//

Viking Talk

Viking Talk discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Zie Mobile Vikings komt met eigen voipdienst - news - ZDNet.be Site: Viking Talk | Home Van een revolutie gesproken!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-09-11, 07:08
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard Viking Talk

Zie Mobile Vikings komt met eigen voipdienst - news - ZDNet.be

Site: Viking Talk | Home

Van een revolutie gesproken!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-09-11, 08:51
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Revolutie? Toch nog even de kat uit de boom kijken daarvoor. Het is en blijft VOiP en het verschil met betamax is heel klein.

Je moet ook (apart van je MV belkrediet/data abo) maandelijks herladen voor €10. Die dan nog eens vervalt op het einde van de maand.

Wat wel leuk is, is dat ook proximus en mobistar gebruikers de app kunnen gebruiken (zo heb ik het toch begrepen ...).
  #3  
Oud 14-09-11, 09:11
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Het maandelijkse vervallen van je geld is wat oubollig. En dat het apart moet is ook wat dom... dan kan je evengoed skype,viber,...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #4  
Oud 14-09-11, 14:50
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Voor €20/maand onbeperkt bellen naar Belgische nummers en voor €40 onbeperkt wereldwijd bellen, ook al is het via voip, vind jij niet revolutionair? Allez, ieder zijn mening
En bij mij weten heb je bij Skype en consoorten geen dergelijke (scherpgeprijsde) bundels.

En dat je de minuten niet kunt aankopen met je MV-belkrediet is logisch, want daarvoor krijg je al gratis internet en sms'jes (duurder beltarief als compensatie). MV is niet het OCMW hé ;-)

En dat de belwaarde maandelijks vervalt is om dezelfde reden logisch: je kunt toch niet verlangen dat je voor €1 een uur lang kunt bellen en dat de belwaarde een jaar geldig blijft?? Dan zullen er mensen zijn die jaarlijks maar €1 of €2 opbellen. Een beetje realistisch zijn hé: supergoedkope belminuten moeten toch aan iets van voorwaarden gekoppeld zijn.

Ik geef een voorbeeld. Je neemt een prepaid kaart van Alditalk/Medion waarmee je elke maand voor €5 herlaadt. Met die €5 kun je een 400MB databundel kopen voor €4 (je behoudt dan nog €1 belwaarde).
Daarnaast koop je bij Vikingtalk de €20 bundel, waarmee je voor €20/maand onbeperkt kunt bellen naar alle belgische nummers, op de volgende wijze. Ben je niet thuis, dan bel je via de databundel. Ben je wel thuis, dan bel je via Wi-Fi. Op deze manier kom je best toe met deze 400 MB (enkel om te bellen) (mogelijk heb je hiermee zelfs genoeg om ook te surfen).
Dus: met €25/maand kun je dan onbeperkt bellen binnen heel België!! En dit is niet interessant? bij Base betaal je hier €75 voor en bij Proximus en Mobistar nog meer.

Nu, als je meer dan €400MB nodig hebt kunt je natuurlijk een ander contract combineren met de €20 Vikingtalk formule. Je kunt ook een smsbundel bijkopen, enz. Maar point is: voor €20 onbeperkt bellen!

Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 14-09-11 om 15:19.
  #5  
Oud 14-09-11, 18:39
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

1)Mee een proximus kaartje in mijn iphone kan ik die app perfect gebruiken?
2)Ben je verplicht om iedere maand te herladen of is dat een abo ofzo dan en ben je verplicht om iedere maand te betalen?
3)Het werkt via 3G; gaat dit dan van mijn data bundel af van proximus? Want ik stel me in deze wel vragen bij hoe zoiets dan kan werken als dat niet van mijn data zou afgaan en je toch via 3G zou bellen?
  #6  
Oud 15-09-11, 08:38
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

@belgiumiphone

Allemaal goed en wel, maar ik zou u graag eens zie bellen via voip over het datanetwerk van MV (hun snelheid en 3g dekking is niet hun sterkste kant en dan druk ik mij nog zacht uit, ondanks dat ik ook MV gebruiker ben.) ...

Of belt gij altijd over Wi-Fi van thuis?

Ook als je data verbinding niet sterk genoeg is, schakelt hij automatisch over naar gewone gsm verbinding, maar rekent daar wel steeds €1 per gemaakte verbinding voor aan. Als je zo 2 a 3 keer per gesprek overschakelt ...
  #7  
Oud 15-09-11, 08:43
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
@belgiumiphone

Allemaal goed en wel, maar ik zou u graag eens zie bellen via voip over het datanetwerk van MV (hun snelheid en 3g dekking is niet hun sterkste kant en dan druk ik mij nog zacht uit, ondanks dat ik ook MV gebruiker ben.) ...

Of belt gij altijd over Wi-Fi van thuis?

Ook als je data verbinding niet sterk genoeg is, schakelt hij automatisch over naar gewone gsm verbinding, maar rekent daar wel steeds €1 per gemaakte verbinding voor aan. Als je zo 2 a 3 keer per gesprek overschakelt ...
@belgiumiphone Bel je dan zoveel dat het loont vraag ik me af. Of ga je gewoon bellen om te bellen...
  #8  
Oud 21-09-11, 07:54
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Ik ben tester vam viking talk vanaf vandaag of morgen krijg ik de app toegestuurd.Heb gisteren mijn iphone al moeten registreren bij testflight voor mijn udid. Ik laat hier wel weten hoe ze werkt.
  #9  
Oud 21-09-11, 20:06
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Oke vandaag al de gehele dag kunnen testen tot nu toe niks ondervonden alles lijkt goed te werken
  #10  
Oud 30-09-11, 18:35
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Zopas de App ontvangen van MV en mijn account actief gezet.
Eventjes testen ... is gratis dus
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #11  
Oud 11-10-11, 17:16
sihanoukville sihanoukville is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 21
Standaard

onbeperkt = 180min/dag
  #12  
Oud 12-10-11, 16:04
Twman's schermafbeelding
Twman Twman is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: België
Berichten: 35
Standaard

Hoi;

Heb deze app ook geïnstalleerd (de gratis 60min) en als deze om zijn en ik betaal niets bij kan ik dan gratis blijven bellen via Wi-Fi en/of 3g naar mijn ander viking talk (en mobile vikingsklanten) vrienden?
__________________
;Mvg Twman
  #13  
Oud 12-10-11, 16:07
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Je kan inderdaad gratis naar andere VikingTalk klanten bellen, op voorwaarde dat zij ingesteld hebben dat ze oproepen via de app willen ontvangen.
  #14  
Oud 13-10-11, 16:02
Twman's schermafbeelding
Twman Twman is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Locatie: België
Berichten: 35
Standaard

Bedankt voor uw snelle reactie
  #15  
Oud 02-04-12, 18:37
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

En, wat zijn intussen de ervaringen met dit product?

Ik heb een €10-bundel aangekocht (600 min. in België) en ik ben zeer tevreden. Als gsmoperator heb ik Mobile Vikings (= Base netwer) en zelfs met Edge valt de belkwaliteit nog goed mee.

Vraagje: weet iemand hoeveel MB aan data men verbruikt bij het bellen over VOIP (bv. per minuut bellen)?
  #16  
Oud 04-04-12, 17:41
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
En, wat zijn intussen de ervaringen met dit product?

Ik heb een €10-bundel aangekocht (600 min. in België) en ik ben zeer tevreden. Als gsmoperator heb ik Mobile Vikings (= Base netwer) en zelfs met Edge valt de belkwaliteit nog goed mee.

Vraagje: weet iemand hoeveel MB aan data men verbruikt bij het bellen over VOIP (bv. per minuut bellen)?
Ben het geen 100% zeker maar denk dit ong 30MB per uur is, je kan dit zelf ook nagaan he .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sleep talk recorder Mysteriousgirl_ iPhone Apps 2 09-07-12 17:21
België: Ik ben Viking en ik krijg... Kubbie92 Overige providers België 7 31-12-10 18:20
Push to Talk deepee iPhone Apps 1 12-11-09 20:47
Nobody gives me iPhone talk Fresh Chat en geruchten 37 22-04-08 00:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:20.