//

Kosten T-mobile Hotspot bij Web 'n W plus

Kosten T-mobile Hotspot bij Web 'n W plus discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Helaas heb ik mij enige tijd geleden een Web 'n Walk plus abonnement van T-Mobile aan laten smeren. Wist toen nog niet dat ik in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-01-10, 14:22
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard Kosten T-mobile Hotspot bij Web 'n W plus

Helaas heb ik mij enige tijd geleden een Web 'n Walk plus abonnement van T-Mobile aan laten smeren. Wist toen nog niet dat ik in NL vooral op de T-M hotspots aangewezen zou zijn, omdat de 3g dekking en/of de ontvangst hiervan door de Iphone wel erg teleurstellend is. De kosten van gebruik van deze hotspots moeten bij het (toch al dure) Web 'n W Plus abonnement echter ook nog apart worden afgerekend: euro 2,38 per MB (met een max. van euro 10 per dag). Ik heb echter geen idee wat dit betekent. De dowonloadsnelheid van mijn abo wordt opgegeven als (max.)1 MB per sec. Als ik dan via een hotspot gedurende 3 sec. de verkeersinfo binnenhaal, moet ik dan 3 x euro 2,38 betalen? Dat kan dan behoorlijk oplopen! Gek genoeg kost het gebriuk van een hotspot in het buitenland euro 0,25 per minuut. Dat zou dan dus veel minder zijn. Kortom, ik begrijp dit niet helemaal. Wie wel?? Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-01-10, 15:11
KiMZz KiMZz is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 26
Standaard

Kun je niet beter je abo omzetten naar een officieel iPhone abonnement? Dan zit het gebruik van de T-Mobile én KPN Hotspots inbegrepen in je abo-prijs...
  #3  
Oud 30-01-10, 16:23
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Als je de verkeersinfo binnenhaalt, wil dat niet zeggen dat je per seconde daadwerkelijk 1 MB binnenhaalt natuurlijk, dat is de maximale snelheid.
Verkeersinfo is veel kleiner dan 1 MB.
  #4  
Oud 30-01-10, 16:27
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Ja, dat zou ik ook wel willen, maar mijn abo heb ik pas enkele weken geleden voor 2 jaar afgesloten. Afkopen zal dus erg duur worden. In de winkel werd mij voorgerekend dat de combinatie Relax 25/Web 'n W plus in combinatie met een toestel voor mij goedkoper zou uitvallen, ook omdat in dit abonnement de belminuten blijvend mogen worden meegenomen (bij Iphone ab slechts 2 maanden). Desgevraagd werden de hotspots een beetje afgedaan als niet terzake. Toen wist ik echter nog niet dat je buiten de grote steden vooral op deze hotspots (en de toevallige open Wi-Fi verbindingen) bent aangewezen. En zelfs daarbinnen: vorige week op het ziehenhuisterrein in Amersfoort en in het ziekenhuis geen GSM, geen 3G en zelfs geen gprs ontvangst. Hetzelfde bij een chinees restaurant in het centrum van Breukelen. Maar aan deze slechte dekking/ontvangst doet een Iphone abonnement natuurlijk ook niets. Blijft mijn vraag naar de kosten dus staan.
  #5  
Oud 31-01-10, 12:41
KiMZz KiMZz is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 26
Standaard

Hmm misschien wordt bij het ziekenhuis in Amersfoort mobiele telefonie geweerd? Een soort stoorzender ofzo, om te voorkomen dat mensen gaan bellen in het ziekenhuis?

En verder.. Als je Relax 25 hebt met web 'n walk plus heb je waarschijnlijk wel een actie gehad.. Eerste jaar internet voor €7.95 en tweede jaar €14.95?
Dat is wel voordeliger. Maar je mag wel over naar een i-150 voor €29.95 p/m voor zover ik weet. Omdat je basisbundel €25 per maand is en je je abo altijd mag verhogen...

Ik heb toevallig vorige week voor het eerst gebruik gemaakt van de gratis hotspotfunctie. Was in the middle of nowhere in een of ander hotel/restaurantje en daar hadden ze een KPN Hotspot. Werkt prima! Niet alleen heb ik m'n inlognaam gebruikt voor m'n iPhone, ook op m'n broertjes laptop werkt het gewoon.
  #6  
Oud 31-01-10, 12:41
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht
Als je de verkeersinfo binnenhaalt, wil dat niet zeggen dat je per seconde daadwerkelijk 1 MB binnenhaalt natuurlijk, dat is de maximale snelheid.
Verkeersinfo is veel kleiner dan 1 MB.
Je zult ongetwijfeld gelijk hebben, want ik ben op dit gebied een behoorlijke leek. Maar hoe krijg ik dan als leek enig zicht op de kosten die het gebruik van een hotspot in NL (en van G3 in het buitenland, omdat ook in dat geval per MB moet worden afgerekend) met zich meebrengt? 0,25 euro per minuut is duidelijk, maar bij 2 euro per MB kan ik mij niets voorstellen. Wat hoe kan ik dan inschatten wat ik bijv. kwijt als ik de buienradar of de verkeersinfo bekijk. Hoe weet je dus hoeveel MB dat is???
  #7  
Oud 31-01-10, 12:49
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KiMZz Bekijk bericht
Hmm misschien wordt bij het ziekenhuis in Amersfoort mobiele telefonie geweerd? Een soort stoorzender ofzo, om te voorkomen dat mensen gaan bellen in het ziekenhuis?

En verder.. Als je Relax 25 hebt met web 'n walk plus heb je waarschijnlijk wel een actie gehad.. Eerste jaar internet voor €7.95 en tweede jaar €14.95?
Dat is wel voordeliger. Maar je mag wel over naar een i-150 voor €29.95 p/m voor zover ik weet. Omdat je basisbundel €25 per maand is en je je abo altijd mag verhogen...

Ik heb toevallig vorige week voor het eerst gebruik gemaakt van de gratis hotspotfunctie. Was in the middle of nowhere in een of ander hotel/restaurantje en daar hadden ze een KPN Hotspot. Werkt prima! Niet alleen heb ik m'n inlognaam gebruikt voor m'n iPhone, ook op m'n broertjes laptop werkt het gewoon.

Nee, geen stoorzender. Gewoon slechte ontvangst, want soms kwamen gprs en gsm en wel even doorheen.

Nee, geen aanbieding. Zit gewoon voor 2 jaar vast a euro 39,25 per maand (met 'gratis' toestel). Als onnozelaar gewoon afgesloten in de T-mobile winkel, waar je duidelijk niet zo goed wordt voorgelicht. Uiteindelijk dus wel gewoon m'n eigen schuld, dit soort lieden moet je uiteraard niet vertrouwen.

Kennelijk heb jij een KPN abo. Daar ken ik de voorwaarden niet van. Rekenen die ook af per MB of per tijd? Dat laatste kan ik volgen, maar per MB zegt mij niets.
  #8  
Oud 31-01-10, 12:53
KiMZz KiMZz is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 26
Standaard

Nee ik heb ook een T-Mobile abo.. Oók in de T-Mobile winkel afgesloten.
Maar met een iphone abonnement mag je gewoon gebruik maken van alle T-Mobile én KPN hotspots. Andersom mogen klanten van KPN ook gebruik maken van de T-Mobile hotspots..

Tja wat is 1 MB.. ik weet dat 1 mp3tje minstens 3 MB is. Maar wat buienradar kost?
Zou een handige app zijn, het meten van je dataverbruik!
  #9  
Oud 31-01-10, 18:44
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KiMZz Bekijk bericht
gebruik maken van alle T-Mobile én KPN hotspots. Andersom mogen klanten van KPN ook gebruik maken van de T-Mobile hotspots..

Tja wat is 1 MB.. ik weet dat 1 mp3tje minstens 3 MB is. Maar wat buienradar kost?
Zou een handige app zijn, het meten van je dataverbruik!
Die hotspots zijn bij een Iphone abonnement overigens alleen gratis in NL, in het buitenland moet ook 'gewoon' betaald worden.

Maar kan iemand mij nu een indicatie geven wat bijv. het binnenhalen van een paar e-mailtjs van normale omvang via een Hotspot in NL kost (euro 2,38 per MB, berekend op basis van eenheden van 10 KB of veelvouden daarvan) of via een 3G verbinding in het buitenland (euro 2-10 per MB, berekend op basis van eenheden van 200 Kb of veelvouden daarvan)? Ik heb nl. geen enkel idee.
Gebruik van een Hotspot in het buitenland lijkt wat duidelijker: euro 0,25 per minuut. Maar stel dat je even bezig bent, en uiteindelijk blijkt er geen e-mail voor je te zijn (je haalt dus geen berichten binnen), moet je dan ook betalen voor de verbinding? Misschien wat lullige vragen, maar zeker wat betreft buitenland wil ik graag precies weten waar ik aan toe ben/kan zijn, omdat je de meest ellendige verhalen hoort en leest van mensen die onbedoeld enorme kosten hebben gegenereerd omdat ze in het buitenland per ongelijk het verkeerde knopje van hun Iphone aan of uit hadden staan. En ik vind dat ik T-mobile al meer dan genoeg sponsor.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pas op voor kosten HOTSPOT in buitenland efvie Internet in buitenland (roaming) 7 20-07-10 14:04
T-Mobile blijft extra internet kosten in rekening brengen na afsluiten Web 'N Walk Guest-20201028093429 Odido (T-Mobile) 3 21-02-10 22:47
T-Mobile vergoed geen kosten bij beeindiging, dit is diefstal ! Michael_D Odido (T-Mobile) 37 31-01-09 07:49
T-Mobile Web `n walk werkt niet bij mijn Iphone Sabberdesab Odido (T-Mobile) 3 18-11-08 21:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:41.