//

slechte ontvangst 3gs met software 4.0.1

slechte ontvangst 3gs met software 4.0.1 discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds de update naar 4.0.1 en een jailbrake (jailbreakeme.com )heel vaak last van slecht antenne ontvangst. Regelmatig totaal geen ontvangst of weinig streepjes. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-08-10, 22:33
U2SPARKY U2SPARKY is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard slechte ontvangst 3gs met software 4.0.1

Ik heb sinds de update naar 4.0.1 en een jailbrake (jailbreakeme.com )heel vaak last van slecht antenne ontvangst. Regelmatig totaal geen ontvangst of weinig streepjes. Ik word er schijt ziek van iemand enig idee of hetzelfde probleem. Ik heb echt de indruk dat dit is sinds de 4.X software
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-08-10, 22:41
Ton007 Ton007 is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 11
Standaard

Ja klopt heb ik ook sinds de 4.x
  #3  
Oud 06-08-10, 22:46
U2SPARKY U2SPARKY is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

ook na de apple "fix" 4.0.1 ik nl wel
  #4  
Oud 06-08-10, 23:27
haarlem023023's schermafbeelding
haarlem023023 haarlem023023 is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 32
Standaard

Ik dacht ook dat ik hier last van had, maar dit blijkt na diverse metingen niet het geval. Het blijkt dat apple in de nieuwe ios een andere manier van weergave heeft van de streepjes. Het is gewoon optisch. Meet maar na met bv de gratis applicatie Strength van ontwikkelaarster Erica Sadun die sinds kort via Cydia te downloaden is. Of met Signal ook via cydia. Dan zal je zien dat je met de oude firmware evenveel bereik hebt dan met 4.01 Al geven de streepjes een heel ander beeld
  #5  
Oud 07-08-10, 10:02
U2SPARKY U2SPARKY is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Dat verhaal ken ik ja maar letterlijk alleen maar zoeken in beeld hebben en hierdoor steeds gemiste gesprekken hebben is niet alleen een aanduidings probleem lijkt me ik kan letterlijk niet bellen
  #6  
Oud 07-08-10, 17:05
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Je kunt het volgende proberen:
  • Simkaart even verwijderen
  • Netwerkinstellingen resetten via Algemeen/Instellingen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen
  • Harde reset
  • iPhone herstellen zonder de backup terug te zetten
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #7  
Oud 07-08-10, 21:43
rvtw rvtw is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 8
Standaard

ik heb na de update geen internet meer!
iemand enig idee wat te doen
  #8  
Oud 11-08-10, 00:17
design-car design-car is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Na de update 4.0.1 valt inderdaad het ontvangst met KPN bijna geheel weg.Na het uitschakelen van de 3G word het wel beter maar helaas niet zoals het hoort te zijn.
Van alles al geprobeert maar niets helpt. Heb ook de hele iphone al eens leeg gemaakt en toen geprobeert maar niet gelukt.De gesprekken zijn slechter als voorheen en ook de bereikbaarheid is er op achteruit gegaan.Het verhaal van de indeling van de streepjes geloof ik dus helaas niet zo... Iemand nog een idee??
  #9  
Oud 11-08-10, 12:51
rvtw rvtw is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 8
Standaard

ik heb geprobeerd 3.1.3 terug te zetten maar dat lukte niet,volgens mij heeft die hem wel geformatteerd ofzo hij was in ieder geval leeg.
en wat denk je ..... me internet deed het,totdat ik hem weer syncte met itunes ..toen was allebereik weg en geen internet meer
  #10  
Oud 11-08-10, 13:40
Silver Silver is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 94
Standaard

Bij mij is ook meer aan de hand dan alleen een andere weergave van de streepjes:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silver Bekijk bericht
Ik had de afgelopen 2 jaar altijd 4, meestal 5 streepjes en nooit problemen. (1015).
Nu nog maar 2 of 3 streepjes, soms vallen gesprekken weg, ben ik niet bereikbaar en/of kan ik niet bellen.
Helpdeskmedewerker van T-Mobile adviseerde om 3G maar uit te schakelen. (Dan inderdaad 5 streepjes).
https://forum.iculture.nl/f28/i...e-4-0-1-a.html

(De Push van de Mail is overigens ook niet meer wat ie was).
__________________
PC Olé

Laatst gewijzigd door Silver; 11-08-10 om 14:15.
  #11  
Oud 13-08-10, 00:46
Mc. Ever Mc. Ever is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard Slecht bereik met iPhone en t- mobile

De laatsteweken heb ik bijna geen ontvangst met mijn iPhone. Tientallen malen per dag de melding netwerk niet bereikbaar, sluit of selecteer ander netwerk. zou kunnen dat dit is sinds de update naar 4.01.
Al vele malen gebeld met helpdesk van tmobile. Maar daar heb je niet veel aan. Al vele tijden en plaatsen opgegeven wanneer de verbinding wegviel. Dekking zou goed moeten zijn. Zou dus aan het toestel liggen. Heb al problemen sinds de overstap naar tmobile eind mei. Toen ook al veel geklaagd en tijden en plaatsen doorgegeven. Zou aan slechte netwerkdekking liggen. Wel bericht gekregen dat ik een compensatie krijg van een paar tientjes. Maar daarvoor ben ik wel nu al maanden slecht bereikbaar. Gesprekken vallen weg, komen niet aan, weet niet of het rustig is of dat ik niet te bereiken ben. Is nogal lastig met een zakelijk gebruik ( t-mobileflex zakelijk) . Nu is men bij t- mobile weer aan het kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Kan weer een week duren. Als het het toestel is moet dat vervangen of gerepareerd worden, duurt weer weken. Is niet acceptabel. Ik ben geen tiener die zijn vriendinnetje niet kan bellen, juist mijn beste klanten moeten mij mobiel kunnen bereiken! Ik krijg zelfs geen ruil toestel! Als het aan de firmware ligt is t-mobile hier ook aansprakelijk voor, sinds Apple mijn terug verwijst naar mijn netwerkbeheerder van wie ik de iphone gekocht heb. Heeft iemand suggesties om binnen zeer korte tijd weer gewoon beriekbaar te zijn? Gewoon contract opzeggen zodat ik terug kan naar het probleemloze vodaphone lijkt mij de beste oplossing. Volgens mij heb je rechten als consument en dien de provider ( in dit geval t- mobile) een deugdelijk product te leveren. Zowel op het vlak van netwerk als van hardware. als zij een telefoon afleveren die niet werkt, moet die meteen omgeruild worden naar een andere. Zeker voor een zakelijke klant lijkt me ... Maar ja... Zal wel te logisch zijn...is er iemand die al eerder met dit bijltje gehakt heef?
  #12  
Oud 13-08-10, 14:26
rvtw rvtw is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 8
Standaard

heb nu versie 4.0.2 erop staan (per ongeluk)
probeerde 3.1.3 terug te zetten ,maar dat lukte niet ,wel telefoon leeg.
en merkte dat je internet het wel doet zolang je hem maar niet sync met je mail en internet van je pc.
heb wel programma's en spellen terug gezet en doet het nog steeds.
totdat je je mail sync't
  #13  
Oud 13-08-10, 16:41
zonnetje198 zonnetje198 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mc. Ever Bekijk bericht
De laatsteweken heb ik bijna geen ontvangst met mijn iPhone. Tientallen malen per dag de melding netwerk niet bereikbaar, sluit of selecteer ander netwerk. zou kunnen dat dit is sinds de update naar 4.01.
Al vele malen gebeld met helpdesk van tmobile. Maar daar heb je niet veel aan. Al vele tijden en plaatsen opgegeven wanneer de verbinding wegviel. Dekking zou goed moeten zijn. Zou dus aan het toestel liggen. Heb al problemen sinds de overstap naar tmobile eind mei. Toen ook al veel geklaagd en tijden en plaatsen doorgegeven. Zou aan slechte netwerkdekking liggen. Wel bericht gekregen dat ik een compensatie krijg van een paar tientjes. Maar daarvoor ben ik wel nu al maanden slecht bereikbaar. Gesprekken vallen weg, komen niet aan, weet niet of het rustig is of dat ik niet te bereiken ben. Is nogal lastig met een zakelijk gebruik ( t-mobileflex zakelijk) . Nu is men bij t- mobile weer aan het kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Kan weer een week duren. Als het het toestel is moet dat vervangen of gerepareerd worden, duurt weer weken. Is niet acceptabel. Ik ben geen tiener die zijn vriendinnetje niet kan bellen, juist mijn beste klanten moeten mij mobiel kunnen bereiken! Ik krijg zelfs geen ruil toestel! Als het aan de firmware ligt is t-mobile hier ook aansprakelijk voor, sinds Apple mijn terug verwijst naar mijn netwerkbeheerder van wie ik de iphone gekocht heb. Heeft iemand suggesties om binnen zeer korte tijd weer gewoon beriekbaar te zijn? Gewoon contract opzeggen zodat ik terug kan naar het probleemloze vodaphone lijkt mij de beste oplossing. Volgens mij heb je rechten als consument en dien de provider ( in dit geval t- mobile) een deugdelijk product te leveren. Zowel op het vlak van netwerk als van hardware. als zij een telefoon afleveren die niet werkt, moet die meteen omgeruild worden naar een andere. Zeker voor een zakelijke klant lijkt me ... Maar ja... Zal wel te logisch zijn...is er iemand die al eerder met dit bijltje gehakt heef?
Heb precies hetzelfde. Niemand bied een oplossing en ik zit met een toestel waar ik niks mee kan. T-mobile belt niet eens meer terug en in winkel bieden ze alleen maar aan om je toestel op te sturen ter uitlsuiting van eventuele gebreken. Wanneer ik uitleg dat het moeilijk aan het toestel kan liggen omdat wanneer ik de simkaart van mijn man erin doe (KPN) er niks meer aan de hand is kijken ze je aan en zeggen vervolgens dat ze dan niks meer voor mij kunnen betekenen! Pardon? wie betaald er nu voor een dienst en krijgt die niet geleverd? ik toch! Ben nu maar boos de winkel uitgegaan voordat ik dingen zeg die niet netjes zijn. Ga maar weer eens bellen met T-mobile
  #14  
Oud 16-08-10, 23:16
anoe anoe is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Amsterdammed
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mc. Ever Bekijk bericht
. Volgens mij heb je rechten als consument en dien de provider ( in dit geval t- mobile) een deugdelijk product te leveren. Zowel op het vlak van netwerk als van hardware. als zij een telefoon afleveren die niet werkt, moet die meteen omgeruild worden naar een andere. Zeker voor een zakelijke klant lijkt me ... Maar ja... Zal wel te logisch zijn...is er iemand die al eerder met dit bijltje gehakt heef?
contract ontbinden: art. 6:265 van het Burgerlijk Wetboek.
op grond van art. 6:74 e.v. van het Burgerlijk Wetboek een
schadevergoeding eisen. ;-) had ik nog gevonden voor een brief aan versahel...eh versatel toen nog
__________________
if you can't fixit, don't...

Laatst gewijzigd door anoe; 16-08-10 om 23:19.
  #15  
Oud 17-08-10, 13:31
LvG LvG is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard Slecht bereik met iPhone en t- mobile

Heb precies hetzelfde probleem: haperende of totaal ontbrekende verbinding (zoeken, geen service) en minder goed werkende mail push.
Na vele malen bellen met de zakelijke helpdesk van T-Mobile (wachttijden zijn daar ook extreem, hoezo zakelijk?), waarbij het zelfs gebeurde dat tijdens het gesprek met de helpdesk de verbinding wegviel (en zij mij natuurlijk niet terugbelden....had eerst meer dan een kwartier in de wacht gestaan). kreeg ik een extra set sim cards (heb een duo card, ook een in de auto) thuisbezorgd, met het verzoek die te proberen en een logboek bij te houden. Je moet dan 3 recente problemen melden, waarna zij 'onderzoek' gaan doen.
Ik vind dit geen manier van werken; ik ben met mijn eenmanszaak van mijn telefoon afhankelijk. Door deze problemen lijd ik mogelijk schade.

Heeft dit nu met het toestel te maken of met het gebrekkige bereik van de T-Mobile zendmasten? En welke rechten kun je uitoefenen inzake schade? Maar liever nog: wat kan T-Mobile doen om dit probleem te verhelpen?
  #16  
Oud 17-08-10, 13:43
Mistikal Mistikal is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Papendrecht
Berichten: 1
Standaard

Alle hierboven vermelde problemen heb ik ook met mijn 3GS. Ben het helemaal zat!!
Is er al iemand die deze problemen heeft kunnen verhelpen? Van die gasten van T-Mobile verwacht ik helemaal niets.
  #17  
Oud 17-08-10, 13:46
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Is dit probleem er ook bij gebruik van een vodafone sim kaartje?
Ik vraag dit omdat ik morgen ook bij de iphone club ga horen maar dan wel met een vodafone abbo.
  #18  
Oud 17-08-10, 13:59
haarlem023023's schermafbeelding
haarlem023023 haarlem023023 is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 32
Standaard

Vodafoon is hier in de regio kennemerland net zo'n ramp als kpn
  #19  
Oud 17-08-10, 14:12
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Had eigenlijk nooit problemen met Vodafone in Haarlem maar de laatste paar weken heb ik thuis meestal geen 3G bereik meer waar het eigenlijk altijd wel o.k. was..
  #20  
Oud 23-08-10, 12:52
mark_vialle mark_vialle is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: weert
Berichten: 1
Standaard

Bij mij is het bereik en de service ook belabberd .Ik heb een t-mobile abbonnement. je zou toch moeten kunnen stellen dat als een provider iets alleen levert dat ze ook alles kunnen tekkellen.
Heeft iemand al ervaring met 4.0.2 update?
zojuist heb ik mijn iphone geupdate, ben benieuwd of het nu beter is en of er weer nieuwe verrassingen ontstaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3Gs zeer slechte ontvangst blijft na vervanging speakerdock, wat nu?? tobe66 iPhone algemeen 0 19-10-10 19:47
Slechte tot geen ontvangst met 3gs door 3G Smartienator Odido (T-Mobile) 1 30-08-10 14:58
slechte ontvangst 3GS tov 3G on7stv iPhone algemeen 2 28-06-09 12:32
geen ontvangst met slechte weer mamutskywalker Odido (T-Mobile) 3 25-08-08 19:54
Slechte ontvangst met Simfreer? Marieke2701 Unlock [archief] 23 25-01-08 10:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:33.