//

WEETJE: Alle T-mobile iPhone 3G(s) en 4 nu GRATIS Simlockvrij (officieel)

WEETJE: Alle T-mobile iPhone 3G(s) en 4 nu GRATIS Simlockvrij (officieel) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hierbij een update: Iphone 4 32GB T-Mobile van produktieweek 4 2011, vanuit verpakking al simlockvrij...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #261  
Oud 14-03-11, 16:44
steelfighter steelfighter is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 76
Standaard

Hierbij een update: Iphone 4 32GB T-Mobile van produktieweek 4 2011, vanuit verpakking al simlockvrij
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 15-03-11, 21:23
Aadje22 Aadje22 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 1
Standaard

Beste heren en Damens,

Ik heb het volgende probleem:
Heb idd zoals velen anderen mijn 3G weten te unlocken op de aangegeven manier (via T-mobile) en daarna een jailbreak uitgevoerd. Na de simlock te hebben verwijderd (na officiele update van Itunes) werkte de 3G wel (met telfort kaart) en na de jailbreak weer niet.
Ik zit op 4.2.1 met BB 05.15.04. Hoe kan ie eerst wel werken en na de jailbreak weer niet. Graag hoor ik wat jullie ervan denken.
Alvast bedankt.
  #263  
Oud 15-03-11, 23:59
saiko saiko is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Standaard

hoi !

ik zit met een locked iphone 4 dewelke ik niet op het netwerk van Proximus (België) krijg.
Zou het lukken dat iemand met een T-Mobile abo zijn SIM in mijn telefoon steekt en alzo deze procedure toepast om mijn iphone te unlocken?
  #264  
Oud 21-03-11, 21:10
scrimage scrimage is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Dat ging wel erg makkelijk. Twee keer opnieuw aansluiten en iTunes feliciteerde me al!
  #265  
Oud 27-03-11, 16:54
mattg mattg is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard

hoi,
ik woon in België. ik heb een iphone gekregen van het werk van mijn ouders (de simkaart die ik gebruik is proximus België). ik heb dus m.a.w. geen iphone van mobistar of t-mobile, is het toch mogelijk om mijn iphone simlock vrij te maken met deze methode of zijn er andere methodes die geen geld kosten (buiten ultrasnow. heb baseband 05.14.02)

ik heb echt wat info nodig!
alvast bedankt!!!!
matthias
  #266  
Oud 27-03-11, 17:39
steelfighter steelfighter is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 76
Standaard

Niet mogelijk, t-mobile iphones zijn bij afgifte geregistreerd op imei Ivm garantievoorwaarden en krijgen daardoor authorisatie voor de unlock via itunes. Dat is ook de reden mocht het niet lukken dat je t-mobile moet bellen en de factuurgegevens moet doorgeven incl naw gegevens van de eerste eigenaar, zodat ze dat invoeren en je je iPhone kan unlocken via iTunes. Nieuwe t-mobile iphones die geleverd zijn vanaf Jan 2011 zijn fabrieksaf al simlockvrij. T-mobile toestellen hebben ook 2 jaar garantie en de voorwaarden zijn ook soepelerer dan die van de Apple store die je 1 jaar garantie geeft. Bijv vochtschade wordt bij Apple store direkt afgewezen, bij t-mobile gaat men er tegenwoordig wat klantvriendelijker mee om, zie persbericht op hun site. Buiten de voorwaarden die bij de iPhone zijn meegeleverd is het de verkoper die bepaald onder welke garantie hij de iPhone verkoopt en of het wettelijk akkoord is volgens de landelijke wetgeving is een stap verder, waarvoor je moet strijden als je garantie wordt afgewezen

Laatst gewijzigd door steelfighter; 27-03-11 om 17:54.
  #267  
Oud 04-04-11, 00:04
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

Omdat ik Tmobile klant ben en niet afhankelijk van een unlock heb ik dus nooit (bewust) gedaan..
Aankomende week ga ik naar De VS en wil ik daar een prepaid kaartje kopen om toch te bellen.

Vandaag een rabomobiel kaartje in mijn (gejailbreakte) iPhone 3GS gedaan en dat werkte gewoon. Betekent dit dat mijn iPhone simlock-vrij is of werkt rabomobiel via het tmobile netwerk.

Weet iemand of ik er vanuit kan gaan of mijn iPhone simlockvrij is of is het verstandig toch een prepaid kaartje hier in NL van bijv KPN te kopen om te testen of ie daardwerkelijk niet simlocked is?

(ik maak weinig tot nooit gebruik van iTunes en heb ook nooit een melding gehad dat mijn iPhone simlockvrij "gemaakt" is. Mijn iPhone is onlangs wel ter reparatie weggeweest overigens, zou het daar gebeurd kunnen zijn misschien? Ik heb geen nieuwe gekregen overigens)
  #268  
Oud 24-04-11, 18:48
snooic snooic is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

DIT WERKT OOK!!!!


Dit is overigens frontpagenieuwswaardig!
Zou dit ook werken bij een 3G O2 UK toetsel. Die ik update naar 4.2.1? Ik heb hem momenteel nog op 3.1.3 omdat andere unlocks niet goed werken.

Gr.
  #269  
Oud 24-04-11, 18:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snooic Bekijk bericht
Zou dit ook werken bij een 3G O2 UK toetsel. Die ik update naar 4.2.1? Ik heb hem momenteel nog op 3.1.3 omdat andere unlocks niet goed werken.

Gr.
Nee, alleen toestellen van T-Mobile NL.
  #270  
Oud 24-04-11, 19:02
snooic snooic is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

dat is toch weer jammer, toch nog maar wachten om te updaten naar 4.2.1

nog tips?
  #271  
Oud 27-04-11, 09:43
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Ik heb begrepen dat dit met een AT&T Locked US iPhone 4 ook zou moeten lukken aangezien ik de at&t sim nog heb en een t-mobile sim..
Dit zou lukken omdat at&t t-mobile heeft gekocht in de us..
Iemand ervaring hiermee??
__________________
--->iPhone 4S 5.1 JB en iPad 5.1 JB<---
  #272  
Oud 27-04-11, 09:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StefV Bekijk bericht
Dit zou lukken omdat at&t t-mobile heeft gekocht in de us..
Iemand ervaring hiermee??
Ja heb ik ervaring mee. Het lukt niet.
  #273  
Oud 27-04-11, 10:41
StefV's schermafbeelding
StefV StefV is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Pdrecht
Berichten: 145
Standaard

Echt niet? jammer.. Hij was er zo verzekerd van.. en zei dat hij het ook al vaker had gedaan.. Hmm nog maar eens goed navragen dan.
  #274  
Oud 27-04-11, 10:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StefV Bekijk bericht
Echt niet? jammer.. Hij was er zo verzekerd van.. en zei dat hij het ook al vaker had gedaan.. Hmm nog maar eens goed navragen dan.
Er zijn wel meer mensen die hun eigen fantasie en sprookjes geloven

Bel toch even met T-Mobile Nederland en vertel hun dat verhaaltje over die aankoop van T-Mobile USA door AT&T. De kans bestaat dat ze jou dan doorverwijzen naar Deutsche Telekom AG in Berlijn.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 27-04-11 om 10:52. Reden: Taalfouten
  #275  
Oud 14-05-11, 18:04
Mavalier Mavalier is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

DIT WERKT OOK!!!!


Dit is overigens frontpagenieuwswaardig!
Ik krijg dan als ik hem aansluit aan mijn iTunes dat ik een compatibale simkaart nodig heb! Moet ik hem op die scherm gewoon half uuur laten staan?
  #276  
Oud 01-07-11, 20:53
Pipoiphone Pipoiphone is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

Hallo,

Ik heb een iphone 4 gekocht maar er zit een simlock op. Ik weet niet welke profider er origineel in hoort te zitten. Ik vermoed T-mobile maar als dat het niet is is er dan wel een mogelijkheid om de Iphone 4 als nog sim-lock vrij te maken en zo ja hoe moet dat dan?

Misschien iemand die mij dat kan vertellen?

Gr Pipoiphone
  #277  
Oud 30-11-11, 13:50
yozo yozo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

Hoi,

Ik heb gezocht op dit forum, maar geen duidelijk antwoord gekregen.

De methode van t-mobile lijkt niet te werken op mijn iphone.
Heb namelijk de telefoon bij een t-mobile abo gekocht en na 2 jaar een abo van kpn genomen. Ik heb hier dus geen bruikbaar sim-kaartje liggen van t-mobile.

IPhone 3gs
iOS 5.0
ipad baseband
jailbreak
ultrasnow unlock (verwijderd voor het unlocken via t-mobile)
iTunes 10.5

Het punt is, ik ben afhankelijk van een unlock omdat ik een kpn abonnement heb en ik wil mijn telefoon wel graag gebruiken als telefoon.
De jailbreak heb ik voornamelijk voor de unlock. Graag zou ik dus in de toekomst willen kunnen updaten en daarna evt. een jailbreak erop zetten, maar dat is niet noodzakelijk.

Een 2e, belangrijkere reden is dat ik nu in iOS 5 namelijk van alle 3rd party apps geen push notifications meer krijg en van veel apps, waaronder ook de mail app, geen badges krijg. Dit schijnt te liggen aan het activeren. Klopt het dat als de telefoon sim-lock vrij is, dat dit geen probleem meer is?

Als ik de t-mobile klantenservice bel vragen ze naar mijn t-mobile telefoonnummer, maar die heb ik dus niet meer. Ik zou een prepaid kaartje kunnen kopen, maar ik weet niet zeker of het unlocken zal werken wanneer ik t-mobile wel kan bereiken.

Is de ipad baseband een probleem?

Werkt deze unlock procedure uberhaupt wel met iOS 5.0 / iTunes 10.5?

Alvast bedankt!

--
Ik heb t-mobile klantenservice zojuist gebeld via 0800 7123, maar ik werd verwezen naar de winkel, omdat hij niet kon weten waarom de procedure niet werkt bij mij. Zal ik gaan? Ben bang dat ze iOS 5.0.1 erop zetten, waardoor ik m'n jailbreak kwijt ben, en dus ook mijn ultrasnow unlock. Stel dat de t-mobile procedure dan alsnog niet werkt, heb ik een telefoon die niet bruikbaar is met mijn abonnement.

Laatst gewijzigd door yozo; 30-11-11 om 14:23. Reden: extra info, t-mobile gebeld
  #278  
Oud 30-11-11, 18:36
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

@yozo

De winkel moet toegang hebben tot Wi-Fi of de iphone aansluiten willen ze jou iphone naar de nieuwe IOS willen overzetten. als jij hier mee geen toestemming geeft is er toch niks aan de hand??

Van welke provider is de Iphone officieel?? je moet een andere provider als sim kaart gebruiken om te kunnen unlocken. misschien 1 van je vrienden die een andere provider heeft die je zal kunnen gebruiken. het moet gewoon kunnen.
  #279  
Oud 30-11-11, 18:57
yozo yozo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

@Iphone3Gs
Ja, klopt, ze vragen als het goed is altijd wel toestemming. Ik had trouwens al verteld dat ik de telefoon bij een t-mobile abonnement kocht en ik nu een kpn abonnement heb, dus met kpn sim-kaartje.

Anyway, meteen even een update:
Vandaag ben ik naar de T-mobile winkel gegaan. Mevrouw daar zei dat het enige dat ze kan doen, is de telefoon op te sturen (wat ik dus niet ga doen, ben niet eens klant van t-mobile) of dat evt. iemand van een applestore me zou kunnen helpen. Ik dus naar de A-mac waar een goed behulpzame jongen me vertelde, na m'n telefoon gekoppeld te hebben aan iTunes, dat T-mobile niet mijn IMEI code heeft opgestuurd naar Apple.
Thuisgekomen heb ik weer T-mobile opgebeld, heb het uitgelegd en hij heeft de code opgestuurd. Over een uurtje ga ik het unlocken nog eens proberen.
---
Het lukt nog steeds niet.

Laatst gewijzigd door yozo; 30-11-11 om 21:19. Reden: bijgevoegde info
  #280  
Oud 15-12-11, 01:10
yozo yozo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard Update

Even een updateje:
Het is uiteindelijk toch nog gelukt. Nu weet ik niet of het kwam doordat de IMEI code toch doorgevoerd is vanuit T-mobile naar Apple toe, of dat het komt omdat ik met SAMPrefs van SAM aan 't klooien was. Na een paar keer aan en los gekoppeld te hebben met de computer, was ik bezig met SAMPrefs, wat niet voorspoedig ging. Ik besloot om de SAMPrefs maar weer zo te zetten, zoals ze stonden en ermee op te houden. Ik koppelde hem aan iTunes en kreeg gelijk de melding dat 'ie sim lock vrij was. Om er zeker van te zijn heb ik daarna ultrasnow verwijderd en ja hoor, het klopt ook nog. Ultrasnow stond er dus gewoon op tijdens het officieel unlocken! En dit alles met de iPad baseband.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Officieel simlockvrij jailbreaken SamD Unlock 3 19-02-11 21:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:54.