//

"sim-lock" vrije iphone + proximus ?!

"sim-lock" vrije iphone + proximus ?! discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) jailbreak lukt me niet... het is me dus wel al gelukt om de 1,1,1 te herladen doch independence start niet op (iTunes 7.4)...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-12-07, 22:48
H3NDR!K H3NDR!K is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

jailbreak lukt me niet...

het is me dus wel al gelukt om de 1,1,1 te herladen doch independence start niet op (iTunes 7.4)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 13-12-07, 22:50
H3NDR!K H3NDR!K is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

het is een officieel un-locked exemplaar waar ik 649 + 100 EUR voor betaald heb.

Ik heb de Franse Orange kaart hier liggen...
Maar er zit nu een Proximus kaart in ... het lukt om te bellen, gebeld worden gaat niet en sms 'non plus'
  #23  
Oud 13-12-07, 23:00
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H3NDR!K Bekijk bericht
jailbreak lukt me niet...

het is me dus wel al gelukt om de 1,1,1 te herladen doch independence start niet op (iTunes 7.4)
Volg de wiki ivm jailbreaken enz echt op tot op de letter. Als je problemen ondervind met independence probeer dan versie 7.4.2 van itunes en MobileDevice_7_4_2.framework te installeren. Dan moet het normaliter werken om eruit te geraken.

Succes !
  #24  
Oud 13-12-07, 23:08
Stibou's schermafbeelding
Stibou Stibou is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Moeskroen (België)
Berichten: 330
Standaard

Ik denk dat die guide niet voor europese Iphones zijn...
  #25  
Oud 13-12-07, 23:08
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H3NDR!K Bekijk bericht
jailbreak lukt me niet...

het is me dus wel al gelukt om de 1,1,1 te herladen doch independence start niet op (iTunes 7.4)
Welke foutmelding krijg je dan ?
  #26  
Oud 13-12-07, 23:10
FEVER's schermafbeelding
FEVER FEVER is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 17
Standaard

Officieel unlocked franse iphone, van ons beiden.
Ik heb al goed alle fora en wiki's gelezen maar er zijn teveel factoren die moeten aangepast zijn (downgraden, iTunes ook downgraden, ..) om een beetje normaal de iphone te kunnen jailbreaken.

Hopelijk komt die nieuwe firmware SNEL uit ... en heeft die ook een oplossing Apple waardig, ipv die zever die ze nu uithalen met trouwe klanten!

@ H3NDRIK :
Welkom hier ook, blijkbaar ook niet zo tevreden over jouw pas unlocked iphone?
  #27  
Oud 13-12-07, 23:10
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stibou Bekijk bericht
Ik denk dat die guide niet voor europese Iphones zijn...
Is er dan enig verschil met een US model ? Hebben dezelfde Firmware 1.1.2 en bootloader 4.6. Waar ligt het verschil dan met een US exemplaar ?
  #28  
Oud 13-12-07, 23:12
Stibou's schermafbeelding
Stibou Stibou is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Moeskroen (België)
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dendoor Bekijk bericht
Is er dan enig verschil met een US model ? Hebben dezelfde Firmware 1.1.2 en bootloader 4.6. Waar ligt het verschil dan met een US exemplaar ?
Oei sorry heb verward met de Duitse en Engelse Phones
  #29  
Oud 13-12-07, 23:18
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

@ Fever : Ik deel jou mening volledig maar ik denk hierover hetvolgende, namelijk dat hij in Frankrijk wel zal werken, en dus wij als Belgen eigenlijk iets niet koosjer doen, met name een exemplaar ginder kopen en dan ervan uit gaan dat die in België zal werken. Indien Apple de iphone daadwerkelijk simlockvrij wil aanbieden ( gedwongen of niet ) moet je er rekening mee houden dat hij dit zal doen in het land waar hij deze aanbiedt, en hierdoor de settings van dit land zodanig zal instellen dat je als buitenlander nog steeds met een slecht of zelfs niet werkend exemplaar komt te zitten.

Volgens mij is dan de enige methode wat de meeste hier onder ons doen . . .

Ik wens jullie alvast beiden veel succes en hoop dat je met alle beschreven methodes uiteindelijk dan toch met een perfect werkende iPhone zal kunnen pronken.

Den Door.
  #30  
Oud 14-12-07, 00:19
Zeveraer Zeveraer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

bij mij is het een die officieel zou moeten unlocked zijn, dus zonder abo, wel een prepaid kaartje van orange meegekregen... dus als ik mijn sim lang genoeg laten zitten en eens iWorld draai zou het moeten werken?
  #31  
Oud 14-12-07, 21:40
FEVER's schermafbeelding
FEVER FEVER is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 17
Standaard

Nu heb ik hem sedert vandaag 'gejailbreaked' (wat een werkwoord!) en via iWorld kan ik nu ook bellen met mijn Belgische sim.
Van zodra er via een firmware-update een oplossing komt, dan herstel ik hem gewoon weer en dan heb ik weer een 'officieel' cleane iPhone. Aan de bootloader wordt immers niet gekomen en dus had ik ook geen sim-lock nodig.

Toch niet mooi van Apple, dit is heel laag bij de grond en waarschijnlijk zelfs niet officieel! Klantenvereningen, kom hier tegen op!
  #32  
Oud 14-12-07, 22:35
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FEVER Bekijk bericht
Nu heb ik hem sedert vandaag 'gejailbreaked' (wat een werkwoord!) en via iWorld kan ik nu ook bellen met mijn Belgische sim.
Van zodra er via een firmware-update een oplossing komt, dan herstel ik hem gewoon weer en dan heb ik weer een 'officieel' cleane iPhone. Aan de bootloader wordt immers niet gekomen en dus had ik ook geen sim-lock nodig.

Toch niet mooi van Apple, dit is heel laag bij de grond en waarschijnlijk zelfs niet officieel! Klantenvereningen, kom hier tegen op!
Dus je kan bellen en sms'en met je officieel unlockte iphone en met je eigen sim-kaart. Dat is eigenlijk wel geweldig nieuws. Als je eventueel zou willen posten wat je juist hebt gedaan kunnen andere gedupeerden je "handleiding" opvolgen en vervolgens hem volledig gebruiken.

Proficiat en veel plezier ermee !



Den Door.
  #33  
Oud 15-12-07, 12:06
Zeveraer Zeveraer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

ik ga akkoord met den door, want ik beschouw mezelf als zo'n gedupeerde!

groetjes
  #34  
Oud 16-12-07, 07:02
FEVER's schermafbeelding
FEVER FEVER is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 17
Standaard

Uitleg volgt binnenkort ... iPhone doet het super nu!
  #35  
Oud 16-12-07, 10:26
Zeveraer Zeveraer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

dank je wel, ook al is het op voorhand
  #36  
Oud 17-12-07, 14:29
Snowkieken Snowkieken is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FEVER Bekijk bericht
Nu heb ik hem sedert vandaag 'gejailbreaked' (wat een werkwoord!) en via iWorld kan ik nu ook bellen met mijn Belgische sim.
Van zodra er via een firmware-update een oplossing komt, dan herstel ik hem gewoon weer en dan heb ik weer een 'officieel' cleane iPhone. Aan de bootloader wordt immers niet gekomen en dus had ik ook geen sim-lock nodig.

Toch niet mooi van Apple, dit is heel laag bij de grond en waarschijnlijk zelfs niet officieel! Klantenvereningen, kom hier tegen op!

Ik kijk uit naar je gedetailleerde uitleg Fever want ik zit in exact dezelfde situatie als jij. Misschien krijg ik tegen kerst toch een werkende iPhone onder kerstboom!
  #37  
Oud 17-12-07, 20:29
FEVER's schermafbeelding
FEVER FEVER is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 17
Standaard

Hier ben ik dan eindelijk met mijn uitleg (sorry, veel te druk in het werk) :

Ik heb eigenlijk hoofdzakelijk 2 tutorials gevolgd op Hackintoch, namelijk deze :
- Tutorial: Jailbreak & Bypass Activation for UK iPhones - Hackint0sh
- 1.1.2 OOB Downgrade/Activate/Jailbreak MADE EASY (For Newbies) - Hackint0sh

Het beste is die 2 tutorials tot op de letter volgen, maar hier al een korte samenvatting wat misschien kan helpen :

De 1ste stap is dus alle programma's downloaden en ergens klaarzetten dat je ze 1 voor 1 kan gebruiken.
Daarna moet je de iPhone downgraden naar versie 1.1.1 via iTunes (eerst in recorvery mode zetten) met de reeds gedownloade versie (zie tutorial).
Dan via iNdependence zet je de iPhone terug uit recovery-mode.
Daarna moet je die hele uitleg volgen dat je via 'emergency call' belt naar *#307# om dan in de instellingen te raken en ook een fictief contact aan te maken met 2 url's erin om dan zo te surfen naar AppSnapp.
Hier kreeg ik problemen want als ik daarna surfte, staat er dat de iphone automatisch dit download en herstart maar dit gebeurde niet.
Ik heb hem dan maar weer aan iTunes gehangen en geactiveerd, en daarna gewoon zo naar die site gesurfd, waarna alles wel ging.
Dan moet je octoprep installeren (in installer, wat je juist via die site geïnstalleerd hebt), dit zorgt ervoor dat je na de update, jailbreak kan installeren.
Dan update je dus de iPhone, waarna je het jailbreakbestandje installeerd.
Nu heb je een gejailbreakte (pff) iPhone.
Als je dan iWorld (te vinden in de programma's in de installer die nu op de iPhone staat) installeert, en jouw land kiest (België dus) dan kan je alles doen met de iPhone, ook bellen en sms'en, programma's installeren, ...

Succes allemaal, zeker doen, is de moeite, en als er ooit een officiële update komt van apple (die de problemen oplost), dan je via herstel alles weer mooi in orde zetten en weet er niemand dat je deze ooit gekraakt hebt (handig voor de garantie).
  #38  
Oud 17-12-07, 21:32
Zeveraer Zeveraer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

zover ben ik ook al een tijdje, maar dat helpt niet... ik had hier nog ergens gelezen dat jij (of iemand anders) nog naar orange ofzo had gebeld voor hem als simlock vrij te registreren ofzo?
  #39  
Oud 17-12-07, 21:50
FEVER's schermafbeelding
FEVER FEVER is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 17
Standaard

ja, als je een iphone in Frankrijk koopt, moet je bellen naar orange en 100€ op een pre-paid sim-kaart van orange zetten om hem te unlocken.
Mijn iPhone is dus alleen gejailbreaked, maar is simlock-vrij door apple, officieel dus.
  #40  
Oud 17-12-07, 21:55
Zeveraer Zeveraer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

daar heb ik nu nog nooit van gehoord, ook nergens gevonden op de website van orange trouwens...

en heb je daar nog het nummer van?

ik wil niet zagen hoor, maar net zoals iedereen zou ik graag eens mijn iphone als phone willen beginnen gebruiken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over "lock" app in Appstore janoranje iPhone Apps 3 02-11-10 01:35
Vastloper bij installeren "Lock Calendar"? mphoogeveen Archief 3 14-10-09 20:17
iPhone 3GS: Sim lock vrije Iphone cderooij Unlock 2 07-07-09 08:47
iPhone 2G: "GEEN SERVICE" met T-Mobile sim elvisP Odido (T-Mobile) 20 02-01-09 18:19
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:57.