//

3g Netwerk doet niets

3g Netwerk doet niets discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb een 3gs en onlangs de update naar 4.0 en nu ook 4.01 gedaan en sindsdien heb ik geen bereik meer via het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-07-10, 23:29
Lusin Lusin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard 3g Netwerk doet niets

Hallo, ik heb een 3gs en onlangs de update naar 4.0 en nu ook 4.01 gedaan en sindsdien heb ik geen bereik meer via het 3g netwerk.
Er staat heel braaf wel een 3g logo boven in beeld maar ik kan geen data ophalen niets. Simpel twitter doet het al niet.
Wi-Fi thuis doet het gewoon, ik kan ook gewoon bellen en smsen etc... Alleen dat 3g netwerk... (heb trouwens t-mobile)

Ik heb inmiddels de iphone hersteld, leeggehad, op herstel netwerkinstellingen geklikt, vliegtuismodus aan/uit gehad, eigenlijk alles wat ik kon bedenken en nog geen bereik.
Verder lees ik ook over een knop Mobiele data, die sinds OS4 beschikbaar zou zijn, maar ook die heb ik niet. Ik kan de standaard dingen die hierover genoemd worden dus ook niet doen..
kan iemand mij helpen???
thx
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-10, 03:23
stadjer stadjer is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 42
Standaard

Is dat geen probleem van T-Mobile ?
  #3  
Oud 17-07-10, 08:36
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 124
Stuur een bericht via MSN naar haagsegoof
Standaard

Ik heb na de update ineens 3 balkjes minder thuis??
  #4  
Oud 17-07-10, 12:38
RaySan RaySan is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: IN Oranje land
Berichten: 11
Standaard

Goh... ik ben dus niet de enige.
Voor 4.0 had ik al bij mij in Boskoop een zeer beroerd ontvangst en maar na 4.0 en nu na de upgrade naar 4.0 totaal geen dataverkeer meer mogelijk.
Ik ben reeds twee maanden bezig met T-Mobile mijn probleem licht reeds twee weken bij de technische dienst, Gisteren ze maar eens met support gebeld. Hun reactie. geen idee waar aan het ligt en geen idee wanneer ze u kunnen/gaan helpen.
En daar kun je het mee doen.

Ik zelfs vermoed dat het bij mijn toestel ligt aan dat deze ooit een is doorgeschakeld is geweest .
Ik krijg ook als ik bel de melding "doorschakelen actief" maar als ik kijk in mijn instellingen dan is dat niet het geval. Echt van alles al geprobeerd om het er uit te krijgen maar niks hielp.
  #5  
Oud 17-07-10, 13:03
Lusin Lusin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Ook dat heb ik sinds de update: dat hij zegt doorschakelen actief als ik ga bellen.
Maar als ik jullie zo hoor, gaat er geen verandering komen...?
  #6  
Oud 17-07-10, 13:29
kevinvw kevinvw is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: gouda
Berichten: 69
Stuur een bericht via MSN naar kevinvw
Standaard

Ik heb hier ook last van in gouda, niet ver van boskoop. Ook mijn moeder, en broer hebben het probleem. Heb je ook dat iemand je probeert te bellen, je telefoon op de voicemail springt en 2 uur later een sms krijgt met: u heeft een gemist oproep van..., maar er is geen voicemailbericht achter gelaten?
  #7  
Oud 17-07-10, 14:42
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 124
Stuur een bericht via MSN naar haagsegoof
Standaard

volgens mij heeft dat te maken dat je de juiste t-mobile update gehad heb ik heb op dit moment 7.1 hiervoor 7.0 daar had ik nergens last mee
  #8  
Oud 17-07-10, 16:06
Qocel Qocel is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik woon ook in Gouda en heb exact dezelfde problemen. Er staat wel 3G in de statusbalk, maar niets wat internet nodig heeft doet het. Bij bellen staat er doorschakelen actief en ook dat mensen mijn voicemail krijgen en ik later een sms dat ik een oproep heb gemist komt veel voor. Daarnaast krijg ik regelmatig de melding dat Visual Voicemail niet werkt.

Zojuist T-Mobile gebeld, die adviseerde resetten en netwerkinstellingen herstellen, beide had ik al een paar keer geprobeerd. Het antwoord daarop was dat het dan hoogstwaarschijnlijk aan de update naar 4.0 of 4.0.1 ligt en dat ik daarom het formulier op Apple - Support - Feedback in moest vullen. Alleen nu zie ik zojuist dat dat een feedbackformulier (in het Engels) is waar je geen antwoord op krijgt....

Overigens krijg ik ook steeds de volgende melding als ik iTunes opstart: "Er is een update beschikbaar voor de aanbiedersinstellingen op uw iPhone. Wilt u deze update nu installeren?"
Iedere keer druk ik op instellingen bijwerken, maar de melding blijft steeds komen.

Laatst gewijzigd door Qocel; 17-07-10 om 16:08.
  #9  
Oud 17-07-10, 19:25
ronaldokloos ronaldokloos is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard

Oplossing:

Surf met je iphone via Wi-Fi naar www.unlockit.co.nz

-Druk op Continue -> Custom APN
-Selecteer je Carrier(Provider)(in mijn geval NL-T-Mobile)
-Druk op Create Profile
-Dan springt er een nieuw venster tevoorschijn met "APN Carrier Settings"
-Druk op Installeer
-Dan krijg je een pop-up en druk je op Installeer Nu
-Druk op Gereed en je bent klaar!!


Nu werkt mijn 3g data verbinding weer zoals het moet.
  #10  
Oud 17-07-10, 21:19
Lusin Lusin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik kan die pagina niet openen op mijn iPhone...
  #11  
Oud 18-07-10, 00:10
ai-phone ai-phone is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb precies hetzelfde sinds de update,geen internet,visual Voicemail,doorschakeling actief,en de i-tunes melding.genoemde site kan ik ook niet openen.woon in den haag Ypenburg.iemand nog opties?helpdesk helpt niet.
  #12  
Oud 18-07-10, 02:50
btentusscher btentusscher is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Count me in....... wat een drama! 4.0 liep als een zonnetje, maar 3g is absoluut niet op gang te krijgen, ook niet met de bovenstaande oplossing..... Daarnaast blijft de backlight constant branden.....zucht
  #13  
Oud 18-07-10, 10:19
ai-phone ai-phone is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ai-phone Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde sinds de update,geen internet,visual Voicemail,doorschakeling actief,en de i-tunes melding.genoemde site kan ik ook niet openen.woon in den haag Ypenburg.iemand nog opties?helpdesk helpt niet.
Inmiddels wel gelukt via unlockit.co.nz mn internet weer op gang te krijgen!Instellingen via mail toegestuurd.Al heel blij mee.andere mankementen nog niet opgelost.
  #14  
Oud 18-07-10, 22:47
Lusin Lusin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lusin Bekijk bericht
Ik kan die pagina niet openen op mijn iPhone...
Ook bij inmiddels gelukt en het werkt! Hooray! Thx
  #15  
Oud 19-07-10, 16:28
evaxsis's schermafbeelding
evaxsis evaxsis is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 71
Standaard

T-Mobile beweert dat met nieuwe update het een Apple probleem is en dat je moet restoren naar fabrieksinstellingen.
Ik heb 3 verschillende OS geprobeerd zelfs helemaal mijn iPhone kaal gemaakt en nog geen 3G verbindingen.
T-Mobile zegt dat als je een ander toestel neemt dan de iPhone je wel 3G ontvangst hebt.
Kan iemand met nog een ander toestel dat controleren en het hier melden of dat waar is?
  #16  
Oud 19-07-10, 21:00
robbedoeske robbedoeske is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 20
Standaard

Ook ik heb geen internet,ik had een profiel geinstalleerd om data verkeer te voorkomen. Dit omdat mijn web en walk pas later inging.Tussentijds wel geupdate naar 4.0. Nu mijn web en walk aktief is heb ik dat bewuste profiel weer verwijderd,maar geen internet. Bij de T-Mobile zeggen ze dat dit komt door de upgrade naar 4.0,en dat ik moet downgraden. Dat is toch van den zotte,en hoe kan je eigenlijk downgraden? Ik vind die optie nergens in itunes. Verder kunnen ze me niet helpen zeggen ze,of het toestel moet opgestuurd worden?? Iemand nog een tip?
  #17  
Oud 19-07-10, 21:08
evaxsis's schermafbeelding
evaxsis evaxsis is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbedoeske Bekijk bericht
Ook ik heb geen internet,ik had een profiel geinstalleerd om data verkeer te voorkomen. Dit omdat mijn web en walk pas later inging.Tussentijds wel geupdate naar 4.0. Nu mijn web en walk aktief is heb ik dat bewuste profiel weer verwijderd,maar geen internet. Bij de T-Mobile zeggen ze dat dit komt door de upgrade naar 4.0,en dat ik moet downgraden. Dat is toch van den zotte,en hoe kan je eigenlijk downgraden? Ik vind die optie nergens in itunes. Verder kunnen ze me niet helpen zeggen ze,of het toestel moet opgestuurd worden?? Iemand nog een tip?

Ik heb alles geprobeerd, zelfs downgraden (oude versie van iPhone2,1_3.0_7A341_Restore, in de map van iTunes kan je die vinden bij "iPhone Software Updates")
Ik weet helaas niet waar dat staat in Linux.
Bij mij helpt niks en wil wel graag weten of er klanten zijn van T-Mobile met een 3G verbinding dat wel werkt, anders wil ik dat ze mijn factuur herzien want ik wil niet betalen voor diensten die ik niet ontvang.
  #18  
Oud 19-07-10, 22:21
Lusin Lusin is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evaxsis Bekijk bericht
T-Mobile beweert dat met nieuwe update het een Apple probleem is en dat je moet restoren naar fabrieksinstellingen.
Ik heb 3 verschillende OS geprobeerd zelfs helemaal mijn iPhone kaal gemaakt en nog geen 3G verbindingen.
T-Mobile zegt dat als je een ander toestel neemt dan de iPhone je wel 3G ontvangst hebt.
Kan iemand met nog een ander toestel dat controleren en het hier melden of dat waar is?
Dan werkte t Wel bij mij. Tmobile medewerker wisselde simkaart en toen wel heel vreemd. Ligt dus aan het toestel.
  #19  
Oud 19-07-10, 22:24
evaxsis's schermafbeelding
evaxsis evaxsis is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 71
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lusin Bekijk bericht
Dan werkte t Wel bij mij. Tmobile medewerker wisselde simkaart en toen wel heel vreemd. Ligt dus aan het toestel.
Ok dank je wel voor je antwoord
  #20  
Oud 20-07-10, 10:01
robbedoeske robbedoeske is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lusin Bekijk bericht
Dan werkte t Wel bij mij. Tmobile medewerker wisselde simkaart en toen wel heel vreemd. Ligt dus aan het toestel.
Maar wat is nu de oplossing?
Reageren

Labels
3g netwerk, mobiele data, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: iTunes 10 doet niets... doekoe iTunes 4 05-10-10 08:11
2G doet niets meer.... Lukie Archief 1 05-10-09 15:49
doet niets? nlchaosnl Archief 1 25-03-09 02:04
Iphone doet niets volkan iPhone algemeen 1 18-10-08 14:31
Iphone doet niets... fruitella Archief 2 19-09-08 13:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.