//

Ongewenste sms-jes

Ongewenste sms-jes discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds 1.5 maand een iPhone 3G. Waarom de 3G? Omdat ik die bijzonder voordelig kon overnemen van iemand, in combinatie met een contract-verhuizing. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-07-09, 12:40
sem90 sem90 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard Ongewenste sms-jes

Ik heb sinds 1.5 maand een iPhone 3G. Waarom de 3G? Omdat ik die bijzonder voordelig kon overnemen van iemand, in combinatie met een contract-verhuizing.
Dit betekende dat ik op mijn naam een contract van T-mobile (i-150) kreeg met nog 13 maanden resterend.
Tot nu toe ben ik helemaal blij met mijn iPhone, vooral omdat ik altijd een Samsunggebruiker was.

Er is alleen 1 ding: de vorige eigenaar was buitenlands en hij zat waarschijnlijk bij de "UBS-bank". Dit is gewoon een bank als ING, maar dan uit een ander land.
Op mijn telefoon ontvang ik nogsteeds sms-jes van deze bank, namelijk "UBS FX-MARKET UPDATES". De ene dag krijg ik niets, de andere dag krijg ik er 4 of 5. Kortom: knap vervelend! Maar wat ik vooral vervelend vind is dat ik niet weet wat die sms-jes mij kosten, vooral op vakantie straks.

Dus wat doe ik?
1: "STOP" terug sms-en naar het nr. v/d afzender, nummer 1
2: Op internet zoeken naar een site waar ik het kan stopzetten (fail)
3: T-mobile bellen en om hulp vragen. Resultaat: een sms-je waarin ze me adviseren om naar SMS dienstenfilter te gaan. Dit doe ik, maar helaas zonder resultaat.
4: Nog een keer T-mobile bellen. Het antwoord luid als volgt: "ja meneer, dan is dat heel vervelend, maar u moet dan echt zelf verder zoeken naar een manier om dat stop te zetten! Wij kunnen dat niet. Als ik een knopje had om die dienst te blokkeren, dan deed ik dat graag voor u, maar die heb ik niet"

Lekker is dat zeg: dan zit ik dus aan een sms dienst vast waar ik niet vanaf kan? Ik zeg vervolgens dat het toch echt wel mogelijk moet zijn om dat nummer gewoon te blokkeren, vanuit T-mobile. Maar mevrouw hield stug vol dat er niks valt te doen boven smsdienstenfilter.nl
Bij stalkers worden er toch ook nummers geblokkeerd?

Het enige dat ik so far weet over de dienst is dus dat de sms-jes komen vanuit een bank. Een voorbeeld sms:
"US May house price index 0.9% m/m vs -0.2% consensus, -0.1% last. EURUSD 1.4190.. -15:01 UBS FX Market Update"

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar en tips....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-07-09, 13:01
nielsr nielsr is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 96
Standaard

Je moet bij de verzender zijn, die verstuurd de smsjes, in dit geval de bank. Laat de oud mederwerker even contact met hun opnemen.
  #3  
Oud 23-07-09, 13:53
sem90 sem90 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard

Het is geen oud medewerker, maar een oud abbonnee, waarvan ik het contract heb overgenomen.
En probleem met bellen van de bank is, dat het nogal een forse bank (multinational) is, dus dat je ook geen idee hebt waarheen je moet bellen.....
  #4  
Oud 23-07-09, 16:44
iBeertje iBeertje is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sem90 Bekijk bericht
Het is geen oud medewerker, maar een oud abbonnee, waarvan ik het contract heb overgenomen.
En probleem met bellen van de bank is, dat het nogal een forse bank (multinational) is, dus dat je ook geen idee hebt waarheen je moet bellen.....

Begin eens te bellen naar de UBS in Amsterdam. Info gewoon te vinden met een beetje googlen.
  #5  
Oud 23-07-09, 17:51
sem90 sem90 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iBeertje Bekijk bericht
Begin eens te bellen naar de UBS in Amsterdam. Info gewoon te vinden met een beetje googlen.
Heb gebeld, maandag zou ik teruggebeld moeten worden. Ben heel benieuwd of dat ook werkelijk gebeuren gaat.....Bedankt voor de reacties so far!

Maar dan nog verder: mocht er sprake zijn van bedreigingen, dan moet het mogelijk zijn om de afzender te blokkeren toch? (sommige telefoons kunnen zelfs al nummers blokkeren)
  #6  
Oud 24-07-09, 00:21
supernaturol supernaturol is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 40
Standaard

gewoon een ander nummer bij t-mobile en dan kunnen ze je geen smsjes meer sturen. bij t-mobile heb je de gelegenheid om een ander nummer te nemen voor 15euro
  #7  
Oud 24-07-09, 10:29
sem90 sem90 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard

Een ander nummer nemen vind ik net even te ver gaan: alle contacten moet ik dan weer op de hoogte stellen etc...Bovendien zou ik dan in 1 maand 3 nummers gehad hebben.....
We wachten rustig af tot maandag!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sms'jes worden automatisch verwijderd! kleinecasper iPhone algemeen 5 26-08-10 13:32
Sms'jes terug zonder reservekopie macciato iPhone algemeen 5 18-08-10 07:27
Aantal SMS'jes Tellen berserkrico Jailbreak apps en thema's 12 10-10-09 13:29
Vodafone spamt me met sms'jes help Vodafone 11 24-07-08 12:24
Geldigheidsduur SMS'jes dendoor iPhone algemeen 0 15-02-08 00:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.