//

oproep voor actie tegen data roaming kosten

oproep voor actie tegen data roaming kosten discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Zo van tijd tot tijd duiken de data roaming kosten in het buitenland weer op. Vooral voor iPhone bezitters die veel mobiel internetten kan dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-04-10, 11:06
BertvanHorck BertvanHorck is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Terug in Nederland
Berichten: 33
Standaard hoge internationale data roaming kosten

Zo van tijd tot tijd duiken de data roaming kosten in het buitenland weer op. Vooral voor iPhone bezitters die veel mobiel internetten kan dit aardig oplopen.

Zelf vind ik dit onterecht. Immers de internationale data roaming is een verschijnsel waar alle aanbieders mee te maken hebben, en vaak zijn ze nog van dezelfde familie ook (Vodafone NL en UK enz).

De in rekening gebrachte kosten zijn zo absurd hoog (2,- Euro per Mb bij T-Mobile) dat je je afvraagt waarom dit zo is.

Uiteindelijk heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en ge-e-maild met de Europese Commissie. Zij vinden deze kosten ook onnodig hoog en proberen dit op te lossen door maxima te stellen aan de kosten die de nationale provider mag doorberekenen aan de provider van de telefoon, dus als je in Frankrijk bent wat de franse provider mag doorberekenen aan je Nederlandse provider.

Momenteel is het maximum 1,- Euro per Mb, vanaf 10 juli 2010 wordt dit 0,80 Euro per Mb en vanaf 10-juli 2011 zal dit nog 0,50 Euro per Mb bedragen.

Aangezien T-Mobile al bekend heeft gemaakt dat hun zomertarieven voor data roaming 2,- Euro per Mb bedragen (tegen 0,80 Euro aan kosten), heffen ze dus een opslag van liefst 150% procent voor hun overhead (die in dit geval zich beperkt tot doorfactureren) en winst. Echt schandalig!

Ik heb gemaild naar Neelie.KROES@ec.europa.eu en kreeg steeds netjes antwoord van haar afdeling. Zij is verantwoordelijk voor de telecom nu en dat zou een goede zaak kunnen zijn gezien haar uitstekende “terrier gedrag”.

Het lijkt er dus op dat de insteek van de commissie niet of te langzaam werkt, ook omdat de meeste gebruikers geen flauw benul hebben van bovenstaande onderlinge tarieven tussen de providers. De limiet van ruim 50 Euro die de Commissie ook heeft verplicht is naar mijn mening geen oplossing, omdat dit slechts een waarschuwing is en geen kosten verlaging.

Daarom denk ik dat het goed is als zoveel mogelijk mensen bij mevrouw Kroes klagen over de onnodig en absurd hoge internationale data roaming tarieven. Helemaal nu omdat Mevr. Kroes in juni moet terugrapporteren aan het Europees Parlement.

Email Mevrouw Kroes dus en geef je mening!

Bert van Horck
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf SCAN1.pdf‎ (366,6 KB, 30x gelezen)
Bestandstype: pdf SCAN1-4.pdf‎ (307,8 KB, 15x gelezen)

Laatst gewijzigd door BertvanHorck; 08-05-10 om 08:54.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-04-10, 15:59
krieltje12 krieltje12 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 65
Standaard

Goed plan.
  #3  
Oud 28-04-10, 20:47
BertvanHorck BertvanHorck is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Terug in Nederland
Berichten: 33
Standaard

Dank je wel.... Het onderwerp lijkt niet zo te leven, kennelijk moeten we nog even wachten tot na de zomervakanties als de facturen binnen zijn.... :-(

Laatst gewijzigd door BertvanHorck; 01-05-10 om 08:55.
  #4  
Oud 01-06-11, 15:08
Roses300 Roses300 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard

Hoi Bert,

Hoe is het verlopen met mevr. Kroes? Heeft ze nog iets laten weten?

Bij welke provider heb jij een abonnement?
  #5  
Oud 01-06-11, 17:36
BertvanHorck BertvanHorck is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Terug in Nederland
Berichten: 33
Standaard

Wel contact gehad maar dat was vorig jaar. De tarieven gaan ook deze zomer weer omlaag (van uit mijn hoofd 1 euro naar 0,5 euro per MB , maar dat is onderling tussen de providers, en de provider zelf kan dus beslissen of zijn/haar tarieven richting de abonnees verder omlaag gaan. Die data roaming is altijd een enorme melkkoe geweest dus daar zullen ze niet snel van af willen....

Ik zit bij T mobile, meer uit gemak dan enige andere reden
Reageren

Labels
data roaming, internationaal, onbehoorlijke kosten, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Data-roaming? Uit of aan? Cgold Internet in buitenland (roaming) 29 09-08-11 22:50
Data roaming Radical Madness Odido (T-Mobile) 3 21-08-09 12:07
Data Roaming uitzetten? BadSide Internet in buitenland (roaming) 19 27-11-08 09:00
Roaming kosten t-mobile stefsegers Odido (T-Mobile) 0 21-08-08 17:24
Actie tegen Action!! markwijnker iPhone accessoires en onderdelen 19 18-02-08 14:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:21.