//

Welk abo voor IPhone

Welk abo voor IPhone discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik krijg binnenkort de nieuwe IPhone4 S en zou willen weten welk abonnement ik hier het beste voor neem. Ik ben niet van plan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-10-11, 09:59
fba0512 fba0512 is offline
• iOS 9.2.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard Welk abo voor IPhone

Hallo,

Ik krijg binnenkort de nieuwe IPhone4 S en zou willen weten welk abonnement ik hier het beste voor neem. Ik ben niet van plan om zéér véél te surfen. Alleen dagelijks email checken, enkele website te bekijken e.d.

Wij, mijn vrouw en ik, hebben nu zo'n Walk & Talk 0 abonnement bij Telenet. Maar we zien dat we de laatste tijd toch elk voor zo'n 10 à 15€ bellen/maand.

Dus kan iemand mij hier een beetje in helpen? Ik zie door het bos de bomen niet meer met al die verschillende formules van de verschillende operatoren

Alvast bedankt voor wat tips!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-10-11, 13:11
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fba0512 Bekijk bericht
Hallo,

Ik krijg binnenkort de nieuwe IPhone4 S en zou willen weten welk abonnement ik hier het beste voor neem. Ik ben niet van plan om zéér véél te surfen. Alleen dagelijks email checken, enkele website te bekijken e.d.

Wij, mijn vrouw en ik, hebben nu zo'n Walk & Talk 0 abonnement bij Telenet. Maar we zien dat we de laatste tijd toch elk voor zo'n 10 à 15€ bellen/maand.

Dus kan iemand mij hier een beetje in helpen? Ik zie door het bos de bomen niet meer met al die verschillende formules van de verschillende operatoren

Alvast bedankt voor wat tips!
Hoelang zit je nog vast bij telenet?
Telenet vind ik persoonlijk nogal duur en veel krijg je er niet in de plaats voor vind ik.

Ga je de iphone 4s los kopen of via koppelverkoop dan toch bij telenet?
Via koppelverkoop zit je wel 2volledige jaren vast, vroeger opzeggen kan dan wel niet.

Beste netwerk provider is proximus, de goedkoopste is mobile vikings die werken via het netwerk van base maar base heeft dan weer het minst goeie netwerk.
  #3  
Oud 11-10-11, 13:51
fba0512 fba0512 is offline
• iOS 9.2.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Ik zit niet vast. Kan elk moment overschakelen.

Ik ga hem los kopen (zonder abo).

Is mobile Viking niet "minder" qua telefoon-ontvangst?
  #4  
Oud 11-10-11, 14:07
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fba0512 Bekijk bericht
Ik zit niet vast. Kan elk moment overschakelen.

Ik ga hem los kopen (zonder abo).

Is mobile Viking niet "minder" qua telefoon-ontvangst?
Ik zal hier eens snel mijn mening posten; ik ben zo iemand die vorig jaar nog en 2j geleden alle providers in bezit heeft gehad en heb op heel wat plaatsen kunnen testen ook:

Base; die zitten zoals ik al heb aangehaalt achter met bv 3G bereik en snelheden enz....ze zijn weliswaar wel de goedkoopste en MV is het goedkoopste om te surfen enz....Vele schoolmensen nemen dan ook MV, weinig geld en je krijgt er toch wel wat leuks voor terug.
Bereik is veel verbeterd buiten vroeger natuurlijk maar toch scoren bepaalde anderen toch beter al moet ik zeggen het van plaats tot plaats wel afhangt maar tis dus niet mijne grote voorkeur wat het base netwerk betreft maar als je op je geld moet letten dan raad ik u mv of base aan.

Mobistar; die hinken altijd tussen proximus en base in; op de iphone voorzover ik weet laten ze geen tethering toe, ik heb bv een ipad zonder 3G en als ik ergens ben en wil op de ipad surfen dan gebruik ik de iphone en surf via mijn abo van de iphone, dit gaat met mobistar niet.
Mobistar ondanks ze een voorsprong op bv base hebben vind ik ze nog te weinig 3G hebben. Hun prijzen vind ik ook niet alles maar das dus maar mijn mening, ik reken er uiteraard de data en kwaliteit en dergelijke bij.

Proximus; voor mij de nr 1 want deze hebben de hoogste snelheden als het op 3G aankomt en hebben de meeste 3G beschikbaar.
Hun bereik is meestal heel goed maar ik ben eerlijk en das bij alle providers zo; niet overal is er evengoed bereik, hangt dus echt van plaats tot plaats af maar ik merkte wel het verschil met de andere en toch scoort proximus het beste.
Als ik dan toch 1klein minpuntje moet opnoemen; als er geen 3G is bij proximus en je valt op zo'n cirkeltje= gprs genaamd dan heb je het wel gescheten, dan ben je wel beperkt in je kunnen als je bv youtube filmpje wil bekijken dan zal het niet gaan. En her en der val je op EDGE wat behoorlijk is.
Maar voor mij weegt het niet op tegen de voordelen.

Hoeveel data jij moet nemen kan ik moeilijk voorspellen, ik zegde in den beginne ook van ik ga er nie zoveel mee doen tot wanneer je de mogelijkheden allemaal ontdekt van zo'n toestel .
Tgoh, je kan eventueel met 200MB ofzo beginnen, zie je na 1-2-3-4 maanden je nauwelijks tot niet toekomt dan kan je gewoon verhogen he naar bv 500MB ofzo.

Ik heb 1GB ik bij proximus, ik heb liever teveel dan te weinig en met 1GB kan je zeer veel mee doen .

Heb je al ervaring met een iphone?
  #5  
Oud 11-10-11, 14:19
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Vele mensen met een iPhone kiezen voor MV omdat deze nu eenmaal 2 GB date leveren bij 15 euro/maand belwaarde. Simpel. Elke provider heeft wel zijn mankementen maar daar zullen we voorlopig mee moeten leren leven. Overal 3G is geen must maar wel aangenaam natuurlijk. Maar wie geeft 1000 van provider naar provider, 1000 sms naar eigen provider (MV-MV) en wie geeft 2GB data voor 15 euro? (Data vervalt elke maand, rest gaat 6 maand mee)
Het is natuurlijk snel geklaag als het eens wat minder is maar ik als freak ben er, samen met vele andere, een gelukkige MV gebruiker door geworden.

En zeggen dat je "als je naar de centen moet kijken..." als je er niet moest naar kijken dan zou je de vraag hier niet stellen vermoed ik...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #6  
Oud 11-10-11, 14:33
fba0512 fba0512 is offline
• iOS 9.2.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Heb je al ervaring met een iphone?
Heb nog geen ervaring...

Met alles wat ik hier al heb gelezen, denk ik dat MV voorlopig het best gaat zijn. Zit je trouwens hier vast aan een abo?
  #7  
Oud 11-10-11, 15:51
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Mobistar voor 10 euro heb je een beetje internet (maandelijks herladen).
Anders raad ik je MV aan (1x herladen voor 15 euro per 6 maanden).

--> MV
Om te genieten van de gratis smssen en data moet je wel telkens herladen. Anders gebruik je het restbedrag op.
  #8  
Oud 11-10-11, 15:52
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fba0512 Bekijk bericht
Heb nog geen ervaring...

Met alles wat ik hier al heb gelezen, denk ik dat MV voorlopig het best gaat zijn. Zit je trouwens hier vast aan een abo?
Kort? Nee maar kijk eens op hun website
  #9  
Oud 11-10-11, 18:05
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fba0512 Bekijk bericht
Heb nog geen ervaring...

Met alles wat ik hier al heb gelezen, denk ik dat MV voorlopig het best gaat zijn. Zit je trouwens hier vast aan een abo?
Nope, geen abo en ja, mv kost weinig geld maar onthoud de nadelen ook .

Veel plezier ermee dan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sim-only abo voor iPhone 3GS liquidsnake1989 Overige providers Nederland 2 22-01-11 02:24
Muziek: welk soundsysteem gebruiken jullie voor de iphone pascalbrouwers Muziek, foto & video 17 23-01-10 01:25
België: Proximus abo of mobistar abo? jpke Overige providers België 1 23-12-08 12:50
welk mobieltje ruilen voor iPhone? pietsnot Koopinformatie Nederland 5 11-02-08 23:19
Wat doet welk programma voor je iPhone 1.1.1 kingster Unlock [archief] 5 27-10-07 14:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.