//

Wel of niet IPhone 3GS

Wel of niet IPhone 3GS discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik begin eindelijk enthousiast te worden over de Iphone, maar als ik hier zo rondkijk kom ik toch veel negativiteit tegen. Mijn huidige telefoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-07-10, 21:17
Juan-Paolo's schermafbeelding
Juan-Paolo Juan-Paolo is offline
• iOS 17.4.1
• iPadOS 17.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 94
Standaard Wel of niet IPhone 3GS

Hallo, ik begin eindelijk enthousiast te worden over de Iphone, maar als ik hier zo rondkijk kom ik toch veel negativiteit tegen.
Mijn huidige telefoon ben ik meer dan beu (T-Mobille vario 3) en ik kan eind deze maand mijn contract verlengen bij T-Mobile. Wil de 3GS hebben, omdat m.i. de Iphone 4 nog te veel kinderziekten heeft, en hij ook mijn budget te boven gaat.
Ik wil dus de 16GB uitvoering, maar ik lees hier toch veel problemen met bereik en dekking. Kan iemand mij een objectief advies geven of ik voor de IPhone moet gaan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-07-10, 07:18
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Welkom op iPhoneclub Juan-Paolo,

Allereerst is het leuk om te lezen dat je enthousiast bent over de iPhone. Ik zal in het kort even een ''objectief advies'' geven

Zodra de iPhone 4 uitkomt, zal de 3Gs alleen verkrijgbaar zijn in een 8GB variant. Dit toestel wordt een zogeheten ''budget toestel'' van Apple. Het toestel zou i.c.m. het instap abonnement (i-150/ 29,95 p/m) éénmalig 59,95 euro bijbetaling vereisen.

Verder zijn de officiële prijzen van T-Mobile zelf nog niet bekend gemaakt, dus is het ook lastig te zeggen of dit buiten je budget valt.

Afhankelijk van waar je woon kan het zijn dat je inderdaad problemen ondervinden met het bereik. Het is daarom van belang dat je van tevoren onderzoekt doet. Je hebt zelf een Vario 3, een toestel van T-Mobile. Hoe is het bereik nu? Zijn er plekken waar je vaak komt? Vraag aan de mensen in die regio hoe het bereik daar met T-Mobile is.

Om het visueel in kaart te brengen heb je hier de dekkingskaart van T-Mobile. Het is uiteraard indicatief en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

T-Mobile.nl: Dekkingskaart

Je kan boven het scherm kiezen voor GSM-dekking / 3G Dekking en verwachte 3G dekking binnen nu en 3 maanden. Hiermee kan je dus ook bekijken of het 3G Netwerk bij jou in de buurt de aankomende tijd wordt uitgebreid.

Het is lastig om te zeggen van; Ja je moet de iPhone nemen. Het is handiger voor jezelf en misschien voor de mensen hier op het forum om een lijstje te maken met je wensen. Bijvoorbeeld:
- Wat moet mijn nieuwe toestel sowieso bezitten qua functie, hardware, software, etc?
- wat wil ik daarvoor uitgeven?
- 1 of 2jarige abonnement?

Als je dit doet, zal je zien dat het veel makkelijker is om je keuze te maken. Tenslotte zal jij het toestel gebruiken.

Hopelijk heb je hiermee voldoende informatie.


MVG,

Stefano20

Laatst gewijzigd door Stefano20; 13-07-10 om 07:23.
  #3  
Oud 13-07-10, 12:19
Juan-Paolo's schermafbeelding
Juan-Paolo Juan-Paolo is offline
• iOS 17.4.1
• iPadOS 17.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 94
Standaard

Stefano20

Ik moet je gelijk geven dat mijn bericht niet helemaal duidelijk was.

Momenteel heb ik geen internet op mijn telefoon, maar ik ben van mening dat als je een IPhone hebt, je dat toch wel moet hebben.

Het belangrijkste vind ik een (virtueel) qwerty-toetsenbord. Foto's vergeet ik altijd te maken, dus een 3mp camera is prima.
Meer dan 100 euro wil ik niet bijbetalen, en neem altijd een 2-jarig abonnement.
Ook wil ik er gewoon mp3's op kunnen zetten die ik al op mijn computer heb staan.
Ooit heb ik mijn complete CD collectie van meer dan 300 cd's naar mp3 geript.
Verder rotzooi ik er niet mee, dus geen jailbreak praktijken e.d.
In principe wil ik een telefoon die gewoon werkt!
Verschilt de 8GB versie alleen in termen van opslagruimte?

O ja, en spelletjes er op spelen is ook heel leuk!
(alsmede de ocarina app van Smule)

Laatst gewijzigd door Juan-Paolo; 13-07-10 om 12:28.
  #4  
Oud 13-07-10, 12:30
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

(Mijn post is hier niet, vreemd. Had er dacht ik wel gepost.)

Neem alsjeblieft een iPhone 4, dan kan je volgend jaar gewoon mee met de nieuwe update. Koop alsjeblieft een iPhone 4, je gaat er zoveel spijt van krijgen als je een 3GS neemt. Die kinderziektes zijn opgeblazen, je hebt alleen een 'death grip' als je hem heeeeel stevig vastpakt. Je gaat echt spijt krijgen.
__________________
Koekje erbij?
  #5  
Oud 13-07-10, 12:38
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Internet op je iPhone is altijd wel handig. Veel (hulpzame) apps vergen namelijk internet. Denkt daarbij aan bijv. Belstatus, trein, ovchipkaart enz... Of de dekking hiervan toereikend is zal je aan de mensen in je omgeving moeten vragen en de dekkingskaart moeten raadplegen.

Kijk eens aan, met zo'n lijst is het al een stuk makkelijker.

De iPhone heeft de beschikking over een visueel qwerty toetsenbord. Dus dat zit wel snor. Ondanks je ze vergeet te maken, heeft de iPhone 3Gs een 3,2 mp camera en de iPhone 4 een 5 MP camera plus led flash.

Voor muziek is de iPhone een geweldig apparaat aangezien het dezelfde functionaliteiten bezit als de iPod's en iTouch's. Je gebruikt het programma iTunes. Die regelt de synchronistatie tussen je pc en toestel. Sleep simpelweg de bestanden van je pc naar iTunes. En het programma zorgt ervoor dat alles naar het juiste bestandsformaat wordt omgezet om vervolgens afgespeeld te worden op je iPhone. De iPhone 3Gs 8GB verschilt alleen in zijn opslagcapaciteit. Qua snelheid is het gelijk aan de 16 GB. Of je 300 cd's kwijt kan op een 8gb.....



Gezien je wensen zou je met een 3Gs ook mee uit de voeten kunnen. Maarja als je het van de andere kant bekijkt... als je het doet, doe het dan wel direct goed. (lees: kies de iPhone 4)

groet,

Stefano20

Laatst gewijzigd door Stefano20; 13-07-10 om 14:29.
  #6  
Oud 13-07-10, 12:42
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Denk ook aan het scherm met die superhoge resolutie, wat echt heel erg mooi is. Heb het laatst mogen aanschouwen, met mijn 3GS ernaast. Prachtig is die iPhone 4. Ook de nieuwe processor in de iPhone 4 is prachtig, alles is sneller en je kunt 'zware' toepassingen zoals videobewerken en games spelen veel beter. Koop een iPhone 4. Dat is het best.
  #7  
Oud 13-07-10, 12:48
Stefano20 Stefano20 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable Bekijk bericht
Denk ook aan het scherm met die superhoge resolutie, wat echt heel erg mooi is. Heb het laatst mogen aanschouwen, met mijn 3GS ernaast. Prachtig is die iPhone 4. Ook de nieuwe processor in de iPhone 4 is prachtig, alles is sneller en je kunt 'zware' toepassingen zoals videobewerken en games spelen veel beter. Koop een iPhone 4. Dat is het best.
Ik begrijp dat de iPhone 4 een beter toestel is. Maar gezien de wensen van Juan en de bijbetaling die hij voor het toestel over heeft, moet je concessies doen.

De iPhone 3Gs is in dit geval een prima toestel.

Laatst gewijzigd door Stefano20; 13-07-10 om 12:50.
  #8  
Oud 13-07-10, 15:15
Juan-Paolo's schermafbeelding
Juan-Paolo Juan-Paolo is offline
• iOS 17.4.1
• iPadOS 17.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 94
Standaard

@ The Unbelievable
Ik vind het niet erg om niet de allernieuwste versie te hebben hoor! Meestal is het zo dat bij het uitkomen van een nieuw model het eerdere model pas "kinderziekte-vrij" is Geloof me, in vergelijking wat ik nu heb is de 3GS qua scherm ook prachtig
De Iphone 4 komt over twee jaar wel aan de beurt

@ Stefano20
Inderdaad, 100 euro is gewoon mijn maximum.
Ik woon dan wel in Wassenaar, maar heb niet het bijbehorende fortuin
Denk dat ik het gewoon maar ga doen over twee weekjes!
En over die muziek, als mijn John Denver cd's er maar op kunnen is het voor mij helemaal prima!

Dank voor de info allen!!

Laatst gewijzigd door Juan-Paolo; 13-07-10 om 15:18.
  #9  
Oud 14-07-10, 00:18
Munkel Munkel is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Nergens
Berichten: 60
Standaard

dude doe niet gierig en koop de i4, je krijgt er geen spijt van de komende 2 jaar!
  #10  
Oud 14-07-10, 00:53
LennartD LennartD is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munkel Bekijk bericht
dude doe niet gierig en koop de i4, je krijgt er geen spijt van de komende 2 jaar!
Deze reactie vind ik maar zinloos, vooral omdat hij zelf aangeeft het fortuin niet op z'n rug te hebben groeien, vind ik een woordkeuze voor "gierig" een beetje ongepast.

Zelf zou ik echter even de prijzen van de iPhone 4 even afwachten, en dan beslissen (om te kijken hoeveel het nou scheelt qua bijbetaling). Mocht je dan toch voor de iPhone 3G(S) kiezen, dan is hij toch een stuk goedkoper als het nieuwe model uit is .
  #11  
Oud 14-07-10, 13:00
marinabulldoggie marinabulldoggie is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 12
Standaard

Fijn dat je in zijn portemonee kan kijken. Zinloos bericht.
  #12  
Oud 14-07-10, 17:54
Munkel Munkel is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Nergens
Berichten: 60
Standaard

geloof me, ze worden allebij rond dezelfde prijs, dat was het geval met de 3G en de 3GS ook...

En die 3 tientjes die je extra moet bijleggen.. naja als je geld hebt om een iphone te kopen en het abbonement te betalen, moeten die 30 euro bovenop het eenmalige bedrag ook wel lukken..

Zoals ik al zei, koop eenn i4, daar kan je de komende 2 jaar nog mee door..

Uit mijn eigen ervaring weet ik dat na een jaar mijn 3G al was veroudert i.v.m. software die traag liep, en soms niet eens meer mogelijk was, die draaide wel op de 3GS,

Dus ga er van uit dat over 1 jaar sommige software die je net wilt hebben niet meer op de 3GS draaien, maar nog wel op de 4.

En buitenom dat is het gewoon gevoelsmatig veel fijner om de nieuwste te hebben,
Stel jij koopt een 3GS, en je ziet een i4, naja dan wil je die.. maar dat kan dan niet omdat je abbo nog 2 jaar loopt..
  #13  
Oud 14-07-10, 18:28
rudeboy's schermafbeelding
rudeboy rudeboy is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Skamerika
Berichten: 96
Stuur een bericht via ICQ naar rudeboy Stuur een bericht via Yahoo naar rudeboy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefano20 Bekijk bericht
Welkom op iPhoneclub Juan-Paolo,
*SNIP*
Zodra de iPhone 4 uitkomt, zal de 3Gs alleen verkrijgbaar zijn in een 8GB variant. Dit toestel wordt een zogeheten ''budget toestel'' van Apple. Het toestel zou i.c.m. het instap abonnement (i-150/ 29,95 p/m) éénmalig 59,95 euro bijbetaling vereisen.

MVG,

Stefano20
je bedoeld de 3G neem ik aan ?

hier in de VS wordt de 3G, 8Gb een "budget" iPhone en de 3G[S] blijft zowel in 16 en 32Gb verkrijgbaar naast de iPhone 4.
__________________
~rb
 iPhone 4 - 16GB - i0S4.1 
  #14  
Oud 14-07-10, 18:50
larslamborelle larslamborelle is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudeboy Bekijk bericht
je bedoeld de 3G neem ik aan ?

hier in de VS wordt de 3G, 8Gb een "budget" iPhone en de 3G[S] blijft zowel in 16 en 32Gb verkrijgbaar naast de iPhone 4.
Nee hoor de 3GS wordt niet meer in 16 en 32 GB verkocht.
Alleen nog de 8 GB versie als budget model.
Mvg Lars
  #15  
Oud 14-07-10, 18:51
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ow? Apple zelf denkt daar net zo over als Stefano20...

EDIT
larsamborelle was me net voor...

__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #16  
Oud 14-07-10, 21:01
Juan-Paolo's schermafbeelding
Juan-Paolo Juan-Paolo is offline
• iOS 17.4.1
• iPadOS 17.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 94
Standaard

Ach, ik heb nog twee weken om de knoop door te hakken
  #17  
Oud 14-07-10, 21:32
rudeboy's schermafbeelding
rudeboy rudeboy is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Skamerika
Berichten: 96
Stuur een bericht via ICQ naar rudeboy Stuur een bericht via Yahoo naar rudeboy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door larslamborelle Bekijk bericht
Nee hoor de 3GS wordt niet meer in 16 en 32 GB verkocht.
Alleen nog de 8 GB versie als budget model.
Mvg Lars
oh, blijven te koop hier: PDAs & Smartphones - Wireless from AT&T
  #18  
Oud 14-07-10, 21:40
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan-Paolo Bekijk bericht
Ach, ik heb nog twee weken om de knoop door te hakken
Heb je het geld : iPhone 4
Heb je het niet : iPhone 3GS.
Logisch? (Als je een 3GS kan betalen dan ook een iPhone 4 of niet?)
  #19  
Oud 15-07-10, 09:41
Juan-Paolo's schermafbeelding
Juan-Paolo Juan-Paolo is offline
• iOS 17.4.1
• iPadOS 17.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 94
Standaard

Vooralsnog neig ik toch naar de 3GS. Ik vind de vormgeving iets mooier. Ik hou wel van rond; ben het zelf ook
Als boekhouder is het natuurlijk noodzakelijk je aan het budget te houden, dus 100 euro is, en blijft, 100 euro!
Heeft niets met gierigheid te maken, maar alles met het feit dat mijn geldboom maar niet wil wortelen
Maar geloof me, de keuze voor een telefoon is moeilijk. Ik ben er al drie maanden mee bezig, en al heel wat mobieltjes zijn de revue gepasseerd
  #20  
Oud 16-07-10, 11:06
rotterdammer53 rotterdammer53 is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 24
Standaard

Tja, misschien verder helemaal overbodig,mar toch:
Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een 3 GS. Ook ik lees regelmatig negatieve dingen maar eerlijkis erlijk: ik beh daar totaal geen last van!
Mijn ervaringen zijn tot op heden echt uiterst positief.
Ik kan hem je danook alleen maar aanraden! Gewoon doen!!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
1,2 volt-lader brandt wel, Iphone 3gs laadt niet martwout iPhone algemeen 6 14-04-11 14:26
3GS 32 GB Firmware 4.3 wel of niet installeren iPhonevanFranske iTunes 8 18-03-11 11:06
Wel of niet ios4.1 op de 3gs jaynor iPhone algemeen 8 17-09-10 11:46
iPhone: 3GS wel of niet updaten naar OS 4? Jonhie Jailbreak 4 24-08-10 17:07
Iphone 3GS 3.1.3 nu wel of niet te jailbreaken? anahari Archief 33 17-02-10 11:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:38.