//

Reparatie service T-Mobile

Reparatie service T-Mobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb zondag 24 oktober mijn Iphone abonnement verlengt, alles prima en goed meteen kon meteen gebruik maken van mijn nieuwe micro sim in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-10, 15:19
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard Reparatie service T-Mobile

Hallo,

Ik heb zondag 24 oktober mijn Iphone abonnement verlengt, alles prima en goed meteen kon meteen gebruik maken van mijn nieuwe micro sim in mijn Iphone 4.
Maar afgelopen week was ik wat naar mijn Iphone 4 aan het kijken en zag ik onderin opeens een deukje, na goed kijken was het echt een klein deukje gewoon ik was verbaast want ik heb mijn Iphone altijd in een hoesje en hij ligt nooit los op een tafel laat staan dat hij me in die week al eens is gevallen.

Ik dus naar T-Mobile gebeld, en het verhaal uitgelegd, mevrouw van de klantenservice vond het ook maar raar en plande meteen een vervanging in voor me, de Iphone 4 werd vandaag (3 nov) opgehaald en krijg aan de deur direct een nieuwe dat is vandaag gebeurd, prima op tijd telefoons omgeruild.

Ik natuurlijk blij dat ik netjes een nieuwe heb en hoefde niet extra naar de stad, en ook nog zonder gezeur en gedoe.
Voordat ik het plastic hoesjes eraf haalde wilde ik eerst even kijken of de telefoon ook goed en in nieuw staat was anders mogen ze hem weer omruilen.
Na goed te hebben gekeken was alles prima in orde wat betreft krassen en deukjes.
Toen wilde ik de telefoon aan zetten en merkte dat de home button los zat je kunt er mee bewegen hij zit gewoon los nar wat andere knoppen te hebben getest bleek dit ook zo met mijn volume knoppen, heb even goed gekeken en geen moment getwijfeld direct T-Mobile gebeld, en weer uitgelegd de klantenservice vond het belachelijk en ze sturen vrijdag weer een koerier met een nieuwe Iphone voor me, weer omruilen dus.

Je zou zeggen goed geregeld maar wat ik nu wilde vragen, zijn de Iphones die in nu krijg na vervanging nieuw of zijn deze gewoon 2e hans.
En hebben meer mensen dit gehad.

Groet.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-10, 18:04
joyciie's schermafbeelding
joyciie joyciie is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Brabant!!
Berichten: 104
Standaard

Beste Dreissen,

Ik heb ook nieuwe gehad.
In aug 2009 tot en met eind okt 2010 alleen maar gezeik met men 3G..
Nu eindelijk hebben ze mijn 3 Gtje omgeruild naar een Iphone 4, zonder contractverlening of bijbetaling..

Je kunt idd herkennen aan het serie nr of het helemaal nieuwe of herstelde Iphones zijn.. er worden ook toestellen geleverd die ooit ter reparatie opgestuurd zijn geweest, die worden dan opgeknapt en weer opnieuw geleverd aan klanten als vervangende toestellen,, deze worden ook wel ''gereburbished'' genoemt.

Zelf heb ik in totaal 7 nieuwe toestellen gehad waarvan 6 x de 3G en daarvan waren er 6 refurbished.. en mijn Iphone 4 is ook nieuw..
De series nrs beginnen dan met 5K..
dat is de fabriek in China waar ze omgebouwt worden..

Succes ermee!

Mvg Joyciie
  #3  
Oud 04-11-10, 20:48
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joyciie Bekijk bericht
Beste Dreissen,

Ik heb ook nieuwe gehad.
In aug 2009 tot en met eind okt 2010 alleen maar gezeik met men 3G..
Nu eindelijk hebben ze mijn 3 Gtje omgeruild naar een Iphone 4, zonder contractverlening of bijbetaling..

Je kunt idd herkennen aan het serie nr of het helemaal nieuwe of herstelde Iphones zijn.. er worden ook toestellen geleverd die ooit ter reparatie opgestuurd zijn geweest, die worden dan opgeknapt en weer opnieuw geleverd aan klanten als vervangende toestellen,, deze worden ook wel ''gereburbished'' genoemt.

Zelf heb ik in totaal 7 nieuwe toestellen gehad waarvan 6 x de 3G en daarvan waren er 6 refurbished.. en mijn Iphone 4 is ook nieuw..
De series nrs beginnen dan met 5K..
dat is de fabriek in China waar ze omgebouwt worden..

Succes ermee!

Mvg Joyciie
Dus als ie met 5K begint is hij "niet nieuw" en anders wel.
Dan heb ik in het eerste geval een nieuwe gekregen kijken wat ik straks krijg.
  #4  
Oud 04-11-10, 21:53
joyciie's schermafbeelding
joyciie joyciie is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Brabant!!
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen Bekijk bericht
Dus als ie met 5K begint is hij "niet nieuw" en anders wel.
Dan heb ik in het eerste geval een nieuwe gekregen kijken wat ik straks krijg.

Juist ja..
Je kan je serie nr ook ontleden..
Dan weet je meteen uit welke week je Iphone 4 komt
Zie deze link..
http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html


--->>> EDIT

Serienummers van iPhones bestaan uit 4 delen:
Voorbeeld serienummer: 7T739GTEWH8

Getallen 1,2 & 3 "7T7": Jaar en batchnummer, 2007 in dit geval.
Getallen 4 & 5: Weeknummer
Getallen 6,7 & 8: Unieke code van de iPHone, verschillend per iPHone
Getallen 9,10 & 11: Model, WH8 staat bijvoorbeeld voor het 8GB model

Laatst gewijzigd door joyciie; 04-11-10 om 22:05. Reden: Gegevens toegevoegd..
  #5  
Oud 05-11-10, 16:14
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Mijn serie nummer begint met 820 en eindigt op A4S is hij nu dus nog niet eerder gebruikt?
  #6  
Oud 08-12-10, 13:09
ramonusadonus ramonusadonus is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik had mijn iPhone 4 laten vallen waardoor het glas gebarsten was. Gelukkig had ik op mijn oude 3G (nooit geen enkel probleem mee gehad) een verzekering lopen die ik netjes had laten overzetten naar de iP4.
Telefoon zou worden gerepareerd, een leen toestel gekregen en nu anderhalve week later heb ik hem weer terug.
Mijn gedachten waren dat het scherm van mijn iP4 gewoon vervangen werd (klusje van 15 minuten) waarna ik mijn eigen toestel met alle info erop weer terug kreeg.
Niets is minder waar helaas, ik kreeg een gloed nieuwe terug. Op mijn eigen toestel had ik net 4.1.2 gezet maar de modem firmware had ik nog op 01.59.00 deze was evt. te unlocken. Op deze nieuwe staat de nieuwste modem firmware 03.10.01.
Je zou denken dat ze van te voren wel weten bij een dergelijke reparatie of ze de telefoon vervangen of gerepareren. Hadden ze meteen een nieuwe kunen meenemen.

Waar ik me meer zorgen over maak is wat er met de informatie gebeurd die op mijn oude iP4 staat. Ik heb in mijn naiviteit alles erop laten staan toen het werd opgehaald. Ze kunnen zonder problemen heel veel info over iemand uit de telefoon halen. Of ben ik gewoon een beetje paranoia?

Bij een eventuele volgende reparatie zet ik wel de fabrieksinstellingen terug, met de reservekopie word toch alles weer in de originele staat teruggebracht.
  #7  
Oud 08-12-10, 20:06
joyciie's schermafbeelding
joyciie joyciie is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Brabant!!
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen Bekijk bericht
Mijn serie nummer begint met 820 en eindigt op A4S is hij nu dus nog niet eerder gebruikt?

Nee yoh, echt niet. fabriek 82.. jaar 2010 // en je hebt een zwarte 16 Gb..
Zie het aan je naam, maar ook aan de laatste getallen van je serie nr
  #8  
Oud 08-12-10, 20:13
joyciie's schermafbeelding
joyciie joyciie is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Brabant!!
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramonusadonus Bekijk bericht
Ik had mijn iPhone 4 laten vallen waardoor het glas gebarsten was. Gelukkig had ik op mijn oude 3G (nooit geen enkel probleem mee gehad) een verzekering lopen die ik netjes had laten overzetten naar de iP4.
Telefoon zou worden gerepareerd, een leen toestel gekregen en nu anderhalve week later heb ik hem weer terug.
Mijn gedachten waren dat het scherm van mijn iP4 gewoon vervangen werd (klusje van 15 minuten) waarna ik mijn eigen toestel met alle info erop weer terug kreeg.
Niets is minder waar helaas, ik kreeg een gloed nieuwe terug. Op mijn eigen toestel had ik net 4.1.2 gezet maar de modem firmware had ik nog op 01.59.00 deze was evt. te unlocken. Op deze nieuwe staat de nieuwste modem firmware 03.10.01.
Je zou denken dat ze van te voren wel weten bij een dergelijke reparatie of ze de telefoon vervangen of gerepareren. Hadden ze meteen een nieuwe kunen meenemen.

Waar ik me meer zorgen over maak is wat er met de informatie gebeurd die op mijn oude iP4 staat. Ik heb in mijn naiviteit alles erop laten staan toen het werd opgehaald. Ze kunnen zonder problemen heel veel info over iemand uit de telefoon halen. Of ben ik gewoon een beetje paranoia?

Bij een eventuele volgende reparatie zet ik wel de fabrieksinstellingen terug, met de reservekopie word toch alles weer in de originele staat teruggebracht.

Mijn tel is ook meerdere keren weggeweest, heb hem nooit leeggemaakt. Nooit aan gedacht eigenlijk.. Maar ja wat willen ze er mee doen.. ik maak me er nie druk om!

Als het hardware matig is, vervangen ze hem bijna altijd..tenzij je software goed naar de kl*te geholpen hebt, heb zelf 7 keer nieuwe gehad, dan wel niet van de verzekering, want ik heb de mijne niet verzekerd, maar van Tmobile.. blijkbaar konden ze nie meer gerepareerd worden
  #9  
Oud 09-12-10, 00:36
Excellence Excellence is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 170
Standaard

Heb mijn iPhone 4 vrijdag ingeleverd omdat de homeknop het af en toe niet deed. Nu zit nog steeds te wachten op een nieuwe. Hoop dat ik hem in de loop van de week binnenkrijg... we zullen het zien.
  #10  
Oud 09-12-10, 10:19
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramonusadonus Bekijk bericht
Bij een eventuele volgende reparatie zet ik wel de fabrieksinstellingen terug, met de reservekopie word toch alles weer in de originele staat teruggebracht.
Je moet de telefoon inderdaad terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Maar dan niet vervolgens de reservekopie terugzetten! Dan staat al je informatie weer op het toestel.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #11  
Oud 09-12-10, 20:59
ramonusadonus ramonusadonus is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard

Nee een normaal mens doet dat ook pas wanneer de nieuwe binnen is. Maar dat had je toch stiekum wel begrepen...
  #12  
Oud 21-12-10, 13:53
janwei7 janwei7 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 9
Standaard

Zeer slechte info bij de winkel over garantie bepaling
Ik had mijn abonnement verlengd met een iphone 3gs waar ik tevreden over was
Tijdens de verkoop van het abonnement en het toestel werd mij vertelt dat het scherm niet in de garantie viel als dit stuk zou gaan en werd er een extra verzekering aan gepraat die ik niet heb genomen het moest wel gek zijn als dit gebeurde
maar het onheil gebeurde dus heb het toestel laten repareren bij een winkel wat vakkundig is gebeurt
dit heb ik gedaan omdat er gezegd was het valt niet onder de garantie
Nu bleef het toestel in een een opstart ciklus zitten tijdens een firmware upddate dus kon ik er niks meer mee
Toestel weggebracht ter reparatie omdat dit wel onder de garantie valt
Nu heb ik een brief ontvangen dat ik zelf de kosten moet betalen omdat het door derden is gerepareerd maar het glas valt toch niet onder garantie waarom moet het dan naar apple ???
Ik ben het hier niet mee eens
Nergens staat geschreven dat het glas specifiek bij apple moet gerepareerd worden
Het toestel is voor de software weggegaan en niet voor het glas
Ook de verkopers moeten de mensen betere tekst en uitleg verkopen inplaats alleen maar abonementen te verkopen en denken zo weer een verkocht mijn baas weer tevree
Ik werk zelf bij een service verlenend bedrijf en als ik zo ook de werkzamheden verkoop bij de klant zal het snel over zijn
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Service en Reparatie (apple site) dedafmonteur iPhone algemeen 9 11-01-11 10:33
Klachten reparatie service daaf_it Odido (T-Mobile) 30 30-10-10 11:48
Reparatie service. Sehash Odido (T-Mobile) 5 23-07-10 14:05
Iphone 3G geen service meer na reparatie bladearrows iPhone algemeen 0 26-05-10 13:19
Ervaring reparatie door ipod-service.nl iPhonegeek Archief 26 06-01-09 18:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.