios 4.0, Nl 4 32GB Ios 4.0.1
" Fresh heeft het laatste woord " leuk spelletje!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-06-09, 08:45
splatz splatz is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 256
Standaard

IP-adressen zijn wel via proxies te faken. Weet alleen niet of dit met elk ip-adres mogelijk is.

In ieder geval, sterkte
  #3  
Oud 17-06-09, 09:09
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Jouw verhaal deed me aan dit topic denken. De mogelijkheid is er om je ip-adres te benaderen. Wi-Fi of 3G.
  #4  
Oud 17-06-09, 09:19
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Ik zou me niet al te druk maken, ze zullen toch echt bewijs moeten hebben ipv alleen een ip adres.
  #5  
Oud 17-06-09, 09:57
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Heb je uberhaupt bij T-Mobile een static ip-adres? Heb je niet gewoon een dynamic adres wat per 3G/GPRS-tower wisselt?
  #6  
Oud 17-06-09, 22:35
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulmadejong Bekijk bericht
Heb je uberhaupt bij T-Mobile een static ip-adres? Heb je niet gewoon een dynamic adres wat per 3G/GPRS-tower wisselt?
T-mobile heeft tegen mij ook gezegd dat ik een dynamic ip adres heb, dus dat geeft al aan hoe de rechercheurs tegenwoordig onderzoek doen. Alleen heb ik nog wel steeds verdachte boven mijn hoofd hangen, terwijl ik zo onschuldig ben als het maar kan zijn!
  #7  
Oud 17-06-09, 22:52
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Ok woooow.
Toen ik de titel las dacht ik ja dat zal wel, maar dit is serieus verhaal!

Het is idd mogelijk om ip
adressen te faken. Wat ik me afvraag, hoe hebben deze
onverlaten contact opgenomen met de bank? Het is uit log files altijd terug te vinden welke mailclient of internet browser je gebruikt.
In het geval van een iphone heb je weinig keus.
Langs deze weg is vast aan te tonen dat jij hier niets mee te maken hebt.

Je hebt bij tm idd een dynamisch ip, en ik denk dan ook dat je net domme pech hebt gehad..

Succes ermee, post vooral je vragen !
  #8  
Oud 17-06-09, 22:57
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Wat ik me afvraag, hoe hebben deze
onverlaten contact opgenomen met de bank? Het is uit log files altijd terug te vinden welke mailclient of internet browser je gebruikt.
In het geval van een iphone heb je weinig keus.
Langs deze weg is vast aan te tonen dat jij hier niets mee te maken hebt.
ze hebben een live.nl account aangemaakt via mijn ip adres, en met dat mail adres hebben ze contact met de bank gehad.

Het is niet zo raar dat je dacht "het zal wel", dat dacht ik namelijk eerst ook!

Iedereen bedankt alvast voor de reacties ik hou jullie op de hoogte
  #9  
Oud 25-06-09, 02:03
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

@Scoes

Nog een klein vraagje, jij als t-mob medewerker, in hoevere mag je zo maar persoons gegevens prijsgeven??? Of omdat het politie is staan er weer bepaalde mensen boven de wet???

Alvast bedankt voor je antwoordt
  #10  
Oud 25-06-09, 11:05
tornz0r tornz0r is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 3
Standaard

Uit de privacy Policy van T-mobile:

g) het nakomen van wettelijke verplichtingen.

Toelichting: Ter uitvoering van een wettelijke verplichting kan het noodzakelijk zijn dat T-Mobile persoonsgegevens dient te verstrekken aan derden. Als voorbeeld kan genoemd worden de verplichting om de Belastingdienst te voorzien van alle gegevens die van belang kunnen zijn voor de belastingheffing. Verder ontvangt T-Mobile in het belang van het opsporen van strafbare feiten of in het belang van de veiligheid van de staat regelmatig verzoeken van autoriteiten die belast zijn met opsporing, om de informatie te verstrekken die noodzakelijk is om die autoriteiten in staat te stellen de de aan hen door de wet toegekende bevoegdheden te kunnen uitoefenen. Daarbij moet u niet alleen denken aan het aftappen of opnemen van telecommunicatie, maar ook aan het vorderen van gegevens ter zake van verkeer dat over of met gebruikmaking van het Netwerk van T-Mobile plaatsvindt. T-Mobile is wettelijk verplicht om medewerking te verlenen aan dergelijke verzoeken, mits deze op de door de wet bepaalde wijze zijn ingekleed. Indien er door u telecommunicatie met een alarmcentrale (zoals 112) wordt afgewikkeld, is T-Mobile verplicht om de beheerders van deze alarmcentrales te voorzien van uw aansluitnummer en (voorzover deze bij ons bekend zijn) uw NAW-gegevens. Deze verplichting bestaat ook indien u de bekendmaking van uw aansluitnummer heeft geblokkeerd.

Suc6 met deze zaak... vervelend zeg!
  #11  
Oud 25-06-09, 11:25
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

SSH uitzetten is een begin. Hier hebben we een artikel over geschreven: De feiten op een rijtje: de SSH-hack > Nieuws > iPhoneclub.nl
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #12  
Oud 17-07-09, 04:50
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

iedereen die hier een reactie heeft geplaatst, enorm bedankt! Alleen zoals we de recherche kennen heb ik nog steeds geen duidelijk antwoordt dat mij vrij pleit! ach ja na alle reacties van de forum members weet ik wel beter(ik deed het al, het was een bevestiging van jullie!)

mocht ik nog wat meer van deze zaak horen dan zal ik het zeker posten!

nogmaals dank en tot snel op het forum voor mensen die me al een beetje kennen!
groet,
Tijn
  #13  
Oud 20-07-09, 22:43
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Tijn, weet je al wat meer?
  #14  
Oud 20-07-09, 22:49
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Inderdaad, daar ben ik ook benieuwd naar Scoes. Je bent trouwens ontsschuldig tot het tegendeel word bewezen, en een IP adres is volgens mij echt niet genoeg.
  #15  
Oud 20-07-09, 22:51
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Zo zou de nederlandse wetgeving idd in elkaar moeten zitten.
Ik weet zeker dat uit de logfiles van TM/bank terug te vinden is dat "jouw IP" is gebruikt door een client (mail en/of web) die helemaal niet op de iphone gebruikt kan worden!

Het is trouwens niet eens echt "jouw ip", want elke keer dat je iphone een nieuwe 3G verbinding opzet (nadat het scherm is uitgevallen bv) krijg je een nieuw ip adres toegewezen.
Ze kunnen hooguit aantonen dat het ipadres is gebruikt in de tijd dat het ook voor jouw was uitgedeeld.
In die situatie heb je 2 clients met hetzelfde ip adres, wat altijd tot conflicten zal leiden.
Dan kunnen ze evt gaan scheiden op IMEI/MAC adres?

Laatst gewijzigd door Scoes; 20-07-09 om 22:53.
  #16  
Oud 20-07-09, 23:27
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Tijn, weet je al wat meer?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Inderdaad, daar ben ik ook benieuwd naar Scoes. Je bent trouwens ontsschuldig tot het tegendeel word bewezen, en een IP adres is volgens mij echt niet genoeg.
Helaas weet ik nog steeds net zoveel, dus zeg maar eigenlijk helemaal niks, ben nog steeds verdachte aangezien ik nog niet op de hoogte ben gehouden omtrent het hele onderzoek!

Hoog tijd voor een aangetekende brief waar ik maar verhaal ga halen.

i'll keep you posted
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan geen 'mp3' syncen... 'Kan niet afgespeeld worden op deze iPhone' Denneke iTunes 2 23-01-10 11:41
iPhone kan niet worden hersteld (16:11) i(Phone) iPhone algemeen 3 26-09-08 13:37
Google Maps, kan geen adres invoeren hapevv iPhone algemeen 3 29-11-07 18:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:35.