//

Mijn SIM card wordt niet ondersteund, maar heb wel een T-Mobile abonnement!

Mijn SIM card wordt niet ondersteund, maar heb wel een T-Mobile abonnement! discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal! Van de week is mijn iPhone 3G gevallen en vervolgens werd ik geconfronteerd met een wit scherm. Ik kreeg hem echt met geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-03-10, 15:15
boijke boijke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard Mijn SIM card wordt niet ondersteund, maar heb wel een T-Mobile abonnement!

Hoi allemaal!

Van de week is mijn iPhone 3G gevallen en vervolgens werd ik geconfronteerd met een wit scherm. Ik kreeg hem echt met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Toen ik dit op mijn werk vertelde kreeg ik direct een splinternieuwe iPhone 3GS van mijn manager (ik werk voor een heel tof bedrijf!!!). Er liggen namelijk meerdere iPhone's in de kast stof te vangen die niemand kan gebruiken omdat sommige bedrijfsapplicaties niet op de iPhone werken. Ik blij, want ik heb gehoord dat het laten maken van je iPhone vaak meer dan EUR 200 kost en dat je hem een tijdje kwijt bent!!! Bovendien gebruik ik die bedrijfsapplicaties niet en heb ook geen mobiele telefoonabonnement via het werk...

De enige catch was dat het een 'jailbreak' iPhone was omdat ons bedrijf zaken doet met KPN. Dat zou niets moeten uitmaken (dacht ik), want ik heb een T-Mobile abonnement, ik heb hem alleen niet extra verzekerd. Om vanaf nul te beginnen heb ik mijn nieuwe iPhone gekoppeld aan mijn Mac om alles te updaten zodat de jailbreak vanzelf zou verdwijnen.

Alles ging aanvankelijk goed en ik zag ook dat mijn backup werd herkend, totdat ik de volgende melding te zien kreeg 'only compatible sim cards from a supported carrier may be used to activate iphone'. Nogmaals, ik heb gewoon een T-Mobile abonnement!

Nu gebeurt er dus helemaal niets en T-Mobile wil natuurlijk niet bijspringen omdat de telefoon niet van hun afkomstig is. Heeft iemand een idee hoe ik deze splinternieuwe iPhone toch gewoon kan laten werken met mijn T-Mobile iPhone 500 abonnement? Het advies van de T-Mobile werknemer om een goedkope prepaid telefoon te kopen gaat natuurlijk niet werken...

Ik hoop dat iemand dit herkent en mij een beetje op weg kan helpen!

Groet!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-03-10, 15:49
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Blijkbaar een toestel wat softwarematig was genunlocked (vandaar ook de jailbreak). Nu zit je met 3.1.3. er waarschijnlijk op en kun je dus niet verder. Tenzij het een simlockvrij model moet zijn geweest vanaf fabriek af, maar dan had je deze problemen niet mogen hebben.
  #3  
Oud 05-03-10, 16:02
edope123 edope123 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Standaard

het lijkt erop dat je een gelockte iphone uit het buitenland hebt... anders zou die het met welke t-mobile simcard gewoon moeten doen.
  #4  
Oud 05-03-10, 16:04
boijke boijke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

@evmw Bedankt voor jouw reactie! Maar je zegt dus eigenlijk dat ik nu klem zit? Of zijn er toch nog opties?

Ondanks dat ik het zonde vind om een 'jailbreak' telefoon te moeten gebruiken terwijl ik toch echt een T-Mobile abonnement heb, moet ik misschien toch maar verlengen. Met bijbetaling van een kleine EUR 100 zit ik dan wel weer 2 extra jaar aan T-Mobile vast, maar ik krijg wel een nieuwe iPhone met ondersteuning.

Wat zouden jullie doen, repararen of verlengen? Ik zie het knutselen aan mijn iPhone niet zitten. Ben niet zo handig en wil niet om de haverklap een omweg moeten maken om bijvoorbeeld een backup te maken of iets te updaten.
  #5  
Oud 05-03-10, 16:11
boijke boijke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

@edope123 echt? Dat heb ik nog niet gevraagd aan mijn manager! Hij zei dat ze een aantal iPhones hebben gekocht bij een Nederlands bedrijf. Dit wil alleen inderdaad nog niet zeggen dat de iPhone's daadwerkelijk uit Nederland komen...

Hoe kan ik dit checken? En als de iPhone echt uit het buitenland komt, is daar dan niets aan te doen?
  #6  
Oud 05-03-10, 16:24
dutchie35 dutchie35 is offline
• iOS 9.3.3
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: apeldoorn
Berichten: 27
Stuur een bericht via MSN naar dutchie35
Standaard

mischien lock van kpn er op ???
  #7  
Oud 05-03-10, 16:35
Fleetwood's schermafbeelding
Fleetwood Fleetwood is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: thuis
Berichten: 117
Standaard

neem je gewoon 1 van die andere die liggen te stoffen. en dan eerst lezen en kijken welke software erop zit. en niet upgraden naar 3.1.3.
__________________
i4s - 6.1 * i4 - 6.1 * IPad 2 - iOS 6.1 * atv2 - 5.0.1 JB
  #8  
Oud 05-03-10, 16:44
Blutch Blutch is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Kollum
Berichten: 27
Standaard

lijkt me onwaarschijnlijk dat ie niet uit het buitenland komt...er zit dus geen t-mobile simlock op maar van een andere provider (AT&T en O2) pest van die twee is dat ze geen unlock geven, ook niet aan hun eigen klanten.
optie 1. zoals zo velen wachten op de jailbreak/ unlock van 3.1.3
optie 2. nieuw abbo-tje nemen en deze verkopen/teruggeven aan je baas
optie 3. zie fleetwood, en neem 1 van de andere dit ligt te stoffen (voel je vrij om je baas al die toestellen te vragen en gewoon te verpatsen op internet!! (of aan mij bijvoorbeeld, over een poosje zijn ze minder waard want dat komt de 4gs ofzo)
  #9  
Oud 05-03-10, 21:38
boijke boijke is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

Ojee, ik hoor het al, het wordt dus lastig, zoniet onmogelijk op dit moment....

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Ik ga dan maar mijn oude Samsung weer uit de kast trekken...

Groet!!
Reageren

Labels
activate, supported carrier, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: de sim kaart in de iphone wordt niet ondersteund Guest-20191103144301 Unlock 11 23-01-11 19:25
SIM-kaart wordt niet ondersteund mich@ iPhone algemeen 0 12-10-10 22:22
SIM-kaart wordt niet ondersteund chrisholman iPhone algemeen 200 05-10-10 21:59
simkaart wordt niet ondersteund maar kan wel bellen gertdebra Archief 9 31-01-10 23:42
sim kaart wordt niet ondersteund Kjelle Archief 1 20-08-09 08:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.