//

Hoe is het 3G netwerk van Mobile Vikings (t.o.v. Proximus)?

Hoe is het 3G netwerk van Mobile Vikings (t.o.v. Proximus)? discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit momenteel bij Telenet en ben van plan om binnenkort over te schakelen naar een andere operator met een betere (goedkopere) formule voor mobiel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-09-12, 20:48
outerglow outerglow is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 9
Standaard Hoe is het 3G netwerk van Mobile Vikings (t.o.v. Proximus)?

Ik zit momenteel bij Telenet en ben van plan om binnenkort over te schakelen naar een andere operator met een betere (goedkopere) formule voor mobiel internet (bel en sms niet zoveel).

De interessantste formules zijn

- Mobile Vikings, (15 euro/maand): 2GB
- Generation Connect (Proximus), (20 euro/maand): 2GB

Mobile Vikings lijkt dus de beste optie, MAAR heb al verschillende keren gehoord dat hun 3G netwerk (ze gebruiken het Base netwerk) een pak minder goed is dan dat van Proximus (vooral buiten de grote steden).

Heeft iemand hiermee wat ervaring? Ben best bereid om 5 euro meer te betalen voor een netwerk dat beter is! Niks zo frustrerend als traag internet.

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-12, 22:56
Kubbie92 Kubbie92 is offline
• iOS 9.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 158
Standaard

Ik was MV sinds ze met 4000 waren. Het netwerk kan de 129000 klanten niet aan. Nu ben ik Generation Connect trouwens. Van MV naar GC = van Lada naar BMW
  #3  
Oud 28-09-12, 08:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Proximus is het beste.
  #4  
Oud 22-10-12, 10:01
yannickvanhex yannickvanhex is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard

Proximus heeft nog steeds de beste dekking, maar MV (Base) is wel het snelste in het uitbreiden van de dekking, dus er komt steeds meer 3g dekking bij
  #5  
Oud 22-10-12, 10:18
Kubbie92 Kubbie92 is offline
• iOS 9.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 158
Standaard

Vanaf 5 november biedt Proximus ook 4G (LTE) aan in grote en belangrijke steden. Een grote stap vooruit noem ik dat!
  #6  
Oud 22-10-12, 10:23
yannickvanhex yannickvanhex is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard

Dat wel ja, maar de rest volgt kort daarop las ik. En ben liever Viking met wat minder 3G, maar wel superservice, met Proximus sta je nergens als je een probleem hebt
  #7  
Oud 22-10-12, 10:35
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Mja, met proximus heb ik nog geen problemen gehad. Dus geen contact met hen nodig.

Ik lees op twitter regelmatig dat er storingen zijn bij MV.
En dat heb ik zo ook ervaren. Vandaar ook mijn overstap naar GC.

3G gebruik je dagelijks, hun service toch niet (dat is toch niet de bedoeling).
  #8  
Oud 22-10-12, 10:36
Kubbie92 Kubbie92 is offline
• iOS 9.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 158
Standaard

Ik had het hier ergens op het forum al aangehaald. Met jouw post ben ik het 100% eens maar...

Ik heb liever een netwerk dat altijd werkt en waar je de klantendienst niet voor nodig hebt, dan een netwerk dat soms (geregeld) half z'n gat werkt en waar je constant de super klantendient voor moet contacteren. Mijn rekening is snel gemaakt
  #9  
Oud 22-10-12, 15:08
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Mja, met proximus heb ik nog geen problemen gehad. Dus geen contact met hen nodig.

Ik lees op twitter regelmatig dat er storingen zijn bij MV.
En dat heb ik zo ook ervaren. Vandaar ook mijn overstap naar GC.

3G gebruik je dagelijks, hun service toch niet (dat is toch niet de bedoeling).
mijn ervaring is net omgekeerd. Sinds ik proximus ben (heb nu gsm van het werk) Heb ik de helft van de tijd geen data waar ik er vroeger wel had. (hartje brussel, aalst)
Trouwens voor mij liever stabiel edge overal dan ofwel 3G ofwel Amper Gprs. (want Base is wel de operator met de beste dekking va het land. én dat is dan nog Edge-wise en niet meer gprs zoals er nog delen zijn van proximus en mobistar).

Hoedanook, ik zou graag terugkeren maarja, mijn baas betaalt, dus mijn baas kiest
  #10  
Oud 22-10-12, 21:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Base het beste netwerk?
Base zit nog mee blinde vlekken, ook nog niet genoeg 3G, hun EDGE snelheden zijn wel de beste daar ben ik het wel mee eens.
En ze gaan nog altijd iets sneller problemen hebben dan proximus.
Sms die te laat aankomen enz....
Dat je mee proximus problemen hebt is zeer bizar, ik heb daar zeer zeer zelden problemen mee.
  #11  
Oud 22-10-12, 22:18
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Base het beste netwerk?
Base zit nog mee blinde vlekken, ook nog niet genoeg 3G, hun EDGE snelheden zijn wel de beste daar ben ik het wel mee eens.
En ze gaan nog altijd iets sneller problemen hebben dan proximus.
Sms die te laat aankomen enz....
Dat je mee proximus problemen hebt is zeer bizar, ik heb daar zeer zeer zelden problemen mee.
Beste netwerk phone-wise. De beste dekking op gprs/edge signaal (de band die gebruikt wordt voor telefonie).
3G dekking laat buiten de grootsteden zeker te wensen over, maar zoals ik al zei: liever stabiel edge dan de Bel/surf issues die ik nu regelmatig heb.. (vrij lastig als consultant soms..)
  #12  
Oud 05-12-12, 06:17
Reiko Reiko is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Gent
Berichten: 77
Standaard

Ik ben al een ruime tijd Viking maar overweeg nu wel (jammergenoeg) om naar generation connect over te stappen. Waarom? Enkel en alleen maar voor de 4G. Ben echt benieuwd naar die snelheid!

Viking zijnde ervaar ik de base dekking toch als niet 100% naar mijn goesting. Op veel te veel plaatsen edge en vooral als ik ergens binnen ben. Of is dit normaal?
  #13  
Oud 05-12-12, 13:59
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Van Proximus moet je zeker niet alles verwachten. Ik was tot vorige week ook Mobile Vikings maar dus overgestapt. Voornamelijk voor 3G en 4G dat volgende maand zou komen. Helaas valt het ook wel tegen.

Om te beginnen: bij mij thuis heb ik geen 3G. Soms wel 1 blokje, maar die snelheid is te verwaarlozen. En ik woon noch in een bos, noch in een bunker. Ik val hier dus terug op het verschrikkelijk trage EDGE terwijl ik hier bij Mobile Vikings gewoon goeie 3G had. Hier is Proximus dus een stuk trager. Maar gelukkig hebben we een Wi-Fi netwerk

Waar ik dagelijks de trein neem had ik bij Mobile Vikings EDGE en zelfs nog trager dan normaal. Daar heb ik gelukkig nu wel 3G met Proximus, maar de snelheid valt wel een beetje tegen. Slechts 2Mbps (buiten). Gisteren was ik in Dreamland Lede en ook daar niet meteen 3G. Na een beetje rondlopen op de parking had ik dan plots weer wel 3G verbinding, blijkbaar hangt je verbinding bij Proximus dus heel sterk af van de plaats waar je staat.

In Gent heb ik dan weer wel overal 3G, waar het met Mobile Vikings ook nog wel eens kon terugvallen op EDGE. In het Citadelpark bijvoorbeeld. En daar staat EDGE bij MV zowat gelijk aan geen internet. Ik was wel een beetje teleurgesteld over de verbinding binnen. In een gebouw aan het raam in het centrum van Gent (Zuid) was ik weer teruggevallen op EDGE.

Voorlopig zijn dat de enige plekken die ik kunnen testen heb (allemaal in Oost-Vlaanderen tussen Gent en Aalst) en waar ik ook Wi-Fi heb en dus niet afhankelijk ben van mijn mobiel internet. Ik dacht wel dat Proximus een 3G dekking van 99% had wat ze het beste netwerk van België noemen. Dat stelt me toch wel teleur. Persoonlijk had ik een groter verschil verwacht met Mobile Vikings. Dat maakt wel duidelijk dat het netwerk van MV de laatste tijd fel verbeterd is.

De komende maanden zullen uitwijzen of deze eerste kritiek terecht is. Ik ga het sowieso nog uittesten in Wallonië en aan de kust, dus dan zal ik een completer beeld hebben. Op dit moment vraag ik me wel af of Generation Connect de meerprijs tegenover Mobile Vikings waard is. En ik ben geneigd om 'NEE' te zeggen.
  #14  
Oud 05-12-12, 17:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Je hebt nog veel te weinig getest beste wds001 .
Je hebt over 1 ding gelijk; de edge is het beste bij base/mv, das een feit.
Al de rest is proximus beter in en vergeet toch maar 1 belangrijk ding niet; proximus heeft zelden panne terwijl mv meer panne heeft, ik had het iedere maand meermaals steken, ik zie dit wel al verbeterd is maar toch merk ik dat probleem blijft aanhouden, gewoon op facebook pagina lezen en je weet genoeg.

Binnen een dikke maand zouden we 4G kunnen gebruiken (proximus).
Anderzijds nog een tip; heb je de app puffin op je iPhone? Heb je ergens 3G dan, dan moet ge eens de speedtest van telenet doen op puffin en je moet maar eens een pagina opladen, raar maar waar maar via puffin gaat het sneller, alleen als je puffin opstart moet deze eerst effe connecteren maar nadien gaat het sneller dan op safari . Ook uw snelheid in download en upload zal meestal hoger liggen dan via safari .Waar ik bv ergens 4-5 mbps behaalde behaalde ik via puffin bv 10-17mbps download en meer dan 5mbps upload .
  #15  
Oud 05-12-12, 18:31
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Ik was lang bij MV, nu meer dan 1 jaar proximus en ik zou niet meer terug willen naar MV...
Teveel pannes naar mijn zin bij MV toen gedurende maanden, komt bij proximus uiterst zelden voor en meestal snelle 3G verbinding...
  #16  
Oud 05-12-12, 19:12
Reiko Reiko is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Gent
Berichten: 77
Standaard

als ik het allemaal goed lees is het een dubbeltje op zijn kant. Voor de één is een overstap positief, voor de ander eerder negatief! Dus best even wachten tot er meer mensen gebruik kunnen maken van de 4G...
  #17  
Oud 05-12-12, 20:25
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Van zodra ze 4G hebben en de dekking is min of meer deftig dan moet je inderdaad zeker overstappen. Alhoewel ik ook benieuwd ben naar het 4G netwerk dat Mobistar en Base gaan uitrollen.
  #18  
Oud 09-12-12, 14:17
Ibrahim24 Ibrahim24 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Van zodra ze 4G hebben en de dekking is min of meer deftig dan moet je inderdaad zeker overstappen. Alhoewel ik ook benieuwd ben naar het 4G netwerk dat Mobistar en Base gaan uitrollen.
Mobistar zie ik nog gebruik maken van 4G in de toekomst, maar Base? Forget it... Ze hebben nu niet eens een stabiele 3G netwerk laat staan upgrade naar 4G.
  #19  
Oud 09-12-12, 14:23
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Base heeft al aangekondigd dat er in (het begin van) 2013 een 4G netwerk komt. 4G staat totaal los van 3G, dus waarom zouden ze niet meedoen..?
  #20  
Oud 12-12-12, 16:16
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibrahim24 Bekijk bericht
Mobistar zie ik nog gebruik maken van 4G in de toekomst, maar Base? Forget it... Ze hebben nu niet eens een stabiele 3G netwerk laat staan upgrade naar 4G.
Niet correct; base zal zeer zeker in 2013 4G hebben en ze zijn nog maar een paar maand bezig met hun 3G dus geef het wat tijd, voor de moment heb ik proximus generation connect, is nog steeds het beste (behalve als je gprs/edge hebt).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: proximus abonnement opzeggen om naar Mobile Vikings te gaan ? petersmichiel Overige providers België 25 06-03-12 21:29
België: Proximus abo overzetten naar Mobile Vikings? cruez Overige providers België 2 27-10-10 14:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:30.