//

Abonnement afkopen voor iPhone?

Abonnement afkopen voor iPhone? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag mensen, Momenteel gebruik ik mijn oude iPhone 3G nog die ik in september 2008 heb gekocht met een tweejarig iPhone-abo. Ik heb in september ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-01-11, 11:09
Balls Balls is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 18
Standaard Abonnement afkopen voor iPhone?

Dag mensen,

Momenteel gebruik ik mijn oude iPhone 3G nog die ik in september 2008 heb gekocht met een tweejarig iPhone-abo. Ik heb in september 2010 (toen het abonnement verliep) niet gekozen voor een iPhone-abonnement maar voor een sim only abonnement zonder internet (ik zat even wat krap bij kas, sparen voor een verbouwing), een abonnement voor één jaar. Nu wil ik toch graag een nieuwe iPhone 4 kopen. Mijn huidige sim-only abo (van € 10 per maand) loopt nog tot 01-09-2011. Hoe kan ik dit het beste regelen met T-Mobile? Het liefst wil ik een nieuw iPhone 4 abo met mijn huidige nummer, en mijn oude contract gewoon laten vervallen. Ik vermoed dat ik dit zal moeten afkopen, dat is nog wel te overzien overigens gezien de kosten van € 10 per maand. Als iemand tips/ervaringen heeft, hoor ik het graag!

Met groeten, Balls
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-01-11, 13:14
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Wat ik heb gedaan toendertijd was (omdat m'n telefoon defect was geraakt en ik nog steeds een abbo lopend had) had ik een verzekering. Aangezien hun die niet accepteerden (de reden waarom mijn telefoon kaduuk was) heb ik op schiphol los een iPhone gekocht (neverlocked dus). Maar dat kun je ook wel op meer plaatsen doen. Aangezien jij aan het overwegen bent om het abonnement af te kopen zou ik serieus overwegen wat je nou echt wilt gaan doen. Want of je kiest om hem af te laten lopen (aangezien het maar €10 euro per maand is) maar dan raak je je nummer kwijt, maar het abonnement afkopen is zeker wel duurder als dat je hem laat lopen. Maak een goede keuze zou ik zeggen!

Groeten, iWiefring
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 16-01-11, 13:45
Balls Balls is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Wat ik heb gedaan toendertijd was (omdat m'n telefoon defect was geraakt en ik nog steeds een abbo lopend had) had ik een verzekering. Aangezien hun die niet accepteerden (de reden waarom mijn telefoon kaduuk was) heb ik op schiphol los een iPhone gekocht (neverlocked dus). Maar dat kun je ook wel op meer plaatsen doen. Aangezien jij aan het overwegen bent om het abonnement af te kopen zou ik serieus overwegen wat je nou echt wilt gaan doen. Want of je kiest om hem af te laten lopen (aangezien het maar €10 euro per maand is) maar dan raak je je nummer kwijt, maar het abonnement afkopen is zeker wel duurder als dat je hem laat lopen. Maak een goede keuze zou ik zeggen!

Groeten, iWiefring
Thanks!

Als ik hem laat aflopen krijg ik inderdaad een nieuw nummer voor mijn iPhone en dat is toch wel lastig! Ik ga maar eens bellen met T-Mobile, misschien is er een dealtje te maken
  #4  
Oud 16-01-11, 13:50
ElektronicaVragen's schermafbeelding
ElektronicaVragen ElektronicaVragen is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Tja afkopen is vaak minstens net zo duur dacht ik. Je kunt natuurlijk altijd even bellen om te vragen of ze er misschien iets moois van kunnen maken, succes
__________________
http://www.elektronicavragen.nl
  #5  
Oud 17-01-11, 10:44
boink boink is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Delft
Berichten: 56
Standaard

Waarom niet gewoon nieuw een iphone 4 kopen met simonly, nog voordeliger ook geloof ik.
  #6  
Oud 17-01-11, 11:00
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boink Bekijk bericht
Waarom niet gewoon nieuw een iphone 4 kopen met simonly, nog voordeliger ook geloof ik.
Dit hangt sterk af van het abonnement dat je nodig hebt.

Volgens mij kun je bij T-Mobile geen abonnementen meer afkopen. In elk geval niet wanneer het een iPhone abonnement betreft.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #7  
Oud 18-01-11, 11:40
hannekes hannekes is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 5
Standaard afkopen IPhone abonnement: easy!

Gewoon flink mopperen over de kwaliteit van de ontvangst. heb ik ook gedaan. Daags erna word ik teruggebeld, ja de verbinding kan beter, we hebben nog geen plannen om binnen drie maanden hierin verbetering te brengen, u mag afkopen met de volgende opties:
- houden van 3GS, nummer behoud en betalen: ruim 200 euro, abonnement loopt in maart 2012 af
- idem, zonder nummerbehoud
- terugsturen telefoon met nummberhoud, verder geen kosten
- idem, zonder nummer behoud.

Ik kies voor terugsturen met nummerbehoud, daarvoor moet ik bellen TMobile, vertelt een alleraardigste dame dat ik ook nog het geld van de aanschaf terug krijg!
Gelijk een IPhone4 besteld bij KPN! Overigens: de verbinding was ook beroerd.
Máár: KPN is duurder met z'n abonnementen dan TMobile en er is een datalimiet aan het internet, 1000 MB. Ik heb nog geen idee of ik hier genoeg aan heb. Succes!
  #8  
Oud 18-01-11, 16:00
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Dan moet de ontvangst ook wel degelijk slecht zijn. En dan kun je niet vervolgens een nieuw abonnement afsluiten bij T-Mobile.
  #9  
Oud 18-01-11, 16:38
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balls Bekijk bericht
Dag mensen,

Momenteel gebruik ik mijn oude iPhone 3G nog die ik in september 2008 heb gekocht met een tweejarig iPhone-abo. Ik heb in september 2010 (toen het abonnement verliep) niet gekozen voor een iPhone-abonnement maar voor een sim only abonnement zonder internet (ik zat even wat krap bij kas, sparen voor een verbouwing), een abonnement voor één jaar. Nu wil ik toch graag een nieuwe iPhone 4 kopen. Mijn huidige sim-only abo (van € 10 per maand) loopt nog tot 01-09-2011. Hoe kan ik dit het beste regelen met T-Mobile? Het liefst wil ik een nieuw iPhone 4 abo met mijn huidige nummer, en mijn oude contract gewoon laten vervallen. Ik vermoed dat ik dit zal moeten afkopen, dat is nog wel te overzien overigens gezien de kosten van € 10 per maand. Als iemand tips/ervaringen heeft, hoor ik het graag!

Met groeten, Balls
Als je er niet voor wilt kiezen om een los toestel te kopen kun je bij T-mobile voor een zgn early renewal gaan. Je hebt dan de mogelijkheid om je contract eerder te verlengen, kosten zijn € 69,95 (naast de kosten voor de iPhone 4). Je kunt dan ook je huidige simonly contract wijzigen in een i-abo.
Hou er wel rekening mee dat het 2-jarige contract officieel pas ingaat op 1-9-11, looptijd is dan tot 1-9-13.

Suc6
  #10  
Oud 24-01-11, 17:34
Balls Balls is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 18
Standaard

Thanks voor de aanvullende reacties!

@onny: ik wist niet dat er zo'n regeling was, klinkt wel aantrekkelijk! Ik kan natuurlijk bij bijv. Vodafone een nieuw iPhone abo afsluiten en het abo bij T-Mobile gewoon laten uitlopen, maar de *****rij is dan dat ik mijn huidige telefoonnummer verlies en het een heel gedoe is om iedereen mijn nieuwe nummer te geven. Ik heb met T-Mobile gebeld en ze laten weten dat afkopen geen mogelijkheid is, alleen als je naar het buitenland gaat of als de dekking niet goed is (maar dat is hij wel, en ik ben geen goede leugenaar). De mevrouw van de klantenservice zei overigens niets over early renewal.

Vanaf wanneer kun je zo'n renewal in werking zetten? En mijn contract gaat dan dus op 01-09 in? Kan ik dan in de periode van nu tot 01-09 wel gebruik maken van internet op de iPhone? Dan blijft het nog een dilemma: als ik het huidige contract bij T-Mobile laat doorlopen ben ik ook 70 euro kwijt (7 maanden x 10 euro). Bij zo'n early renewal betaal ik dan eigenlijk alleen 70 euro voor het nummerbehoud en zit ik een dikke 2,5 jaar aan een contract vast :')
  #11  
Oud 26-01-11, 17:51
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balls Bekijk bericht
Thanks voor de aanvullende reacties!

@onny: ik wist niet dat er zo'n regeling was, klinkt wel aantrekkelijk! Ik kan natuurlijk bij bijv. Vodafone een nieuw iPhone abo afsluiten en het abo bij T-Mobile gewoon laten uitlopen, maar de *****rij is dan dat ik mijn huidige telefoonnummer verlies en het een heel gedoe is om iedereen mijn nieuwe nummer te geven. Ik heb met T-Mobile gebeld en ze laten weten dat afkopen geen mogelijkheid is, alleen als je naar het buitenland gaat of als de dekking niet goed is (maar dat is hij wel, en ik ben geen goede leugenaar). De mevrouw van de klantenservice zei overigens niets over early renewal.

Vanaf wanneer kun je zo'n renewal in werking zetten? En mijn contract gaat dan dus op 01-09 in? Kan ik dan in de periode van nu tot 01-09 wel gebruik maken van internet op de iPhone? Dan blijft het nog een dilemma: als ik het huidige contract bij T-Mobile laat doorlopen ben ik ook 70 euro kwijt (7 maanden x 10 euro). Bij zo'n early renewal betaal ik dan eigenlijk alleen 70 euro voor het nummerbehoud en zit ik een dikke 2,5 jaar aan een contract vast :')
In jouw geval kun je de early renewal per direct in laten gaan, want het kan minimaal 2 maanden voor het einde van je contract.
Je kunt het beste langs een t-mobile shop gaan om het te regelen.

Suc6
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met T-mobile bij afkopen abo ivm buitenland verhuizing JoostBoZ Odido (T-Mobile) 1 18-06-10 14:13
Contract afkopen en door met 3G S partyfart Odido (T-Mobile) 39 06-07-09 11:46
[KPN]downgraden + afkopen abbo Wikkes KPN 4 18-10-08 14:12
Contract afkopen na 1 jaar morpho Odido (T-Mobile) 4 14-08-08 17:47
vodafone abonnement afkopen RHochstenbach Archief 4 07-07-08 19:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.