//

WiFi in de trein: geen serververbinding

WiFi in de trein: geen serververbinding discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Op dit moment zit ik in de trein en wil ik gebruik maken van de T-Mobile Hotspot die deze trein heeft. Alle reizigers kunnen er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-01-11, 17:19
iPho(w)ner iPho(w)ner is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Azelo
Berichten: 64
Standaard Wi-Fi in de trein: geen serververbinding

Op dit moment zit ik in de trein en wil ik gebruik maken van de T-Mobile Hotspot die deze trein heeft. Alle reizigers kunnen er zonder wachtwoord gratis op.

Met mijn iPhone 4 kan ik prima verbinding maken met het netwerk. Ik krijg ook een Wi-Fi icoontje met signaalsterkte. Maar als ik een website probeer te openen of een andere app met internet zegt m'n iPhone dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Nu lees ik berichten dat dit met DNS te maken zou kunnen hebben. Nu kan ik me dat hierbij eigenlijk niet voorstellen. Maar mocht dit nu toch zo zijn, heeft iemand dan alternatieve DNS reeksen? Is dit op een andere manier op te lossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-01-11, 17:24
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Je kunt de public dns van google eens proberen: 8.8.8.8
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 06-01-11, 17:34
iPho(w)ner iPho(w)ner is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Azelo
Berichten: 64
Standaard

Dit lijkt niet te werken. Krijg de foutmelding niet, maar er wordt niet door geladen ook niet naar bijvoorbeeld NOS.nl Overigens heb ik iOS 4.2.1 gejailbreakt, heb dit nog niet aangepast in m'n naam.
  #4  
Oud 06-01-11, 18:22
firstred firstred is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 37
Standaard

Ga eens naar nstrein.ns.nl en controleer of je verbinding mag maken met het internet
  #5  
Oud 07-01-11, 14:39
iPho(w)ner iPho(w)ner is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Azelo
Berichten: 64
Standaard

Ik kan het nu niet testen, want zit maar eens per twee weken in de trein , maar dan toch voor ruim 2 uur.

De genoemde website is de eerste website waar Safari naar toe wil als je deze opent, dus ook die werkt niet. Nu begin ik overigens te twijfelen... Zal dit de volgende keer nog eens proberen.
  #6  
Oud 07-01-11, 14:58
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Op welk traject is dit?

Ik heb helaas nog nooit een NS trein gehad met Wi-Fi hotspot.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 07-01-11, 15:06
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ik wel hoor af en toe! Ik ga altijd tussen Venlo < - > Etten - Leur (tussen Breda en Roosendaal). En in die trein heb ik wel eens een Wi-Fi hotspot, maar ik weet niet of het verschil maakt dat ik altijd 1e klas reis.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #8  
Oud 07-01-11, 15:08
iPho(w)ner iPho(w)ner is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Azelo
Berichten: 64
Standaard

Nee dat zou niet uit moeten maken, bovendien reis ik ook 1e klas.

Ik reed het traject Enschede - Utrecht.
  #9  
Oud 07-01-11, 15:10
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Alleen wat het probleem bij mij is; is dat ik nog nooit de hotspot geprobeerd heb. Omdat ik op mijn traject altijd de hele tijd gewoon 3G heb, en aangezien ik niets download in de trein of iets dergelijks, heb ik geen Wi-Fi nodig!
  #10  
Oud 03-02-11, 07:24
iPho(w)ner iPho(w)ner is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Azelo
Berichten: 64
Standaard

Nou, vandaag weer in de trein en weer eentje met Wi-Fi. Probleem is er nog steeds. Bij het openen van Safari wordt automatisch www.nstrein.ns.nl/ geopend, maar dan krijg ik dus meteen de servermelding.
  #11  
Oud 22-04-13, 23:35
jorickhoofd jorickhoofd is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Ik kon met mijn iphone 3 altijd prima verbinding maken met het Wi-Fi in de treinen die dat voorzien, maar nu ik een iPhone 4 heb lukt dat nooit meer, krijg altijd dezelfde foutmelding: "De Hotspot-inlogfunctie kan de pagina niet openen, omdat er geen internetverbinding actief is." Terwijl hij wel in de lijst staat van openbare netwerken, bovendien kan ik met mijn laptop wel gewoon inloggen.
  #12  
Oud 01-10-13, 15:09
Guest-20180919095403
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Wi-Fi in de trein van T-Mobile werkt vrijwel nooit probleemloos. Gefaald project imo.
  #13  
Oud 01-10-13, 16:32
Peter Polling Peter Polling is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2013
Locatie: Heusden
Berichten: 29
Standaard

Volgens mij vraagt de iphone een heel goede Wi-Fi om verbinding te kunnen maken. Hier werkt het af en toe wel, maar zo vaak niet dat ik het ook maar op 3G houd. Voldoende voor wat ik in de trein wil internetten.
__________________
Peter Polling
iPhone 6-16MB [SW: 11.0.3] [jailbreak: no]iPad air 2-128 MB
  #14  
Oud 12-10-13, 13:14
Guest-20180919095403
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Polling Bekijk bericht
Volgens mij vraagt de iphone een heel goede Wi-Fi om verbinding te kunnen maken. Hier werkt het af en toe wel, maar zo vaak niet dat ik het ook maar op 3G houd. Voldoende voor wat ik in de trein wil internetten.
Had laatst op een conferentie ook last ermee. PC pakte de slechte Wi-Fi wel, iPhone bleef maar draaien om verbinding te maken, werd heet en was heel snel leeg die dagen.
  #15  
Oud 12-10-13, 22:56
jorickhoofd jorickhoofd is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Ik heb al uitgebreid contact gehad met T-mobile (verantwoordelijk voor Wi-Fi in de trein, en bovendien ook verantwoordelijk voor het verschaffen van mijn huidige toestel en tevens mijn abbonnement) en tot nog toe hebben ze me niet kunnen helpen. Met mijn vorige toestel, een iPhone 3, dus nooit problemen gehad. Toen heb ik een nieuwe simkaart moeten bestellen om in mijn iPhone 4 te passen. De iPhone was eerst van iemand anders die had nooit problemen mee in de trein. Ik heb op aanraden van T-mobile mijn internetsetting gereset. hierdoor raakte ik al mijn Wi-Fi-wachtwoorden kwijt, was ik niet zo blij mee, het loste namelijk ook niks op. Vervolgens op aanraden van T-mobile een sms gestuurd met HOTSPOT naar 9434 waarna ik een gebruikersnaam en een wachtwoord kreeg teruggestuurd. Dit haalde ook niks uit. Ondertussen een nieuwe simkaart van T-mobile gekregen die ondertussen ook met de handen in het haar zitten. De nieuwe simkaart veranderd niks aan de problemen. Hoogstwaarschijnlijk raden ze mij hierna een harde factory reset aan... Ik kijk er niet echt naar uit
  #16  
Oud 13-10-13, 01:48
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ze zullen je dan aanraden te herstellen naar fabrieksinstellingen (= restore; harde reset = enkel herstarten) en géén reservekopie terugplaatsen. Uiteindelijk zul je het probleem waarschijnlijk niet kunnen oplossen en zul je een nieuw apparaat moeten krijgen. Iets dat vast niet gaat gebeuren, gezien je 16GB iPhone 4 onderhand al x jaar oud is.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Wi-Fi meer / vindt geen netwerken bass Wi-Fi 3 27-05-11 18:44
iPhone 3GS: Na jailbreak geen Wi-Fi, dus geen unlock!? Strifer Unlock 4 25-02-11 21:21
geen Wi-Fi ,geen verbindin met provider ,.. wmaxim Wi-Fi 9 18-08-08 11:53
Geen Wi-Fi, geen ip adres niks iNiels Wi-Fi 7 29-06-08 13:27
geen imei geen iccid geen Wi-Fi..baseband restoren? help! atQuest Archief 0 22-10-07 00:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:57.