//

Ervaringen Relex abb + web en walk en Iphone

Ervaringen Relex abb + web en walk en Iphone discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik overweeg een iphone te nemen icm met web en walk en een relex abb. Als ik de iphone alleen wil gebruiken voor internetten heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-02-10, 10:14
robvdk's schermafbeelding
robvdk robvdk is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Standaard Ervaringen Relex abb + web en walk en Iphone

Ik overweeg een iphone te nemen icm met web en walk en een relex abb.
Als ik de iphone alleen wil gebruiken voor internetten heb ik dan genoeg aan web en walk.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-02-10, 10:40
Dwee8le Dwee8le is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 23
Standaard

Hoi,

Dit heb ik vorige week uitgezocht voor mezelf en en vriend van me. Ik heb overigens nog geen keuze gemaakt, maar ik denk dat een i-abo uiteindelijk voordeliger is. Of je die snelheid van 2048kb ook haalt, is een tweede:

1) Bij een i-abo (i-300) heb je 300 minuten EN 300 smsjes EN onbeperkt internet via 3G met een max. snelheid van 2048kb/s. (kost 44,95 p/m)
2) Bij een relax 35 heb je 330 minuten OF 330 smsjes, als je daarbij voor 2,50 een sms-verdubbelaar neemt, dan mag je 660 smsjes sturen. Het duurste internet heeft een max snelheid van 1024kb/s en is beperkt tot 2GB p/m. (kost bij elkaar 44,40 p/m)

Op dit moment heb je wel 24 maanden korting op je relax abo (ipv 35 is het 26,95) en 12 maanden 7 euro korting op je internet-abo. Het eerste jaar is het dus 37,40 en daarna is het dus 44,40.

Er zit dus een verschil tussen de max. snelheid van de twee abo's en als je naar de prijs kijkt bij deze twee voorbeelden, dan zou ik gaan voor het i-abo, omdat in principe sneller is (of zou moeten zijn) en het is onbeperkt, terwijl er bij web&walk altijd een limiet is gesteld.

Laatst gewijzigd door Dwee8le; 01-02-10 om 10:45. Reden: ook nog antwoord geven op de vraag is wel handig :)
  #3  
Oud 01-02-10, 10:47
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Ik zou altijd voor een Iphone abo gaan. Niet alleen sneller op 3G, maar ook de Hotspots in NL zijn gratis. En gezien de slechte dekking/ontvangst van de Iphone zul je vaak op de hotspots aangewezen zijn voor een internet verbinding. Bij Relax abo's moet je die hotspots nog apart betalen. Relax abonnementen zijn gewoon een slechte deal (waarmee ik zelf helaas ook ben opgescheept, ik spreek dus uit ervaring).
  #4  
Oud 01-02-10, 10:56
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Met bovenstaande bedoel ik uiteraard het Web 'n W (plus) abo in combinatie met Relax. Vergeet ook niet dat skypen over 3G, dat binnenkort hopelijk mogelijk wordt, niet is toegestaan bij W 'n W abo's in combinatie met een Relax sim only. Waarschijnlijk is skypen over 3G bij een Iphone abo ook van betere kwaliteit gezien de hogere snelheid.
  #5  
Oud 01-02-10, 11:06
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Ikzelf heb halverwege januari een relax 25 icm WnW genomen. Het eerste jaar betaal ik maar €21.90 en de 2de jaar €28.90. Vanaf het tweede jaar ga ik (denk ik) het abonnement omzetten naar I-150. Ga nu eerst effe uittesten of ik met een relax mijn belminuten uitkom. Hou ik maandelijks teveel over. (dus aan 150 min genoeg per maand) Dan stap ik over. Eigenlijk internet ik eigenlijk bijna nooit. Dus heb ik aan relax 25 icm WnW meer dan zat.
  #6  
Oud 01-02-10, 21:13
joyciie's schermafbeelding
joyciie joyciie is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Brabant!!
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Awater Bekijk bericht
Ik zou altijd voor een Iphone abo gaan. Niet alleen sneller op 3G, maar ook de Hotspots in NL zijn gratis. En gezien de slechte dekking/ontvangst van de Iphone zul je vaak op de hotspots aangewezen zijn voor een internet verbinding. Bij Relax abo's moet je die hotspots nog apart betalen. Relax abonnementen zijn gewoon een slechte deal (waarmee ik zelf helaas ook ben opgescheept, ik spreek dus uit ervaring).
Voor Awater -->> Je hebt dus een Relax met WnW Plus abonnement.. Je kan deze ten alle tijden overzetten naar een I-Abonnement. Dus misschien een idee om deze om te zetten, je mag bij t-mobile ten alle tijden je abo wisselen, je mag alleen niet in prijs omlaag. Ik heb zelf een I-150 abonnement a € 30,- pm maar ik zou zo terug kunnen naar een Relax 35 als ik wil.. (niet dat ik dat zou doen, maar bij wijze van spreken)
  #7  
Oud 01-02-10, 21:20
joyciie's schermafbeelding
joyciie joyciie is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Brabant!!
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robvdk Bekijk bericht
Ik overweeg een iphone te nemen icm met web en walk en een relex abb.
Als ik de iphone alleen wil gebruiken voor internetten heb ik dan genoeg aan web en walk.


ROb-->> Ik zou sowieso uitkijken met een WnW plus abonnement. zoals Dwee8le hieronder zegt! er zit een datalimiet aan vast en je IPhone maakt zonder dat je het in de gaten hebt heel veel gebruik van Internet door middel van PushBerichten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dwee8le Bekijk bericht
Er zit dus een verschil tussen de max. snelheid van de twee abo's en als je naar de prijs kijkt bij deze twee voorbeelden, dan zou ik gaan voor het i-abo, omdat in principe sneller is (of zou moeten zijn) en het is onbeperkt, terwijl er bij web&walk altijd een limiet is gesteld.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen Web'n'Walk Standard met iPhone Liquid2ubstanc3 iPhone algemeen 4 22-08-10 21:31
Iphone+relax25+web en walk plus robvdk Odido (T-Mobile) 17 05-06-10 20:42
Iphone abo of web'n walk ervaringen? Hornet Odido (T-Mobile) 8 21-05-10 12:10
Blackberry web'n walk op iPhone rvr2000 Odido (T-Mobile) 0 04-02-10 11:52
iPhone 2G met web 'n walk plus iTommie Odido (T-Mobile) 5 21-03-09 17:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:47.