//

Over de Fair Use Policy, addertje onder het gras?

Over de Fair Use Policy, addertje onder het gras? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iphoners, ik heb pas geleden een web'n'walk abonnementje afgesloten voor me iphonetje.......€9,50 in de maand kan je onbeperkt internetten.....zeggen ze Maar is dit nou ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-10-07, 23:19
sjoran's schermafbeelding
sjoran sjoran is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zutphen
Berichten: 201
Stuur een bericht via MSN naar sjoran
Standaard Echt onbeperkt.....??? (of addertje??)

Beste iphoners,

ik heb pas geleden een web'n'walk abonnementje afgesloten voor me iphonetje.......€9,50 in de maand kan je onbeperkt internetten.....zeggen ze

Maar is dit nou wel zo..?? zijn er mensen die wel eens een onverwachte rekening hebben gekregen?? Zo schijnt er bij vodafone tog een datalimiet te zijn van 50 mb........
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-07, 23:51
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik heb ook w&w, het is onbeperkt en het datagebruik gaat harder dan je denkt. Voor zover ik weet is het echt onbeperkt en heeft T-Mobile geen fair use policy voor w&w.
In ruil daarvoor krijg je zeer traag internet (zelfs voor gprs begrippen/afgeknepen)
  #3  
Oud 27-10-07, 23:52
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

kijk eens hier:
Bellen.com - Vergelijking mobiel internet op GSM of PDA
  #4  
Oud 28-10-07, 00:00
sjoran's schermafbeelding
sjoran sjoran is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zutphen
Berichten: 201
Stuur een bericht via MSN naar sjoran
Standaard

Da's een duidelijke site.........tnx!

Maar een pak vcan me hard.....schrok namelijk wel erg toen ik in me phone keek en de meter op 56 mb zag staan in 5 dagen...........


Ma gelukkig, ik hoef me geen zorgen te maken......pfffff
  #5  
Oud 28-10-07, 00:02
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik vind het prima dat web&walk, voor email en een beetje surfen is het okay. Het grote werk doe je gewoon thuis met je suppa duppa high speed broadband adls of kabel.
  #6  
Oud 28-10-07, 00:04
sjoran's schermafbeelding
sjoran sjoran is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Zutphen
Berichten: 201
Stuur een bericht via MSN naar sjoran
Standaard

Ik klaag ook zeker nie........voor surfen en email enzo is het goed genoeg.........


Anders gewoon ff thuis op de Wi-Fi.........gaat stukje sneller
  #7  
Oud 09-11-07, 14:15
Willempieee Willempieee is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: El Arenal, Mallorca
Berichten: 93
Standaard

Gelukkig is bij T-Mobile onbeperkt echt onbeperkt.
Pak je onbeperkt SMS bij Vodafone, hebben ze het over 1.000 smsjes per maand. Gelukkig hier niet het geval
  #8  
Oud 09-11-07, 14:21
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Op Pocketinfo.nl waar we ook veel nieuws voor schrijven heb ik net gisteren een nieuwsbericht geschreven over twee jaar Web 'n Walk: T-Mobile viert twee jaar web'n'walk | Pocketinfo.nl » Nieuws
  #9  
Oud 11-11-07, 13:10
MeX's schermafbeelding
MeX MeX is offline
• iOS 10.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Emmen
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar MeX
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoran Bekijk bericht
Beste iphoners,

ik heb pas geleden een web'n'walk abonnementje afgesloten voor me iphonetje.......€9,50 in de maand kan je onbeperkt internetten.....zeggen ze

Maar is dit nou wel zo..?? zijn er mensen die wel eens een onverwachte rekening hebben gekregen?? Zo schijnt er bij vodafone tog een datalimiet te zijn van 50 mb........

Heb zelf ook een w&w van T Mobile, is niet echt super snel, maar nog nooit een naheffing gekregen...


btw waarom niet naar kpn gegaan.. zelfde geld, dubbele snelheid...

grtz
MeX
  #10  
Oud 11-11-07, 14:59
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MeX Bekijk bericht
btw waarom niet naar kpn gegaan.. zelfde geld, dubbele snelheid...
Omdat KPN een zeer strenge FUP heeft?
[Dataplan] KPN Mobiel & Hi: onbeperkt internet vanaf 9,95 EUR/maand - Palmclub: Forums - alles over je Treo, Zire, Tungsten en Lifedrive pda en smartphone met PalmOS
  #11  
Oud 18-12-07, 16:15
sausje sausje is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee Bekijk bericht
Pak je onbeperkt SMS bij Vodafone, hebben ze het over 1.000 smsjes per maand. Gelukkig hier niet het geval
Ja, vandaar dat het ook geen onbeperkt, maar zorgeloos sms heet! Oh, en trouwens: stuur jij elke dag (en dan ook echt elke!!) meer dan 33 smsjes?
__________________
...
  #12  
Oud 18-12-07, 16:22
Willempieee Willempieee is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: El Arenal, Mallorca
Berichten: 93
Standaard

Nee, nu niet meer nee.. Maar daar gaat het niet over, want ze maken er wel zo reclame mee. Ik heb heel de dag door mensen in m'n winkel die dat denken.
  #13  
Oud 18-12-07, 16:38
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Zorgeloos internet van Vodafone is 10x het gemiddelde gebruik, en daar ga je niet zo snel over heen
(had ergens anders op dit forum gelezen dat gemiddelde gebruik nu 20 mb was > 200 mb)
En je hebt geen extra kosten als je eroverheen gaat, en in de voorwaarden heb ik niet kunnen vinden wat het datalimiet atm is
  #14  
Oud 18-12-07, 22:25
metck metck is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: A'foort
Berichten: 93
Standaard

Ik spreek uit ervaring: 200MB mobiel internet per maand is niet gek veel. En als ze de fair use policy streng hanteren, dan...
  #15  
Oud 19-12-07, 00:57
lil_shawn87 lil_shawn87 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 2
Standaard

heb paar dagen geleden een brief gekregen van vodafone dat ik 10X meer dan de normale gebruiker heb verbruikt aan data.3 maanden achter elkaar en krijg je zon leuke berichtje van hun en wordt ook vermeld in de brief,als ik door ga met mijn "ongewone" verbruik krijg ik een dikke rekening .Vodafone heeft een FUP en dat is 50 mb. Echt weinig is dit voor een iphone.want je kijkt naar paar filmjes op youtube en zit je al gauw op 50 mb.
  #16  
Oud 19-12-07, 21:00
ayoltderoos ayoltderoos is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 6
Standaard

Misschien niet helemaal de bedoeling om door te gaan over een aanlinkend onderwerp op deze post, maar zo te zien heeft iedereen in deze discussie er wel verstand van, dus grijp ik mijn kans al jullie het niet erg vinden:

Hoe sluit ik een Web 'n' Walk abonnement af met mijn iPhone? Ik werk momenteel nog met een MDA van T-Mobile, volgende week pas met een iPhone! Kan ik op de T-Mobile site gewoon instellingen aanvragen voor mijn MDA en dan zonder moeite de simkaart overplaatsen (nadat de iPhone gekraakt is)? Of moet ik niet automatische instellingen aanvragen en het zelf instellen?

Alvast bedankt!
Ayolt
  #17  
Oud 03-03-08, 17:07
Shelldass Shelldass is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 24
Standaard Over de Fair Use Policy

Beste mensen,

Gezien er de laatste tijd nogal wat opheffing is ontstaan op het forum over Fair Use Policies bij verschillende providers zou ik hier graag nog even een extra opmerking over willen maken. Volgens verschillende providers (KPN, Vodafone) beperkt hun FUP (Fair Use Policy) zich tot de mensen die meer dan tien keer het gemiddelde verbruiken van de gemiddelde gebruiker. Erg vaag dus.

Zo wordt dit naar de klant klant gecommuniceerd.
Binnen het bedrijf werkt dit echter anders, een dergelijke aanbieder heeft iedere maand een lijst met de top 1% verbruikers van die maand. Iedereen die daar op staat krijgt een brief verstuurd (er slingert ergens op het forum wel een voorbeeld). Dit gebeurt iedere maand weer. Pas nadat eenzelfde persoon meer dan drie maanden achterelkaar op die lijst heeft gestaan kunnen hier eventueel kosten voor in rekening worden gebracht.

Misschien dat mensen die vaak tegen deze "limiet" aanzitten hier wat mee kunnen.
  #18  
Oud 04-03-08, 01:04
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

// samengevoegd
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #19  
Oud 04-04-08, 21:21
ajw123 ajw123 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

Ik heb nooit een brief van Vodafone gekregen i.v.m. hun FUP, maar wel 2 rekeningen voor dataverkeer, februari was 135 Euro voor 375Mb en maart 224 Euro voor +/- 600Mb.
Geen idee waar al het dataverkeer vandaan komt, ik gebruik mijn iPhone alleen om 3 email accounts via exchange te synchroniseren.
Zijn er andere users met zulke hoge kosten met Vodafone?
__________________
1.1.3 BL4.6 TurboSim
  #20  
Oud 07-04-08, 16:24
supernaturol supernaturol is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 40
Standaard

t-mobile W&W is echt onbeperkt. staat ook in de FUP, alleen als je umts neemt of de instap hsdpa neemt dan heb je wel data limiet. en de duurste abo HSPDA van T-mobile is wel ONBEPERKT
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
KPN Fair Use Policy vraagje Chris56 KPN 12 29-12-11 17:36
HI over fair use policy heen in 10 dagen BramW KPN 1 16-04-11 16:17
Fair Use Policy mobiel internet overscheden bengt Overige providers Nederland 4 22-11-10 18:38
3G's te koop? Waar ligt het addertje? Icepod Archief 1 26-07-08 23:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.