//

Waarom kost een MMS een halve euro?

Waarom kost een MMS een halve euro? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik moet eerlijk zeggen, T-Mobile heeft een behoorlijk aantrekkelijk iPhone abonnement met onbeperkt dataverkeer, visual voicemail, 150 belminuten en smsjes, 3G (2Mbps) en heeft een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-09-09, 17:36
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard Waarom kost een MMS een halve euro?

Ik moet eerlijk zeggen, T-Mobile heeft een behoorlijk aantrekkelijk iPhone abonnement met onbeperkt dataverkeer, visual voicemail, 150 belminuten en smsjes, 3G (2Mbps) en heeft een redelijk goede service in mijn ogen.

Ik heb dan ook niks te klagen, want thuis (zowel binnen als buiten) heb ik altijd 3G bereik en ik heb nog nergens geen 2G bereik gehad. Op sommige plekken in het land is het 3G-bereik wat minder maar dat vergeef ik ze..

Het enige wat ik zo nadelig vind is dat een MMS een halve euro kost. De functie die telefoons al weet ik veel hoelang hebben en die vaak ook nog gratis zijn bij een abonnement kosten bij een iPhone abonnement wel geld.

Natuurlijk een MMS is een SMS met een plaatje en dan krijg je wat meer verkeer, maar waarom niet iets van "1 MMS = 2 SMSjes". Desnoods misschien nog bijvoorbeeld een paar cent per MMS, maar waarom moet een MMSje nou een halve euro kosten.

Als ik nu de mail app open en er een plaatje van 10MB in stop plus een hele grote lap tekst, en deze over 3G verstuur is er toch ook geen probleem? Dat kan het netwerk toch ook gewoon aan.

Ik zelf heb niet echt klagen over T-Mobile dus, maar dat over MMS vind ik toch wel absurd.

Nu denk je misschien "kom je wel een beetje laat mee", is ook zo maar ik moest er toch weer aandenken nu MMS 'eindelijk' is gelanceerd in de Verenigde Staten... waar een MMS trouwens gelijk staat aan 1 SMS als je een iPhone abonnement hebt.

Wat vinden jullie hier nou eigenlijk van?

Groetjes,
Simon
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-09, 19:55
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Ik heb het nooit gebruikt. Stuur alles via mail. Geen beperkingen.
Ook als Mms in de bundel zou zitten zou ik het zelden tot niet gebruiken.
  #3  
Oud 27-09-09, 21:21
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackherrie Bekijk bericht
Ik heb het nooit gebruikt. Stuur alles via mail. Geen beperkingen.
Ook als Mms in de bundel zou zitten zou ik het zelden tot niet gebruiken.
Ik gebruik het ook bijna nooit, maar dan is het toch wel lullig vind je niet. En juist daarom, MMS word veeel minder gebruikt als SMS maar ze vragen voor MMS wel 'n halve euro.
  #4  
Oud 27-09-09, 21:39
LostinForks LostinForks is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 26
Standaard

Ik gebruik geen MMS. Zou het gewoon via mail sturen.
Maar je hebt wel gelijk. Het is wel erg duur voor een SMS mét een plaatje!
Raar. Waarschijnlijk niet genoeg over nagedacht vanuit TM?
  #5  
Oud 27-09-09, 21:50
rudeboy's schermafbeelding
rudeboy rudeboy is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Skamerika
Berichten: 96
Stuur een bericht via ICQ naar rudeboy Stuur een bericht via Yahoo naar rudeboy
Standaard

10 mb plaatje ? WTF...
  #6  
Oud 27-09-09, 21:58
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudeboy Bekijk bericht
10 mb plaatje ? WTF...
Een plaatje via een MMS is altijd kleiner, maar het was maar een voorbeeld: via de mail kan ik wel lappen tekst plus grote plaatjes, gratis wel te verstaan. Maar bij een MMS met een klein plaatje en een beetje tekst moet je een halve euro betalen???
  #7  
Oud 27-09-09, 22:08
rudeboy's schermafbeelding
rudeboy rudeboy is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Skamerika
Berichten: 96
Stuur een bericht via ICQ naar rudeboy Stuur een bericht via Yahoo naar rudeboy
Standaard

point taken, als system admin I don't allow images larger than 5 mb... ennuh, in de VS waar ik woon is mms inbegrepen dus geen extra kosten. (godzijdank)
  #8  
Oud 27-09-09, 23:46
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Bij Vodafone zit het gelukkig in de bundel Gaat dus gewoon van mn tegoed af, en aangezien ik een sms voordeel blox heb, is het nog goedkoper..

Maar mail is ook niet gratis, het gaat via internet en daar betaal je uiteindelijk ook voor (wel een stuk minder, maar toch) MMS is gewoon niet zo populair geworden, vandaar dat het nog duur is. Internet is tegenwoordig een must, daarom wordt het steeds goedkoper..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
push e-mail maakt batterij leeg in een halve dag mfduffel iPhone algemeen 4 01-10-10 11:36
Hoeveel kost een iPhone in kroatie? buffel_styllezz iPhone algemeen 10 02-06-10 22:02
iphone word warm en batterij in een halve dag leeg... hvdl iPhone algemeen 8 21-03-10 19:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.