//

4G/LTE voor Proximus (iOS7)

4G/LTE voor Proximus (iOS7) discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) ivanhoeke uw LTE heb je toch laten afzetten?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 10-01-14, 16:47
moermansebastian moermansebastian is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 30
Standaard

ivanhoeke uw LTE heb je toch laten afzetten?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 10-01-14, 16:54
jervg jervg is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Sorry maar het gaat hier niet over Mobile Vikings maar over Proximus.
Geen appels beginnen vergelijken met peren .
Oke, maar mijn vraag was eigenlijk vooral of iemand weet hoe je je carrier naam kunt aanpassen
  #83  
Oud 10-01-14, 16:59
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moermansebastian Bekijk bericht
ivanhoeke uw LTE heb je toch laten afzetten?
De 4G option van 10€ ja gisterenmiddag. Toen ik die LTE had dan spreken we over dinsdag en volgens mij was het gisteren donderdag. Niet?

Dus denk ff 2x na voor je iets schrijft aub.

Mijn besluit staat alleziens vast : Zolang Proximus van Apple geen carrier update krijgt waarmee je 4G (LTE) ontvangst hebt foefel ik niet meer op de iPhone om het toch aan de praat te krijgen.
Een download van 20MB en een upload van 7MB is voormij niet 10x sneller op 4G zoals ze beweren bij Proximus.
En als je de kaart van Proximus bekijkt zou je op heel veel plekken in België 4G moeten hebben, en heb het amper op 3 plaatsen. Op mijn slaapkamer bijv wel maar niet in de living terwijl het hetzelfde gebouw blijft.

Maar ja... Zal wel mijn schuld weer zijn zoals steeds!

Laatste bericht in dit onderwerp want het is duidelijk LTE werkt niet zoals het moet met al dat gefoefel!
En als er zijn die beweren van wel dan sturen ze maar een pm en zullen we is afspreken waar er voormij geen 4G ontvangst was. Wie gaat de uitdaging aan? Waarschijnlijk niemand!
  #84  
Oud 10-01-14, 17:11
moermansebastian moermansebastian is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jervg Bekijk bericht
Oke, maar mijn vraag was eigenlijk vooral of iemand weet hoe je je carrier naam kunt aanpassen
http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...-switch-2.html

hier zie ik wat info daarover staan.
  #85  
Oud 10-01-14, 17:18
v0lcom v0lcom is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Herselt
Berichten: 28
Standaard

Dat kan je met zeppelin of fakeopperator
  #86  
Oud 10-01-14, 17:42
moermansebastian moermansebastian is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
De 4G option van 10€ ja gisterenmiddag. Toen ik die LTE had dan spreken we over dinsdag en volgens mij was het gisteren donderdag. Niet?

Dus denk ff 2x na voor je iets schrijft aub.

Mijn besluit staat alleziens vast : Zolang Proximus van Apple geen carrier update krijgt waarmee je 4G (LTE) ontvangst hebt foefel ik niet meer op de iPhone om het toch aan de praat te krijgen.
Een download van 20MB en een upload van 7MB is voormij niet 10x sneller op 4G zoals ze beweren bij Proximus.
En als je de kaart van Proximus bekijkt zou je op heel veel plekken in België 4G moeten hebben, en heb het amper op 3 plaatsen. Op mijn slaapkamer bijv wel maar niet in de living terwijl het hetzelfde gebouw blijft.

Maar ja... Zal wel mijn schuld weer zijn zoals steeds!

Laatste bericht in dit onderwerp want het is duidelijk LTE werkt niet zoals het moet met al dat gefoefel!
En als er zijn die beweren van wel dan sturen ze maar een pm en zullen we is afspreken waar er voormij geen 4G ontvangst was. Wie gaat de uitdaging aan? Waarschijnlijk niemand!
Ik begrijp je wel als je 10 euro moet bijbetalen voor LTE die op uw meest gebruikte locaties niet of niet goed werkt zou ik het ook niet doen. Maar in mijn geval met proximus generation connect is het wel mooi meegenomen om wat rapper te zijn. Nog niet gedacht om over te stappen naar generation connect? Natuurlijk als je veel belt is dit geen optie. Volgens mij is in uw geval de trage verbinding met LTE niet de schuld van dat gefoefel maar is Proximus LTE daar nog niet zo super.
  #87  
Oud 10-01-14, 18:08
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moermansebastian Bekijk bericht
Ik begrijp je wel als je 10 euro moet bijbetalen voor LTE die op uw meest gebruikte locaties niet of niet goed werkt zou ik het ook niet doen. Maar in mijn geval met proximus generation connect is het wel mooi meegenomen om wat rapper te zijn. Nog niet gedacht om over te stappen naar generation connect? Natuurlijk als je veel belt is dit geen optie. Volgens mij is in uw geval de trage verbinding met LTE niet de schuld van dat gefoefel maar is Proximus LTE daar nog niet zo super.
Vanwaar ben jij? Als je in de buurt van Vilvoorde woont moet je maar is naar de mechelsesteenweg 8a gaan das een café dus een openbaar plaats en heeft het niks met de wet op privacy ofzo te maken!
  #88  
Oud 10-01-14, 18:09
dsoffers dsoffers is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v0lcom Bekijk bericht
Commcenter patch 1.1 is uit en daarmee kan je carrier.plists aanpassen. en ik wou dan via de unknown.bundle lte activeren op de iphone en zo een gesignde bundle hebben en misschien dat dit stabieler was
Als je de Bundle aanpast is hij niet gesigned meer, die signature komt dan niet meer overeen met de instellingen.. En enkel de carrier.plist aanpassen om de 4G switch te krijgen is niet genoeg om te verbinden met LTE op iOS7.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jervg Bekijk bericht
Maar weet iemand hoe je de carrier naam in je statusbar aanpast? Mobile Vikings neemt nu bijna de volledige ruimte in en daar stond eerst BASE.
Met Zeppelin (Cydia) kan je dit doen, maar 'k zal vanavond de aangepaste ipcc posten met 'MV' als carriername. Tenzij je liever terug 'BASE' hebt?

(enkel Base klanten!) Base 4G: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...e_4G_10.3.ipcc
Mobile Vikings '4G': https://dl.dropboxusercontent.com/u/...s_4G_10.3.ipcc
MV '4G': https://dl.dropboxusercontent.com/u/...V_4G_10.3.ipcc (CarrierName is hier dus MV..)
MV 'LTE': https://dl.dropboxusercontent.com/u/..._LTE_10.3.ipcc (CarrierName MV)

Laatst gewijzigd door dsoffers; 10-01-14 om 18:52.
  #89  
Oud 10-01-14, 23:38
jervg jervg is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Bedankt voor de reacties, ik had ondertussen gevonden waar in de naam kon aanpassen naar MV in de carrier.plist via ifile. Maar dit had misschien makkelijker geweest
  #90  
Oud 10-01-14, 23:58
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Niemand dat LTE gaat testen waar ik het heb gevraagd, niemand die me een pm stuurt met wat ik gevraagd heb. Dat zegt veel! Dat die rommel LTE NIET en ik HERHAAL niet werkt zoals het moet met die ipcc file.
  #91  
Oud 11-01-14, 14:46
dsoffers dsoffers is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 40
Standaard

Ik heb in het andere topic al geantwoord, maar ik zal het hier ook nog even doen:

Moest ik dichterbij wonen en Proximus hebben zou ik het wel willen komen testen, maar dat veranderd nog steeds niets aan de dekking van Proximus die op die plek waarschijnlijk niet voldoende is voor je iPhone, waardoor die de voorkeur geeft aan een 3G netwerk. (Moest hij toch blijven vasthouden aan LTE, incl. wegvallende ontvangst zou je batterij binnen de kortste keren leeg zijn en dan had je hier moeten komen klagen dat door de jailbreak of het 'gefoefel' je batterijverbuik de hoogte in is gegaan..)

Ik denk dat er hier (en in het andere topic) voldoende screenshots staan die bewijzen dat het 'gefoefel' wel werkt. Dat Proximus onvoldoende dekking heeft op de plaatsen die jij belangrijk vind, daar kan ik niets aan doen. Niemand verplicht je om te jailbreaken en de aangepaste Carrier Bundle te gebruiken.
  #92  
Oud 11-01-14, 14:53
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsoffers Bekijk bericht
Ik heb in het andere topic al geantwoord, maar ik zal het hier ook nog even doen:

Moest ik dichterbij wonen en Proximus hebben zou ik het wel willen komen testen, maar dat veranderd nog steeds niets aan de dekking van Proximus die op die plek waarschijnlijk niet voldoende is voor je iPhone, waardoor die de voorkeur geeft aan een 3G netwerk. (Moest hij toch blijven vasthouden aan LTE, incl. wegvallende ontvangst zou je batterij binnen de kortste keren leeg zijn en dan had je hier moeten komen klagen dat door de jailbreak of het 'gefoefel' je batterijverbuik de hoogte in is gegaan..)

Ik denk dat er hier (en in het andere topic) voldoende screenshots staan die bewijzen dat het 'gefoefel' wel werkt. Dat Proximus onvoldoende dekking heeft op de plaatsen die jij belangrijk vind, daar kan ik niets aan doen. Niemand verplicht je om te jailbreaken en de aangepaste Carrier Bundle te gebruiken.
Dus is voor U onvoldoende dekking een volledige purpere kaart zoals Proximus het aangeeft nog onvoldoende? Wat moet ik dan doen? De plekken dat ik getest heb geeft Proximus aan dat er meer als voldoende dekking is. Als Proximus op hun kaart dat op die plaatsen nu niet zou aangeven zou ik nog kunnen leven met je excussens van hierboven, maar nu dus niet. De kaart geeft in Vilvoorde en in Mechelen ik herhaal het nog is meer dan voldoende dekking.

Voormij is het en blijft het tot op heden gefoefel sorry...En dit tot er iemand mij het tegendeel kan bewijzen en niet enkel en alleen maar met wat flauwe woorden!
  #93  
Oud 11-01-14, 15:00
Kubbie92 Kubbie92 is offline
• iOS 9.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 158
Standaard

Ga anders gewoon bij Proximus wenen ipv de mensen hier lastig te vallen?
  #94  
Oud 11-01-14, 15:03
dsoffers dsoffers is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Dus is voor U onvoldoende dekking een volledige purpere kaart zoals Proximus het aangeeft nog onvoldoende? Wat moet ik dan doen? De plekken dat ik getest heb geeft Proximus aan dat er meer als voldoende dekking is. Als Proximus op hun kaart dat op die plaatsen nu niet zou aangeven zou ik nog kunnen leven met je excussens van hierboven, maar nu dus niet. De kaart geeft in Vilvoorde en in Mechelen ik herhaal het nog is meer dan voldoende dekking.

Voormij is het en blijft het tot op heden gefoefel sorry...En dit tot er iemand mij het tegendeel kan bewijzen en niet enkel en alleen maar met wat flauwe woorden!
Neem iemand met een Android toestel mee naar die plaatsen en laat hem/haar ook eens proberen?

De dekking is trouwens ook afhankelijk van toestel tot toestel. Op plaatsen waar ik matige LTE dekking heb met Base heeft mijn broer met zijn S4 wel voldoende ontvangst om verbonden te blijven). Ligt niet aan het 'gefoefel', wel aan het toestel. De LTE ontvangst van de iPhone is op geen enkele manier "beperkt" door de Carrier Bundle, wel door een antenne minder vergeleken met bv. de S4.
  #95  
Oud 11-01-14, 15:09
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 Bekijk bericht
Ga anders gewoon bij Proximus wenen ipv de mensen hier lastig te vallen?
Proximus bied GEEN en ik herhaal GEEN ondersteuning voor 4G problemen met iPhone's. Dus die dat de ipcc beschikbaar ervoor stellen moet maar ondersteuning aanbieden zo simpel is het.

Maar ja dat zal hier niemand hebben beschikbaar gesteld zeker?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 januari 2014 om 15:13 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsoffers Bekijk bericht
Neem iemand met een Android toestel mee naar die plaatsen en laat hem/haar ook eens proberen?

De dekking is trouwens ook afhankelijk van toestel tot toestel. Op plaatsen waar ik matige LTE dekking heb met Base heeft mijn broer met zijn S4 wel voldoende ontvangst om verbonden te blijven). Ligt niet aan het 'gefoefel', wel aan het toestel. De LTE ontvangst van de iPhone is op geen enkele manier "beperkt" door de Carrier Bundle, wel door een antenne minder vergeleken met bv. de S4.
Nog is : Vilvoorde en Mechelen de 2 plaatsen waar ik GEEN LTE hadden tonen op de kaart een VOLLEDIGE purpere kaart aan, dus is er daar VOLDOENDE dekking!

Maar wat mij betreft einde discussie veel plezier nog met jullie gefoefel! Van harte hoop ik dat al die iPhone's door het gefoefel niet meer herstelbaar zijn via iTunes en dat Apple toch kan zien dat de toestellen gejailbreakt zijn en dat er gefoefeld is om LTE/4G aan de praat te krijg en dat er dan wordt gezegd : Geen garantie.

De enige manier dat jullie het misschien begrijpen dan wat er kan en wat niet!
  #96  
Oud 11-01-14, 15:23
dsoffers dsoffers is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Proximus bied GEEN en ik herhaal GEEN ondersteuning voor 4G problemen met iPhone's. Dus die dat de ipcc beschikbaar ervoor stellen moet maar ondersteuning aanbieden zo simpel is het.

Maar ja dat zal hier niemand hebben beschikbaar gesteld zeker?
Euhm? Wat denk je dat ik de voorbije week heb zitten doen? Zowel hier als op Userbase, 9lives en de andere plaatsen waar die files gepost zijn?

Trouwens, als Proximus dan toch weigert ondersteuning te geven voor 4G op iPhones, zeg dan dat je problemen hebt met je Android toestel?

Persoonlijk zou ik naar een provider gaan waar ze wel support geven, of het nu via 'gefoefel' actief staat of door Apple zelf. Ik heb MV vorig weekend gecontacteerd met een vraag i.v.m. LTE op mijn iPhone en ik heb op een zondagochtend reactie gehad van hen terwijl mijn vraag helemaal niet dringend was. Dat noem ik ondersteuning, maar het is geen geheim dat MV beter naar zijn klanten luistert dan de andere providers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Nog is : Vilvoorde en Mechelen de 2 plaatsen waar ik GEEN LTE hadden tonen op de kaart een VOLLEDIGE purpere kaart aan, dus is er daar VOLDOENDE dekking!
Kan, maar op mijn voorstel om iemand met een Android toestel mee te vragen antwoord je niet.. Ben je de enige in je vrienden-/familiekring met een smartphone?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Maar wat mij betreft einde discussie veel plezier nog met jullie gefoefel!
Dankje, 'k heb me er alvast mee geamuseerd..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Van harte hoop ik dat al die iPhone's door het gefoefel niet meer herstelbaar zijn via iTunes en dat Apple toch kan zien dat de toestellen gejailbreakt zijn en dat er gefoefeld is om LTE/4G aan de praat te krijg en dat er dan wordt gezegd : Geen garantie.

De enige manier dat jullie het misschien begrijpen dan wat er kan en wat niet!
Moet ik nu hopen dat ze het bij jouw iPhone ook gaan vaststellen en zeggen "geen garantie"? Nah, zo ben ik niet.. Je hebt er zelf ook aan meegedaan maar bij de minste problemen zeg je dat je hem gaat herstellen om de jailbreak te verwijderen, i.p.v. te zoeken naar oplossingen. Er is al meermaals aangetoond dat door het jailbreaken niet zomaar je garantie vervalt, maar je mag hopen hoor.

Ik hoop van harte dat je binnenkort officiële support krijgt van Apple voor Proximus LTE en dat het gebeurd voordat iPhone 8s uit komt.
  #97  
Oud 11-01-14, 17:04
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

@ivanhoeke

Overal waar ik kom en waar Proximus LTE dekking heeft heb ik LTE met mijn iPhone.

Het werkt hier al meer dan een week perfect. Ik Jailbreak al van begin 2008. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn toestel.

En laten we nu ontopic blijven ipv elkaar aan te vallen.
  #98  
Oud 12-01-14, 20:57
v0lcom v0lcom is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Herselt
Berichten: 28
Standaard

@ivanhoeke
ik heb iets ontdekt. soms staat er bij mij gewoon 3g terwijl ik weldegelijk op lte zit.
Want een speedtest op 3g geeft geen 40mb/s he.
is dus volgens mij een probleem ergens maar ik heb dan weldegelijk lte
  #99  
Oud 13-01-14, 14:25
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Ik ben zelf in Mechelen geweest deze vrijdag en had daar probleemloos LTE dekking. Ook in Grimbergenn, juist naast Vilvoorde, had ik op de meeste plaatsen LTE zonder problemen. In Vilvoorde ben ik zelf nog niet geweest sinds ik de nieuwe carrier heb, donderdag, dus daar kan ik voorlopig niets over zeggen.

Heb de 2de beschikbare ipcc gebruikt die hier aangeraden was en ging over naar LTE waar het beschikbaar was. Op sommige plaatsen lijkt hij mij inderdaad ook langer op 3g te blijven dan over te schakelen.

Nu om eerlijk te zijn moet ik ook toegeven dat mij dit eigenlijk niet veel kan schelen of ik nu 3G of LTE heb. Ik krijg enkel de kriebels als ik die vervelende E te zien krijg. Op 3G surfen is naar mijn mening ook al snel genoeg. Nu ja ik Facebook niet, dus ik vind het ook niet belangrijk dat die statusupdates supersnel op mijn scherm verdwijnen!

Surfen via een gsm zal altijd trager blijven dan via een computer!
  #100  
Oud 13-01-14, 14:44
Kubbie92 Kubbie92 is offline
• iOS 9.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jcop Bekijk bericht
Surfen via een gsm zal altijd trager blijven dan via een computer!
Das nu niet meer het geval hoor. In Antwerpen haal ik 2 keer de downloadsnelheid van thuis en upload zelfs 4 keer .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LTE schakelaar Proximus(BE)/Vodafone(NL) iPhone 5 toontje iPhone algemeen 205 18-11-13 16:20
iphone 5S LTE schakelaar Proximus ikmisje iPhone algemeen 1 22-10-13 10:28
LTE Proximus Urbanfoto Proximus 6 21-09-13 14:26
Probleem: Geen 4G/LTE na Carrier update van Proximus ?! Koenne101 iPhone algemeen 15 08-08-13 11:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.