//

Internetkosten

Internetkosten discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenmiddag, Ik heb een Iphone 3G zonder abonnement. De reden hiervoor was, dat ik heel erg gewend ben aan een sim-only abonnement. Dit is een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-06-09, 13:08
Amore's schermafbeelding
Amore Amore is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 64
Standaard Internetkosten

Goedenmiddag,

Ik heb een Iphone 3G zonder abonnement.
De reden hiervoor was, dat ik heel erg gewend ben aan een sim-only abonnement. Dit is een simpel abonnement dat niks te maken heeft met internet.

Vandaag keek ik op mijn postbank en ik zag een veel te hoge factuur van T-Mobile. Direct alles na gecontroleerd. Het blijkt zo dat ik verschillende keren maar eventjes op internet ben geweest. (één maal veel langer).

Later had ik misschien de oorzaak gevonden, alleen ik weet niet zeker of het nu echt daar aan ligt: Roaming. Het kan niet aan het buitenland liggen, want er stonden ook datums in de factuur, wanneer ik gewoon in Nederland was. En ik weet toch heel zeker dat mijn Data roaming uitstaat.

Als ik ga internetten op mijn Iphone, maak ik alleen maar gebruik van Wi-Fi. Anders heb ik simpelweg ook geen internet, toch?

Iemand enig idee hoe deze internetkosten zijn onstaan?

Mvg,
Amore
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-06-09, 13:35
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Je iPhone maakt stiekem gebruik van 3G zelfs al zit je op Wi-Fi. En als je buitenshuis bent heb je ook dingen zoals e-mail checken die onopgemerkt gebruik maken van internet.

Oplossing: zet 3G uit en e-mail checken op handmatig, maar dan heb je altijd nog GPRS, en dat kun je niet uitzetten.

Het beste zou zijn als je gewoon internet in je abonnement neemt.
  #3  
Oud 17-06-09, 13:48
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Via een Jailbreak is EDGE ook uit te zetten, dan weet je zeker dat je geen gebruik maakt van data. (Mits je een jailbreak wil natuurlijk) anders is EDGE moeilijk uit te zetten. Je kan inderdaad ook een internet abbotje nemen, ben je meteen van deze ''problemen'' af.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #4  
Oud 17-06-09, 14:37
Amore's schermafbeelding
Amore Amore is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 64
Standaard

Thanks for the reactions.
Om een internet abonnement te pakken alleen voor dit vind ik een beetje jammer.
Maar ik heb nu bossprefs erop gezet, daar moet het dan wel mee lukken volgens mij.

Maar ik kan wel 3G aan laten, als ik EDGE uit heb staan?

Laatst gewijzigd door Amore; 17-06-09 om 14:46.
  #5  
Oud 19-06-09, 11:01
lubbe176 lubbe176 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Het is met OS 3.0 dus niet meer mogelijk om GPRS/3g/edge uit te zetten zonder te jailbreaken?
Mijn flatfee gaat namelijk pas over een maand in.. :S
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:52.